2ro Skrevet 29. juni 2021 #10541 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jeg mener ikke sykkelen er oppsiktsvekkende. Jeg hadde sett bildet før også av hele sykkelen og har reagert på at mange av dere beskriver den som knall-gul. Når man går tur ser jeg ikke på sykler i det heletatt. Denne sykkelen har to hjul og derfor ikke noe jeg ville tenkt to ganger over. Hadde det vært en enhjulssykkel eller liggesykkel hadde jeg vært enig i at den er oppsiktsvekkende. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 30. juni 2021 av Perelandra 5
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juni 2021 #10542 Skrevet 29. juni 2021 14 minutter siden, 2ro said: Jeg mener ikke sykkelen er oppsiktsvekkende. Jeg hadde sett bildet før også av hele sykkelen og har reagert på at mange av dere beskriver den som knall-gul. Når man går tur ser jeg ikke på sykler i det heletatt. Denne sykkelen har to hjul og derfor ikke noe jeg ville tenkt to ganger over. Hadde det vært en enhjulssykkel eller liggesykkel hadde jeg vært enig i at den er oppsiktsvekkende. Jeg har ingen peiling på sykkel, men til og med jeg ser at dette ikke er en DBS med blomsterkurv og tivolisnurr.
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10543 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (5 minutter siden): Jeg har ingen peiling på sykkel, men til og med jeg ser at dette ikke er en DBS med blomsterkurv og tivolisnurr. Jeg har hatt en tilsvarende (annen farge som kanskje kunne blitt beskrevet som interessant) og vil påstå at det som var oppsiktsvekkende med sykkelen var vekten Poenget er at jeg ikke legger merke til slikt. Jeg har liten interesse og synes en sykkel er en sykkel (så lenge den har to hjul). Jeg har derfor ikke synes den var oppsiktsvekkende om jeg har sett den, mest sannsynlig har jeg ikke sett på den overhodet. Unntak må være idiotkjøring eller at jeg snublet i den. Går jeg tur passer jeg hvor jeg går, prater med andre og nyter naturen. Jeg kan si det samme om barnevogner som med sykler. Det hadde ikke forundret meg om folk uten småbarn ikke la merke til en "oppsiktsvekkende" barnevogn. 3
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juni 2021 #10544 Skrevet 29. juni 2021 2 minutter siden, 2ro said: Jeg har hatt en tilsvarende (annen farge som kanskje kunne blitt beskrevet som interessant) og vil påstå at det som var oppsiktsvekkende med sykkelen var vekten Poenget er at jeg ikke legger merke til slikt. Jeg har liten interesse og synes en sykkel er en sykkel (så lenge den har to hjul). Jeg har derfor ikke synes den var oppsiktsvekkende om jeg har sett den, mest sannsynlig har jeg ikke sett på den overhodet. Unntak må være idiotkjøring eller at jeg snublet i den. Går jeg tur passer jeg hvor jeg går, prater med andre og nyter naturen. Jeg kan si det samme om barnevogner som med sykler. Det hadde ikke forundret meg om folk uten småbarn ikke la merke til en "oppsiktsvekkende" barnevogn. Dette har vel blitt ganske godt drøftet tidligere. Er det at sykkelen ikke er observert i/ved Baneheia etter nøkkeloverleveringa et indisium for eller mot at VK var på åstedet og myrda og voldtok? Jeg gjentar igjen påstanden min om at turfolk og friluftsinteresserte som gruppe, altså potensielle vitner i Baneheia denne dagen, kanskje har større forutsetning for å legge merke til ekstravagant turutstyr, slik som denne sykkelen til VK. Men det er nå bare min påstand.
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10545 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden): Dette har vel blitt ganske godt drøftet tidligere. Er det at sykkelen ikke er observert i/ved Baneheia etter nøkkeloverleveringa et indisium for eller mot at VK var på åstedet og myrda og voldtok? Jeg gjentar igjen påstanden min om at turfolk og friluftsinteresserte som gruppe, altså potensielle vitner i Baneheia denne dagen, kanskje har større forutsetning for å legge merke til ekstravagant turutstyr, slik som denne sykkelen til VK. Men det er nå bare min påstand. Neida, det er et helt vanlig turområde for mosjonister som meg. Jeg tror jeg er ganske representativ for min gruppe. De som er friluftsinteresserte får ikke store utfordringer på en slik strekning. Det er ikke akkurat noen krevende tur og krever verken fjellstøvler eller Norrøna jakke. At sykkelen ikke ble observert taler for at JH snakket usant Jeg sier det sier ikke så mye fra eller til. Det er mye annet som er mye mer interessant vi venter på. 2
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juni 2021 #10546 Skrevet 29. juni 2021 4 minutter siden, 2ro said: Neida, det er et helt vanlig turområde for mosjonister som meg. Jeg tror jeg er ganske representativ for min gruppe. De som er friluftsinteresserte får ikke store utfordringer på en slik strekning. Det er ikke akkurat noen krevende tur og krever verken fjellstøvler eller Norrøna jakke. At sykkelen ikke ble observert taler for at JH snakket usant Jeg sier det sier ikke så mye fra eller til. Det er mye annet som er mye mer interessant vi venter på. Ok, har ikke vært der selv. En annen ting da, det er gjerne hobbymosjonistene som er mest opptatt av "statusutstyr" og Bergansjakker 😂 Ja, enig i at dette med (fraværet av) sykkelen eigentlig ikke sier så mye. Men de alternative teoriene om villmannskjøring i skogen eller sykkelen slengt i myra, syns jeg bare er tøys.
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10547 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (Akkurat nå): Ok, har ikke vært der selv. En annen ting da, det er gjerne hobbymosjonistene som er mest opptatt av "statusutstyr" og Bergansjakker 😂 Ja, enig i at dette med (fraværet av) sykkelen eigentlig ikke sier så mye. Men de alternative teoriene om villmannskjøring i skogen eller sykkelen slengt i myra, syns jeg bare er tøys. Fin tur. Jeg går ofte en mer krevende tur og den gjør jeg med barn. Ikledd jeans og joggesko, som de fleste andre. De som er opptatt av status og merker (og Instagram) ser vi sjeldent. Eneste utstyr mange av oss bryr oss om er aktivitetsklokke og mobilen. Det er forresten veldig fint område, så tar du turen er det verdt å ta med seg badetøy og gå seg en tur. 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juni 2021 #10548 Skrevet 29. juni 2021 1 minutt siden, 2ro said: Fin tur. Jeg går ofte en mer krevende tur og den gjør jeg med barn. Ikledd jeans og joggesko, som de fleste andre. De som er opptatt av status og merker (og Instagram) ser vi sjeldent. Eneste utstyr mange av oss bryr oss om er aktivitetsklokke og mobilen. Det er forresten veldig fint område, så tar du turen er det verdt å ta med seg badetøy og gå seg en tur. Takk for tips! Vet du, justismorddiskusjon til side, jeg er så glad for, og stolt av, at Kristiansandere greide å "ta tilbake" Baneheia. Det kunne veldig fort blitt spøkelsespark der oppe...
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10549 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (2 minutter siden): Takk for tips! Vet du, justismorddiskusjon til side, jeg er så glad for, og stolt av, at Kristiansandere greide å "ta tilbake" Baneheia. Det kunne veldig fort blitt spøkelsespark der oppe... Enig. Det er flott at det er i bruk. Når jeg snakker med venner som fortsatt bor i byen sier de at det er blitt guffen stemning i det siste (et tema som man må unngå å prate om). Så vi får håpe at saken blir avklart og at det ikke tar ekstremt lang tid. Vet enkelte familier er svært delte i denne saken, så det er ikke bare her inne det blir diskusjoner.
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. juni 2021 #10550 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (50 minutter siden): Ok, har ikke vært der selv. En annen ting da, det er gjerne hobbymosjonistene som er mest opptatt av "statusutstyr" og Bergansjakker 😂 Ja, enig i at dette med (fraværet av) sykkelen eigentlig ikke sier så mye. Men de alternative teoriene om villmannskjøring i skogen eller sykkelen slengt i myra, syns jeg bare er tøys. Tidsmessig, og man skulle syklet til og fra - ville det tatt omtrent 3-4 minutter i helt ordinært tempo. Spasering tar kanskje 10 min. Folk går i vanlige klær med mindre de er på joggetur. Det er ingen myr å slenge sykkelen i, men det er lett å få gjemt sykkelen litt på den andre lite trafikkerte stien ved bommen. Det er også veldig lett å sette den fra seg litt borte fra gangsti nært åsted, aner ikke hvilken basestasjon som tar inn signaler her - men hva enn som gjelder for brygga og Eg gjelder også her. Typ 4-5 min fra åasted.
Lana01 Skrevet 29. juni 2021 #10551 Skrevet 29. juni 2021 Fnuggolina skrev (2 minutter siden): Tidsmessig, og man skulle syklet til og fra - ville det tatt omtrent 3-4 minutter i helt ordinært tempo. Spasering tar kanskje 10 min. Folk går i vanlige klær med mindre de er på joggetur. Det er ingen myr å slenge sykkelen i, men det er lett å få gjemt sykkelen litt på den andre lite trafikkerte stien ved bommen. Det er også veldig lett å sette den fra seg litt borte fra gangsti nært åsted, aner ikke hvilken basestasjon som tar inn signaler her - men hva enn som gjelder for brygga og Eg gjelder også her. Typ 4-5 min fra åasted. Hadde han syklet innenfor bommen, er det veldig merkelig at ingen har observert det, verken til eller fra. En stor sjanse å ta når man ikke vil bli sett. 6
2ro Skrevet 29. juni 2021 #10552 Skrevet 29. juni 2021 Lana01 skrev (2 minutter siden): Hadde han syklet innenfor bommen, er det veldig merkelig at ingen har observert det, verken til eller fra. En stor sjanse å ta når man ikke vil bli sett. Jeg har et lite eksperiment til deg. Gå tur med en venninne i et populært turområde. Etterpå spør om hun så en sykkel der dere startet, og hvor mange sykler hun så i løpet av turen. Og hvordan den så ut og om det var mann eller dame som syklet. Jeg tror du hadde blitt overrasket. 3
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juni 2021 #10553 Skrevet 29. juni 2021 17 minutter siden, Fnuggolina said: Dette blir helt sære antakelser. Dette er et vanlig turområde, i en bydel hvor de fleste bruker sykkel til og fra sentrum som fremkomstmiddel. Alt er relativt, men å fremstille en sykkel som «heldekkende signalgul» blir feil når hoveddelen er sort. Rammene fremme er røde. Rammene bak er gule. Hjulene er beige. Ergo ikke en «signalgul sykkel». Vera her påstår at oppfatningen av dette er faktum, men vi ser vel her at det er ytterst subjektivt. Som var mitt poeng in the first place. Har aldri sagt den ikke hadde gule fargeelementer, jeg skrev det fra starten av. Man er ikke friluftsinteressert om man tar seg en rusletur eller bader i Kristiansand sentrums førstevalg for ferskvann. Blir som å forvente at man skal anse en tur i Sofienbergparken som en ekspedisjon hvor man hadde lagt merke til «noe oppsiktsvekkende» som en sykkel, grill eller piknikteppe. En oppsiktsvekkende sykkel på den tiden ville vært elvaresykkel. DET kan man forvente folk hadde lagt godt merke til, noe helt utenom det vanlige for den tiden. Ok, men så var det hvert fall ett menneske som la merke til denne sykkelen ved bommen, og fraværet av den etterpå, nettopp fordi den var så iøyenfallende. Det kan ikke ha vært kun estetisk heller, for han ville endatil prøve den. Om denne mannen var polfarer eller ei, kan jeg ikke uttale meg om.
Lana01 Skrevet 29. juni 2021 #10554 Skrevet 29. juni 2021 2ro skrev (1 minutt siden): Jeg har et lite eksperiment til deg. Gå tur med en venninne i et populært turområde. Etterpå spør om hun så en sykkel der dere startet, og hvor mange sykler hun så i løpet av turen. Og hvordan den så ut og om det var mann eller dame som syklet. Jeg tror du hadde blitt overrasket. Nå var det vel ikke "lov" å sykle innenfor bommen, så det er noe som fort blir lagt merke til, og folk vil irritere seg over. så ja at ingen av de mange som var i Baneheia i dette tidsrommet, hadde fått med seg dette ville vært rart 10
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. juni 2021 #10555 Skrevet 29. juni 2021 Lana01 skrev (5 minutter siden): Hadde han syklet innenfor bommen, er det veldig merkelig at ingen har observert det, verken til eller fra. En stor sjanse å ta når man ikke vil bli sett. Absolutt er moment, men på alle mine gåturer der gikk jeg oftest alene den strekningen. Jeg møtte gjerne på noen kun på siden mot stranda. Så dette er fullt mulig, men ingen garanti. At de øvde på å ta seg usett gjennom skau er jo et moment som er jævlig sært i seg selv, men som nok brukes som støttende argument for muligheten. Hvorfor skal to voksne menn øve på det, liksom. Vi vet jo ikke helt hvor denne sykkelen egentlig var - og om den var med i det hele tatt dersom Viggo er medskyldig. Vi vet heller ikke om kun mobilvesken var med/lå annet sted osv.
Bendie Skrevet 29. juni 2021 #10556 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Fnuggolina skrev (18 minutter siden): Tidsmessig, og man skulle syklet til og fra - ville det tatt omtrent 3-4 minutter i helt ordinært tempo. Spasering tar kanskje 10 min. Folk går i vanlige klær med mindre de er på joggetur. Det er ingen myr å slenge sykkelen i, men det er lett å få gjemt sykkelen litt på den andre lite trafikkerte stien ved bommen. Det er også veldig lett å sette den fra seg litt borte fra gangsti nært åsted, aner ikke hvilken basestasjon som tar inn signaler her - men hva enn som gjelder for brygga og Eg gjelder også her. Typ 4-5 min fra åasted. Jeg har ingen tro på at sykkelen har befunnet seg i Baneheia, i det aktuelle tidsrommet. For det første har J.H.A hevdet det var låst til bommen. Noe den etter alt sannsynlighet ikke var. Både fordi nøklene var innelåst i bua og fordi ingen av vitnene i rundspørringen, mintes dette og /eller så på dette som opplysninger som kunne være av interesse, under vitneavhør kort tid etter. Jeg ser det også som lite sannsynlig at han har henslengt sykkelen et sted. Den var svært dyrebar og noe han var redd for. Og i såfall hvorfor fortalte ikke J.H.A dette. Eller har han Black out på dette også? Endret 29. juni 2021 av Bendie 8
TuttaHutta Skrevet 29. juni 2021 #10557 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Bremnes.Kari skrev (7 minutter siden): Ok, men så var det hvert fall ett menneske som la merke til denne sykkelen ved bommen, og fraværet av den etterpå, nettopp fordi den var så iøyenfallende. Det kan ikke ha vært kun estetisk heller, for han ville endatil prøve den. Om denne mannen var polfarer eller ei, kan jeg ikke uttale meg om. Dersom du snakker om Rødsvik, så kunne han i avhør fire måneder senere ikke huske om sykkelen sto ved bommen eller ikke, selv om han hadde prøvd den tidligere på kvelden. Den eneste som trodde han ville husket en sykkel, var Hovden. Han mente dog i avhør fire måneder etter drapene at han ikke kunne huske så langt tilbake, men i Byretten mente han plutselig at han ville husket det dersom det sto en sykkel der. Han husket altså heller ikke i Byretten om det faktisk sto en sykkel der eller ikke, han mente kun at han ville husket det, dersom den sto der. Før september var det ingen som visste at man så etter en sykkel ved en bom, og ettersom alle vitnene ble avhørt i mai og juni, så var "sykkel" heller aldri noe tema. Det var kun fire vitner som ble avhørt på nytt om sykkelen i september, ingen av de kunne huske så langt tilbake, men Hovden endret seg ett år etter drapene, i Byretten. Dette er forsvarsteamet til Viggos sterkeste bevis for at Andersen lyver. Endret 29. juni 2021 av TuttaHutta 7
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 29. juni 2021 #10558 Skrevet 29. juni 2021 1 minutt siden, TuttaHutta said: Dette er forsvarsteamet til Viggos sterkeste bevis for at Andersen lyver. Dette var nytt for meg. Så bytting av offer, ejakulasjon på åstedet, mobildata, sånne ting kommer bak?
Gjest Atheena Skrevet 29. juni 2021 #10559 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 time siden): Ok, har ikke vært der selv. En annen ting da, det er gjerne hobbymosjonistene som er mest opptatt av "statusutstyr" og Bergansjakker 😂 Ja, enig i at dette med (fraværet av) sykkelen eigentlig ikke sier så mye. Men de alternative teoriene om villmannskjøring i skogen eller sykkelen slengt i myra, syns jeg bare er tøys. Helt enig fravær av sykkelen sier lite, spesielt når de ikke ble spurt før etter 4 mnd. Det er vel ingen som sier at det var noe villmannskjøring, bare at hvis om dersom at sykkelen var med så kan han ha syklet på en av stiene for å ikke bli sett, eller skjult seg i terrenget ved møte med andre. Om det er tilfelle vet vi ikke.
Gjest Atheena Skrevet 29. juni 2021 #10560 Skrevet 29. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 time siden): Oi, da er det mange barnehageunger og skoleelever som bør havne på ei eller anna rødliste. En gang sa byens "klokkemann" til meg at han hadde drømt jeg var død. Så glodde han på meg. Det var ekkelt. Et av vitnene var en voksen nabokvinne som ikke ønsket å lufte hunden sin lenger alene fordi han hadde så trudende og ekkel adferd hvor han slengte skjellsord. Dette var frem til drapene. Da snakker vi om en 21 år gammel mann og ikke et barnehagebarn. Mulig sånt er vanlig der du ferdes og er dagligdags for deg?
Anbefalte innlegg