jaeols Skrevet 16. november 2021 #12241 Del Skrevet 16. november 2021 Anonobilis skrev (5 timer siden): Selv om jeg i utgangspunktet er fan av det norske rettssystemet så synes jeg det er noe positivt i dette sexual predator registeret de har i USA. Selv om de har sonet sin straff så synes jeg det er skummelt at personer som JHA får leve fritt og gjemme seg under ny identitet. Jeg hadde ikke likt å være naboen hans uten å få en "heads up". Mener du at han bør bures inn for alltid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altius Skrevet 16. november 2021 #12242 Del Skrevet 16. november 2021 Hmm. Det er altså gjort treff på 27 markører på den eldste jenta. Hånd, tunge og intim kroppsdel. Dette er knusende for Jan Helge Andersen. Han har altså, om han har vært alene om det eller ei, vært den soleklart mest aktive overgriperen. Begge jentene. Veldig merkelig man ikke har funnet et fnugg av dna fra Viggo. Når Andersen har etterlatt så mye dna. Og den jævelen går fri…only in Norway. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 16. november 2021 #12243 Del Skrevet 16. november 2021 altius skrev (1 minutt siden): Hmm. Det er altså gjort treff på 27 markører på den eldste jenta. Hånd, tunge og intim kroppsdel. Dette er knusende for Jan Helge Andersen. Han har altså, om han har vært alene om det eller ei, vært den soleklart mest aktive overgriperen. Begge jentene. Veldig merkelig man ikke har funnet et fnugg av dna fra Viggo. Når Andersen har etterlatt så mye dna. Og den jævelen går fri…only in Norway. Har ikke JHA sonet sin dom? Bør han fengsles igjen? Noen som tror det vil skje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altius Skrevet 16. november 2021 #12244 Del Skrevet 16. november 2021 jaeols skrev (6 minutter siden): Har ikke JHA sonet sin dom? Bør han fengsles igjen? Noen som tror det vil skje? JHA burde blitt tiltalt for grove overgrep mot den eldste jente. Det alene burde han fått flere år for. Han ble jo ikke dømt for å ha gjort overgrep mot den eldste jenta? Han hadde visst ikke krummet et hår på henne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 16. november 2021 #12245 Del Skrevet 16. november 2021 jaeols skrev (1 minutt siden): Har ikke JHA sonet sin dom? Bør han fengsles igjen? Noen som tror det vil skje? JHA ble jo frikjent for det ene drapet - trolig feilaktig. Ja, han bør fengsles igjen. Både for sannsynligvis å ha vært alene om begge voldtektene / drapene, og for å ha latt sin beste venn ta hovedansvaret - med 21 års fengsel som resultat. Om jeg tror det vil skje? Ja, men straffen vil neppe bli så høy som det han fortjener... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 16. november 2021 #12246 Del Skrevet 16. november 2021 2 minutter siden, Lord Friendzone said: JHA ble jo frikjent for det ene drapet - trolig feilaktig. Ja, han bør fengsles igjen. Både for sannsynligvis å ha vært alene om begge voldtektene / drapene, og for å ha latt sin beste venn ta hovedansvaret - med 21 års fengsel som resultat. Om jeg tror det vil skje? Ja, men straffen vil neppe bli så høy som det han fortjener... Dette er noe som blir gjengitt her i tide og utide. Det stemmer ikke. Han ble aldri tiltalt for drap på Lena. Han ble tiltalt for medvirkning til drap, og ble frikjent for dette. Noe som paradoksalt nok sannsynligvis er rett. Man kan jo ikke både drepe og medvirke til å drepe. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 16. november 2021 #12247 Del Skrevet 16. november 2021 Aliquis skrev (Akkurat nå): Dette er noe som blir gjengitt her i tide og utide. Det stemmer ikke. Han ble aldri tiltalt for drap på Lena. (snip) Ok, teknisk sett blir man ikke frikjent for noe man heller ikke har blitt tiltalt for. Men sannsynligvis burde han både blitt tiltalt og dømt også for det andre drapet. Og dersom VK skulle bli renvasket så begynner det vel å bli tynt med kandidater... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oyv12345 Skrevet 16. november 2021 #12248 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) Var for rundt et år siden 95 % sikker på Viggo sin uskyld i Baneheia saken. Takket være de nye opplysningene er jeg nå 99,9, % på at JHA stod for disse ugjerningene alene. Takk til Etterforsknings ledelsen for å ha tatt saken seriøs. Nå får vi håpe Holden (Advokat) oppfordrer JHA til å være ærlig i sine videre avhør. Mer svada fra JHA i avhør nå vil bare påvirke han i et enda svakere lys og dermed dårligere stilt! Endret 16. november 2021 av oyv12345 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 16. november 2021 #12249 Del Skrevet 16. november 2021 Djækklåsst skrev (23 timer siden): Ja, les hele artikkelen. Både Hallgren i kommisjonen og statsadvokat Schei uttaler seg om dette. Påtalemyndighetene kan altså be om gjenåpning av JHAs sak, i følge det som fremkommer. Det bør de gjøre, for at ikke Lena skal ha blitt drept ustraffet. Viggo er straffet herfra til evigheten, men det hjelper ikke hvis det ikke var han som drepte henne. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 16. november 2021 #12250 Del Skrevet 16. november 2021 Er så sjokkerende hvordan mennesker kan aktivt gjennomføre et justismord uten at man må stå ansvarlig for sine handlinger. Om saken ender opp slik den virker til, så er det mange flere skyldige enn JHA. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariande Skrevet 16. november 2021 #12251 Del Skrevet 16. november 2021 Dersom det viser seg at Jan Helge Andersen har jugd om Viggo Kristiansen, kan han bli satt i fengsel på nytt eller er han fri for alltid siden han allerede har sonet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 16. november 2021 #12252 Del Skrevet 16. november 2021 Katten.2.0 skrev (27 minutter siden): Er så sjokkerende hvordan mennesker kan aktivt gjennomføre et justismord uten at man må stå ansvarlig for sine handlinger. Om saken ender opp slik den virker til, så er det mange flere skyldige enn JHA. Det er nok mange som ikke ville ha denne saken åpnet igjen… 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 16. november 2021 #12253 Del Skrevet 16. november 2021 Viggo har uten tvil gjort mye som ikke kan forsvares - men det at han har gjort andre avskyelige ting (i svært ung alder) skal normalt sett ikke kunne brukes til å dømme noen til 21 års forvaring for voldtekt og drap kun basert på en annen persons forklaring. Det fantes ikke fysiske bevis som knyttet Viggo til drapene i 2000, og det finnes ikke bevis nå. Likevel har han sittet fengslet halve livet. Ufattelige 21 år i forvaring. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 16. november 2021 #12254 Del Skrevet 16. november 2021 En ting jeg kom til å tenke på: Sett at JHA hadde blitt dømt for drapene. Han ville fått 21 år og forvaring. Hadde han fortsatt nektet for det ene drapet, fortsatt fortalt løgner og fortsatt hevdet at han ble tvunget til det - så ville han fortsatt vært i forvaring. Tenk. JHAs handlinger, både drapene og i ettertid, ville resultert i at han fortsatt satt inne. Men nei, han er fri og frank. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 16. november 2021 #12255 Del Skrevet 16. november 2021 Sitat Eksperter om nye DNA-funn: − Vil sitte langt inne å reise sak mot Viggo Kristiansen Flere strafferettseksperter mener de nye DNA-funnene i Baneheia-saken kan føre til at det ikke vil bli reist ny sak mot Viggo Kristiansen. Om påtalemyndigheten ikke finner noe nytt på Viggo Kristiansen, og det i tillegg viser seg at Jan Helge Andersen lyver, heller det kraftig i frifinnende retning. Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qy8zJq/eksperter-om-nye-dna-funn-vil-sitte-langt-inne-aa-reise-sak-mot-viggo-kristiansen Slik jeg tolker saken så er jeg enig i dette, at det heller kraftig i frifinnende retning. --- I denne saken er det fullstendig mangel på fysiske beviser mot VK, snarere heller peker det som er i retning av at han ikke var med på denne ugjerningen. Tenker da på mobil-bevisene og det at hans DNA ikke er funnet på åstedet eller noen av de to jentene. Han er fortrinnsvis dømt på JHA sin forklaring, hans troverdighet er ikke eksisterende lenger, selv de fysiske bevisene (DNA funn bl.a.) peker mot at han har fortalt løgner og det ser unektelig ut som at han har vært alene om denne ugjerningen (observasjoner underbygger også dette). Så jeg kan ikke fatte annet enn at saken nå vil ta en retning der det blir klart at det er JHA som står bak dette og at VK er offer for et justismord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 16. november 2021 #12256 Del Skrevet 16. november 2021 Ryddet for ryktespredning, brukerdebatt, hets og brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. november 2021 #12257 Del Skrevet 16. november 2021 Antar det er tillatt å henvise til at Jahrs nye bok er anmeldt i Aftenbladet, terningkast 5: https://www.aftenbladet.no/kultur/i/L597vx/to-barnedrap-og-ett-justismord En viktig setning: «Blir Viggo Kristiansen frikjent, bør det settes ned havarikommisjoner for både politi- og påtalemyndighet som blindt fulgte én av flere forklaringer, for domstolene som så bort fra det tyngste beviset for at Kristiansen ikke var i Baneheia på drapstidspunktet, for de presseorgan som hele tiden har vært deprimerende enøyd i sin dekning, og for fengselsvesenet med tilhørende psykologer og psykiatere, som – med ett lysende unntak – aldri åpnet for den muligheten at Viggo Kristiansen var en vanskelig fange fordi han var uskyldig dømt.» 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 16. november 2021 #12258 Del Skrevet 16. november 2021 Ariande skrev (2 timer siden): Dersom det viser seg at Jan Helge Andersen har jugd om Viggo Kristiansen, kan han bli satt i fengsel på nytt eller er han fri for alltid siden han allerede har sonet? Men er han ikke egentlig tatt i løyn allerede? I sine avhør er han nå vitne. Da må han fortelle sannheten. Moderne avhør starter jo med en fri forklaring. Jeg vil derfor tro at JH prøvde å gjengi sin historie på nytt. Så kommer det nok noen forsiktige oppfølgingsspørsmål. Jeg vil tippe de har spurt han om Lena. Og så blir han konfrontert med nye DNA funn i saken. Har han ikke egentlig allerede per nå løyet i avhørene, når han opprettholdt sin historie, dvs at han ikke rørte Lena, og politiet sitter på DNA resultater som viser at han ikke snakker sant? Hvor mye løyn kan han fortelle, før det bikker over til å bli falsk forklaring? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stemorsblomsten Skrevet 16. november 2021 #12259 Del Skrevet 16. november 2021 askefast skrev (5 minutter siden): Men er han ikke egentlig tatt i løyn allerede? I sine avhør er han nå vitne. Da må han fortelle sannheten. Moderne avhør starter jo med en fri forklaring. Jeg vil derfor tro at JH prøvde å gjengi sin historie på nytt. Så kommer det nok noen forsiktige oppfølgingsspørsmål. Jeg vil tippe de har spurt han om Lena. Og så blir han konfrontert med nye DNA funn i saken. Har han ikke egentlig allerede per nå løyet i avhørene, når han opprettholdt sin historie, dvs at han ikke rørte Lena, og politiet sitter på DNA resultater som viser at han ikke snakker sant? Hvor mye løyn kan han fortelle, før det bikker over til å bli falsk forklaring? Slapp av. Der er helt uvisst hva slags DNA som er funnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 16. november 2021 #12260 Del Skrevet 16. november 2021 stemorsblomsten skrev (Akkurat nå): Slapp av. Der er helt uvisst hva slags DNA som er funnet. Hvordan da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg