Kardemommete Skrevet 16. november 2021 #12181 Del Skrevet 16. november 2021 Bag skrev (1 minutt siden): Jeg leser ikke mellom linjene men forholder meg til hva som faktisk blir sagt. Alle ønsker vel at sannheten kommer frem i form av udiskutable bevis. At JHA er skyldig er det ingen tvil om. Når det gjelder Viggo forblir det uklart. Dette kan bli det samme som Birgitte Tengs saken hvor en persons skyld verken blir bevist eller motbevist. Fakta er at oppklaring av Baneheia saken er et skritt i riktig retning når JHA sitt DNA nå kan knyttes til overgrep på Lena. En voldtekt kan altså sannsynligvis oppklares. I Tengs saken er fetteren frikjent. det er bare en juridisk teknikalitet som gjør at erstatningsdommen til fetteren ikke kan gjennopptas. Politiet har gått ut og sagt at han ikke har gjort det. Det er også funnet DNA fra nå siktete i en blodflekk på strømpebuksa til Birgitte. Saken mot VK vitres mer og mer bort. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 16. november 2021 #12182 Del Skrevet 16. november 2021 Bag skrev (6 timer siden): Det er vel rimelig vanskelig nå. Om JHA tilsto så ville vel det være et stykke på vei. tror ikke du skjønte hva jeg mente. Det er ikke mer vanskelig nå enn da. Det er vanskelig punktum. Så kravet er ikke at noen skal bevise uskyld, men at påtalemyndigheten skal bevise skyld. Men nå har jo VK alibi, så helt umulig er det ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. november 2021 #12183 Del Skrevet 16. november 2021 Callisto83 skrev (18 minutter siden): Det ville overrasket veldig hvis ikke disse lekkasjene i en pågående etterforskning kom fra teamet rundt Viggo. Det er jo bare den siden som uttaler seg i mediene om funnet. Politiet har ikke tradisjon for å være fri for lekkasjer, men det er selvsagt betydelig mulighet for at du har rett. Ikke at det endrer på opplysningene. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 16. november 2021 #12184 Del Skrevet 16. november 2021 Bag skrev (8 timer siden): Det er vel mange som ønsker saken oppklart. Oppklart blir den vel bare hvis man kan bevise at Viggo var der eller at han ikke var der. At JHA har avsatt dna på begge jentene knytter han mer inn i saken. Det svekker argumentasjonen for at Viggo var involvert og skal straffes. Men det er ikke noe bevis på at Viggo er uskyldig. Men hva er i dine øyner akseptert bevis på at Viggo er/kan regnes som uskyldig? Hva er det som gjør at i denne saken så er rettsprinsippet snudd om? Generelt er det slik at det er påtalemyndigheten, eller staten Norge, som må bevise at en borger har begått en straffbar handling. Staten skal ikke kunne putte sine borgere i fengsel uten at staten kan bevise det. I denne saken er alt motsatt. Her krever folk bevis for at han ikke var der. Dersom det ikke legges frem bevis på at han ikke var der, så kan han være skyldig. Hva gjør at dere her ønsker å finne på egne regler, men dette skal kun gjelde en person i Norge, men ikke resten? 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 16. november 2021 #12185 Del Skrevet 16. november 2021 Lurer på om JHA vurderer å endre forklaringen sin om hva som skjedde i Baneheia? Han har allerede sonet en del og mulig han vurderer en evnt tilleggstraff som en liten pris for et endelig punktum? I den grad det er mulig vil en korrekt forklaring heve "ettermælet" hans også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askefast Skrevet 16. november 2021 #12186 Del Skrevet 16. november 2021 Bag skrev (7 timer siden): Det er vel rimelig vanskelig nå. Om JHA tilsto så ville vel det være et stykke på vei. Tror du JH kommer til å tilstå? Husk, i 2002 uttalte JH dette etter rettsaken:" Viggo kommer aldri til å tilstå ". Hvordan kunne JH vite dette for 20 år siden? At Viggo alltid kommer til å nekte? Men om JH visste at han var alene om dette, så visste jo JH at Viggo aldri kom til å tilstå. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. november 2021 #12187 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) Kardemommete skrev (2 timer siden): Arne Pedersen og co satt altså i avhør etter avhør og prøvde å overbevise JHA at han ikke hadde voldtatt Lena men Sofie. Lurer på hva han tenker nå. Han burde være full av skam og gått ut og beklaget offentlig om han var en person med normal sjelsevne. Dette er et enormt svik ikke bare mot VK, men også mot foreldrene til Lena, som med høyst sannsynlighet har levd på en løgn alle disse årene. Bente Mevåg må også ta sitt på sin kappe, som hevdet i retten at det var sikkert spor av to gjerningmenn og at JHA kunne utelukkes ,for overgrep på Lena fordi det ikke fantes spor av han Der kan Andersen utelukkes fordi det ikke er spor etter ham. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article275064.ece Endret 16. november 2021 av Lana01 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 16. november 2021 #12188 Del Skrevet 16. november 2021 Hvem som helst idiot kunne jo utelukket Kristiansen utfra logikk alene. Altså hva er sannsynligheten for at noen får med seg kameraten på noe slikt i utgangspunktet? Sånne saker er nesten alltid en gal manns verk. Jeg var kun 10 år gammel den gangen selv, men til og med jeg syntes dommen hørtes helt usannsynlig ut. Nå hadde jo ikke jeg blodtørstigheten til politiet da hvilket kan forklare hvorfor jeg var åpen for rasjonale... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 16. november 2021 #12189 Del Skrevet 16. november 2021 Politiet og de som arbeider med utvikling og utføring av DNA analyser fortjener en stor honnør! I Norge har nye øyne/teknologi/cold case løst Kristin saken,høyst sannsynlig Tengs saken og nå begynner Baneheia saken å falle på plass. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BethB Skrevet 16. november 2021 #12190 Del Skrevet 16. november 2021 1 hour ago, Bag said: Jeg leser ikke mellom linjene men forholder meg til hva som faktisk blir sagt. Alle ønsker vel at sannheten kommer frem i form av udiskutable bevis. At JHA er skyldig er det ingen tvil om. Når det gjelder Viggo forblir det uklart. Dette kan bli det samme som Birgitte Tengs saken hvor en persons skyld verken blir bevist eller motbevist. Hva er poenget ditt? Prøver du å argumentere for at selv om Viggo blir frikjent, så skal folk forsatt være usikre? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 16. november 2021 #12191 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) 6 hours ago, TuttaHutta said: Har ingen intensjon om å diskutere lekkasjer fra Viggos forsvarsteam, og avventer statsadvokatens uttalelse i saken, men her må det arresteres. Mener du at forsvarsvarteamet til Kristiansen nå har infiltrert politiet? Endret 16. november 2021 av Aliquis 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. november 2021 #12192 Del Skrevet 16. november 2021 Aliquis skrev (3 minutter siden): Sier du at alle landets aviser lyver i denne saken, eller mener du at forsvarsvarteamet til Kristiansen nå har infiltrert politiet? Det er vel åpenbart at mediene sitter på dokumentasjon, og ikke bare løse påstander fra Sjødin & co. Hva det kan være er ikke godt å si. Men Sjødin & co har kanskje fått tilgang på saksdokumenter hvor dette fremkommer. Eller det hele kan stamme fra politiet. Men at VG eller TV 2 skulle kjørt på med opplysninger med mindre de hadde det svart på hvitt, er svært lite sannsynlig. Men enkelte vil jo bare fortsette å kverulere i det uendelige, som vedkommende du siterte. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. november 2021 #12193 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) Det er umulig å si hvor det kommer fra, det kan fint komme fra forsvarerteamet siden det fint kan spres til kretsen rundt dersom disse har fått tilgang til saksdokumenter, og da kan veien være kort til at det videresendes til journalister. Men det spiller jo ingen rolle hvem som har lekket. Infoen er den samme. Endret 16. november 2021 av Lomvi fjernet sitat 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 16. november 2021 #12194 Del Skrevet 16. november 2021 2 minutter siden, Djækklåsst said: Det er umulig å si hvor det kommer fra, det kan fint komme fra forsvarerteamet siden det fint kan spres til kretsen rundt dersom disse har fått tilgang til saksdokumenter, og da kan veien være kort til at det videresendes til journalister. Men det spiller jo ingen rolle hvem som har lekket. Infoen er den samme. For all del, det kan jo være, men da ville jeg funnet det pussig at mediene gjengir ting som dette, som vitner om mer kunnskap om etterforskningen til politiet enn forsvarsteamet vil sitte med: Quote TV 2 får opplyst at de nye funnene har dannet grobunn for en hypotese om at Andersen kan ha hatt mer befatning med Lena Sløgedal Paulsen enn hva han tidligere har forklart. Quote Resultatet av det aktuelle DNA-funnet vakte oppsikt blant etterforskerne siden Jan Helge Andersen tidligere har nektet for å ha forgrepet seg på den 10 år gamle jenta, får VG opplyst. Det ville jo vært rart om VG og Tv2 bare diktet opp dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 16. november 2021 #12195 Del Skrevet 16. november 2021 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. november 2021 #12196 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) Aliquis skrev (12 minutter siden): For all del, det kan jo være, men da ville jeg funnet det pussig at mediene gjengir ting som dette, som vitner om mer kunnskap om etterforskningen til politiet enn forsvarsteamet vil sitte med: Det ville jo vært rart om VG og Tv2 bare diktet opp dette. Ja, det må jo åpenbart være konkrete saksdokumenter mediene har fått, så spørs det hva Sjødin ev. har fått av sånt. Man har vel muligens krav på innsyn i etterforskningen. Men som nevnt spiller det liten rolle hvem som lekker. Endret 16. november 2021 av Djækklåsst 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bindersen Skrevet 16. november 2021 #12197 Del Skrevet 16. november 2021 Bag skrev (2 timer siden): Jeg leser ikke mellom linjene men forholder meg til hva som faktisk blir sagt. Alle ønsker vel at sannheten kommer frem i form av udiskutable bevis. At JHA er skyldig er det ingen tvil om. Når det gjelder Viggo forblir det uklart. Dette kan bli det samme som Birgitte Tengs saken hvor en persons skyld verken blir bevist eller motbevist. Men er dette en rettsstat du ønsker å leve i? At hvem som helst av oss kan gå til politiet å hevde at vi så naboen i nærheten av der det har skjedd noe kriminelt, så skal naboen arresteres og kastes i fengsel bare fordi noen hevder det? At på tross av manglende bevis så skal man anses som skyldig fordi noen hevder man er skyldig? Drit i DNA og tekniske bevis liksom.. Dersom jeg finner ut at jeg vil rane en kiosk, og blir tatt fordi jeg legger fra meg DNA, skal da vennen min i fengsel for å rane kiosken dersom jeg legger skylda på han? Selv om det ikke finnes ett eneste bevis? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 16. november 2021 #12198 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) «Vi håper i alle fall å avslutte etterforskningen innen jul, men dessverre er ikke det sikkert, sier statsadvokat Andreas Schei» «Det skal være funn av såkalte Y-kromosomer flere steder på kroppen, enkelte med treff på opptil 27 markører, som knytter Andersen til gjerningene i Baneheia.» https://www.aftenposten.no/norge/i/pW92KR/politiet-haaper-aa-vaere-ferdig-med-baneheia-saken-foer-jul Ting tar tid! Endret 16. november 2021 av Djækklåsst 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blokkfløyte Skrevet 16. november 2021 #12199 Del Skrevet 16. november 2021 (endret) Djækklåsst skrev (27 minutter siden): «Vi håper i alle fall å avslutte etterforskningen innen jul, men dessverre er ikke det sikkert, sier statsadvokat Andreas Schei» «Det skal være funn av såkalte Y-kromosomer flere steder på kroppen, enkelte med treff på opptil 27 markører, som knytter Andersen til gjerningene i Baneheia.» https://www.aftenposten.no/norge/i/pW92KR/politiet-haaper-aa-vaere-ferdig-med-baneheia-saken-foer-jul Ting tar tid! 27. Vil dette si at i tilegg til de 17 som man vanligvis tester, så har man fått treff på 10 andre områder? Det høres jo mye ut Endret 16. november 2021 av Blokkfløyte Korrektu 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RockOn Skrevet 16. november 2021 #12200 Del Skrevet 16. november 2021 Lunda skrev (12 timer siden): En korreksjon her: De har DNA som de mener er knyttet til JHA. Med andre ord det veldig ann på hvor solide disse DNA sporene er, noe ingen andre enn politiet og de som har foretatt analysene vet i øyeblikket. Det styrker påstandene om at VK ikke har gjort det, men jeg vil ikke se bort ifra at de er like svake som DNA bevisene mot VK før vi vet mere om dem. Er det ikke litt rart hvis de ikke gjør noe videre med dna funn fordi det er så svakt, men dømte VK for nettopp det. Jeg må si som før at jeg håper virkelig ikke VK er uskyldig, for livet hans er i praksis ødelagt. Og ikke bare pga den lange fengselsstraffen, men hans rykte. Blir han frifunnet så vil ikke det bety at alle vil tro på det. Han vil for alltid være bundet til den saken. Men jeg nå si at uavhengig av VK sin skyld så tror jeg absolutt at JHA juger på mye. Jeg tror ikke han ble truet av noen til å utføre dette. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg