Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Atheena
Skrevet
Søtnos skrev (2 timer siden):

Jeg var ikke klar over at Siv Hallgren, lederen for gjennopptakskommisjonen har kjent Håkon Brækhus (advokaten til ofrenes pårørende) i 20 år. Dette burde være et stort nei eller? hun burde erklært seg selv inhabil vel? 

https://baneheiasaken.com/2021/06/13/hvor-gar-grensen-for-inhabilitet/

Hvem kjenner ikke hvem i lille Norge? 

Jeg vet hvor du har tenkt deg. 

Har du sjekket om Sjødin kjenner noen av de i GK-kommisjonen også siden saken nå ble tatt opp igjen? 

Gjest LysOgVarme
Skrevet

@Atheena  Hvor har du tenkt deg med dette da?

Sjødin har send søknad på søknad om gjenopptakelse av saken, så lite trolig han har nære venner i GK. 

Sjødin er en ærlig og redelig advokat, som har jobber gratis for familien Kristiansen i mange år, nettop fordi han har sett hvilken urett V er blitt utsatt for. Sjødin kjemper for rettferdighet.

Gjest Atheena
Skrevet
LysOgVarme skrev (13 minutter siden):

@Atheena  Hvor har du tenkt deg med dette da?

Sjødin har send søknad på søknad om gjenopptakelse av saken, så lite trolig han har nære venner i GK. 

Sjødin er en ærlig og redelig advokat, som har jobber gratis for familien Kristiansen i mange år, nettop fordi han har sett hvilken urett V er blitt utsatt for. Sjødin kjemper for rettferdighet.

Ja du ser hvor dumt det blir? Du finner garantert en eller annen forbindelse hvis du begynner å lete! 

Tenker at de andre også er ærlige og redelige og at det er unødvendig å komme med konspiratorisk vås. For det er det det er uten noe som helst bevis. 

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og avsporing, og svar til det.

_popcorn_, mod

Skrevet
Søtnos skrev (3 timer siden):

Jeg var ikke klar over at Siv Hallgren, lederen for gjennopptakskommisjonen har kjent Håkon Brækhus (advokaten til ofrenes pårørende) i 20 år. Dette burde være et stort nei eller? hun burde erklært seg selv inhabil vel? 

Dette har jeg ikke fått med meg. Hallgren burde absolutt erklært seg inhabil. Hennes vennskap til forskjellige burde få en varsellampe til å lyse for de fleste.

• Liker 13
Skrevet (endret)
Atheena skrev (1 time siden):

Hvem kjenner ikke hvem i lille Norge? 

Jeg vet hvor du har tenkt deg. 

Har du sjekket om Sjødin kjenner noen av de i GK-kommisjonen også siden saken nå ble tatt opp igjen? 

Her er det vel snakk om litt mer enn et bekjentskap i lille Norge. De har jobbet tett sammen som kolleger og kjent hverandre i mange år. Sjødin derimot har gått ganske hardt ut mot GK flere ganger. Treffende at hun var mindretallet må jeg si. Dette synes jeg var en sjokkerende og ubehagelig oppdagelse. 

Endret av Søtnos
  • Liker 19
Skrevet
2ro skrev (21 timer siden):

Jeg ble innkalt til rektor fordi mitt barn hadde vært delaktig av å mobbe et barn. Det var fryktelig vondt som foreldre og vi var dypt fortvilt. Vi hadde sviktet som foreldre (følte vi) og det gikk ut over andre. (Saken ble løst og de er venner nå). Dette er jo egentlig dagligdags og skjer hver dag,sikkert på alle skoler i Norge. Å skulle skalere opp følelsene til å tilsvare JH handlinger tror jeg ikke er mulig. Den smerten de må ha opplevd må være på grensen til hva man kan tåle. 

Jeg tenker at under slike omstendigheter kan man umulig tenke rasjonelt. Egentlig tror jeg det skal være vanskelig å tro i det heletatt at barnet sitt kan gjøre noe slikt.

Tja, noen klarer i hvert fall å tenke rasjonelt..

https://www.nrk.no/rogaland/sunniva-drapet_-faren-sa-den-drapssiktede-med-blodige-klaer-1.14204461

Jeg finner det meget merkelig - hvis det stemmer at de overhørte disse samtalene, at de ikke gikk til politiet med det. Det er klart det er kaotisk, og man blir livredd - men de aller fleste mennesker har en iboende rettferdighetssans i seg. 

• Liker 8
Skrevet
4 hours ago, Søtnos said:

Er ikke overraskende. Makan til uprofesjonelt. 

• Liker 13
Skrevet (endret)

https://www.nrk.no/vestland/lommemann-ofre-gruer-seg-1.7066577 

https://www.nettavisen.no/artikkel/harreisende-at-offeret-ma-betale/s/12-95-2649544

Hvorvidt noen er inhabile skal man være forsiktig med å påstå. Men at det er bindinger mellom partene her, er det jo ingen tvil om. 
Første link viser Siv Hallgren og Brækhus sammen i rettsalen. 
Andre link viser at advokatfirmaet Elden ( der både Hallgren og Brækhus var ansatt), jobbet tett med Stine Sofie Stiftelsen. 

Endret av Zenhouse
La til et navn.
  • Liker 10
Skrevet

Og ingen "får lov" til å snakke om elefanten i rommet, jf linken om habilitet. 

• Liker 6
Skrevet

Hallgren burde meldt seg inhabil i saken. Skremmende å se hennes bindinger til både den ene og annen. Man behøver ikke "beviser" for å forstå dette.

• Liker 12
Skrevet

Rart hvordan lederen i GK, som har klare bånd med bistandsadvokaten til pårørende som har gått tydelig ut i media gang på gang med ønske om at saken IKKE skal gjenåpnes, er unnskyldt i denne tråden fordi media ikke har skrevet om det, så da kan det ikke være så farlig. (Beklager verdens lengste setning). Hun som har kjempet med nebb og klør for å ikke få gjenåpnet saken uten egentlig veldig gode argumenter. 

Mens en krimforfatter som har skrevet en bok om saken, og er veldig åpen og ærlig om at han tror Viggo er uskyldig blir hudflettet her inne og fremstilt som en kjeltring. 

Samme med psykologen til Viggo. Var jo ikke måte på hvor inhabil han var. 

• Liker 25
Skrevet
fotballjenta skrev (19 minutter siden):

Rart hvordan lederen i GK, som har klare bånd med bistandsadvokaten til pårørende som har gått tydelig ut i media gang på gang med ønske om at saken IKKE skal gjenåpnes, er unnskyldt i denne tråden fordi media ikke har skrevet om det, så da kan det ikke være så farlig. (Beklager verdens lengste setning). Hun som har kjempet med nebb og klør for å ikke få gjenåpnet saken uten egentlig veldig gode argumenter. 

Mens en krimforfatter som har skrevet en bok om saken, og er veldig åpen og ærlig om at han tror Viggo er uskyldig blir hudflettet her inne og fremstilt som en kjeltring. 

Det kommer nok av manglende argumenter for at VK er skyldig. Flere har kommet i "panikkmodus" da det har gått opp for dem hvordan saken ender til slutt.

• Liker 13
Gjest Atheena
Skrevet
anonym 4545 skrev (1 time siden):

Hallgren burde meldt seg inhabil i saken. Skremmende å se hennes bindinger til både den ene og annen. Man behøver ikke "beviser" for å forstå dette.

Da trenger man ikke «beviser» mot VK heller da kanskje? 

Skrevet
34 minutter siden, fotballjenta said:

Neinei, du kan da ikke forvente at man behandler ting likt!

• Liker 6
Skrevet
anonym 4545 skrev (8 minutter siden):

Det kommer nok av manglende argumenter for at VK er skyldig. Flere har kommet i "panikkmodus" da det har gått opp for dem hvordan saken ender til slutt.

Hvordan saken ender til slutt vet vel ikke noen av oss, det er uansett irrelevant, for begge to gjerningsmenn er ute i samfunnet igjen. (Jeg vil ikke akkurat si det mangler argumenter for at Viggo er skyldig.)

Det var litt rart og ekkelt å komme over DENNE nyhetsartikkelen fra 2002. Når JHA og Viggo snakket med pressen. Hvis vi ser bort i fra Viggos merkelige reaksjon på dommen, så er JHA sitt utsagn litt urovekkende. Det var noen i tråden som fortalte at noen som hadde vitnet mot Viggo nå hadde slettet Facebook osv fordi vedkommende var redd for Viggos hevn.

• Liker 3
Skrevet
Callisto83 skrev (6 minutter siden):

, så er JHA sitt utsagn litt urovekkende.

Urovekkende fordi...?

• Liker 9
Skrevet
Callisto83 skrev (4 minutter siden):

Det var litt rart og ekkelt å komme over DENNE nyhetsartikkelen fra 2002. Når JHA og Viggo snakket med pressen. Hvis vi ser bort i fra Viggos merkelige reaksjon på dommen, så er JHA sitt utsagn litt urovekkende. Det var noen i tråden som fortalte at noen som hadde vitnet mot Viggo nå hadde slettet Facebook osv fordi vedkommende var redd for Viggos hevn.

Du mener fortsatt JHA er en fyr man skal stole på? 

Jeg er enig i at det var en rar og ekkel artikkel å lese. JHA bekymrer seg ikke for fremtiden fordi ingen vil kjenne ham igjen. Han gleder seg til å ta utdannelse og skal bli baker. Null samvittighet å spore her nei. Kun «meg meg meg». Ganske kynisk når vi vet han har voldtatt og drept minst én liten jente. 

Og det at han er så redd for Viggo kan jo tyde på at han har jugd ham inn i en sak han ikke var med på. 

• Liker 20
Skrevet
Atheena skrev (18 minutter siden):

Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Hvordan saken ender til slutt vet vel ikke noen av oss, det er uansett irrelevant, for begge to gjerningsmenn er ute i samfunnet igjen. (Jeg vil ikke akkurat si det mangler argumenter for at Viggo er skyldig.)

Det er vel relevant hvordan saken ender. Det er jo utgangspunktet for hele diskusjonen her:  VK uskyldig dømt?

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...