Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10701 Del Skrevet 29. juni 2021 Chiubi skrev (1 minutt siden): I følge JHA var det VKs blå morakniv som ble brukt til drapene. Det er mer enn ett problem med denne forklaringen. For det første ble denne kniven funnet av en nabo utenfor bua til Viggo, og den ble meget nøye saumfart for blod, om den kunne ha blitt brukt til å kutte kvister osv. Den ble grundig sjekket ut av saken Dette ble imidlertid ikke nevnt for retten... I tillegg passer ikke bladet på en morkniv med kuttskadene på jentene, i følge Kripos. Bladet er både for bredt og for langt til å passe med skadene. Skadene hadde imidlertid passet med en leathermankniv som JHA eide. JHA manglet en kniv i samlingen sin, men politiet var lite interessert i å finne ut av Jan Helges kniver. JHA sa jo at det var Viggos morakniv, og det ble påstått av politiet at JHA ikke ble tatt i en eneste løgn, til tross for at han endret forklaringen sin 24 ganger. 24 endringer, og alt han sa, var sant? Til og med når han byttet på hvilken jente han hadde voldtatt, klarte ikke politiet å ta ham i løgn? Politiet må ha vært både sveiseblinde og stokk døve, i tillegg til å ha tunnelsyn. Dette 👏 det er så drygt! Er helt enig i at politiet hadde som mål å ta Viggo uanfaensett. Tenk å la være å etterforske så viktige bevis som kniv som jentene ble drept med 😭 24 endringer i forklaring!! Det er jo helt vilt! Så mange endringer tenker jeg at en psykopat lett kan gjøre.. når man mangler empati.. at politiet festet så stor lit til JHA sin forklaring med all den lyvingen er jo sprøtt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. juni 2021 #10702 Del Skrevet 29. juni 2021 Jane Eyre skrev (5 minutter siden): Dette 👏 det er så drygt! Er helt enig i at politiet hadde som mål å ta Viggo uanfaensett. Tenk å la være å etterforske så viktige bevis som kniv som jentene ble drept med 😭 24 endringer i forklaring!! Det er jo helt vilt! Så mange endringer tenker jeg at en psykopat lett kan gjøre.. når man mangler empati.. at politiet festet så stor lit til JHA sin forklaring med all den lyvingen er jo sprøtt. Ja det er helt vilt. Elendig politiarbeid , Hvordan kan de la være og etterforske drapsvåpenet? Fordi det ikke passer inn med VK bar det? Politiet får tunnel syn, Kniven, vitner, JHA sin tilståelse av voldtekt osv og JHA klarer rett og slett ikke knytte VK til ugjerningen,dermed lar politiet han endre historien 24 !! ganger, det er helt villt.. Det vises gang på gang. Feil på, feil på, feil 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10703 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Lana01 skrev (12 minutter siden): Ja det er helt vilt. Elendig politiarbeid , Hvordan kan de la være og etterforske drapsvåpenet? Fordi det ikke passer inn med VK bar det? Politiet får tunnel syn, Kniven, vitner, JHA sin tilståelse av voldtekt osv og JHA klarer rett og slett ikke knytte VK til ugjerningen,dermed lar politiet han endre historien 24 !! ganger, det er helt villt.. Det vises gang på gang. Feil på, feil på, feil Jeg tenkte allerede for 10 år siden at Viggo kanskje var feilaktig dømt. Nå er jeg ganske sikker. Alle fortjener en rettferdig rettssak og det har ikke Viggo fått i dette tilfellet. Det er vanskelig å forstå at så mange har så tiltro til politiet og GK i denne saken når de ved flere anledninger har vist svært dårlig dømmekraft og etterforskningsmetoder. Nei denne saken er så biased at jeg blir uvel. Politiet hadde ingen interesse i å finne riktig gjerningsmann. De skulle ta Viggo uansett. Endret 29. juni 2021 av Jane Eyre Feilstaving 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. juni 2021 #10704 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Atheena skrev (1 time siden): Vi vet at ABB skrev et 1500 siders lang Manifest, ble radikalisert gjennom internett, tok anabole steroider, drev med skytespill og preppet seg godt for å være i stand til de handlingene han utførte. Mulig han opplevde omsorgssvikt av sin mor og hadde en ungdomstid hvor han ikke fant sin plass og falt utenfor. Manshaus uttalte at internett er som en «motorvei» for radiakslisering. Noe som ikke var tilfelle i 2001. Syns forøvrig sammenligningen din er søkt. Mulig JHA aldri hadde kunne utført så alvorlige handlinger uten VK. Jeg tror de var en livsfarlig kombinasjon. Heldigvis ser vi slike handlinger svært sjeldent. ... men han hadde aldri gjort noe tidligere . Han debuterte voldsomt . selv om JHA ikke skrev noe manifest, har han helt klart vist en syk side, en syk jævel ,helt uavhengig av VK. hvorfor unnskylder du han? Endret 29. juni 2021 av Lana01 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. juni 2021 #10705 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jane Eyre skrev (15 minutter siden): Jeg tenkte allerede for 10 år siden at Viggo kanskje var feilaktig dømt. Nå er jeg ganske sikker. Alle fortjener en rettferdig rettssak og det har ikke Viggo fått i dette tilfellet. Det er vanskelig å forstå at så mange gar så tiltro til politiet og GK i denne saken når de ved flere anledninger har vist svært dårlig dømmekraft og etterforsking. Nei denne saken er så biased at jeg blir uvel. Politiet hadde ingen interesse i å finne riktig gjerningsmann. De skulle ta Viggo uansett. Helt enig Heldigvis har mange fått opp øynene etterhvert og ser hvor mange grove feil som har blitt gjort, ikke bare den gang men også ikke minst i ettertid i prosessen med å få saken gjenopptatt . Jeg tro VK vil bli frikjent, så håper jeg bare alt blir nøye gransket.og at JHA må stå til ansvar Det blir spennende å følge med. Endret 29. juni 2021 av Lana01 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10706 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Lana01 skrev (1 time siden): Helt enig Heldigvis har mange fått opp øynene etterhvert og ser hvor mange grove feil som har blitt gjort, ikke bare den gang men også ikke minst i ettertid i prosessen med å få saken gjenopptatt . Jeg tro VK vil bli frikjent, så håper jeg bare alt blir nøye gransket.og at JHA må stå til ansvar Det blir spennende å følge med. Ja har også samme opplevelse, at flere har begynt å sette spørsmålstegn ved etterforskningen og dommen. Jeg tror også V blir frikjent og om han gjør det tenker jeg at JH vil få en ny dom. Endret 29. juni 2021 av Jane Eyre Feilstaving 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10707 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jane Eyre skrev (31 minutter siden): Det er kun to profesjonsutdannelser som gir fullverdig diagnostisk kompetanse i Norge så ja, kildekritikk lærte jeg på studiet. Har du lært å være kildekritisk? Du sluker den dårlige politietterforskningen som ble utført og i tillegg sluker du rapporten til GK som baserer seg på mangelfulle bevis, vektlegging av synsinger til vitner og unyanserte tolkninger? Har du lest boken, hørt podcasten og sett dokumentaren? Har ikke alle dokumentarer underholdningsverdi? Hvis nei er det jo ingen som vil se dem.. Har du lest boken skjønner du når forfatterne fremmer hypoteser og når han formidler objektive bevis. Det blir for dumt. At du strør om deg hersketeknikker fordi argumentasjonen din ikke holder vann. Jeg føler du er alt for negativ til rapporten. Du har ikke lest den i sin helhet. Den belyser begge sider og viser godt hvorfor saken blir tatt opp. Etter å ha lest den forstår jeg veldig godt hvorfor V. ble dømt i første omgang, men også hvorfor det er riktig den blir gjenopptatt. De nye DNA prøvene gir forhåpentligvis mer klarhet i saken. Slik saken er nå er det fortsatt mulig at Viggo faktisk er skyldig. For at dommen skal bli stående eller han blir frifunnet må de selvsagt gjøre en grundig jobb og benytte nyeste teknologi. Mange ting er indisier og det er få ting som er absolutt i denne saken. Både ting som taler for og mot kan forklares foreløpig, og det er ikke holdbart. Jeg har ikke lest noe særlig av boken, men av respekt for tråden har jeg både sett dokumentaren og hørt podkast. Det er fortsatt mange ting i denne saken som "jeg i min villeste fantasi" ikke klarer å forestille meg. De som snakket med Viggo og alle rundt var og er fortsatt overbevist om hans skyld. Tiden vil vise, men det er for tidlig å være skråsikker. Særlig når eneste kildene har som levebrød å fronter Viggo sin sak. Endret 29. juni 2021 av 2ro 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10708 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) 2ro skrev (9 timer siden): Jeg føler du er alt for negativ til rapporten. Du har ikke lest den i sin helhet. Den belyser begge sider og viser godt hvorfor saken blir tatt opp. Etter å ha lest den forstår jeg veldig godt hvorfor V. ble dømt i første omgang, men også hvorfor det er riktig den blir gjenopptatt. De nye DNA prøvene gir forhåpentligvis mer klarhet i saken. Slik saken er nå er det fortsatt mulig at Viggo faktisk er skyldig. For at dommen skal bli stående eller han blir frifunnet må de selvsagt gjøre en grundig jobb og benytte nyeste teknologi. Mange ting er indisier og det er få ting som er absolutt i denne saken. Både ting som taler for og mot kan forklares foreløpig, og det er ikke holdbart. Jeg har ikke lest noe særlig av boken, men av respekt for tråden har jeg både sett dokumentaren og hørt podkast. Det er fortsatt mange ting i denne saken som "jeg i min villeste fantasi" ikke klarer å forestille meg. De som snakket med Viggo og alle rundt var og er fortsatt overbevist om hans skyld. Tiden vil vise, men det er for tidlig å være skråsikker. Særlig når eneste kildene har som levebrød å fronter Viggo sin sak. Jeg ble anbefalt å lese rapporten for ca 5 timer siden så jeg valgte å starte på konklusjonen som jeg tenker er oppramsende for rapporten. Målet er å lese hele. Men av det lille jeg har lest må jeg si at jeg tviler på at jeg kommer til å bli særlig imponert over rapporten. Så mye snever synsing har jeg ikke lest av et statlig organ på lenge. Derfor stiller jeg meg kritisk til rapporten. GK har tross alt avvist Viggo sin forespørsel om gjenopptakelse 6 ggr før de nå valgte å gå videre med saken. Er det ikke litt mistenkelig at de først velger å gå videre etter at bok er skrevet og podcast og dokumentar ligger ute? Endret 30. juni 2021 av Jane Eyre Feilstaving 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. juni 2021 #10709 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jane Eyre skrev (25 minutter siden): Ja har også samme opplevelse, at flere har begynt å spille spørsmålstegn ved etterforskningen og dommen. Jeg tror også V blir frikjent og om han gjør det tenker jeg at JH vil få en ny dom. Hadde VK vært skyldig, kunne han sittet inne resten av livet for min del. Det han er dømt for er helt grusomt. Grunnet til at jeg bryr meg er at jeg tro han er uskyldig dømt, for noe som er en av Norges mest grusomme saker. Det må være helt forferdelig, og ikke bli trodd. Jeg blir forbannet og trist, og det er ikke rett . Mannen er dømt grunnet "et falskt" DNA bevis, politiet sin elendige etterforskning. og JHA sine løgner Håper sannheten kommer på bordet, og tar jeg feil og det blir bevist at han er skyldig ,har jeg ingen problemer med å innse det, men slik saken stiller seg tror jeg han er uskyldig Endret 29. juni 2021 av Lana01 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10710 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) Lana01 skrev (3 minutter siden): Hadde VK vært skyldig, kunne han sittet inne resten av livet for min del. Det han er dømt for er helt grusomt. Grunnet til at jeg bryr meg er at jeg tro han er uskyldig dømt, for noe som er en av Norges mest grusomme saker. Det må være helt forferdelig, og ikke bli trodd. Jeg blir forbannet og trist, og det er ikke rett . Mannen er dømt grunnet "et falskt" DNA bevis, politiet sin elendige etterforskning. og JHA sine løgner. Håp stiller seg tror jeg ikke han er det,.er sannheten kommer på bordet, og tar jeg feil og det blir bevist at han er skyldig ,har jeg ingen problemer med å innse det, men slik saken Er så enig med deg. Er han skyldig fortjener han dommen. Det virker som enkelte brukere i denne tråden mener man er team-Viggo kun fordi man stiller seg kritisk til etterforskningen og dommen? Jeg tror også han er feilaktig dømt for ugjerningene i Baneiheia. Tror også han har sonet staffen for overgrepene mot hun jenta som han utførte da han var 15-17 år. Det er bra. Endret 29. juni 2021 av Jane Eyre Feilstaving 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10711 Del Skrevet 29. juni 2021 (endret) 2ro skrev (29 minutter siden): De som snakket med Viggo og alle rundt var og er fortsatt overbevist om hans skyld. Tiden vil vise, men det er for tidlig å være skråsikker. Særlig når eneste kildene har som levebrød å fronter Viggo sin sak. Nja. Ikke alle. En bruker over her skrev at en i Viggo sin omkrets hadde informasjon som antydet at han var uskyldig. Det ble beskrevet at politiet ikke viste interesse for denne informasjonen noe som kan tyde på at de leter etter bekreftende informasjon om skyld. Denne påstanden har jeg ikke kilder på. Hva mente du med siste setning? Endret 29. juni 2021 av Jane Eyre Feilstaving 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10712 Del Skrevet 29. juni 2021 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Jeg ble anbefalt å lese rapporten for ca 5 timer siden så jeg valgte å starte på konklusjonen som jeg tenker et oppramsende for rapporten. Målet er å lese hele. Men av det lille jeg har lest må jeg si at jeg tviler på at jeg kommer til å bli særlig imponert over rapporten. Så mye snever synsing har jeg ikke lest av et statlig organ på lenge. Derfor stiller jeg meg kritisk til rapporten. GK har tross alt avvist Viggo sin forespørsel om gjenopptakelse 6 ggr før de nå valgte å gå videre med saken. Er det ikke litt mistenkelig at de først velger å gå videre etter at bok er skrevet og podcast og dokumentar ligger ute? Jeg skal svare raskt på et spørsmål jeg ikke har reflektert over, så dette blir min første innskytelse. Av respekt for de pårørende og pga de er sikker på at han er gjerningsmann (det kan like gjerne bety medskyldig som hovedmannen) har det kanskje ikke vært et ønske om å påføre ekstra belastning. Kanskje siden han nesten sonet full tid er dette åpnet nå. Jeg vet ikke helt. Hva har vesentlig endret seg egentlig? DNA er under tvil (men ikke motbevist). I en straffesak skal man bevise skyld og ikke uskyld, så det er klart den må opp nå. Leser du er det uansett en rekke forklaringer for hvorfor det ble slik. Jeg er spent på videre forløp. Jeg er ikke skråsikker men jeg tror fortsatt dommen var riktig. Det er mange grunner til dette. Jeg kommer ikke til å lese boken. Jeg har barn selv og dette ville vært for brutalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10713 Del Skrevet 29. juni 2021 Jane Eyre skrev (Akkurat nå): Nja. Ikke alle. En bruer over her skrev at en i Viggo sin omkrets hadde informasjon som antydet at han var uskyldig. Det ble beskrevet at politiet ikke viste interesse for denne informasjonen noe som kan tyde på at de leter etter bekreftende informasjon om skyld. Denne påstanden har jeg ikke kilder på. Hva mente du med siste setning? Med siste setning mener jeg (med min keitete formulering) at det er økonomisk interesser i både bok og podcast. (Jeg beklager litt så som så i tekstene mine. Mobilen min henger noe vanvittig. Jeg hater teknologi generelt og bytte mobil i særdeleshet. Spørs om jeg må krype til korset og kjøpe noe nytt. Kanskje det er virus eller rett og slett en grillet telefon. Kineserne har sikkert fått all informasjon de kan hente fra meg nå 🤔) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10714 Del Skrevet 29. juni 2021 2ro skrev (6 minutter siden): Jeg skal svare raskt på et spørsmål jeg ikke har reflektert over, så dette blir min første innskytelse. Av respekt for de pårørende og pga de er sikker på at han er gjerningsmann (det kan like gjerne bety medskyldig som hovedmannen) har det kanskje ikke vært et ønske om å påføre ekstra belastning. Kanskje siden han nesten sonet full tid er dette åpnet nå. Jeg vet ikke helt. Hva har vesentlig endret seg egentlig? DNA er under tvil (men ikke motbevist). I en straffesak skal man bevise skyld og ikke uskyld, så det er klart den må opp nå. Leser du er det uansett en rekke forklaringer for hvorfor det ble slik. Jeg er spent på videre forløp. Jeg er ikke skråsikker men jeg tror fortsatt dommen var riktig. Det er mange grunner til dette. Jeg kommer ikke til å lese boken. Jeg har barn selv og dette ville vært for brutalt. Jeg respekterer valget ditt om å ikke lese boken. Det kan godt være at saken blir tatt opp nå fordi det har gått såpass lang tid siden ugjerningene og at tiden er moden for å analysere saken på nytt med nye perspektiv og ny forståelse. Jeg er ganske sikker på at JHA gjorde det alene. Litt spesielt at han klarte å ejakulere når han ble truet av Viggo og kjente på fryktfølelse. Og spesielt at han også hang med Viggo ved flere anledninger etter 19 mai 2020 når han var så redd for han.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mheihei Skrevet 29. juni 2021 #10715 Del Skrevet 29. juni 2021 ops2 skrev (På 26.6.2021 den 8.16): Jeg hadde ihvertfall ikke tvilt om at politiet hadde DNA-funn fra VK i 2000. Og ingen ting av det jeg har lest fra rettsakene, forteller meg at tvil i det hele tatt ble tatt med når juryen skulle avsi dom. Forsvareren prøve å trekke fram at det kunne vært forurensing. Men det ble fullstendig avslått. I dommerens rettsbelæring til juryen, før denne skulle trekke seg tilbake, slo dommeren fast at det var to drapsmenn. Dommeren sager ned mobilbeviset og gjentar at politiet mener at JHA er troverdig. https://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article164764.ece At Siv Hallgren og den andre argumenterte for å avvise saken fordi det ikke er kommet fram noe nytt siden 2001/2002 er uforståelig for alle som sammenligner hvordan eksperter vurderer DNA-beviset både i 2010 og 2020. Det er derfor jeg og andre stiller spørsmål ved om Siv Hallgren virkelig vurderte saken objektivt. Det er hennes eget argument som blir brukt mot henne. Hadde hun hatt en bedre begrunnelse, ville det ikke vært så påfallende. Hallgren sørget selv for at det har oppstått tvil om hennes objektivitet. Hvem ville sittet i en jury og stemt for frifinnelse for utilstrekkelige bevis, etter å ha blitt fortalt både fra dommer, aktor, politiets vitner og vitne fra Rettsmedisinsk institutt om at det var to menn? Retten, juryen og vi som fulgte saken fikk servert et bilde av saken som ikke etterlot tvil om VKs skyld. Du burde lese denne også https://www.google.no/amp/s/baneheiasaken.com/2021/06/13/hvor-gar-grensen-for-inhabilitet/amp/ Kan jo forklare en del, mener jeg... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10716 Del Skrevet 29. juni 2021 2ro skrev (7 minutter siden): Med siste setning mener jeg (med min keitete formulering) at det er økonomisk interesser i både bok og podcast. (Jeg beklager litt så som så i tekstene mine. Mobilen min henger noe vanvittig. Jeg hater teknologi generelt og bytte mobil i særdeleshet. Spørs om jeg må krype til korset og kjøpe noe nytt. Kanskje det er virus eller rett og slett en grillet telefon. Kineserne har sikkert fått all informasjon de kan hente fra meg nå 🤔) Ja kjøp ny telefon, så går spennende diskusjoner på KG lett som bare det! Joda forstår at underholdningen kan ha et økonomisk incentiv. Men, denne saken er så alvorlig at jeg tror at de som tør å ytre offentlig at de ikke tror Viggo er skyldig, vil risikere å motta hets og kritikk, og for å gidde å utsette seg for dette tror jeg man må være ganske engasjert i saken. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10717 Del Skrevet 29. juni 2021 Jane Eyre skrev (1 minutt siden): Jeg respekterer valget ditt om å ikke lese boken. Det kan godt være at saken blir tatt opp nå fordi det har gått såpass lang tid siden ugjerningene og at tiden er moden for å analysere saken på nytt med nye perspektiv og ny forståelse. Jeg er ganske sikker på at JHA gjorde det alene. Litt spesielt at han klarte å ejakulere når han ble truet av Viggo og kjente på fryktfølelse. Og spesielt at han også hang med Viggo ved flere anledninger etter 19 mai 2020 når han var så redd for han.. Ja, uansett hva som er utfallet er det to avvikende mennesker. Jeg har ikke fått med meg noe mer enn 5 sædceller... Så vidt meg bekjent kan dette dreie seg om spor. Om en ung viril mann vanligvis ikke har flere forstår jeg godt det er mange som sliter med å få barn. (Jeg har ikke andre kilder enn DNA analyse fra gk men synes dette var rart). Bare en celle (meg bekjente) er bekreftet JH resten var blandet eller ikke JH men muligens Viggo (+50 prosent av norske menn). Bare så det er ingen tvil. Jeg tror ikke JH var en passiv part i dette. Jeg tror de var to syke mennesker. Jo mer jeg har lest og grublet, jo mer tenker jeg det må være noe underliggende. Her har vi to bestevenner som har begått seksuelle overgrep på barn (beviselig). Statistisk har overgripere blitt utsatt for slikt selv. Kan det være noe som ikke har kommet fram som kan forklare hva som har skjedd? Kunne dette vært unngått? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 29. juni 2021 #10718 Del Skrevet 29. juni 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Ja, uansett hva som er utfallet er det to avvikende mennesker. Jeg har ikke fått med meg noe mer enn 5 sædceller... Så vidt meg bekjent kan dette dreie seg om spor. Om en ung viril mann vanligvis ikke har flere forstår jeg godt det er mange som sliter med å få barn. (Jeg har ikke andre kilder enn DNA analyse fra gk men synes dette var rart). Bare en celle (meg bekjente) er bekreftet JH resten var blandet eller ikke JH men muligens Viggo (+50 prosent av norske menn). Bare så det er ingen tvil. Jeg tror ikke JH var en passiv part i dette. Jeg tror de var to syke mennesker. Jo mer jeg har lest og grublet, jo mer tenker jeg det må være noe underliggende. Her har vi to bestevenner som har begått seksuelle overgrep på barn (beviselig). Statistisk har overgripere blitt utsatt for slikt selv. Kan det være noe som ikke har kommet fram som kan forklare hva som har skjedd? Kunne dette vært unngått? Ja klart de begge er avvikende menesker. Det som er interessant er at to menn sjeldent begår overgrep og drap sammen. Det har skjedd. Husker den hendelsen i Storbritannia. De to ungdommene som drepte en 4- 5åring. Finnes flere men det skjer ikke så ofte som jeg har lest. Husker ikke om det var deler av et dna fra sædcelle som ikke kunne tilhøre JH eller om det var deler av et dna. Var det sistnevnte er det en sjanse for at det var forurensning på åstedet. Tror det gikk 2 dager før jentene ble funnet.. Uff denne saken er så nitrist. Tenker det kun er Viggo og Jan Helge som vet hvem som er skyldig/uskyldig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10719 Del Skrevet 29. juni 2021 Jane Eyre skrev (6 minutter siden): Ja kjøp ny telefon, så går spennende diskusjoner på KG lett som bare det! Joda forstår at underholdningen kan ha et økonomisk incentiv. Men, denne saken er så alvorlig at jeg tror at de som tør å ytre offentlig at de ikke tror Viggo er skyldig, vil risikere å motta hets og kritikk, og for å gidde å utsette seg for dette tror jeg man må være ganske engasjert i saken. Jeg tror nok at alle de som støtter Viggo tror han er uskyldig. Dette er en sak som er vanskelig å holde seg nøytral i. Har Viggo sittet i fengsel for dette uskyldig er det åpenbart feil. Mange sitter allikevel igjen med følgende av at verden har vært tryggere når han har vært inne. Han har gjort ubeskrivelige ting. Slik jeg leser det var det riktig på tidspunktet. Er han uskyldig viser det hvor vanskelig dette egentlig er. Tenk det var et hår og 10 år senere en prøve som er eneste tekniske bevis. Det er nesten ikke til å tro. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 29. juni 2021 #10720 Del Skrevet 29. juni 2021 2ro skrev (3 minutter siden): Jeg tror nok at alle de som støtter Viggo tror han er uskyldig. Dette er en sak som er vanskelig å holde seg nøytral i. Har Viggo sittet i fengsel for dette uskyldig er det åpenbart feil. Mange sitter allikevel igjen med følgende av at verden har vært tryggere når han har vært inne. Han har gjort ubeskrivelige ting. Slik jeg leser det var det riktig på tidspunktet. Er han uskyldig viser det hvor vanskelig dette egentlig er. Tenk det var et hår og 10 år senere en prøve som er eneste tekniske bevis. Det er nesten ikke til å tro. Ja for hvis de ikke hadde funnet dette ene hårstrået hadde de ikke hatt tekniske bevis på noen av de. Hvis JHA ikke hadde innrømmet noe og dratt inn VK ville de da blitt dømt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg