Callisto83 Skrevet 6. november 2021 #11841 Del Skrevet 6. november 2021 Kardemommete skrev (2 minutter siden): Spørsmålet er hva dere vil mene om Vk sin skyld om han blir frikjent/ikke tiltalt på nytt og det kommer en grundig redegjørelse om hvorfor man er kommet frem til den konklusjonen. Jeg er 100% overbevist om at Viggo har gjort det, uansett om han blir tiltalt på ny eller ikke. Jeg baserer det hovedsaklig på prosessen som fant sted for 20 år siden, når de begge forklarte seg i retten. Jeg tror dessverre Viggo lyver så han tror det selv. Hadde jeg vært mye yngre, og kanskje bodd på en annen side av landet, så kunne jeg kanskje kjøpt narrativet til Jahr. Men jeg husker dette fra før det forelå en dom, så alt dette med at JHA skulle lyve om Viggo for å få strafferabatt osv blir for meg kun spekulasjoner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 6. november 2021 #11842 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (2 minutter siden): Jeg er 100% overbevist om at Viggo har gjort det, uansett om han blir tiltalt på ny eller ikke. Jeg baserer det hovedsaklig på prosessen som fant sted for 20 år siden, når de begge forklarte seg i retten. Jeg tror dessverre Viggo lyver så han tror det selv. Hadde jeg vært mye yngre, og kanskje bodd på en annen side av landet, så kunne jeg kanskje kjøpt narrativet til Jahr. Men jeg husker dette fra før det forelå en dom, så alt dette med at JHA skulle lyve om Viggo for å få strafferabatt osv blir for meg kun spekulasjoner. Så fakta i saken avhenger av hvor i landet man bor og hvor gammel man er? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. november 2021 #11843 Del Skrevet 6. november 2021 (endret) Kardemommete skrev (32 minutter siden): Spørsmålet er hva dere vil mene om Vk sin skyld om han blir frikjent/ikke tiltalt på nytt og det kommer en grundig redegjørelse om hvorfor man er kommet frem til den konklusjonen. Callisto83 skrev (19 minutter siden): Hadde jeg vært mye yngre, og kanskje bodd på en annen side av landet, så kunne jeg kanskje kjøpt narrativet til Jahr. Men jeg husker dette fra før det forelå en dom, så alt dette med at JHA skulle lyve om Viggo for å få strafferabatt osv blir for meg kun spekulasjoner. Dumt at statsadvokatene er fhvs unge og fra oslo-området mao. Kan ikke forvente noen motstandskraft mot sirenesangen fra Jahrs propaganda-maskineri. Han blir frikjent glatt. Hvor i landet var medlemmene av flertallet av GK fra da? Og hvor gamle er de? Endret 6. november 2021 av Hank Amarillo 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 6. november 2021 #11844 Del Skrevet 6. november 2021 13 minutter siden, Callisto83 said: Jeg er 100% overbevist om at Viggo har gjort det, uansett om han blir tiltalt på ny eller ikke. Jeg baserer det hovedsaklig på prosessen som fant sted for 20 år siden, når de begge forklarte seg i retten. Jeg tror dessverre Viggo lyver så han tror det selv. Hadde jeg vært mye yngre, og kanskje bodd på en annen side av landet, så kunne jeg kanskje kjøpt narrativet til Jahr. Men jeg husker dette fra før det forelå en dom, så alt dette med at JHA skulle lyve om Viggo for å få strafferabatt osv blir for meg kun spekulasjoner. Du holder deg for god for nye sakkyndige vurderinger altså? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. november 2021 #11845 Del Skrevet 6. november 2021 (endret) Aliquis skrev (12 minutter siden): Du holder deg for god for nye sakkyndige vurderinger altså? Tror alle sakkyndige var fremmedfolk. Altså utenfra bygda. Endret 6. november 2021 av Hank Amarillo 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 6. november 2021 #11846 Del Skrevet 6. november 2021 Det jeg gjerne skulle sett fra noen av de som mener Andersen forklarer seg riktig, er et plausibelt hendelsesforløp som passer med hans forklaring og Kristiansens mobiltrafikk. Det får man dessverre aldri i denne tråden. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 6. november 2021 #11847 Del Skrevet 6. november 2021 Kardemommete skrev (4 minutter siden): Så fakta i saken avhenger av hvor i landet man bor og hvor gammel man er? Jeg tror helt klart tid og avstand har gjort at folk nå i 2021 er mer tilbøyelige til å svelge Viggos forsvar ukritisk. Man måtte heller ikke betale kroner 349,-, og kun lese èn part uttale seg, den gang. Sånn sett stiller jeg meg litt skeptisk til den fakta som her ukritisk presenteres om begge de to tiltalte. For eksempel ble det hevdet noen sider tilbake i tråden at politiet gjorde "slett arbeid" i denne saken. Det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i, for i Baneheia den skjebnesvangre dagen, var det over 1500 mennesker innom, og Baneheia er også tilholdssted for mange av byens løse fugler. Det er egentlig ganske bemerkelsesverdig at etterforskningen kunne konkretisere det ned til de to, hvor en av de til slutt tilsto. Tror flere kanskje også ville blitt overrasket over hvor lite Baneheia er. Sånn i forhold til avstander og Viggos påståtte alibi. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 6. november 2021 #11848 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (9 minutter siden): Jeg er 100% overbevist om at Viggo har gjort det, uansett om han blir tiltalt på ny eller ikke. Jeg baserer det hovedsaklig på prosessen som fant sted for 20 år siden, når de begge forklarte seg i retten. Jeg tror dessverre Viggo lyver så han tror det selv. Hadde jeg vært mye yngre, og kanskje bodd på en annen side av landet, så kunne jeg kanskje kjøpt narrativet til Jahr. Men jeg husker dette fra før det forelå en dom, så alt dette med at JHA skulle lyve om Viggo for å få strafferabatt osv blir for meg kun spekulasjoner. Det siste der fremstår som litt rart for meg, og noe jeg har sett i flere diskusjoner om saken. De som er jevngamle og fra samme sted som Viggo og JH vet gjerne noe som andre ikke vet. De har gjerne en fetter som gikk i paralellklassen til JH eller lignende. Et familiemedlem som bor på Eg. Derfor skrives det litt overbærende at dere som ikke er herfra har ikke det hele bildet. Som en skrev tidligere i denne tråden; Dere aner ikke hvor ille det var, da i betydningen slutt og insinuer at Viggo er uskyldig. Selv bor jeg langt unna Kristiansand, men jeg har satt meg MYE inn i denne saken. Jeg mener mye tyder på at VK er uskyldig, ut ifra de bevis som foreligger. Og da blir jeg nysgjerrig; hva er det du og andre fra samme strøk vet om denne saken som gjør at dere mener VK må være skyldig til tross for motstridende bevis? Ser du også nevner "narrativet til Jahr". Med det forstår jeg at du mener han dikter. Hvorfor skal Jahr være interessert i å få frikjent en dømt barnemorder hvis bevisene sier at Viggo er skyldig? Hvis han har en sykelig interesse av å få frikjent dømte mordere; Hvorfor tar han ikke med JH og, i dette narrativet sitt? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. november 2021 #11849 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (9 minutter siden): Man måtte heller ikke betale kroner 349,-, Må man betale 349 kroner for å sitte i gjenopptakelseskommisjonen?! Hårreisende. Hadde forventet de fikk godtgjørelse. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 6. november 2021 #11850 Del Skrevet 6. november 2021 Hank Amarillo skrev (3 minutter siden): Må man betale 349 kroner for å sitte i gjenopptakelseskommisjonen?! Hårreisende. Hadde forventet de fikk godtgjørelse. Må si jeg har litt sansen for deg 😅👍 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 6. november 2021 #11851 Del Skrevet 6. november 2021 (endret) Bettys skrev (1 time siden): Jentene i Berlin ble bortført med bil til et skogsområde 30 ganger større enn Baneheia, på nattestid. Baneheiadrapene var mye mer risikabelt med tanke på å bli oppdaget, og gjør det mindre sannsynlig at en enslig gjerningsmann ville tatt sjansen på å bortføre, voldta og drepe to barn. Men umulig er det selvsagt ikke. Det er ikke logisk at jo større sjansen er for å bli oppdaget jo flere bør man være. Faktum er om du skal holde noe hemmelig, holde deg skjult for noen er færre bedre. Dette gjenspeiles også med at noen syns det ikke absurd at en gjerningsmann skal springe frem og tilbake til et åsted pga man må sende noen fjortismeldinger. Det bidrar liksom ikke til at ting blir risikabelt. Endret 6. november 2021 av Midgard 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 6. november 2021 #11852 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (11 minutter siden): Jeg tror helt klart tid og avstand har gjort at folk nå i 2021 er mer tilbøyelige til å svelge Viggos forsvar ukritisk. Man måtte heller ikke betale kroner 349,-, og kun lese èn part uttale seg, den gang. Sånn sett stiller jeg meg litt skeptisk til den fakta som her ukritisk presenteres om begge de to tiltalte. For eksempel ble det hevdet noen sider tilbake i tråden at politiet gjorde "slett arbeid" i denne saken. Det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i, for i Baneheia den skjebnesvangre dagen, var det over 1500 mennesker innom, og Baneheia er også tilholdssted for mange av byens løse fugler. Det er egentlig ganske bemerkelsesverdig at etterforskningen kunne konkretisere det ned til de to, hvor en av de til slutt tilsto. Tror flere kanskje også ville blitt overrasket over hvor lite Baneheia er. Sånn i forhold til avstander og Viggos påståtte alibi. Vi kjenner til avstandene i Baneheia. Det hadde blitt J... hektisk for VK å drepe og voldta, samt komme seg inn i dekningsområde og tilbake uten å ha bli sett på veien 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aliquis Skrevet 6. november 2021 #11853 Del Skrevet 6. november 2021 2 minutter siden, Callisto83 said: Jeg tror helt klart tid og avstand har gjort at folk nå i 2021 er mer tilbøyelige til å svelge Viggos forsvar ukritisk. Man måtte heller ikke betale kroner 349,-, og kun lese èn part uttale seg, den gang. Sånn sett stiller jeg meg litt skeptisk til den fakta som her ukritisk presenteres om begge de to tiltalte. Det stemmer. Den gangen fikk man lese den andre parten helt gratis på førstesiden i alle landets aviser. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 6. november 2021 #11854 Del Skrevet 6. november 2021 Aliquis skrev (57 minutter siden): Noe nyere en et mobilbevis som viser at han ikke kan ha vært på åstedet altså? Har du noen formening om hva dette konkret kan være for at det skal holde for deg? Kun en tilståelse fra Andersen kanskje? En tilståelse fra Andersen, DNA fra JHA også på den andre jenta, funn av drapsvåpen og det viser seg å være JHA sin kniv, hvis lakk/olje merkene på innsiden av lårene til jentene viser seg å ikke stamme fra VK (som mekket på sykkelen sin samme ettermiddagen) men fra JHA. En logisk og troverdig forklaring fra VK der han ikke tåkelegger tidspunkter, hvilken sykkel han brukte, hvor langt innenfor bommen han var etc hadde også gjort seg. Og selvfølgelig hvis mobilbeviset viser seg å faktisk være et utelukkelsesbevis, noe det foreløpig ikke ser ut til å være, siden det ikke er snakk om så mange meterne fra åstedet til dekningsområdet til Eg A. Hvis målingene som ble tatt ett år etter i det hele tatt stemmer og kan brukes. Eller hvis retten kommer til at han ikke er skyldig i en rettssak, da forholder jeg meg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 6. november 2021 #11855 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (15 minutter siden): Jeg tror helt klart tid og avstand har gjort at folk nå i 2021 er mer tilbøyelige til å svelge Viggos forsvar ukritisk. Man måtte heller ikke betale kroner 349,-, og kun lese èn part uttale seg, den gang. Sånn sett stiller jeg meg litt skeptisk til den fakta som her ukritisk presenteres om begge de to tiltalte. For eksempel ble det hevdet noen sider tilbake i tråden at politiet gjorde "slett arbeid" i denne saken. Det kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i, for i Baneheia den skjebnesvangre dagen, var det over 1500 mennesker innom, og Baneheia er også tilholdssted for mange av byens løse fugler. Det er egentlig ganske bemerkelsesverdig at etterforskningen kunne konkretisere det ned til de to, hvor en av de til slutt tilsto. Tror flere kanskje også ville blitt overrasket over hvor lite Baneheia er. Sånn i forhold til avstander og Viggos påståtte alibi. Jeg var i tjueåra den gangen. for en tier fikk man en Tabloidavis som fyrte opp under VKs skyld. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 6. november 2021 #11856 Del Skrevet 6. november 2021 Hank Amarillo skrev (7 minutter siden): Må man betale 349 kroner for å sitte i gjenopptakelseskommisjonen?! Hårreisende. Hadde forventet de fikk godtgjørelse. Nå sitter vel gjenopptakelseskommisjonen med litt andre kilder enn det som presenteres som fakta i denne tråden. Men jeg skjønner godt at folk engasjerer seg i de skjønnlitterære figurene JHA og Viggo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bettys Skrevet 6. november 2021 #11857 Del Skrevet 6. november 2021 Midgard skrev (6 minutter siden): Det er ikke logisk at jo større sjansen er for å bli oppdaget jo flere bør man være. Faktum er om du skal holde noe hemmelig, holde deg skjult for noen er færre bedre. Dette gjenspeiles også med at noen syns det ikke absurd at en gjerningsmann skal springe frem og tilbake til et åsted pga man må sende noen fjortismeldinger. Det bidrar liksom ikke til at ting blir risikabelt. Selvfølgelig sprang han ikke fram og tilbake for å sende tekstmeldinger. Å holde seg skjult i Baneheia var noe de to kunne til gangs, slike leker hadde de holdt på med i åresvis. Det er kanskje ikke lettere å holde seg skjult når man er to men det er definitivt lettere å ha kontroll over to ofre hvis man er to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 6. november 2021 #11858 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (9 minutter siden): Nå sitter vel gjenopptakelseskommisjonen med litt andre kilder enn det som presenteres som fakta i denne tråden. Men jeg skjønner godt at folk engasjerer seg i de skjønnlitterære figurene JHA og Viggo. Nettopp. Som punkterer fullstendig dette "bergtatt av Jahrs bok"-narrativet ditt. Iom at flertallet i det store og hele er på samme linje som "forkjemperne for Viggo". 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 6. november 2021 #11859 Del Skrevet 6. november 2021 Bettys skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig sprang han ikke fram og tilbake for å sende tekstmeldinger. Å holde seg skjult i Baneheia var noe de to kunne til gangs, slike leker hadde de holdt på med i åresvis. Det er kanskje ikke lettere å holde seg skjult når man er to men det er definitivt lettere å ha kontroll over to ofre hvis man er to. Så du er da enig i at de sms,ene ble sendt fra dekningsområdet som ligger et godt stykke unna åstedet? Ergo VK var ikke på åstedet ? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 6. november 2021 #11860 Del Skrevet 6. november 2021 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Nå sitter vel gjenopptakelseskommisjonen med litt andre kilder enn det som presenteres som fakta i denne tråden. Men jeg skjønner godt at folk engasjerer seg i de skjønnlitterære figurene JHA og Viggo. Tull. Det som presenteres av fakta i denne tråden finner vi i gjenopptagelseskommisjonens rapport. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg