Blokkfløyte Skrevet 28. februar 2021 #4161 Skrevet 28. februar 2021 Hardkoktegg skrev (1 minutt siden): n. Jeg vet ikke om du leste det jeg foreslo som mulighet (at JHA dro hjem til VK og var hjemme hos VK ca kl 19.30, før JHA utførte forbrytelsene (for å skaffe seg alibi) for deretter å si at han dro hjem for å dusje men egentlig dro han tilbake til baneheia og utførte forbrytelsene? Nei, så ikke den, men den tanken har slått meg også. Men når vet vi at han var tilbake hos VK? 20.30? Fins det bekreftelser på at han faktisk var hjemme og dusja? 1
Gjest Bettys Skrevet 28. februar 2021 #4162 Skrevet 28. februar 2021 Hardkoktegg skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke om du leste det jeg foreslo som mulighet (at JHA dro hjem til VK og var hjemme hos VK ca kl 19.30, før JHA utførte forbrytelsene (for å skaffe seg alibi) for deretter å si at han dro hjem for å dusje men egentlig dro han tilbake til baneheia og utførte forbrytelsene? Hva tenker du jentene gjorde mens jHA skaffet seg alibi da? Satt pent og ventet på han i Baneheia?
Gjest Atheena Skrevet 28. februar 2021 #4163 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Blokkfløyte skrev (12 minutter siden): Selvsagt. Alt ved dette har jo vært risikabelt. Vinning og spinning...tja, jeg vet ikke om det er så aktuelt for denne vurdringen? Hvordan ser du for deg at vinning går opp i spinning? Uansett var det nå den tidsmessige muligheten jeg var interessert i. Risikoen er selvsagt. Risikoen for å bli sett kontra verdien av å skjule jentene ved å måtte gå tilbake til åstedet en gang til. Sannsynligheten for stort oppbud av folk som ville lete etter jentene ville vært overveiende. Endret 28. februar 2021 av Atheena
Gjest Atheena Skrevet 28. februar 2021 #4164 Skrevet 28. februar 2021 Aliquis skrev (7 minutter siden): I ettertid sier de selvfølgelig det. Mens de holdt på sa de noe helt annet. Utdrag; På det tidspunktet hadde de ingen tidslinje. Det var i sakens helt spede begynnelse. I lys av tiden som de hadde til rådighet var det omfattende for én person mtp varighet på ca en time. Overgrepene mot jentene var svært omfattende.
Blokkfløyte Skrevet 28. februar 2021 #4165 Skrevet 28. februar 2021 Atheena skrev (2 minutter siden): Risikoen for å bli sett kontra verdien av å skjule jentene ved å måtte gå tilbake til åstedet en gang til. Sannsynligheten for stort oppbud av folk som ville lete etter jentene ville vært overveiende. Det forutsetter selvsagt at alt har vært iskaldt beregnet. Jeg tar ikke egentlig det for gitt. Ting kan ha vært mer spontant enn som så. Når tidsrammer endrer seg, trenger ikke planmessigheten å bestå.
Hardkoktegg Skrevet 28. februar 2021 #4166 Skrevet 28. februar 2021 Blokkfløyte skrev (2 minutter siden): Nei, så ikke den, men den tanken har slått meg også. Men når vet vi at han var tilbake hos VK? 20.30? Fins det bekreftelser på at han faktisk var hjemme og dusja? Interessant at den tanken har slått også deg. I 21-tiden. Jeg har ikke lest noe om at det er bekreftet eller ikke bekreftet om JHA var hjemme og dusjet. Kanskje noen andre har lest noe om det? Ved 21-tiden kom Jan Helge Andersen ned igjen til Viggo Kristiansen. Kort tid etterpå gikk Kristiansen foreldre ut av huset, og de to ble hjemme med Kristiansens nevø. To andre kamerater skal også ha vært innom Kristiansens bolig denne kvelden. Hardkoktegg skrev (26 minutter siden): Har VKs mor bekreftet disse opplysningene (uthevet) som er fra en artikkel? Hun kan kanskje bekrefte hvilket klokkeslett det var? Ifølge Kristiansens forklaring, kom Jan Helge Andersen på besøk til Kristiansen ved 20-tiden fredag 19. mai 2000. — Jeg har problemer med å huske tidspunkt, for jeg går aldri med klokke. Jeg har nemlig klokke på telefonen, forklarte Viggo Kristiansen. Ifølge Kristiansen gikk Jan Helge Andersen hjem for å ta en dusj etter å ha vært på løpetur i Baneheia. — Da gikk jeg inn, og jeg og mamma ble enige om at jeg skulle sitte barnevakt for nevøen min. https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/m0OX1/satt-barnevakt-drapskvelden 2
Hank Amarillo Skrevet 28. februar 2021 #4167 Skrevet 28. februar 2021 Atheena skrev (6 minutter siden): På det tidspunktet hadde de ingen tidslinje. Det var i sakens helt spede begynnelse. I lys av tiden som de hadde til rådighet var det omfattende for én person mtp varighet på ca en time. Overgrepene mot jentene var svært omfattende. Når ble artikkelen skrevet? 1
Aliquis Skrevet 28. februar 2021 #4168 Skrevet 28. februar 2021 Just now, Atheena said: På det tidspunktet hadde de ingen tidslinje. Det var i sakens helt spede begynnelse. I lys av tiden som de hadde til rådighet var det omfattende for én person mtp varighet på ca en time. Overgrepene mot jentene var svært omfattende. Den lenkede saken er over 3 måneder etter drapene. Du skriver følgende: Quote Påtalemyndighetene uttaler i kommisjonsrapporten at omfanget på rydding/skjuling av åstedet var omfattende og tyder på to gjerningsmenn. Hadde de ikke fått vurdert omfanget på rydding/skjuling på disse 3 månedene? 4
MissLucy Skrevet 28. februar 2021 #4169 Skrevet 28. februar 2021 Atheena skrev (1 time siden): Nei, men det viser at han hardnakket står på sitt når han først har bestemt seg. Selv når han blir konfrontert med at det umulig kan stemme gir han seg ikke. alternativ forklaring: Han står hardnakket på sitt fordi han snakker sant. 6
Aliquis Skrevet 28. februar 2021 #4170 Skrevet 28. februar 2021 1 minutt siden, MissLucy said: alternativ forklaring: Han står hardnakket på sitt fordi han snakker sant. Fordi han tror han snakker sant* 🙃 2
MissLucy Skrevet 28. februar 2021 #4171 Skrevet 28. februar 2021 Hardkoktegg skrev (41 minutter siden): Jeg har ikke lest det. Det er fint om noen kan si hvor det er skrevet. Ja, det høres tidkrevende ut. det sto i en artikkel det var lenket til for et par sider siden 1
Hardkoktegg Skrevet 28. februar 2021 #4172 Skrevet 28. februar 2021 Bettys skrev (7 minutter siden): Hva tenker du jentene gjorde mens jHA skaffet seg alibi da? Hvis det var sånn som jeg foreslo, så hadde ikke JHA møtt jentene ennå på det tidspunktet. Da møtte han de først etter å ha dratt fra VK litt etter kl 19.30. Et vitne så to barn og en mann (som kan ha vært de to jentene og JHA) ca kl 19.45. Kanskje JHA svært kort tid før dette hadde tatt kontakt med jentene? Jeg vet ikke hva jentene gjorde. Har noen oversikt over om det er opplyst om andre observasjoner? Sto det noe om observasjon (med klokkeslett) for når de var ferdige med å bade? Kan JHA ha observert den ene jenten da hun var sammen med en annen venninne og badet der dagen før? Kan JHA ha observert hvor lang tid de var der, og beregnet/gjettet når ca hun kom til å være ferdig med å bade denne dagen? 1
MissLucy Skrevet 28. februar 2021 #4173 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Aliquis skrev (3 minutter siden): Fordi han tror han snakker sant* 🙃 ja, men da snakker han sant som motsetning til å lyve. Men han kan huske feil. Endret 28. februar 2021 av MissLucy 2
Gjest Atheena Skrevet 28. februar 2021 #4174 Skrevet 28. februar 2021 Aliquis skrev (7 minutter siden): Den lenkede saken er over 3 måneder etter drapene. Du skriver følgende: Hadde de ikke fått vurdert omfanget på rydding/skjuling på disse 3 månedene? De var ikke siktet på det tidspunktet. Dermed er avisartikkelen skrevet på bakgrunn av at gjerningsmennene er ukjente. Poenget er at tiden de hadde til rådighet var knapp for et så omfattende dekkarbeid samt omfanget av overgrepene for en person.
TuttaHutta Skrevet 28. februar 2021 #4175 Skrevet 28. februar 2021 Hardkoktegg skrev (Akkurat nå): Hvis det var sånn som jeg foreslo, så hadde ikke JHA møtt jentene ennå på det tidspunktet. Da møtte han de først etter å ha dratt fra VK litt etter kl 19.30. Et vitne så to barn og en mann (som kan ha vært de to jentene og JHA) ca kl 19.45. Kanskje JHA svært kort tid før dette hadde tatt kontakt med jentene? Problemet med det, er at jentene avsluttet badingen 18:50, allerede litt etter 19:30 gikk faren til den ene jenta ut for å lete etter de, ettersom de skulle vært hjemme. Hva gjorde de i så fall i Baneheia 19:45, når de møtte Jan Helge? Videre, hvordan rakk han å utføre hele forbrytelsen mellom 19:45, og 20:30, når han trolig var hos Viggo, senest 20:50 når han ble observert av to venner. 3
Gjest Atheena Skrevet 28. februar 2021 #4176 Skrevet 28. februar 2021 Hardkoktegg skrev (4 minutter siden): Hvis det var sånn som jeg foreslo, så hadde ikke JHA møtt jentene ennå på det tidspunktet. Da møtte han de først etter å ha dratt fra VK litt etter kl 19.30. Et vitne så to barn og en mann (som kan ha vært de to jentene og JHA) ca kl 19.45. Kanskje JHA svært kort tid før dette hadde tatt kontakt med jentene? Jeg vet ikke hva jentene gjorde. Har noen oversikt over om det er opplyst om andre observasjoner? Sto det noe om observasjon (med klokkeslett) for når de var ferdige med å bade? Kan JHA ha observert den ene jenten da hun var sammen med en annen venninne og badet der dagen før? Kan JHA ha observert hvor lang tid de var der, og beregnet/gjettet når ca hun kom til å være ferdig med å bade denne dagen? De er sist observert kl 18.55.
Hank Amarillo Skrevet 28. februar 2021 #4177 Skrevet 28. februar 2021 Atheena skrev (4 minutter siden): De var ikke siktet på det tidspunktet. Dermed er avisartikkelen skrevet på bakgrunn av at gjerningsmennene er ukjente. Det er jo nettopp det som er poenget. 3
Aliquis Skrevet 28. februar 2021 #4178 Skrevet 28. februar 2021 Just now, Atheena said: De var ikke siktet på det tidspunktet. Dermed er avisartikkelen skrevet på bakgrunn av at gjerningsmennene er ukjente. Poenget er at tiden de hadde til rådighet var knapp for et så omfattende dekkarbeid samt omfanget av overgrepene for en person. Ja, den er skrevet på bakgrunn av at gjerningsmennene er ukjente. DET ER HELE POENGET. Den er skrevet før de begynte å tilpasse seg for å få 2 personer dømt. Da uttalte de at det mest sannsynlig var 1 gjerningsmann basert på åstedet og funn på jentene. Dette er etter TRE måneder med etterforskning. 18
Hardkoktegg Skrevet 28. februar 2021 #4179 Skrevet 28. februar 2021 Atheena skrev (1 minutt siden): De er sist observert kl 18.55. Hvem ble de observert av kl 18.55? Er ikke dette som står her korrekt da? Det mest sentrale av disse vitnene er piloten Leif Hogner, som jogget i Baneheia på drapskvelden. [xvi] Omtrent klokken 19.45 observerte han en mann og to barn ved 3. Stampe. Hans beskrivelse av fargene på jentenes og mannens klær passer med det de fornærmede jentene og Andersen hadde på seg på drapskvelden. https://morgenbladet.no/portal/2017/den-vanskelige-sannheten#_edn34 1
TuttaHutta Skrevet 28. februar 2021 #4180 Skrevet 28. februar 2021 (endret) Hardkoktegg skrev (1 minutt siden): Hvem ble de observert av kl 18.55? To studenter de badet sammen med, som sa at jentene var i ferd med å avslutte badingen rundt 18:50, når studentene gikk fra 3. Stampe. Endret 28. februar 2021 av TuttaHutta 2
Fremhevede innlegg