Gjest Atheena Skrevet 24. juni 2021 #10241 Del Skrevet 24. juni 2021 Lana01 skrev (1 minutt siden): Du vektelegger jo dette som et poeng at ingen så han ved bua? Han var i bua i timevis i følge han. Hvis det stemmer så oppførte han seg vel normalt og skjulte ikke tilstedeværelsen sin. JHA klarte å komme seg usett hjem så regner med at VK også klarte det samme. De hadde vel til hensikt å ikke bli sett selvfølgelig. Dette sier vell seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 24. juni 2021 #10242 Del Skrevet 24. juni 2021 Atheena skrev (Akkurat nå): Han var i bua i timevis i følge han. Hvis det stemmer så oppførte han seg vel normalt og skjulte ikke tilstedeværelsen sin. JHA klarte å komme seg usett hjem så regner med at VK også klarte det samme. De hadde vel til hensikt å ikke bli sett selvfølgelig. Dette sier vell seg selv? Ja han smøg seg vel gjennom boligfeltet med sin neon fargede sykkel ,helt usynlig. Poenget er at hvis noen burde sett han gå inn og ut av bua, burde de selvsagt også latt merke til om han forlot hjemmet og kom tilbake . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 24. juni 2021 #10243 Del Skrevet 24. juni 2021 TuttaHutta skrev (1 time siden): Selvfølgelig kan man skille epitelier og sædceller, det var nettopp det de gjorde, RMI fraksjonerte prøve C25 inn i to deler, en en epitelfraksjon, og en sædcellefraksjon. Det var sædcellefraksjonen som ble sendt til Spania, som var bekreftet å inneholde spermatozoer (en sædcelle), og som ble analysert der. Hvordan i all verden klarte de å få èn sædcelle til å bevise at det var to gjerningsmenn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jazzbazz Skrevet 24. juni 2021 #10244 Del Skrevet 24. juni 2021 Atheena skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det samme som at ingen så snurten av JHA. Det forteller meg nada. Forstår jeg deg slik at: Det at ingen har sett VK sykle rundt i bygda denne dagen, enten det var mellom hjemmet og parkeringsplassen og tilbake, eller disse høyst hypotetiske sykkelturene i Baneheia som er i direkte strid med JHAs forklaring sier ingenting Det at ingen så snurten av JHA (ditt sitat over, jeg er usikker på hva du mener siden noen har sett snurten av ham) sier ingenting Det at ingen har sett VK inne i bua si, eller at han sporadisk har vært utenfor, og at moren hans ble presset til å si at hun ikke var 100% sikker på at VK hadde vært innom, det er veldig mistenkelig? Ser du ikke inkonsekvensen her? For min del kan dette sammenlignes med de manglende observasjonene av VKs sykkel ved bommen. At mange av de som i rundspørringene sa at de passerte bommen ikke nevnte noe om en sykkel ved bommen er ingen garanti for at det ikke var noen sykkel der. Disse vitneobservasjonene er da mye svakere enn de spesifikke, f.eks Leonard Hovden som vitnet i retten på at han hadde sett sykkelen (sammen med VK) på parkeringsplassen ca 1800, og at den samme sykkelen ikke stod ved bommen da han tøyde ut ved den ca 1915. De "manglende observasjonene" av VK kan helt klart sammenlignes med de førstnevnte uspesifiserte vitnemålene, ikke de spesifikke som f.eks Hovdens vitnemål. Det finnes naturligvis ingen vitner som har holdt øye med bua, ei heller noen som har vært borte ved bua og kan si at VK på noe tidspunkt ikke var der. Det finnes ingen vitneobservasjoner som sier at VK ikke var i bua. Forøvrig er det sikkert at VK iallefall gikk inn i huset sitt litt før 1745, siden han 1747 ringte fra hustelefonen og hjem til JHA, noe som også ble bekreftet av JHAs far som var den som snakket med VK, og i denne samtalen fortalte at JHA hadde sagt at han var i Baneheia for å jogge med HVU. Det er ingen vitner som har meldt at de så VK gå inn for å ringe, eller at han deretter syklet opp til parkeringsplassen, men vi vet at det skjedde. Kilde 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 24. juni 2021 #10245 Del Skrevet 24. juni 2021 5 minutter siden, Chiubi said: Hvordan i all verden klarte de å få èn sædcelle til å bevise at det var to gjerningsmenn? Denne saken må være alle logiske bristers mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juni 2021 #10246 Del Skrevet 24. juni 2021 Djækklåsst skrev (39 minutter siden): Det er ingen holdepunkter for å kunne si at man har funnet en sædcelle som ikke er JHA sin. Saken hadde selvsagt ikke blitt gjenåpnet om dette var tilfelle. Selv mindretallet anerkjenner usikkerheten omkring DNA, men hevder altså, utrolig nok, at usikkerheten var godt nok problematisert i 2002. DNA prøve av sædcelle gjort i Spania. Du kan lese mer om dette i GK rapporten. Den var ikke JHA sin. Men de kan ikke si det er Viggo sin heller... Men han er blant de som det kan være. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juni 2021 #10247 Del Skrevet 24. juni 2021 Chiubi skrev (10 minutter siden): Hvordan i all verden klarte de å få èn sædcelle til å bevise at det var to gjerningsmenn? Hvordan ellers vil du forklare at jenten hadde en sædcelle (etter voldtekt) som ikke inneholder JHA DNA? Den kan stemme med ca 50 prosent av den mannlige befolkningen inkl Viggo... Men altså ikke JHA . 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 24. juni 2021 #10248 Del Skrevet 24. juni 2021 Utrolig rart at politi og påtalemyndigheter lot JHAs forklaring om hvordan kjønnshåret hans havnet i en blodpøl fra ofrene passere. Han ble liksom så nervøs av Viggos trusler at han måtte stoppe og slå lens midt oppi alt? Det er et ordtak som sier at man ikke skal tilskrive ondskap det som i virkeligheten bare er dumskap. Men i denne saken lurer jeg veldig, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juni 2021 #10249 Del Skrevet 24. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden): Utrolig rart at politi og påtalemyndigheter lot JHAs forklaring om hvordan kjønnshåret hans havnet i en blodpøl fra ofrene passere. Han ble liksom så nervøs av Viggos trusler at han måtte stoppe og slå lens midt oppi alt? Det er et ordtak som sier at man ikke skal tilskrive ondskap det som i virkeligheten bare er dumskap. Men i denne saken lurer jeg veldig, altså. De gjorde jo ikke det. Han ble dømt for drap og voldtekt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 24. juni 2021 #10250 Del Skrevet 24. juni 2021 Just now, 2ro said: De gjorde jo ikke det. Han ble dømt for drap og voldtekt. Med strafferabatt og særlig ettervern fordi han var jo "et offer" selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juni 2021 #10251 Del Skrevet 24. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (2 minutter siden): Med strafferabatt og særlig ettervern fordi han var jo "et offer" selv. Det er vanlig å få strafferabatt når man innrømmer ugjerningen. Er ikke sikker på hva du mener med særlig ettervern.. mener du at han har fått bytte navn og slikt? Det har seg sikkert slik at det er mange vil pryle han og det som verre er. Det ble ikke gitt fordi han var et "offer". Du kan gjerne finne kilde på at det du påstår stemmer. Jeg synes ikke det er rart, selv om strafferammene i Norge er sørgelig lav. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. juni 2021 #10252 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) 2ro skrev (19 minutter siden): DNA prøve av sædcelle gjort i Spania. Du kan lese mer om dette i GK rapporten. Den var ikke JHA sin. Men de kan ikke si det er Viggo sin heller... Men han er blant de som det kan være. Det rimer ikke spesielt godt at GK skal lande på at det er usikkert om det var flere gjerningsmenn, dersom det foreligger DNA som beviser at man fant en sædcelle som ikke var JHA sin. Så her får du nesten henvise til hva det er du sikter til hvor noe sånt angivelig skal stå. Endret 24. juni 2021 av Djækklåsst 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. juni 2021 #10253 Del Skrevet 24. juni 2021 2ro skrev (12 minutter siden): De gjorde jo ikke det. Han ble dømt for drap og voldtekt. Ja, han ble på ingen måte sett på som troverdig av retten. Det som gjorde at man trodde ham på at VK var med på det var at man trodde det forelå sikre beviser for at det var en gjerningsmann til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juni 2021 #10254 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) Djækklåsst skrev (9 minutter siden): Det rimer ikke spesielt godt at GK skal lande på at det er usikkert om det var flere gjerningsmenn, dersom det foreligger DNA som beviser at man fant en sædcelle som ikke var JHA sin. Så her får du nesten henvise til hva det er du sikter til hvor noe sånt angivelig skal stå. S 244: DNA i prøve C-25 er av samme type som Viggo Kristiansen for de foreliggende typeresultatene (to markørene), mens det i prøvene B-22 og B-25 kan være DNA fra to menn og ingen av de mistenkte kan utelukkes som bidragsytere. Si fra når du har lest det slik jeg får slettet dette! Antar du har lest. Jeg sletter pga fryktelig innhold. Endret 24. juni 2021 av 2ro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 24. juni 2021 #10255 Del Skrevet 24. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (På 22.6.2021 den 9.08): Ja, kanskje hadde han planlagt å drepe noen den kvelden, samme hvem, og "bonusen" var at det var to småjenter. Så ble han litt revet med, fårråsiesånn. Syns noen sa det godt tidligere her i tråden, alt virket så planlagt og forseggjort, det perfekte åsted uten fluktrute, allerede ferdigkuttede greiner til dekke, kniven parat skjult i buksa, den beste dekkhistorien om joggetur og kattungejakt. Også greier tullingen å ejakulere på åstedet. Tja, det er ikke et ukjent fenomen at enkelte gjerningsmenn blir seksuelt opphisset av ugjerningen (i dette tilfellet drap). Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke se hele bildet her; JHA er troppsleder i HV, JHA liker å ha kontroll over mennesker og uttaler at han ønsker å drepe noen, JHA studerer drapsmetoder og inngående drapsmetoder hvor målet er å drepe stillest mulig, JHA blir observert kvelden før ugjerningen - og virker helt forstyrret, så forstyrret at det til og med blir ringt inn bekymringer om hans oppførsel og væremåte av forbipasserende. JHA som lyver til sin far om øvelse med HV..og deretter JHA som blir observert med 2 jenter alene i Baneheia, på drapsdagen 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Og, deretter; JHA som i detalj kan beskrive ugjerningene, og som attpåtil beskriver et lite menneske i sin verste desperasjon - smile takknemlig til han (!!!!!Hva faen??)..selv om han sitter med ryggen til hele tiden!! Ingen alarmbjeller som ringer her? Attpåtil så skal kompisen hans ha forlatt åstedet opptil flere ganger, for å sende flørtende meldinger til en jente (da har plutselig ikke JHA problemer med å kontrollere 2 jenter alene??) - mens JHA som aldeles ikke vil være med på ugjerningen eller gjøre jentene vondt - ikke benytter sjangsen til å stikke?? Eller varsle?? Eller gjøre noe?? Han får sjangsen flere ganger, men benytter den ikke. Han fortsetter å sitte med ryggen til jentene, og jentene fortsetter å ligge musestille - mens hovedmannen forlater åstedet.. Noe er temmelig galt i historien JHA forteller.. Dog tror jeg VK ble innblandet i ugjerningen - men i ettertid. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 24. juni 2021 #10256 Del Skrevet 24. juni 2021 1 minutt siden, Vera said: Tja, det er ikke et ukjent fenomen at enkelte gjerningsmenn blir seksuelt opphisset av ugjerningen (i dette tilfellet drap). Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke se hele bildet her; JHA er troppsleder i HV, JHA liker å ha kontroll over mennesker og uttaler at han ønsker å drepe noen, JHA studerer drapsmetoder og inngående drapsmetoder hvor målet er å drepe stillest mulig, JHA blir observert kvelden før ugjerningen - og virker helt forstyrret, så forstyrret at det til og med blir ringt inn bekymringer om hans oppførsel og væremåte av forbipasserende. JHA som lyver til sin far om øvelse med HV..og deretter JHA som blir observert med 2 jenter alene i Baneheia, på drapsdagen 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Og, deretter; JHA som i detalj kan beskrive ugjerningene, og som attpåtil beskriver et lite menneske i sin verste desperasjon - smile takknemlig til han (!!!!!Hva faen??)..selv om han sitter med ryggen til hele tiden!! Ingen alarmbjeller som ringer her? Attpåtil så skal kompisen hans ha forlatt åstedet opptil flere ganger, for å sende flørtende meldinger til en jente (da har plutselig ikke JHA problemer med å kontrollere 2 jenter alene??) - mens JHA som aldeles ikke vil være med på ugjerningen eller gjøre jentene vondt - ikke benytter sjangsen til å stikke?? Eller varsle?? Eller gjøre noe?? Han får sjangsen flere ganger, men benytter den ikke. Han fortsetter å sitte med ryggen til jentene, og jentene fortsetter å ligge musestille - mens hovedmannen forlater åstedet.. Noe er temmelig galt i historien JHA forteller.. Dog tror jeg VK ble innblandet i ugjerningen - men i ettertid. Ja. Absurd. Dersom påtalemyndighetene ikke trodde JHA sa hele sannheten, hva trodde de egentlig da? To brunstige kamerater treffes for nøkkeloverlevering i utkanten av Baneheia, får et glimt av noen badende småjenter også klekker de ut en fryktinngytende plan? Tilfeldigvis hadde én eller begge kniv på seg også. Også greier de å skjule de sleske, onde flirene sine, og får tilliten til disse jentene, som altså frivillig blir med to fremmede menn opp i krattet der de får utført planen sin. Så high-fiver kameratene hverandre, avtaler et sinnsykt genialt alibi, mens VK drar hjem og venter mens JHA rydder og gjemmer lik. Også spiller begge dumme og uvitende frem til JHA knekker sammen i avhør 3 måneder etterpå. Plausibelt? På en flekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 24. juni 2021 #10257 Del Skrevet 24. juni 2021 2ro skrev (9 minutter siden): S 244: DNA i prøve C-25 er av samme type som Viggo Kristiansen for de foreliggende typeresultatene (to markørene), mens det i prøvene B-22 og B-25 kan være DNA fra to menn og ingen av de mistenkte kan utelukkes som bidragsytere. Si fra når du har lest det slik jeg får slettet dette! Antar du har lest. Jeg sletter pga fryktelig innhold. Bare et tips jeg håper alle her følger: Legg gjerne beskrivelser inn i spoiler Og eventuell slette selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juni 2021 #10258 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) Jeg tror ikke jeg har lagt merke til den. Jeg legger ikke merke til sykler, verken som passerer eller står parkert, med mindre de holder på å kjøre meg ned. For min del tenker jeg at det sier lite fra eller til. Noen legger merke til slikt andre ikke, det betyr ikke at sykkelen var det eller ei. Det var jo også en stund han ikke kunne fortelle om det var egen eller morens røde sykkel som ble brukt. Står en plass i rapporten. Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 24. juni 2021 av Perelandra 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 24. juni 2021 #10259 Del Skrevet 24. juni 2021 (endret) 2ro skrev (15 minutter siden): S 244: DNA i prøve C-25 er av samme type som Viggo Kristiansen for de foreliggende typeresultatene (to markørene), mens det i prøvene B-22 og B-25 kan være DNA fra to menn og ingen av de mistenkte kan utelukkes som bidragsytere. Si fra når du har lest det slik jeg får slettet dette! Antar du har lest. Jeg sletter pga fryktelig innhold. Ja? Hvor står det noe om at man har funnet en sædcelle som ikke kan være JHA sin? Y-kromosomet er likt i alle kroppsceller, og det dreier seg om noe som kan være (og kan ikke være) ett allel i en markør av y-kromosomet. Endret 24. juni 2021 av Djækklåsst 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 24. juni 2021 #10260 Del Skrevet 24. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (3 timer siden): Med blodige fingre, da eller? Hadde han med latexhansker? Regner med mobilen ble grundig undersøkt for organsik materiale, siden sykkelvesken ble det. Er det så sært at to gutter leker krig i skogen, egentlig? Det vil jeg si er det mest normale jeg har hørt om begge disse karene. At VK skal ha greid å manøvrert seg off-pist i Baneheia på sykkelen sin, i racerfart opp og ned krattet for å drepe og sende sms omhverandre, uten å bli hverken sett eller hørt, (eller legge igjen sykkelspor? Eller herpe sykkelen??) syns jeg er kjemperart. For å si det mildt. Egentlig så sært av små barn? Nei. Sært når nabolaget og bekjentskapskrets reagerer fordi to voksne menn gjør det - og trener på hvordan de kan komme usett gjennom skau? De fleste synes dette er sært ja. Ikke fremstill Viggo og Jan Helge som barn - de var voksne menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg