Mimmie Skrevet 12. februar 2022 #13541 Del Skrevet 12. februar 2022 Oppgitt78 skrev (19 timer siden): Noen ganger så er det sånn at det er lettere å avdekke sannheten ved å sette nye øyne på saken.. Helt klart. At man har vært i rettssaken i 2000 er et kjempedårlig argument for å angivelig skulle vite bedre enn andre. Aktors jobb er å overbevise retten om at tiltalte er skyldig, og statsadvokaten overbeviste jo både dommerne, pressen og resten av Norge. I prosedyren fremføres alle argumenter for skyld, og de vinkles da selvsagt til å passe i den historien som blir presentert, og som samlet skal overbevise de som hører på. Og er man først blitt overbevist, skal det jo litt til for å skifte mening, i hvert fall om en ikke er villig til å sette seg inn i nye fakta (og i stedet lene seg på hva man hørte i rettssalen for 20 år siden). Det er en grunn til at dommerne i 2000 ville vært inhabile til å dømme i en eventuell ny sak, og det er selvsagt en grunn til at Riksadvokaten flyttet saken til Oslo. Kun nye øyne kan sikre en objektiv vurdering. At noen her inne tydeligvis ikke skjønner det, er etter mitt syn svært merkelig. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 12. februar 2022 #13542 Del Skrevet 12. februar 2022 Ryddet for spekulasjoner. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 12. februar 2022 #13543 Del Skrevet 12. februar 2022 Lord Friendzone skrev (17 timer siden): JHA hevdet jo at han knapt hadde vært borti den andre jenta, noe som rimer dårlig med seks funn. Med nåtidens teknologi og full tilgang til alt bevismaterialet kan vi jo bare spekulere i hvor mye mer omfattende utbredelsen av hans DNA hadde vært. Som andre nylig har nevnt, og som sikkert har blitt nevnt hundre ganger tidligere i tråden, er det jo også pussig at man ikke får noen DNA-treff fra VK, den påståtte hovedmannen... Ja, for en som beviselig har begått voldtekt og drap av små barn må jo også være veldig snill og moralsk! Avhøreren skrev selv i rapporten at det var tydelig at JHA fikk noe å tenke på da han utrolig nok ble spurt om han selv kunne ha vært et offer for sin dominante kompis... JHA måtte allerede ha innsett at han ville få en lang fengselsstraff, så han ville uansett ikke ha sett mer til vennen sin de neste 20 årene. Da var det bedre å ofre kompisen for å redusere sin egen straff, og ikke minst for å tone ned sin egen rolle. Han ble jo «sjokkert» over handlingene til sin dominante kompis, og ble liksom truet til deltakelse. I tillegg ble han sett på som den «snille», som fikk æren for å ha løst saken gjennom sitt samarbeid med politiet, slik at de fikk dømt «slemme Viggo». Nei, det er bare han ene, altså JHA, som vet hva som faktisk skjedde i Baneheia, tross at han atter en gang har tilpasset forklaringen ved å hevde han må ha fått blackout. VK snakket etter alle solemerker sant om at han var i bua da ugjerningene skjedde. Det er to småjenter som også vet, men som ikke kan svare... De fortjener å få saken oppklart, de fortjener at JHA legger de ærlige kortene på bordet. At det går an å leve som JHA gjør, det skjønner jeg ikke. At ikke han kan "få opp øynene" og forstå. Han har muligens "fortrengt" noe, siden han har brukt tid på å dikte opp løgner som bare renner av. Men at han faktisk var alene om alt sammen, det kan han umulig glemme. Det er strengt tatt det "eneste" han trenger å si nå. At han bytter ut Viggos navn med sitt eget. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 13. februar 2022 #13544 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) Callisto83 skrev (På 12.2.2022 den 1.39): Det er bare de to som vet hva som faktisk har skjedd, og jeg tror de begge krydrer på sannheten. Lord Friendzone skrev (På 12.2.2022 den 3.27): Nei, det er bare han ene, altså JHA, som vet hva som faktisk skjedde i Baneheia, tross at han atter en gang har tilpasset forklaringen ved å hevde han må ha fått blackout. VK snakket etter alle solemerker sant om at han var i bua da ugjerningene skjedde. Millimani skrev (11 timer siden): Det er to småjenter som også vet, men som ikke kan svare... De fortjener å få saken oppklart, de fortjener at JHA legger de ærlige kortene på bordet. At det går an å leve som JHA gjør, det skjønner jeg ikke. At ikke han kan "få opp øynene" og forstå. Han har muligens "fortrengt" noe, siden han har brukt tid på å dikte opp løgner som bare renner av. Men at han faktisk var alene om alt sammen, det kan han umulig glemme. Det er strengt tatt det "eneste" han trenger å si nå. At han bytter ut Viggos navn med sitt eget. Enig, og psykologer har jo nylig uttalt at det er svært usannsynlig at han skal ha glemt de mest grufulle detaljene. I tillegg har han jo rotet med de fleste momenter av det påståtte hendelsesforløpet. Ble overtalt til å «bytte offer» av politiet, men pussig nok finner de hans DNA på begge. «Blackout». Var sikker på at VK hadde med telefonen, men oppsann, den må likevel ha ligget i sykkelvesken. Ombestemmer seg om hvem som vasket kniven. Ga detaljerte beskrivelser og skulle ha fotografisk hukommelse, til tross for at han satt med ryggen til og hadde blackout... Selv om JHA etter all sannsynlighet husker det meste av sine ugjerninger, tror jeg også at han har gjort sitt beste for å «overbevise» seg selv om at VK var med. I fengselet hadde han all verdens tid til å gjenta dette i sitt hode, for å skape et bilde av det påståtte hendelsesforløpet. Dersom rettferdigheten seirer og VK frifinnes vil altså den ene jenta juridisk sett stå «uten drapsmann», så for meg virker det helt opplagt at det må bli en ny straffesak mot JHA. Jeg er temmelig trygg på at Oslo Politidistrikt klarer å være objektive i den nye etterforskningen, men når det gjelder denne saken som helhet tør jeg fortsatt ikke å ta noe for gitt... (Bare et tips: Du siterte et helt innlegg, hvor jeg hadde svart mellom flere sitatbokser, selv om kommentaren din kun var rettet mot det siste avsnittet. Da synes jeg sammenhengen forsvinner. Det er bedre å ta med nedkortede sitater fra begge brukerene som diskuterte, slik jeg gjorde over her). Endret 13. februar 2022 av Lord Friendzone 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 13. februar 2022 #13545 Del Skrevet 13. februar 2022 @Callisto83 Det virker som om det kun er du som er aktiv i tråden nå som fremdeles mener at VK er skyldig. Det skal du selvfølgelig få mene. Jeg skulle også ønske jeg kunne ment det, jeg har mange ganger prøvd og satt meg inn i særlig det du skriver. Jeg vil nemlig være enig med deg. Det er for forstyrrende å tenke på at den riktige gjerningsmann ble dømt på feil grunnlag, og at en mann har sittet uskyldig dømt i alle disse årene. Men all logikk, all objektiv kritisk sans tilsier nå at det må settes store spørsmålstegn bak dommen mot VK, med alt det vi vet i dag. Både med informasjon som har endelig blitt riktig presentert, og nye beviser som svekker VK sin potensielle rolle i drapene enda mer. Jeg lurer helt genuint; Mener du at det er noe som skurrer ved den opprinnelige dommen mot VK når man tar i betraktning dagens kunnskap? Jeg vil tro at alle vi andre i denne tråden har gått i nesten 20 år og trodd at VK er Satan sjøl, helt til blant annet Jahr sin bok kom på markedet. Hans agenda med denne boka var ikke et perverst ønske om å frikjenne en motbydelig barnedrapsmann som han har null koblinger til. Det var en genuin overbevisning om at her er det skjedd et justismord. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 13. februar 2022 #13546 Del Skrevet 13. februar 2022 Det sagt nå, all den tid de etterlatte og deres bistandsadvokater kjemper med nebb og klør mot at VK skal bli frikjent; Hva er det de ser, som ikke "alle" vi andre ser? De må jo ta inn over seg, ihvertfall advokatene, at her foreligger det DNAbevis fra JH også på Lena, som han er frikjent fra å ha gjort noe med? 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. februar 2022 #13547 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) Callisto83. Hva tenker du om at det ikke er funnet DNA fra VK noe sted? Endret 13. februar 2022 av Kardemommete 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 13. februar 2022 #13548 Del Skrevet 13. februar 2022 De nye DNA prøvene viser først og fremst at JHA har vært svært så aktiv under overgrepene. Ingen overraskelse egentlig, siden jeg aldri har trodd på den offerrollen han bedyrer å ha. Nå holder Oslo politiet kortene tett til brystet, så det vi vet av hva som har kommet fram under etterforskningen er bare små drypp (som vel mest sannsynlig kommer fra Sjødin &co). Hvis det ikke blir funnet DNA fra VK taler det unektelig i hans favør. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke var på åstedet og ikke deltok i overgrepene. Hans overgrep kan ha vært av en annen art, jfr hans tidligere overgrep som bestod av annen type overgrep enn penetrering, så vidt jeg kan huske. Han kan ha brukt kondom, eller det kan være han ikke fikk utløsning. Og det kan selvsagt være at han ikke deltok i det hele tatt. Jeg avventer konklusjonen fra Oslo politiet. Etterforskningen har tatt lang tid, jeg tolker det som at saken på ingen måte er opplagt. Hvis de ikke finner nye bevis må selvfølgelig VK frifinnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 13. februar 2022 #13549 Del Skrevet 13. februar 2022 Bettys skrev (14 minutter siden): De nye DNA prøvene viser først og fremst at JHA har vært svært så aktiv under overgrepene. Ingen overraskelse egentlig, siden jeg aldri har trodd på den offerrollen han bedyrer å ha. Nå holder Oslo politiet kortene tett til brystet, så det vi vet av hva som har kommet fram under etterforskningen er bare små drypp (som vel mest sannsynlig kommer fra Sjødin &co). Hvis det ikke blir funnet DNA fra VK taler det unektelig i hans favør. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke var på åstedet og ikke deltok i overgrepene. Hans overgrep kan ha vært av en annen art, jfr hans tidligere overgrep som bestod av annen type overgrep enn penetrering, så vidt jeg kan huske. Han kan ha brukt kondom, eller det kan være han ikke fikk utløsning. Og det kan selvsagt være at han ikke deltok i det hele tatt. Jeg avventer konklusjonen fra Oslo politiet. Etterforskningen har tatt lang tid, jeg tolker det som at saken på ingen måte er opplagt. Hvis de ikke finner nye bevis må selvfølgelig VK frifinnes. Ja, uansett utfall nå så er saken forverret noe veldig for JH. Han er dømt med strafferabatt og med forbehold om å ha vært et viljeløst, manipulert offer i sterk livsfare under ugjerningen, fullstendig underkastet en annens mye sterkere vilje. Det ser vi jo tydelig ikke stemmer. Flere har jo tviholdt på argumentet om at Vk er skyldig fordi han er dømt i to rettsinstanser. Dette narrativet om JH har også gått igjennom to rettsinstanser. Når dette nå beviselig ikke stemmer, faller også argumentet om at Viggo er skyldig på bakgrunn av tidligere dommer. Som du sier, ja Viggo KAN ha vært på åstedet. Men da må vi også ha med i betraktning at han isåfall har vært det til tross for bevis som sier at han IKKE kan ha vært det. Og da blir det masse muligheter for folk som kan ha vært på åstedet, til tross for alibi. Kan faren til Viggo ha vært der? Broren? Sven O? Matta Mathisen? 🤷♀️ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 13. februar 2022 #13550 Del Skrevet 13. februar 2022 rebella81 skrev (Akkurat nå): Ja, uansett utfall nå så er saken forverret noe veldig for JH. Han er dømt med strafferabatt og med forbehold om å ha vært et viljeløst, manipulert offer i sterk livsfare under ugjerningen, fullstendig underkastet en annens mye sterkere vilje. Det ser vi jo tydelig ikke stemmer. Flere har jo tviholdt på argumentet om at Vk er skyldig fordi han er dømt i to rettsinstanser. Dette narrativet om JH har også gått igjennom to rettsinstanser. Når dette nå beviselig ikke stemmer, faller også argumentet om at Viggo er skyldig på bakgrunn av tidligere dommer. Som du sier, ja Viggo KAN ha vært på åstedet. Men da må vi også ha med i betraktning at han isåfall har vært det til tross for bevis som sier at han IKKE kan ha vært det. Og da blir det masse muligheter for folk som kan ha vært på åstedet, til tross for alibi. Kan faren til Viggo ha vært der? Broren? Sven O? Matta Mathisen? 🤷♀️ Nå hang vel ikke Sven O og de andre du nevner sammen med JHA som erteris, og var ikke sammen med han både rett før og rett etter drapene. Så da er vel fortsatt VK bittelitt mer interessant. Hvis mobilbeviset til VK virkelig er et vanntett utelukkelsesbevis, så skjønner jeg ikke hva Oslo politiet har drevet med det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. februar 2022 #13551 Del Skrevet 13. februar 2022 Bettys skrev (4 minutter siden): Nå hang vel ikke Sven O og de andre du nevner sammen med JHA som erteris, og var ikke sammen med han både rett før og rett etter drapene. Så da er vel fortsatt VK bittelitt mer interessant. Hvis mobilbeviset til VK virkelig er et vanntett utelukkelsesbevis, så skjønner jeg ikke hva Oslo politiet har drevet med det siste året. Det er ikke rom for flere feil i denne saken. De tar seg god tid. såvidt jeg har skjønt har mye av tiden gått til nye DNA undersøkelser og kvalitetssikring av disse. Det er fortsatt prøver de ikke har fått svar på,eller ihvertfall videreformidlet til offentligheten. At det har tatt tid gjør ikke nødvendigvis at mistanken mot VK trenger å være styrket på noe vis. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 13. februar 2022 #13552 Del Skrevet 13. februar 2022 Bettys skrev (3 minutter siden): Nå hang vel ikke Sven O og de andre du nevner sammen med JHA som erteris, og var ikke sammen med han både rett før og rett etter drapene. Så da er vel fortsatt VK bittelitt mer interessant. Hvis mobilbeviset til VK virkelig er et vanntett utelukkelsesbevis, så skjønner jeg ikke hva Oslo politiet har drevet med det siste året. Neida, men når VK har alibi så kan de to gutta ha vært så erteris de bare vil. Det har ingenting å si for skyldspørsmålet, når JH etter alle solemerker har gjort dette selv. Vil tro det er mange som faller hardt og brutalt i denne saken, av høytstående myndighetspersoner som har vært tungt inne i domfellelsen av VK. Norge er ikke store greiene i en slik sammenheng. Mange kjenner hverandre og har bindinger. Se bare på Siv Hallgren som kjempa voldsomt mot gjenopptakelsen, og som presterte å kalle mobilbeviset for det "såkalte". Mener å ha lest at hun har en binding til Håkon Brækhus. Jeg skjønner godt at det er mye jobb å sette seg inn i tankegangen til kolleger fra 20 år tilbake, og å forfølge og etterpå alt som ble gjort, og ikke gjort, den gangen. Full forståelse for at dette tar et år, og vel så det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 13. februar 2022 #13553 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) Bettys skrev (3 timer siden): Nå hang vel ikke Sven O og de andre du nevner sammen med JHA som erteris, og var ikke sammen med han både rett før og rett etter drapene. Så da er vel fortsatt VK bittelitt mer interessant. Hvis mobilbeviset til VK virkelig er et vanntett utelukkelsesbevis, så skjønner jeg ikke hva Oslo politiet har drevet med det siste året. Nå gjør ikke det å være erteris deg til medskyldig. De fleste drap og voldtekter skjer med en gjerningsmenn, selv om de har tette bånd med andre, inviterer de ikke disse, som oftest med i draps- og voldtekts handlinger. Nå var dessuten J.H.A timevis i Baneheia kvelden før, uten V.K, som befant seg hjemme. Ikke bare opphold J.H.A seg der, men hans oppførsel ble også lagt merke til av flere ulike vitner» det har tørnet for JHA» Det var dessuten J.H.A som dro hjem til V.K etter handlingene. Kanskje i er håp om alibi. V.K har en sterk alibi i mobilbruken, som viser at han ikke kan ha vært på åstedet, mer enn i hypotetiske korte perioder. Dette kortet står meget sterkt. Men selv uten mobilen viser manglende dna spor fra V.K at han høyst sannsynlig ( noe som holder i massevis juridisk) ikke har deltatt i hverken voldtekter eller drap. For å sitere Bente Mevåg i fra retten. « jeg kan ikke fatte at noen kan utføre en slik ugjerning uten å etterlate seg spor» .. Netttopp. J.H.A har etterlatt seg plenty, noe som knytter han til voldtekt av begge jenter Jeg blir ikke overrasket om politiet snart kommer med en redegjørelse som fullstendig fjerner all mistanke til V.K. De venter på siste dna analyser, før de gir en endelig konklusjon og uttale seg, eller konkludere før dette ville være høyst uproffosjonelt . Endret 13. februar 2022 av Bendie 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 13. februar 2022 #13554 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) Bettys skrev (2 timer siden): Hvis mobilbeviset til VK virkelig er et vanntett utelukkelsesbevis, så skjønner jeg ikke hva Oslo politiet har drevet med det siste året. De har mest sannsynlig snudd alle steiner for å se om de like etter en frifinnelse vil kunne gå etter JHA for å få ham domfelt for å ha vært alene om drapene. Påtalemyndighetene liker ikke uoppklarte drap. Mye jobb i den forbindelse som politiet i Kristiansand ikke brydde seg med å gjøre, i sin blinde tro på Arne Pedersens tidligere teori om VK. I tillegg kan DNA-analyser være kompliserte og ta tid, og selv om man ikke tror man skal finne noe på VK, kan ikke offentliggjøre noen beslutning før alt er ferdig analysert. Endret 13. februar 2022 av Djækklåsst 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 13. februar 2022 #13555 Del Skrevet 13. februar 2022 3 hours ago, Bettys said: De nye DNA prøvene viser først og fremst at JHA har vært svært så aktiv under overgrepene. Ingen overraskelse egentlig, siden jeg aldri har trodd på den offerrollen han bedyrer å ha. Nå holder Oslo politiet kortene tett til brystet, så det vi vet av hva som har kommet fram under etterforskningen er bare små drypp (som vel mest sannsynlig kommer fra Sjødin &co). Hvis det ikke blir funnet DNA fra VK taler det unektelig i hans favør. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke var på åstedet og ikke deltok i overgrepene. Hans overgrep kan ha vært av en annen art, jfr hans tidligere overgrep som bestod av annen type overgrep enn penetrering, så vidt jeg kan huske. Han kan ha brukt kondom, eller det kan være han ikke fikk utløsning. Og det kan selvsagt være at han ikke deltok i det hele tatt. Jeg avventer konklusjonen fra Oslo politiet. Etterforskningen har tatt lang tid, jeg tolker det som at saken på ingen måte er opplagt. Hvis de ikke finner nye bevis må selvfølgelig VK frifinnes. Jeg synes det er litt gøy at du sier dette nå. 6. November i fjor skrev du dette: On 11/6/2021 at 1:39 PM, Bettys said: Fra spøk til alvor, hvis han blir frikjent pga bevisets stilling kommer jeg fortsatt til å tro at han er skyldig. Men han har sittet inne i nesten 21 år, så jeg mister ikke nattesøvnen over det. Hvis det kommer fram noe nytt som beviser at VK er uskyldig synes jeg det mye bedre enn hvis han frikjennes pga manglende bevis. Det er mye viktigere at saken får en endelig konklusjon enn at noen skal få rett. Men jeg håper helst det vil komme fram bevis på at han er skyldig. Ikke minst fordi da har ingen sittet uskyldig dømt. Jeg fulgte opp med å spørre hva disse nye bevisene helt konkret skulle være for at det skulle holde for deg. Du svarte med å ramse opp en grei liste: On 11/6/2021 at 2:51 PM, Bettys said: En tilståelse fra Andersen, DNA fra JHA også på den andre jenta, funn av drapsvåpen og det viser seg å være JHA sin kniv, hvis lakk/olje merkene på innsiden av lårene til jentene viser seg å ikke stamme fra VK (som mekket på sykkelen sin samme ettermiddagen) men fra JHA. En logisk og troverdig forklaring fra VK der han ikke tåkelegger tidspunkter, hvilken sykkel han brukte, hvor langt innenfor bommen han var etc hadde også gjort seg. Du er altså ikke overrasket over at det var mer DNA fra Andersen på åstedet. Likevel mente du for 3 måneder siden at funn av DNA fra Andersen på den andre jenta ville holde for din del iht. å tro at Kristiansen var uskyldig. Om ikke annet er dette et interessant eksempel på hvor vanskelig det er å endre standpunkt i en sak. 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. februar 2022 #13556 Del Skrevet 13. februar 2022 Noen som kan jussen rundt dette,og kan forklare hvorfor JHA ikke sitter i varetekt? DNA et hans er funnet på ei drept lita jente. dette pleier jo å bety umiddelbar varetektsfengsling? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 13. februar 2022 #13557 Del Skrevet 13. februar 2022 (endret) Aliquis skrev (46 minutter siden): Jeg synes det er litt gøy at du sier dette nå. 6. November i fjor skrev du dette: Jeg fulgte opp med å spørre hva disse nye bevisene helt konkret skulle være for at det skulle holde for deg. Du svarte med å ramse opp en grei liste: Du er altså ikke overrasket over at det var mer DNA fra Andersen på åstedet. Likevel mente du for 3 måneder siden at funn av DNA fra Andersen på den andre jenta ville holde for din del iht. å tro at Kristiansen var uskyldig. Om ikke annet er dette et interessant eksempel på hvor vanskelig det er å endre standpunkt i en sak. Jeg har også sagt at det at DNA fra JHA ble funnet på den andre jenta taler i VKs favør. Du som liker å bruke tiden din på å lete etter gamle innlegg for å stille folk til veggs, klarer nok å finne det også. Endret 13. februar 2022 av Bettys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 13. februar 2022 #13558 Del Skrevet 13. februar 2022 Kardemommete skrev (6 minutter siden): Noen som kan jussen rundt dette,og kan forklare hvorfor JHA ikke sitter i varetekt? DNA et hans er funnet på ei drept lita jente. dette pleier jo å bety umiddelbar varetektsfengsling? Skjønner ikke helt hva du mener her. Det er jo gammelt nytt at JHA ble dømt (og har sonet) for medvirkning til voldtekt av begge jentene som ble funnet drept. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 13. februar 2022 #13559 Del Skrevet 13. februar 2022 Se der ja. der fikk jeg oppmerksomheten din. Lena mangler en drapsmann. JHA har lagt igjen DNA der. når jeg først har deg på tråden. Hva tenker du om at VK ikke har lagt igjen noe DNA på noen av jentene? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 13. februar 2022 #13560 Del Skrevet 13. februar 2022 Hva??? Justismord har da vel aldri skjedd her i verdens beste land?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg