Djækklåsst Skrevet 10. november 2021 #12061 Del Skrevet 10. november 2021 (endret) Sacramone skrev (48 minutter siden): Hvor kan jeg finne den? Side 73-136 i GKs dokument: https://www.gjenopptakelse.no/fileadmin/user_upload/Avgjoerelse_18.02.2021_Baneheiasaken.pdf Tilsvar fra forsvaret kommer deretter, bare å se i innholdsfortegnelsen i starten. Men det mest interessante ellers er drøftingen av flertall og mindretall, de siste 100 sidene. Endret 10. november 2021 av Djækklåsst 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 15. november 2021 #12062 Del Skrevet 15. november 2021 Som forventet kanskje: https://www.tv2.no/nyheter/14359421/?fbclid=IwAR2T-g238qw6MifNCFdr2oa8XMi1XSEW_-iXKV-rkQt3igqS-GZx3VbJ-oc Ifølge TV 2s opplysninger har politiets etterforskning nå i 2021 gitt det som betegnes som nye «interessante funn». Flere kilder bekrefter at de nå har funnet flere DNA-spor på Lena Sløgedal Paulsen, som de mener stammer fra Andersen. Om det kildene sier stemmer går dette fort i retning av tiltale mot JHA. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. november 2021 #12063 Del Skrevet 15. november 2021 21 år forvaring og kast nøkkelen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15. november 2021 #12064 Del Skrevet 15. november 2021 42 minutter siden, Hank Amarillo said: Som forventet kanskje: https://www.tv2.no/nyheter/14359421/?fbclid=IwAR2T-g238qw6MifNCFdr2oa8XMi1XSEW_-iXKV-rkQt3igqS-GZx3VbJ-oc Ifølge TV 2s opplysninger har politiets etterforskning nå i 2021 gitt det som betegnes som nye «interessante funn». Flere kilder bekrefter at de nå har funnet flere DNA-spor på Lena Sløgedal Paulsen, som de mener stammer fra Andersen. Om det kildene sier stemmer går dette fort i retning av tiltale mot JHA. Var vel ikke voldsomt uventet ettersom politiet hadde stor tro på nye funn, og man fikk avkreftet at de hadde treff på Kristiansen. Det som er viktig å ikke glemme i lys av nytt inkriminerende bevis mot Andersen er at bygdesladderen i Kristiansand var helt sikker på at Kristiansen var skyldig. Fattige DNA-funn blekner mot sånt hardtslående bevis. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 15. november 2021 #12065 Del Skrevet 15. november 2021 Jeg tenker det må føles helt jævlig for familien til Jan Helge. De har jo tidligere fremstilt det som om det har vært Viggo som omtrent truet han med på dette. At han var nærmest et offer selv. For en totalt gjennomsyret jævel. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 15. november 2021 #12066 Del Skrevet 15. november 2021 Hank Amarillo skrev (47 minutter siden): Som forventet kanskje: https://www.tv2.no/nyheter/14359421/?fbclid=IwAR2T-g238qw6MifNCFdr2oa8XMi1XSEW_-iXKV-rkQt3igqS-GZx3VbJ-oc Ifølge TV 2s opplysninger har politiets etterforskning nå i 2021 gitt det som betegnes som nye «interessante funn». Flere kilder bekrefter at de nå har funnet flere DNA-spor på Lena Sløgedal Paulsen, som de mener stammer fra Andersen. Om det kildene sier stemmer går dette fort i retning av tiltale mot JHA. Det tror jeg også! Her har vi altså mannen, som har sittet med ryggen til, flere meter unna, og som kun hadde vært bort på den minste jenta i ett sekund, etterfulgt av drap. Viggo derimot, dominerte og regjerte på åstedet, og voldtok begge jentene.... Så pussig at hovedmannen ikke har etterlatt noe DNA.... Mens den forsiktige sitt DNA dominerer i saken. Hmmm.... Lurer på hvordan han skal lyve seg unna dette? Ser for meg at han nå tiltales for løgn som vitne. Han har sikkert fortalt samme historien i avhør. De har spurt konkret om han ikke har vært borti den eldste jenta, og han har nektet. Så har de lagt frem DNA-funnet... Og spurt etter en kommentar... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 15. november 2021 #12067 Del Skrevet 15. november 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det må føles helt jævlig for familien til Jan Helge. De har jo tidligere fremstilt det som om det har vært Viggo som omtrent truet han med på dette. At han var nærmest et offer selv. For en totalt gjennomsyret jævel. Jeg tror kanskje at nærmeste familie kanskje innerst inne har visst det... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 15. november 2021 #12068 Del Skrevet 15. november 2021 askefast skrev (Akkurat nå): Jeg tror kanskje at nærmeste familie kanskje innerst inne har visst det... Tror du? Ja, du har kanskje rett. Sannheten er av og til for grusom til å ta innover seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15. november 2021 #12069 Del Skrevet 15. november 2021 Just now, askefast said: Jeg tror kanskje at nærmeste familie kanskje innerst inne har visst det... Det tror jeg egentlig ikke er tilfellet. Når man har så ekstrem lyst til å tro noe som Andersens familie garantert har, så tror jeg man blir blind mot det meste. Begge foreldrene har jo i ettertid kommet med historier som inkriminerer Kristiansen som de aldri nevnte under faktiske avhør i tiden rundt pågripelsene. Jeg tror de kommer til å tro han er uskyldig i det andre drapet helt til han kommer med en fullstendig tilståelse. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 15. november 2021 #12070 Del Skrevet 15. november 2021 57 minutter siden, Hank Amarillo said: Om det kildene sier stemmer går dette fort i retning av tiltale mot JHA. Jeg er klar over at Viggo's advokater og støttespillere har snakket om ny sak mot JHA. Er det noen uavhengige kompetente personer som sagt at det er en mulighet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. november 2021 #12071 Del Skrevet 15. november 2021 Aliquis skrev (8 minutter siden): Var vel ikke voldsomt uventet ettersom politiet hadde stor tro på nye funn, og man fikk avkreftet at de hadde treff på Kristiansen. Det som er viktig å ikke glemme i lys av nytt inkriminerende bevis mot Andersen er at bygdesladderen i Kristiansand var helt sikker på at Kristiansen var skyldig. Fattige DNA-funn blekner mot sånt hardtslående bevis. Ingen bombe at ev. nye funn ville være mot JHA, nei. Men «bygdesladderen» lever nok videre. De som kjente til de to og andre som har hatt med saken å gjøre kommer aldri til å gi seg, uansett. Men vi får håpe dette er et viktig skritt til full oppklaring av saken, hvor man ber om gjenåpning av JHAs sak og stiller ham for retten på ny. Så kan man alltids ta forbehold om hvor på kroppen funnene er gjort, men ut fra det TV 2 gir uttrykk for virker det som om det er snakk om noe som vanskelig kan stamme fra flytting av kropper eller annet. Men vi får se. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. november 2021 #12072 Del Skrevet 15. november 2021 Bag skrev (Akkurat nå): Jeg er klar over at Viggo's advokater og støttespillere har snakket om ny sak mot JHA. Er det noen uavhengige kompetente personer som sagt at det er en mulighet? Elden har sagt det: «Derimot kan det tas ut tiltale mot han for ett drap til, og i så fall kan han få inntil 2 års tilleggsstraff opp mot lovens maksimum på 21 år. Men det forutsetter at retten ikke bare er i tvil om Viggo Kristiansens straffskyld, men at de anser det sikkert at Andersen er skyldig, sier Elden.» https://www.nrk.no/norge/baneheia-saken_-mener-andersen-kan-fa-en-strengere-straff-hvis-kristiansen-frikjennes-1.15519760 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 15. november 2021 #12073 Del Skrevet 15. november 2021 Bag skrev (9 minutter siden): Jeg er klar over at Viggo's advokater og støttespillere har snakket om ny sak mot JHA. Er det noen uavhengige kompetente personer som sagt at det er en mulighet? Støttespillere? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 15. november 2021 #12074 Del Skrevet 15. november 2021 2 minutter siden, Djækklåsst said: Elden har sagt det: «Derimot kan det tas ut tiltale mot han for ett drap til, og i så fall kan han få inntil 2 års tilleggsstraff opp mot lovens maksimum på 21 år. Men det forutsetter at retten ikke bare er i tvil om Viggo Kristiansens straffskyld, men at de anser det sikkert at Andersen er skyldig, sier Elden.» https://www.nrk.no/norge/baneheia-saken_-mener-andersen-kan-fa-en-strengere-straff-hvis-kristiansen-frikjennes-1.15519760 Er det noen andre, f.eks. fra påtalesiden, som har antydet noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 15. november 2021 #12075 Del Skrevet 15. november 2021 6 minutter siden, Hank Amarillo said: Støttespillere? Hva er det du spør om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 15. november 2021 #12076 Del Skrevet 15. november 2021 Bag skrev (7 minutter siden): Hva er det du spør om? Hvem er disse støttespillerne som har gått ut og sagt dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 15. november 2021 #12077 Del Skrevet 15. november 2021 4 minutter siden, Bag said: Er det noen andre, f.eks. fra påtalesiden, som har antydet noe slikt? Uavhengige var ikke godt nok altså? Påtalemyndigheten har vel ganske konsekvent unnlatt å uttale seg om dette. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. november 2021 #12078 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/11/15/195802159/tv-2-oppsiktsvekkende-nye-dna-funn-i-baneheia-saken TV 2 melder at nye DNA-funn i Baneheia-saken knytter Jan Helge Andersen til begge ofrene. Endret 15. november 2021 av AthenaRavenLuna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 15. november 2021 #12079 Del Skrevet 15. november 2021 Bag skrev (Akkurat nå): Er det noen andre, f.eks. fra påtalesiden, som har antydet noe slikt? Det finner vi snart ut av. Jeg har lest dommen og mener å huske at begge jentene ble voldtatt analt/skjede. mener du at om JHA sitt DNA er funnet nevnte plasser skal han ikke tiltales for minst voldtekt av Lena ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bag Skrevet 15. november 2021 #12080 Del Skrevet 15. november 2021 1 minutt siden, Hank Amarillo said: Hvem er disse støttespillerne som har gått ut og sagt dette? Hvis du spør etter navn så har jeg ikke det. Jeg har oppfattet det slik at Viggo's advoktater og sympatisører med Viggo har tatt opp dette med ny sak mot JHA. Jeg har ikke sett at noen fra påtalesiden har nevnt dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg