Callisto83 Skrevet 23. desember 2021 #13281 Del Skrevet 23. desember 2021 Djækklåsst skrev (10 timer siden): Ganske bra ny podcast-episode hvor Sigurd Klomsæt snakker om Baneheia-saken. Foruten en bagatellisering av VKs historikk, hvor jeg for Klomsæts del håper han ordla seg feil i farten, er det mye bra og interessant her, selv om mye selvsagt er kjent fra før. Sigurd Klomsæt: Fighter for Justice - Baneheiasaken – AVHØRT – Podcast – Podtail Jeg håper virkelig det jeg også. Å beskrive bl.a 2 år med flere grove overgrep mot en liten nabojente på 7 år som: "vært litt uheldig med kontakten med noen jenter" er ekstremt drøyt. Aner jeg også antydningen til en liten konflikt med Sjødin? Interessant podcast i hvert fall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 23. desember 2021 #13282 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) Callisto83 skrev (5 timer siden): Jeg håper virkelig det jeg også. Å beskrive bl.a 2 år med flere grove overgrep mot en liten nabojente på 7 år som: "vært litt uheldig med kontakten med noen jenter" er ekstremt drøyt. Aner jeg også antydningen til en liten konflikt med Sjødin? Interessant podcast i hvert fall. Enig om det første. Klomsæt har ingen konflikt med Sjødin, men Sjødin og Eivind Pedersen i støttegruppen har en konflikt med Klomsæt. Ganske så uverdig, denne «dansen rundt gullkalven». Kommer frem i artikkelen under. Uenig i måten man går offentlig ut og diskrediterer Klomsæt her, selv om han sikkert er «irriterende» som kommer og prøver å ta mest mulig ære. Men faktum er at han har sin del av æren for å få frem det som førte til gjenopptakelse, som i hovedsak var det som kom frem i 2008-2012, da han ledet jobben. https://www.dagbladet.no/nyheter/full-krangel---farer-med-usannheter/73853105 Uten Klomsæts kamp mot kommisjonen i 2011-2012 hadde vel ikke nestleder i kommisjonen, tidligere regjeringsadvokat Sven Ole Fagernæs, blitt inhabil, og flertallet hadde med stor sannsynlighet bikket andre veien, så merkelig å angripe han for dette. Men det ligger nok mye bak, noe mer her, ser Eivind Pedersen har skrevet en del negativt om Klomsæt på Facebook, uten at det er lett å skjønne hva som er poenget. Virker som om de tror VK ville fått saken gjenåpnet for mange år siden uten Klomsæt, men det er jo bare tøys, Jahrs bok var det som dannet grunnlaget for det. Litt mer nederst her: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Qlx5Ox/dagbladet-klomsaet-funnet-skyldig-i-brudd-paa-advokatskikk Men samme det, det er sakens fakta som betyr noe. Endret 23. desember 2021 av Djækklåsst 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moriamo Skrevet 23. desember 2021 #13283 Del Skrevet 23. desember 2021 11 hours ago, Djækklåsst said: Enig om det første. Klomsæt har ingen konflikt med Sjødin, men Sjødin og Eivind Pedersen i støttegruppen har en konflikt med Klomsæt. Ganske så uverdig, denne «dansen rundt gullkalven». Kommer frem i artikkelen under. Uenig i måten man går offentlig ut og diskrediterer Klomsæt her, selv om han sikkert er «irriterende» som kommer og prøver å ta mest mulig ære. Men faktum er at han har sin del av æren for å få frem det som førte til gjenopptakelse, som i hovedsak var det som kom frem i 2008-2012, da han ledet jobben. https://www.dagbladet.no/nyheter/full-krangel---farer-med-usannheter/73853105 Uten Klomsæts kamp mot kommisjonen i 2011-2012 hadde vel ikke nestleder i kommisjonen, tidligere regjeringsadvokat Sven Ole Fagernæs, blitt inhabil, og flertallet hadde med stor sannsynlighet bikket andre veien, så merkelig å angripe han for dette. Men det ligger nok mye bak, noe mer her, ser Eivind Pedersen har skrevet en del negativt om Klomsæt på Facebook, uten at det er lett å skjønne hva som er poenget. Virker som om de tror VK ville fått saken gjenåpnet for mange år siden uten Klomsæt, men det er jo bare tøys, Jahrs bok var det som dannet grunnlaget for det. Litt mer nederst her: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Qlx5Ox/dagbladet-klomsaet-funnet-skyldig-i-brudd-paa-advokatskikk Men samme det, det er sakens fakta som betyr noe. Det er et uttrykk om at "not all heroes wear capes", men Klomsæt ifører seg av og til advokatkappe. (Bokstavelig talt, det er utrolig nok et plagg som faktisk brukes.) Klomsæt er en helt, men hans fremtreden kan av og til være veldig som en antihelt. Litt som advokatenes Deadpool. Jeg vet ikke hva som er kjernen i konflikten mellom Klomsæt og Sjødin, men jeg er overbevist om at uten Klomsæt hadde Viggo sittet på Ila til han var geriatriker og pleietrengende. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. desember 2021 #13284 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Rrl5xd/nye-baneheia-undersoekelser-saar-mer-tvil-om-jan-helge-andersens-forklaring For en totalt løgnaktig,feig og grusomt brutal type JHA er. Om han i det hele tatt er velkommen over juletorsken,håper jeg han får et bein i halsen.. Endret 23. desember 2021 av Kardemommete 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 23. desember 2021 #13285 Del Skrevet 23. desember 2021 Denne artikkelen på VG syns jeg viser noen helt utrolig merkelig utsagn fra JHA: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Rrl5xd/nye-baneheia-undersoekelser-saar-mer-tvil-om-jan-helge-andersens-forklaring Han forklarer flere ting som vi i tråden vet godt ikke gir mening, som Quote I de nye avhørene får Jan Helge Andersen spørsmål om hvordan kniven så ut da han kuttet grener på åstedet, får VG opplyst. Han svarer da at kniven var blodig, slik han husket det. Han vet da like godt som oss at grenene ikke inneholdt noen blodspor? Hadde han vært litt smart hadde han vel kanskje sagt at kniven ikke var blodig? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. desember 2021 #13286 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) Gulvplanke skrev (5 minutter siden): Denne artikkelen på VG syns jeg viser noen helt utrolig merkelig utsagn fra JHA: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Rrl5xd/nye-baneheia-undersoekelser-saar-mer-tvil-om-jan-helge-andersens-forklaring Han forklarer flere ting som vi i tråden vet godt ikke gir mening, som Han vet da like godt som oss at grenene ikke inneholdt noen blodspor? Hadde han vært litt smart hadde han vel kanskje sagt at kniven ikke var blodig? Det er ikke lett å ro en synkende båt. Endret 23. desember 2021 av Kardemommete 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonobilis Skrevet 23. desember 2021 #13287 Del Skrevet 23. desember 2021 7 minutter siden, Kardemommete said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Rrl5xd/nye-baneheia-undersoekelser-saar-mer-tvil-om-jan-helge-andersens-forklaring For en totalt løgnaktig,feig og grusomt brutal type JHA er. Om han i det hele tatt er velkommen over juletorsken,håper jeg han får et bein i halsen.. Jeg har lenge vært på vippen og nektet å innse det. Det er først nå den siste tiden det begynner å gå opp for meg at Viggo Kristiansen høyst sannsynlig har sittet 21 år i fengsel for noe han ikke har gjort, og det er en skikkelig skummel følelse å kjenne på. At den norske rettsstaten har sviktet så totalt. Verst er det at det virkelige monsteret slapp billig unna og lever et liv med bollebaking og familieidyll den dag idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 23. desember 2021 #13288 Del Skrevet 23. desember 2021 Blir så kvalm av denne saken. At èn forbanna drittfyr kan skape så mye lidelse og faenskap som dette. Slik jeg leser bevisene og vitneavhørene var disse drapene planlagt og tilrettelagt for av JHA. Tanken på at han lever fritt i samfunnet vårt er forferdelig. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnesjenta Skrevet 23. desember 2021 #13289 Del Skrevet 23. desember 2021 ‘Andersen har nå status som mistenkt, siden politiet mener etterforskningen som gjennomføres kan påvirke ham og hans sak.’ Fra Vg nå, stemmer dette? Har Andersen nå status som mistenkt? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. desember 2021 #13290 Del Skrevet 23. desember 2021 fotballjenta skrev (Akkurat nå): Blir så kvalm av denne saken. At èn forbanna drittfyr kan skape så mye lidelse og faenskap som dette. Slik jeg leser bevisene og vitneavhørene var disse drapene planlagt og tilrettelagt for av JHA. Tanken på at han lever fritt i samfunnet vårt er forferdelig. Enig. JHA slipper ikke unna dette. overlagt drap og voldtekt av 2 små jenter er for alvorlig. med de nye tekniske bevisene og rotet hans med nye versjoner av allerede tvilsomme forklaringer bør det være enkelt for påtalemyndigheyene. antagelig dukker det opp mer DNA på Stine og. Det er mulig det går an å bli rehabiltert etter å ha gjort noe sånt,men normen for overlagt voldtekt og drap av småbarn er 21 år forvaring og det skylder han Stine og Lena. tilståelselsen hans som han fikk rabatt for er ikke verdt papiret det er skrevet på. Han hadde aldri tilstått uten funnet av kjønnshåret heller.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. desember 2021 #13291 Del Skrevet 23. desember 2021 28 minutter siden, Kardemommete said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Rrl5xd/nye-baneheia-undersoekelser-saar-mer-tvil-om-jan-helge-andersens-forklaring For en totalt løgnaktig,feig og grusomt brutal type JHA er. Om han i det hele tatt er velkommen over juletorsken,håper jeg han får et bein i halsen.. ”Audun Beckstrøm og Håkon Brækhus er bistandsadvokatene til familiene til jentene, og mener bevissituasjonen i det vesentlige er den samme som den har vært hele tiden.” Hva er det de nissene driver med? Tenker de ikke på at de kan ha bruk for litt troverdighet når de skal fortsette sin karriere etter at Viggo er frikjent? 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. desember 2021 #13292 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) Vingemutter skrev (7 minutter siden): ”Audun Beckstrøm og Håkon Brækhus er bistandsadvokatene til familiene til jentene, og mener bevissituasjonen i det vesentlige er den samme som den har vært hele tiden.” Hva er det de nissene driver med? Tenker de ikke på at de kan ha bruk for litt troverdighet når de skal fortsette sin karriere etter at Viggo er frikjent? Foreldrene til jentene er offer for JHA,s løgnaktighet, Kripos og Agder politiet samt Bente Mevåg, pressen den gangen,bygdedyret,retten osv. de kan ikke klandres for å tro at VK var med. Forsvarsadvokatene til jentene gjør bare jobben sin. Endret 23. desember 2021 av Kardemommete 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 23. desember 2021 #13293 Del Skrevet 23. desember 2021 Agnesjenta skrev (16 minutter siden): ‘Andersen har nå status som mistenkt, siden politiet mener etterforskningen som gjennomføres kan påvirke ham og hans sak.’ Fra Vg nå, stemmer dette? Har Andersen nå status som mistenkt? Interessant! Enda et tegn på at det faktisk kan gå mot gjenåpning av JHAs sak. Kanskje VG er i ferd med å innse det, omsider. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. desember 2021 #13294 Del Skrevet 23. desember 2021 12 minutter siden, Kardemommete said: Enig. JHA slipper ikke unna dette. overlagt drap og voldtekt av 2 små jenter er for alvorlig. med de nye tekniske bevisene og rotet hans med nye versjoner av allerede tvilsomme forklaringer bør det være enkelt for påtalemyndigheyene. antagelig dukker det opp mer DNA på Stine og. Det er mulig det går an å bli rehabiltert etter å ha gjort noe sånt,men normen for overlagt voldtekt og drap av småbarn er 21 år forvaring og det skylder han Stine og Lena. tilståelselsen hans som han fikk rabatt for er ikke verdt papiret det er skrevet på. Han hadde aldri tilstått uten funnet av kjønnshåret heller.. All den tid Viggo ble nektet progresjon i sin «rehabilitering» fordi han aldri erkjente straffskyld, så ble Jan Helge rehabilitert i ekspressfart og slapp ut 3 år før tiden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. desember 2021 #13295 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) 18 minutter siden, Kardemommete said: Forsvarsadvokatene til jentene gjør bare jobben sin. Nei. De er ikke de etterlattes forsvarsadvokater, de er deres bistandsadvokater. Jobben deres er å bistå de etterlatte. All den tid de ikke bruker på å forberede dem på hva som er i ferd med å skje, men heller bidrar til å styrke deres vrangforestillinger om Viggos delaktighet, så strammer de bare strikken mer og mer, slik at smellen blir så stor som mulig for de stakkars foreldrene når Schei leverer sin endelige rapport. Når resten av landet får med seg hva som har skjedd kommer deres utspill til å stille de etterlatte i et ekstremt usympatisk lys. Jo før de snur og sier unnskyld til Viggo, og heller rettet kritikken dit den hører hjemme, jo bedre for de etterlatte. Brækhus og Beckstrøm driter ut sine klienter. Og det gjør de på vår regning. Endret 23. desember 2021 av Vingemutter 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. desember 2021 #13296 Del Skrevet 23. desember 2021 Vingemutter skrev (3 minutter siden): Nei. Jobben deres er å bistå de etterlatte. All den tid de ikke bruker på å forberede dem på hva som er i ferd med å skje, men heller bidrar til å styrke deres vrangforestillinger om Viggos delaktighet, så strammer de bare strikken mer og mer, slik at smellen blir så stor som mulig for de stakkars foreldrene når Schei leverer sin endelige rapport. Når resten av landet får med seg hva som har skjedd kommer deres utspill til å stille de etterlatte i et ekstremt usympatisk lys. Jo før de snur og sier unnskyld til Viggo, og heller rettet kritikken dit den hører hjemme, jo bedre for de etterlatte. Brækhus og Beckstrøm driter ut sine klienter. Og det gjør de på vår regning. Du er for hard her. det er komplett umuilig å forholde seg til å miste 2 barn på en sånn måte og samtidig måtte forholde seg rasjonelt til å hele tiden få rippet saken opp på forskjellige vis. Vi vet heller ikke hvordan dette ender. det kan godt være de med tiden innser hvordan dette har foregått. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingemutter Skrevet 23. desember 2021 #13297 Del Skrevet 23. desember 2021 10 minutter siden, Kardemommete said: Du er for hard her. det er komplett umuilig å forholde seg til å miste 2 barn på en sånn måte og samtidig måtte forholde seg rasjonelt til å hele tiden få rippet saken opp på forskjellige vis. Vi vet heller ikke hvordan dette ender. det kan godt være de med tiden innser hvordan dette har foregått. Jeg kritiserer ikke de de etterlatte. Jeg kritiserer advokatene deres. De etterlatte fortjener advokater som gjør jobben sin. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 23. desember 2021 #13298 Del Skrevet 23. desember 2021 Vingemutter skrev (11 minutter siden): Jeg kritiserer ikke de de etterlatte. Jeg kritiserer advokatene deres. De etterlatte fortjener advokater som gjør jobben sin. De gjør jobben sin. De pårørende har hatt "gleden" av å følge de første rettssakene mot JHA og Viggo, og har i motsetning til samtlige her, sikkert en litt annen forståelse av hvor troverdig Viggo er når han nekter for å ha vært med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nebbete fugl Skrevet 23. desember 2021 #13299 Del Skrevet 23. desember 2021 3 minutter siden, Callisto83 said: De gjør jobben sin. De pårørende har hatt "gleden" av å følge de første rettssakene mot JHA og Viggo, og har i motsetning til samtlige her, sikkert en litt annen forståelse av hvor troverdig Viggo er når han nekter for å ha vært med. Hva skal til for at du godtar at Viggo er uskyldig? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 23. desember 2021 #13300 Del Skrevet 23. desember 2021 Vingemutter skrev (44 minutter siden): Nei. De er ikke de etterlattes forsvarsadvokater, de er deres bistandsadvokater. Jobben deres er å bistå de etterlatte. All den tid de ikke bruker på å forberede dem på hva som er i ferd med å skje, men heller bidrar til å styrke deres vrangforestillinger om Viggos delaktighet, så strammer de bare strikken mer og mer, slik at smellen blir så stor som mulig for de stakkars foreldrene når Schei leverer sin endelige rapport. Når resten av landet får med seg hva som har skjedd kommer deres utspill til å stille de etterlatte i et ekstremt usympatisk lys. Jo før de snur og sier unnskyld til Viggo, og heller rettet kritikken dit den hører hjemme, jo bedre for de etterlatte. Brækhus og Beckstrøm driter ut sine klienter. Og det gjør de på vår regning. Beklager skrivefeil. de bistår foreldrene. det stemmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg