Hardkoktegg Skrevet 11. mars 2021 #5301 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Millimani skrev (4 minutter siden): Det var i hans første forklaring ja. Takk! Kanskje det er slik at mye av det som han forklarte der stemmer med det som skjedde, bortsett fra det han forklarte om VK? Og at det var slik at JHA var eneste gjerningsmann på åstedet og JHA var alene om å utføre drapene og voldtektene? Endret 11. mars 2021 av Hardkoktegg 1
Millimani Skrevet 11. mars 2021 #5302 Skrevet 11. mars 2021 Hardkoktegg skrev (1 minutt siden): Takk! Kanskje det er slik at mye av det som han forklarte der stemmer med det som skjedde, bortsett fra det han forklarte om VK? Og at det var slik at JHA var alene om å utføre drapene og voldtektene? Det blir bare spekulasjoner over alt, men mye tyder på det. Så lenge VK sier noe og JHA sier noe helt annet er det åpenbart at en av dem lyver. Dette er trolig JHA da politiet har sett det i avhør i forhold til detaljer de har fra åstedet, jentene og tidligere avhør av JHA. 1
Menchit Skrevet 11. mars 2021 #5303 Skrevet 11. mars 2021 Callisto83 skrev (6 minutter siden): Det kom også et interessant innspill fra moren til JHA i samme artikkel: "- Han (Viggo) har tidd still om det som skjedde i to rettsrunder. Hvorfor i all verden skulle han nå, mer enn åtte år etter, være villig til å si noe? Kan det ha sammenheng med dommen han fikk? sier Andersen til Fædrelandsvennen." (Artikkelen er fra 2008.) Kjenner jeg lar meg provoserer av mor til JHA når hun er skamløs nok til å kalle Klometh klovn 2
Oppgitt78 Skrevet 11. mars 2021 #5304 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Callisto83 skrev (11 minutter siden): Det kom også et interessant innspill fra moren til JHA i samme artikkel: "- Han (Viggo) har tidd still om det som skjedde i to rettsrunder. Hvorfor i all verden skulle han nå, mer enn åtte år etter, være villig til å si noe? Kan det ha sammenheng med dommen han fikk? sier Andersen til Fædrelandsvennen." (Artikkelen er fra 2008.) Ikke særlig interessant, egentlig.. Dette er bare følelsesbaserte spekulasjoner fra en part med egeninteresse i saken. På lik linje med VK’s pårørende, ofrenes pårørende, og flere andre som har uttalt seg. Det viktigste er bevisene, ikke spekulasjonene.. (Objektivt sett) Endret 11. mars 2021 av Oppgitt78 5
Hank Amarillo Skrevet 11. mars 2021 #5305 Skrevet 11. mars 2021 Callisto83 skrev (21 minutter siden): Det kom også et interessant innspill fra moren til JHA i samme artikkel: "- Han (Viggo) har tidd still om det som skjedde i to rettsrunder. Hvorfor i all verden skulle han nå, mer enn åtte år etter, være villig til å si noe? Kan det ha sammenheng med dommen han fikk? sier Andersen til Fædrelandsvennen." (Artikkelen er fra 2008.) Synes hele tiraden hennes er en Methinks the Lady thoust protest too much - seanse. At hun saksøkte Sjødin etter boken til Jahr sier det meste om det som kommer fra den kanten, spør du meg. 5
Callisto83 Skrevet 11. mars 2021 #5306 Skrevet 11. mars 2021 Oppgitt78 skrev (6 minutter siden): Ikke særlig interessant, egentlig.. Dette er bare følelsesbaserte spekulasjoner fra en part med egeninteresse i saken. På lik linje med VK’s pårørende, ofrenes pårørende, og flere andre som har uttalt seg. Det viktigste er bevisene, ikke spekulasjonene.. (Objektivt sett) Det er jo påfallende at Viggo selv plutselig vil stille opp til pressekonferanse åtte år etterpå og legge frem sin sak, når han valgte og ikke si så mye i de to første rettsrundene. Men jeg skjønner jo hvorfor sånt "ikke er særlig interessant" i denne tråden. 7
Hank Amarillo Skrevet 11. mars 2021 #5307 Skrevet 11. mars 2021 Callisto83 skrev (4 minutter siden): Det er jo påfallende at Viggo selv plutselig vil stille opp til pressekonferanse åtte år etterpå og legge frem sin sak, når han valgte og ikke si så mye i de to første rettsrundene. Men jeg skjønner jo hvorfor sånt "ikke er særlig interessant" i denne tråden. Hvorfor er det påfallende? Han holdt nokså utvetydig fast ved sin uskyld i rettsrundene. Her har han fått seg en advokat som bretter opp ermene for å få saken igjennom, derfor holdes det pressekonferanse. 12
Hardkoktegg Skrevet 11. mars 2021 #5308 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Millimani skrev (33 minutter siden): Det blir bare spekulasjoner over alt, men mye tyder på det. Så lenge VK sier noe og JHA sier noe helt annet er det åpenbart at en av dem lyver. Dette er trolig JHA da politiet har sett det i avhør i forhold til detaljer de har fra åstedet, jentene og tidligere avhør av JHA. Jeg forstår. Jeg husker ikke klokkeslettene nøyaktig, men hvis disse vitneobservasjonene er korrekte og observasjonene har med saken å gjøre, kan alt ha foregått på mye kortere tid enn en time. (JHA forklarte vel noe om at ugjerningene hadde pågått i mer enn en time?) Mann og to jenter observert gående (ca 19.45?) (JHA og de to jentene?) Skrik fra åstedet (litt etter kl 20?) (Kan ha vært tidspunktet da jentene ble drept?) Raslelyder fra åstedet (ca kl 2020?) (= tildekkingen av likene?) Det sto noe om at jentene hadde blitt slept et stykke, til det stedet der de ble skjult. Hvor mange meter ca ble de slept og hvor lang tid kan det ha tatt? Det høres logisk ut for meg at en gjerningsmann planlegger det slik at han er kort tid på åstedet for å minimere sjansen for å bli oppdaget og tatt. Endret 11. mars 2021 av Hardkoktegg 1
Callisto83 Skrevet 11. mars 2021 #5309 Skrevet 11. mars 2021 Hank Amarillo skrev (9 minutter siden): Synes hele tiraden hennes er en Methinks the Lady thoust protest too much - seanse. At hun saksøkte Sjødin etter boken til Jahr sier det meste om det som kommer fra den kanten, spør du meg. Boken med tittel "Drapene i Baneheia, to historier, en sannhet" - hvor JHA selv ikke bidrar med sin historie når han tross alt var der? Nei, hvorfor kan det oppfattes problematisk. 6
Elaine Marley Skrevet 11. mars 2021 #5310 Skrevet 11. mars 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. 1
Hank Amarillo Skrevet 11. mars 2021 #5311 Skrevet 11. mars 2021 Callisto83 skrev (4 minutter siden): Boken med tittel "Drapene i Baneheia, to historier, en sannhet" - hvor JHA selv ikke bidrar med sin historie når han tross alt var der? Nei, hvorfor kan det oppfattes problematisk. Men så var det ikke Jahr hun saksøkte, det var Sjødin. Søksmålet virker jo bare som noen som er forbanna men bare vifter med knyttneven i blinde uten mål og mening. 4
Oppgitt78 Skrevet 11. mars 2021 #5312 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Callisto83 skrev (21 minutter siden): Det er jo påfallende at Viggo selv plutselig vil stille opp til pressekonferanse åtte år etterpå og legge frem sin sak, når han valgte og ikke si så mye i de to første rettsrundene. Men jeg skjønner jo hvorfor sånt "ikke er særlig interessant" i denne tråden. Det handler vel kanskje mer om arbeidet hans med gjenopptakelse, enn noe annet..? Ikke så unaturlig, men heller ikke særlig interessant i seg selv. Det er best å vurdere denne saken mest mulig objektivt, og da bør vi vel kunne erkjenne at bevisene som knytter VK til ugjerningen er tilsynelatende relativt svake..? Endret 11. mars 2021 av Oppgitt78 1
Oppgitt78 Skrevet 11. mars 2021 #5313 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Callisto83 skrev (8 minutter siden): Boken med tittel "Drapene i Baneheia, to historier, en sannhet" - hvor JHA selv ikke bidrar med sin historie når han tross alt var der? Nei, hvorfor kan det oppfattes problematisk. Hvorfor er dette så problematisk? Jha’s historie er godt kjent fra før, og han har hatt mulighet til å komme med det han selv måtte ønske.. Hele saken bygger jo på Jha’s historie, egentlig.. Endret 11. mars 2021 av Oppgitt78 5
Blokkfløyte Skrevet 11. mars 2021 #5314 Skrevet 11. mars 2021 Callisto83 skrev (12 minutter siden): Boken med tittel "Drapene i Baneheia, to historier, en sannhet" - hvor JHA selv ikke bidrar med sin historie når han tross alt var der? Nei, hvorfor kan det oppfattes problematisk. Ja, hvorfor, egentlig? Fortell? 2
TuttaHutta Skrevet 11. mars 2021 #5315 Skrevet 11. mars 2021 Hank Amarillo skrev (11 minutter siden): Men så var det ikke Jahr hun saksøkte, det var Sjødin. Hvor finner jeg mer informasjon om dette søksmålet ? 1
Aliquis Skrevet 11. mars 2021 #5316 Skrevet 11. mars 2021 15 minutter siden, Callisto83 said: Boken med tittel "Drapene i Baneheia, to historier, en sannhet" - hvor JHA selv ikke bidrar med sin historie når han tross alt var der? Nei, hvorfor kan det oppfattes problematisk. Dette er ganske latterlig, all den tid det var hun selv som avslo deltakelse i boken. 6
Blokkfløyte Skrevet 11. mars 2021 #5317 Skrevet 11. mars 2021 Hardkoktegg skrev (17 minutter siden): Jeg forstår. Jeg husker ikke klokkeslettene nøyaktig, men hvis disse vitneobservasjonene er korrekte og observasjonene har med saken å gjøre, kan alt ha foregått på mye kortere tid enn en time. (JHA forklarte vel noe om at ugjerningene hadde pågått i mer enn en time?) Mann og to jenter observert gående (ca 19.45?) (JHA og de to jentene?) Skrik fra åstedet (litt etter kl 20?) (Kan ha vært tidspunktet da jentene ble drept?) Raslelyder fra åstedet (ca kl 2020?) (= tildekkingen av likene?) Det sto noe om at jentene hadde blitt slept et stykke, til det stedet der de ble skjult. Hvor mange meter ca ble de slept og hvor lang tid kan det ha tatt? Det høres logisk ut for meg at en gjerningsmann planlegger det slik at han er kort tid på åstedet for å minimere sjansen for å bli oppdaget og tatt. Når jeg leser det du skriver, slår det meg at observasjoner som kan forbindes med nøyaktig det som har skjedd, skjer utenfor det tidsrommet man antar alt har skjedd. Mens tilsvarende altså ikke har blitt observert for det antatte tidsrommet. Det i seg selv er jo litt sprøtt, egentlig. Forklaringen kan selvsagt være at vitnene tar feil om tidspunkt, eller at de er blitt påvirket av noe de har lest i media, men vet ikke om det er tilfelle? 2
Hank Amarillo Skrevet 11. mars 2021 #5318 Skrevet 11. mars 2021 TuttaHutta skrev (14 minutter siden): Hvor finner jeg mer informasjon om dette søksmålet ? Her feks https://www.nrk.no/sorlandet/anmelder-lekkasje-av-politidokumenter-til-baneheia-bok-1.13731440 Ser ut til at det er en anmeldelse og ikke et søksmål, da. 3
CMHuser Skrevet 11. mars 2021 #5319 Skrevet 11. mars 2021 Denne da? https://www.dagbladet.no/nyheter/viggo-skulle-aldri-vaert-domt/73492561 1
Oppgitt78 Skrevet 11. mars 2021 #5320 Skrevet 11. mars 2021 Hank Amarillo skrev (6 minutter siden): Her feks https://www.nrk.no/sorlandet/anmelder-lekkasje-av-politidokumenter-til-baneheia-bok-1.13731440 Ser ut til at det er en anmeldelse og ikke et søksmål, da. Hvis vi først skal diskutere hva som er interessant i ymse avisartikler, så bør vel spørsmålet Sjødin stiller avslutningsvis her også havne på lista.. 1
Anbefalte innlegg