Gå til innhold

Viggo Kristiansen uskyldig dømt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, TuttaHutta said:

Hvordan definerer du "langt unna"?

Vi vet at det var primærdekning 300 meter unna åstedet. Det er altså et sted hvor telefonen alltid ville koblet seg til EG A.
Ekspertene mener at det cellegrensen, hvor mobiltelefonen kunne være koblet til EG A strekker seg 150 meter ytterligere.

I følge ekspertene, så kunne han altså helt fint hvert 150 meter unna åstedet, og hatt dekning. Det er kun noen minutters gange.

Videre hevder Teleplan at denne cellegrensen ved spesielle forhold kunne potensielt vært utvidet med 150 meter, som er på åstedet. De har ikke gjenskapt det i målinger, og det er ikke veldig sannsynlig, men Teleplan hevder at det gjort flere endringer i nettet, og at ingen med sikkerhet kan si hvordan dekningen i Baneheia var den kvelden, og at det derfor er mulig at Kristiansen ville hatt dekning på åstedet, og om ikke annet helt sikkert ville hatt dekning 2 minutter unna åstedet.

Er det "langt unna"?

Det er ingenting som tyder på spesielle forhold den dagen. Langt unna? Ja, det hadde tatt en god stund å gå fram å tilbake 300 meter i ett så kuppert terreng som det er i Baneheia. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BethB skrev (1 minutt siden):

Det er da klart at begge jentene ble utsatt for nettopp penetrering. Hva er egentlig poenget ditt?

Det kan jo være at det bare var JHa som stod for den biten. At de var to om overgrepene trenger ikke nødvendigvis å bety at begge gjorde det samme. Poenget er at hvis det ikke finnes DNA spor fra VK betyr det ikke nødvendigvis at VK var i bua. (Men det er klart at tvangshistorien til JHA faller helt bort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (8 minutter siden):

Endrer på hem sin historie? JHA sin? Trodde det var helt klart for de fleste at historien til JHA ikke kan stoles på. Det kan være JHA ikke visste hvor sykkelen til VK var.

Nå dikter du. Kjenner du til historien slik den er fortalt av jh? De satt på lekeplassen og Viggo spurte om de skulle gå tur i Baneheia. De gikk sammen, og jh stod og så på at Viggo låste fast sykkelen til bommen. I følge jh hørte han det også klirret i låsen/nøkkelen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bettys said:

Det kan jo være at det bare var JHa som stod for den biten. At de var to om overgrepene trenger ikke nødvendigvis å bety at begge gjorde det samme. Poenget er at hvis det ikke finnes DNA spor fra VK betyr det ikke nødvendigvis at VK var i bua. (Men det er klart at tvangshistorien til JHA faller helt bort).

Nei, men betyr heller ikke at ikke jeg var der.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (2 minutter siden):

Nå dikter du. Kjenner du til historien slik den er fortalt av jh? De satt på lekeplassen og Viggo spurte om de skulle gå tur i Baneheia. De gikk sammen, og jh stod og så på at Viggo låste fast sykkelen til bommen. I følge jh hørte han det også klirret i låsen/nøkkelen.

Hvorfor stoler du på JHA sin historie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettys skrev (2 minutter siden):

Du sier du er usikker på om VK er uskyldig,men går du med på at JHA ikke er troverdig,er det ikke så mye igjen som plasserer VK på åstedet..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (Akkurat nå):

Fordi alle beviser tyder på at han var alene! 

Jeg tror mer på fysiske bevis, enn en som har gjort noe så grusomt. 

I tillegg synes jeg det er fryktelig merkelig at jh skal ha hatt slik uflaks, der han var ett offer, og alt peker på at han er hovedmann. 

Hva ventet han på dagen før i Baneheia? Hvorfor løy han til faren om hva han skulle? Til og med politiet stusser over hvorfor han opprettholder løgnen om at han skulle trene med hv, etter at han var tatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (8 minutter siden):

Hvordan definerer du "langt unna"?

Vi vet at det var primærdekning 300 meter unna åstedet. Det er altså et sted hvor telefonen alltid ville koblet seg til EG A.
Ekspertene mener videre at det er en cellegrensen, hvor mobiltelefonen kunne være koblet til EG A som strekker seg 150 meter ytterligere.

I følge ekspertene, så kunne han altså helt fint vært 150 meter unna åstedet, og hatt dekning. Det er kun noen minutters gange.

Noen få hundre meter i luftlinje er ikke nødvendigvis 300 meter på flat mark. For det første er terrenget rundt åstedet temmelig kupert, for det andre mener jeg å huske at det ligger et vann mellom åstedet og dekningsområdet. Man har tatt tiden på hvor lang tid det tar å gå fra åstedet til dekningsområdet, og det ble målt til 11 minutter. Det vil da si 22 minutters gåing t/r, for å sende og motta meldinger han like gjerne kunne sendt og mottatt på åstedet, der det var utmerket mobildekning - men til andre basestasjoner. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (1 minutt siden):

Fordi alle beviser tyder på at han var alene! 

Jeg tror mer på fysiske bevis, enn en som har gjort noe så grusomt. 

I tillegg synes jeg det er fryktelig merkelig at jh skal ha hatt slik uflaks, der han var ett offer, og alt peker på at han er hovedmann. 

Hva ventet han på dagen før i Baneheia? Hvorfor løy han til faren om hva han skulle? Til og med politiet stusser over hvorfor han opprettholder løgnen om at han skulle trene med hv, etter at han var tatt. 

Skulle være at jeg stoler på Viggo sin historie ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (3 minutter siden):

Noen få hundre meter i luftlinje er ikke nødvendigvis 300 meter på flat mark. For det første er terrenget rundt åstedet temmelig kupert, for det andre mener jeg å huske at det ligger et vann mellom åstedet og dekningsområdet. Man har tatt tiden på hvor lang tid det tar å gå fra åstedet til dekningsområdet, og det ble målt til 11 minutter. Det vil da si 22 minutters gåing t/r, for å sende og motta meldinger han like gjerne kunne sendt og mottatt på åstedet, der det var utmerket mobildekning - men til andre basestasjoner. 

Det stemmer! 3.stampe ligger der. Er man på samme siden som åstedet, så må man gå rundt, eller langs vannet for å komme til dekningsområdet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Callisto83 said:

Det er jo litt spesielt at disse "nye anklagene" mot JHA, som tydeligvis ikke var en del av etterforskningen i år 2000, er nærmest identiske med det som ble nøstet opp rundt Viggo i sin tid. Tidligere overgrep og kikking? 

Til og med den mystiske lydopptak mannen kunne jo fortelle at JHA fortalte om mangel på DNA, og at han trakk inn Viggo i saken for å få redusert straff. Det høres litt orkestrert ut for å være ærlig.

Enda en konspirasjon?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (3 minutter siden):

Man har tatt tiden på hvor lang tid det tar å gå fra åstedet til dekningsområdet, og det ble målt til 11 minutter. 

Nei, det er 11 minutter fra åstedet til bommen, når VG's reportere i passe gåtempo tar tiden.

Primærdekningsområdet for EG A strekker seg godt innenfor bommen, nesten halvveis ned mot åstedet, litt forbi nordenden av 3. stampe.

Tar man med cellegrensen, så er det for en tidligere norgesmester i turn og sprek 21-åring, 2 minutters gange.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TuttaHutta skrev (2 minutter siden):

Nei, det er 11 minutter fra åstedet til bommen, når VG's reportere i passe gåtempo tar tiden.

Primærdekningsområdet for EG A strekker seg godt innenfor bommen, nesten halvveis ned mot åstedet, litt forbi nordenden av 3. stampe.

Tar man med cellegrensen, så er det for en tidligere norgesmester i turn og sprek 21-åring, 2 minutters gange.

Tror du Viggo visste at det var en annen basestasjon der ? Hadde han planer om drap og voldtekt, tviler jeg på at han hadde fokusert på mobilmaster. Ingen visste hvor grensene gikk, iallfall ikke Viggo. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askefast skrev (4 minutter siden):

Tror du Viggo visste at det var en annen basestasjon der ? Hadde han planer om drap og voldtekt, tviler jeg på at han hadde fokusert på mobilmaster. Ingen visste hvor grensene gikk, iallfall ikke Viggo. 

Dersom han var fokusert på voldtekt og drap, så benyttet han trolig ikke telefonen før han var på vei inn eller ut av området.

For ordens skyld, kart over området, hvor man ser at dersom man går fra åstedet, så er man inne i primærdekningsområdet til EG A omtrent halvveis til bommen, og mesteparten av veien dit er på brede turstier langs vestsiden av vannet, det er kun noen meter fra veien og opp til åstedet som er ulendt terreng.

bane.jpg

Kartet og tidsangivelsene er fra videoen midt i denne artikkelen hos VG

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k6d3ra/opplysninger-til-vg-ingen-nye-dna-funn-mot-viggo-kristiansen

Endret av TuttaHutta
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (1 minutt siden):

Dersom han var fokusert på voldtekt og drap, så benyttet han trolig ikke telefonen før han var på vei inn eller ut av området.

For ordens skyld, kart over området, hvor man ser at dersom man går fra åstedet, så er man inne i primærdekningsområdet til EG A omtrent halvveis til bommen, og mesteparten av veien dit er på brede turstier langs vestsiden av vannet, det er kun noen meter fra veien og opp til åstedet som er ulendt terreng.

bane.jpg

Han ble aldri observert på disse brede turstiene når ugjerningene ble begått.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kardemommete skrev (Akkurat nå):

Han ble aldri observert på disse brede turstiene når ugjerningene ble begått.

Det ble heller ikke Andersen, er han også uskyldig?

Kristiansen og Andersen hadde trent siden de var tenåring på å unngå mennesker i Baneheia, i følge venner og bekjente.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (6 minutter siden):

Ja, og i følge JHA som ble påstått å ha fotografisk hukommelse og aldri ble tatt i løgn, befant mobilen seg i sykkelveska på sykkelen som sto låst til bommen. 

Korteste veien til dekningsområdet er å svømme over vannet, men det er neppe gjort på et par minutter, selv for en sprek turner.

https://baneheiasaken.com/2021/08/01/retten-var-enig-i-at-viggos-mobil-ikke-kan-ha-vaert-pa-asstedet/

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (2 minutter siden):

Det ble heller ikke Andersen, er han også uskyldig?

Kristiansen og Andersen hadde trent siden de var tenåring på å unngå mennesker i Baneheia, i følge venner og bekjente.

Nei,Andersen er ikke uskyldig. Han har innrømmet å ha vært på åstedet. er du helt tett ?

Rimelig hektisk for VK å løpe igjennom kupert hei til bommen for å tekste å ringe i hytt og pine mens han har et åsted med 3 personer han visstnok skal kontrollere samtidig..

Endret av Kardemommete
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (Akkurat nå):

Ja, og i følge JHA som ble påstått å ha fotografisk hukommelse og aldri ble tatt i løgn, befant mobilen seg i sykkelveska på sykkelen som sto låst til bommen. 

Det er godt det er noen som har fotografisk hukommelse, ettersom Andersen aldri hevdet dette i retten.

Han nevnte etter å ha fått spørsmål om det, at Kristiansen ved enkelte anledninger oppbevarte telefonen i sykkelvesken, han påsto aldri at den faktisk var der, tvert i mot så hevdet Andersen at han ikke så noen telefon, og ikke visste hvor den var.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...