Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Callisto83 said:

Jeg vet du har spådd at han kommer til å tilstå at han gjorde alt alene, men jeg tviler personlig på at det skjer. Han er kanskje den eneste av de to det nytter å avhøre? Tiden får vise.

Ja det nytter jo ikke å forsette å avhøre en som er uskyldig I saken.

Endret av BethB
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Callisto83 skrev (10 timer siden):

Jeg vet du har spådd at han kommer til å tilstå at han gjorde alt alene, men jeg tviler personlig på at det skjer. Han er kanskje den eneste av de to det nytter å avhøre? Tiden får vise.

Tja.. VK har vel vist relativt god samarbeidsvilje i senere tider, så det er vel få grunner til å tro at det ikke nytter å avhøre han..?

Men det kan jo selvsagt være en teoretisk mulighet for at det kun er JHA som kan bringe klarhet i saken, og at det er derfor fokuset ligger på han alene i de siste avhørene..?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (11 timer siden):

Hvorfor tror du ikke JH vil tilstå?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (12 timer siden):

Nå vil jeg tro at J.H.A avhøres, nettopp fordi der er for mye i tidligere avhør, som fremdeles ikke passer inn. Han presses vel på alle elementer, som ikke stemmer overens med beviser i saken. Trolig så er V.K sine forklaringer mer samstemte med øvrige bevis, noe som gjør at de ikke ser behov for ytterligere  avhør.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Callisto83 said:

Jeg vet du har spådd at han kommer til å tilstå at han gjorde alt alene, men jeg tviler personlig på at det skjer.

Men hvis han nå tilstår å ha gjort alt alene, vil du DA godta at VK er uskyldig?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du ikke JH vil tilstå?

Foreløpig er nok fallet for stort for JHA. Han har valgt hukommelsestap strategien. spørsmålet er om han orker en full rettsak.tror han avventer å ser om det reises ny tiltale.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kardemommete skrev (1 time siden):

Asbjørn Hansen kan jo være en resurs for politiet. Han kan jobbe med et foredrag "Tunnelsyn og etterforskning"  (Tengs/Baneheia)

Det er en del lærdom som kan høstes fra tidligere års fremgangsmåter, ja. La oss håpe at dette vil bli et område som legges under lupen i fremtiden, slik at vi kan unngå liknende situasjoner så godt det går fremover.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardemommete skrev (2 timer siden):

Foreløpig er nok fallet for stort for JHA. Han har valgt hukommelsestap strategien. spørsmålet er om han orker en full rettsak.tror han avventer å ser om det reises ny tiltale.

Ja det kan nok være. Blir det tatt ut tiltale mot han, enten for drapet på Lena, og/eller for å ha satt en uskyldig i fengsel, ,( eller evnt en ny runde mot VK.) ,kan det nok være at han tilstår. Han vil bli fullstendig avkledd i en ny rettsrunde, og få store problemer med å forklare alle løgnene, og også hendelseforløpet.Det og at det ikke finnes bevis mot VK, og mobilbeviset som står veldig strekt. Det ser veldig svart ut for JHA

Endret av Lana01
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (1 time siden):

Ja det kan nok være. Blir det tatt ut tiltale mot han, enten for drapet på Lena, og/eller for å ha satt en uskyldig i fengsel, ,( eller evnt en ny runde mot VK.) ,kan det nok være at han tilstår. Han vil bli fullstendig avkledd i en ny rettsrunde, og få store problemer med å forklare alle løgnene, og også hendelseforløpet.Det og at det ikke finnes bevis mot VK, og mobilbeviset som står veldig strekt. Det ser veldig svart ut for JHA

det ironiske er at en tilståelse egentlig ville gitt den beste utgangen av dette for ham og. Alle forstår jo at han har gjort det alene, alle forstår at han er direkte ansvarlig for at en mann har sittet halve livet i fengsel, men det store paradokset er at han likevel er den som sitter på nøkkelen til en fullstendig renvasking for VK. Hadde han kommet med en fullstendig forklaring ville det bidratt til renvasking av VK også i de mest gjenstridiges øyne får vi tro, og de etterlatte ville fått et endelig svar. At han ikke kan gjøre det en gang, etter all den skaden han har forvoldt, sier alt om hva slags menneske dette er. Han må jo være fullstendig blottet for empati, og så lenge han ikke tilstår tenker vel de fleste enda dårligere om han enn vi ville om han i det minste kunne bidratt til å hjelpe til å rydde litt her.

Endret av MissLucy
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter jo ikke å avhøre VK hvis han er uskyldig. På over 20 år er det vel ikke så mye mer han kan bringe lys over i en sak han ikke var involvert i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tviler på at JHA vil tilstå, samtidig finner jeg det noe rart om han (gitt hans evnenivå  er korrekt) er i stand til å sno seg unna inngående spørsmål og forklaringer. Det er vel der blackouten kommer til nytte. 

Men det hadde vært det beste som kunne skje for alle parter. (Jaja, unntatt for JHA da, om han har gjort dette alene, viser det   totalt mangel på empati, så samvittigheten ville ikke blitt lettet en gang). Selvsagt viser han ikke empati i utgangspunktet. Ingen som kan utføre slike grusomheter kan ha noe særlig med empati, men i tillegg å ha sendt bestekamerat i fengsel i 21 år, vel da....  

Jeg håper han sprekker en vakker dag. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (37 minutter siden):

Jeg også tviler på at JHA vil tilstå, samtidig finner jeg det noe rart om han (gitt hans evnenivå  er korrekt) er i stand til å sno seg unna inngående spørsmål og forklaringer. Det er vel der blackouten kommer til nytte. 

Men det hadde vært det beste som kunne skje for alle parter. (Jaja, unntatt for JHA da, om han har gjort dette alene, viser det   totalt mangel på empati, så samvittigheten ville ikke blitt lettet en gang). Selvsagt viser han ikke empati i utgangspunktet. Ingen som kan utføre slike grusomheter kan ha noe særlig med empati, men i tillegg å ha sendt bestekamerat i fengsel i 21 år, vel da....  

Jeg håper han sprekker en vakker dag. 

Jeg tror det ville vært det beste for JHA også, å tilstå altså.

Endret av Agnesjenta
.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste for alle, også for JHA selv, er om han kan tilstå alt. En dag til for å komme gjennom siste avhør

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (5 timer siden):

Nytter jo ikke å avhøre VK hvis han er uskyldig. På over 20 år er det vel ikke så mye mer han kan bringe lys over i en sak han ikke var involvert i. 

Hva om han er skyldig? Er det da nyttesløst å avhøre VK?

Avhør foretas jo nettopp fordi man ikke vet. Om man vet, det være seg ja eller nei, foretar man ikke avhør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, K.A. said:

Avhør foretas jo nettopp fordi man ikke vet. Om man vet, det være seg ja eller nei, foretar man ikke avhør.

Hvis de ikke har funnet noe som strider med forklaringen hans er det vel fortsatt ganske nytteløst. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, K.A. said:

Det var en pågående diskusjon der @Callisto83mente at det er nyttesløst å avhøre VK. Jeg sier at det er nyttesløst hvis han er uskyldig. Jeg sier ikke at han er uskyldig, eller at jeg vet det er nyttesløst.

Men hvis VK sin forklaring holder samme spor som for 20 år siden, mens JHA plutselig har gått til blackout er det klart en indikasjon på at det er mer å hente hos JHA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (2 minutter siden):

Det var en pågående diskusjon der @Callisto83mente at det er nyttesløst å avhøre VK. Jeg sier at det er nyttesløst hvis han er uskyldig. Jeg sier ikke at han er uskyldig, eller at jeg vet det er nyttesløst.

Men hvis VK sin forklaring holder samme spor som for 20 år siden, mens JHA plutselig har gått til blackout er det klart en indikasjon på at det er mer å hente hos JHA. 

Men da må han jo avhøres, for å avgjøre om det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, K.A. said:

Men da må han jo avhøres, for å avgjøre om det er tilfelle.

VK har blitt avhørt.

JHA har også blitt avhørt. Og det er JHA de finner interessant å kalle inn igjen og igjen.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

winscp skrev (3 minutter siden):

VK har blitt avhørt.

JHA har også blitt avhørt. Og det er JHA de finner interessant å kalle inn igjen og igjen.

Ja, jeg er klar over det. Det jeg skrev var en kommentar til utsagnet om at avhør av VK er meningsløst om han er uskyldig. Mitt poeng er at det er et "hvis" vi aldri vil få rede på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...