Hank Amarillo Skrevet 12. juni 2021 #9481 Skrevet 12. juni 2021 Callisto83 skrev (5 minutter siden): Den skjønte jeg ikke helt... Går JHA under radaren? Hvis Viggo og JHA har utført drapene og voldtektene sammen, noe jeg ser på som langt mer sannsynlig enn f.eks hva forfatter Jahr spekulerer i, så er han den parten som i det minste har gitt de etterlatte noen svar med hva som skjedde med jentene. Det er jo old news at han har vært på perm i Kristiansand. Det er sånt de og jeg reagerte på flere år før denne tråden ble startet.. Og hvis han har gjort det alene så er han den parten som ikke gir noen svar. Uansett så er han en drapsmann. Og har drept minst et barn i baneheia. Litt kleint å vandre tur med hunden der oppe. Til offentlig beskuelse. 23
Gjest LysOgVarme Skrevet 12. juni 2021 #9482 Skrevet 12. juni 2021 K.A. skrev (11 timer siden): Så antenneløs kan han vel ikke være. Dette kommer jeg ikke til å tro på før jeg har det fra sikre kilder. Det høres ut som et typisk rykte som oppstår fra intet. Google og les selv.
Gjest LysOgVarme Skrevet 12. juni 2021 #9483 Skrevet 12. juni 2021 (endret) K.A. skrev (15 timer siden): Så antenneløs kan han vel ikke være. Dette kommer jeg ikke til å tro på før jeg har det fra sikre kilder. Det høres ut som et typisk rykte som oppstår fra intet. Tviler du på han er antenneløs? Det gjør ihvertfall ikke jeg, etter alle løgnene han forteller som han vil folk skal tro på. Han mangler totalt sjel og følelser. Les intervjuer av moren til JH, hun sa det i et av disse intervjuene. Skal se om jeg finner det igjen. Om moren snakker sant vet jeg ikke, men hun sa hun aldri hadde vært i Baneheia etter den grufulle hendelsen, og aldri ville hun opp i heia heller. JH har derimot vært der flere ganger. Endret 12. juni 2021 av LysOgVarme
yamask Skrevet 12. juni 2021 #9484 Skrevet 12. juni 2021 Callisto83 skrev (6 timer siden): Hvis Viggo og JHA har utført drapene og voldtektene sammen, noe jeg ser på som langt mer sannsynlig enn f.eks hva forfatter Jahr spekulerer i Forfatter Jahr og GK mener du? 11
Zenhouse Skrevet 12. juni 2021 #9485 Skrevet 12. juni 2021 Callisto83 skrev (6 timer siden): Den skjønte jeg ikke helt... Går JHA under radaren? Hvis Viggo og JHA har utført drapene og voldtektene sammen, noe jeg ser på som langt mer sannsynlig enn f.eks hva forfatter Jahr spekulerer i, så er han den parten som i det minste har gitt de etterlatte noen svar med hva som skjedde med jentene. Det er jo old news at han har vært på perm i Kristiansand. Det er sånt de og jeg reagerte på flere år før denne tråden ble startet.. Misforstår du meg med vilje eller? JHA har gått «søndags-turer» på perm med bikkja i området der han beviselig voldtok og drepte et barn. «han har i det minste gitt de etterlatte noen svar på hva som skjedde med dem» har vel ingenting med det jeg skriver å gjøre? Det kan godt være at «de og du» reagerte på turene hjemme dengang, men hadde VK tatt seg noen trimturer i skauen der hadde det garantert blitt mer media-omtale og nasjonal harme ( spesielt om det hadde foregått på permisjonene hans) Mønsteret har hele tiden vært mer oppmerksomhet og sinne mot VK, mindre på JHA, ergo går «JHA under radaren.» 25
Gjest Bettys Skrevet 12. juni 2021 #9486 Skrevet 12. juni 2021 fotballjenta skrev (45 minutter siden): Forfatter Jahr og GK mener du? GK spekulerer ikke i om JHA kan ha gjort det alene. De uttaler seg om at bevisene mot VK ikke var sterke nok til domfellelse.
K.A. Skrevet 12. juni 2021 #9487 Skrevet 12. juni 2021 LysOgVarme skrev (3 timer siden): Tviler du på han er antenneløs? Det gjør ihvertfall ikke jeg, etter alle løgnene han forteller som han vil folk skal tro på. Han mangler totalt sjel og følelser. Les intervjuer av moren til JH, hun sa det i et av disse intervjuene. Skal se om jeg finner det igjen. Om moren snakker sant vet jeg ikke, men hun sa hun aldri hadde vært i Baneheia etter den grufulle hendelsen, og aldri ville hun opp i heia heller. Antenneløs og samvittighetsløs er to helt forskjellige ting. Det faktum at han lyver beviser jo at han har visse antenner, ellers ville han ikke sett nødvendigheten av å lyve. 3
yamask Skrevet 12. juni 2021 #9488 Skrevet 12. juni 2021 Bettys skrev (1 time siden): GK spekulerer ikke i om JHA kan ha gjort det alene. De uttaler seg om at bevisene mot VK ikke var sterke nok til domfellelse. Ja nettopp. Bare syns det var en merkelig ting av Callisto å skrive. Som om det kun er «forfatter Jahr som spekulerer...» i VKs uskyld. Det er da mange fler enn ham, og mye mer enn spekulasjon. 10
Djækklåsst Skrevet 12. juni 2021 #9489 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Bettys skrev (4 timer siden): GK spekulerer ikke i om JHA kan ha gjort det alene. De uttaler seg om at bevisene mot VK ikke var sterke nok til domfellelse. Og begrunnelsen for dette er nettopp at det nye i saken er at de mener JHA kunne gjort det alene. Sitat side 351 i GKs rapport: «Flertallet har ovenfor beskrevet at Viggo Kristiansen hadde trekk som gjorde han til moduskandidat til de straffbare handlinger. Selv om dette er tilfelle, er det også et faktum at Jan Helge Andersen var kapabel til å knivstikke den yngste jenta til døde. Det er også tilkommet nye bevis i saken som i sterkere grad gir holdepunkter for at han begikk grove seksuelle overgrep mot den yngste jenta, jf. DNA-analysen fra 2010. Når de faktiske forhold viser at Jan Helge Andersen var kapabel til å begå uforståelige og svært alvorlige straffbare handlinger, er det vanskelig å se at Viggo Kristiansens modus, utelukker – eller taler sterkt imot – muligheten for at Jan Helge Andersen begikk de straffbare handlinger alene.» https://www.gjenopptakelse.no/fileadmin/user_upload/Avgjoerelse_18.02.2021_Baneheiasaken.pdf Endret 12. juni 2021 av Djækklåsst 20
Gjest LysOgVarme Skrevet 12. juni 2021 #9490 Skrevet 12. juni 2021 (endret) K.A. skrev (52 minutter siden): Antenneløs og samvittighetsløs er to helt forskjellige ting. Det faktum at han lyver beviser jo at han har visse antenner, ellers ville han ikke sett nødvendigheten av å lyve. Nevnte jeg noe om samvittighetsløs? Nei ! Vi er uansett uenige. Å lyve er aldri smart, da det alltid vil falle tilbake på deg selv. Vi ser ho hva som nå skjer, JH sine løgner er avslørt for lenge lenge siden. Dermed, dum og antenneløs. Karma is a bitch. Endret 12. juni 2021 av LysOgVarme
yamask Skrevet 12. juni 2021 #9491 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Callisto83 skrev (8 timer siden): Den skjønte jeg ikke helt... Går JHA under radaren? Hvis Viggo og JHA har utført drapene og voldtektene sammen, noe jeg ser på som langt mer sannsynlig enn f.eks hva forfatter Jahr spekulerer i, så er han den parten som i det minste har gitt de etterlatte noen svar med hva som skjedde med jentene. Det er jo old news at han har vært på perm i Kristiansand. Det er sånt de og jeg reagerte på flere år før denne tråden ble startet.. Hva slags svar sikter du til her egentlig? At jentene ble voldtatt og drept? Det visste man på forhånd. Hvem som hadde gjort det? Politiet fant JHAs DNA på åstedet, så det var heller ikke JHAs fortjeneste. Så det vi sitter igjen med da av «svar» fra JHA er en historie med flere hull enn en gul sveitsisk ost. Jeg kan nevne i fleng. - Så at Viggo gjemte en kniv bak ryggen på vei til åstedet. Merkelig sted å gjemme en kniv iom at Viggo gikk først, jentene i midten og JAH bakerst. - Løy til far om hvorfor han skulle dit. - Ingen forklaring på sms-sending og sykkel. - Satt med ryggen til bak en busk, men kunne i detalj forklare hva Viggo gjorde med jentene. - Ble truet og tvunget til dette, men drakk øl med Viggo samme kveld, hang med ham i tiden etterpå og dro på guttetur til DK. - Ble truet og tvunget til dette, men fikk alikevel ereksjon og mest sannsynlig utløsning. Om ikke full utløsning så kom det pre-cum og man må være seksuelt opphisset for det og. - Tilsto først drapet på den eldste jenta men endret dette etterhvert som andre beviser kom frem (endret, takk til @Jazzbazz for korrigering). Det er masse mer, men de punktene jeg nevnte bør være nok til å forstå at han ikke har gitt foreldrene svar på noe som helst. Kan ikke FATTE at noen kan tro på det mennesket der. Endret 12. juni 2021 av fotballjenta 27
Jazzbazz Skrevet 12. juni 2021 #9492 Skrevet 12. juni 2021 fotballjenta skrev (5 minutter siden): - Tilsto først drapet på den eldste jenta helt til han ble konfrontert med eget DNA (sperm) på den yngste. Da endret han forklaring. Liten korrigering/tilleggsopplysning: JHA ble ikke konfrontert med DNAfunn fra ham på den yngste jenta, det fant de ikke før i 2010. Grunnen til at han endret forklaring må ha vært at C25 som har dette svake funnet av allel10 var på den eldste jenta, sånn at politiet hadde planer om å sikte VK for dette. Kilde, side 301 4
sommermor Skrevet 12. juni 2021 #9493 Skrevet 12. juni 2021 Sånn som jeg har oppfattet det, så er de etterlatte etter småjentene helt overbevist om at de rette er dømt. Og når de ber om poltiibeskyttelse når han er ute sier det sitt. 4
yamask Skrevet 12. juni 2021 #9494 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Jazzbazz skrev (7 minutter siden): Liten korrigering/tilleggsopplysning: JHA ble ikke konfrontert med DNAfunn fra ham på den yngste jenta, det fant de ikke før i 2010. Grunnen til at han endret forklaring må ha vært at C25 som har dette svake funnet av allel10 var på den eldste jenta, sånn at politiet hadde planer om å sikte VK for dette. Kilde, side 301 Ah ok takk! Har endret nå Endret 12. juni 2021 av fotballjenta 2
Djækklåsst Skrevet 12. juni 2021 #9495 Skrevet 12. juni 2021 sommermor skrev (1 minutt siden): Sånn som jeg har oppfattet det, så er de etterlatte etter småjentene helt overbevist om at de rette er dømt. Og når de ber om poltiibeskyttelse når han er ute sier det sitt. Dette med politibeskyttelse er nokså snålt. Man skulle tro det ville vært større grunn for VK å bære nag til de etterlatte om han er uskyldig enn om han var skyldig. Men i begge tilfeller, skyldig eller uskyldig, hvorfor skulle han ha motiv for å oppsøke og/eller skade foreldrene til de drepte jentene? Det hele minner mer om et ledd i en strategi om å prøve å påvirke allmennheten til å tro at VK er farlig den dag i dag. 22
Hank Amarillo Skrevet 12. juni 2021 #9496 Skrevet 12. juni 2021 (endret) ... Endret 12. juni 2021 av Hank Amarillo
Gjest Bettys Skrevet 12. juni 2021 #9497 Skrevet 12. juni 2021 Djækklåsst skrev (56 minutter siden): Og begrunnelsen for dette er nettopp at det nye i saken er at de mener JHA kunne gjort det alene. Sitat: «Flertallet har ovenfor beskrevet at Viggo Kristiansen hadde trekk som gjorde han til moduskandidat til de straffbare handlinger. Selv om dette er tilfelle, er det også et faktum at Jan Helge Andersen var kapabel til å knivstikke den yngste jenta til døde. Det er også tilkommet nye bevis i saken som i sterkere grad gir holdepunkter for at han begikk grove seksuelle overgrep mot den yngste jenta, jf. DNA-analysen fra 2010. Når de faktiske forhold viser at Jan Helge Andersen var kapabel til å begå uforståelige og svært alvorlige straffbare handlinger, er det vanskelig å se at Viggo Kristiansens modus, utelukker – eller taler sterkt imot – muligheten for at Jan Helge Andersen begikk de straffbare handlinger alene.» GK drøfter muligheten av JHA som eneste gjerningsmann. Noe ganske annet enn Jahrs spekulasjoner: «Jan Helge nyter situasjonen. Han har full kontroll, det er han som har kommandoen. Jentene er hans krigsfanger. På et eller annet tidspunkt beordrer han dem til å bytte klær. (...) Situasjonen gjør han opphisset. Han forgriper seg på dem begge.» Fra Jahr, B.O. «Drapene i Baneheia»
Linebekk Skrevet 12. juni 2021 #9498 Skrevet 12. juni 2021 Hvorfor diskuterer dere dette egentlig? Er jo ingen her som sitter på noe fasit. 3
Gjest Atheena Skrevet 12. juni 2021 #9499 Skrevet 12. juni 2021 Bettys skrev (58 minutter siden): GK drøfter muligheten av JHA som eneste gjerningsmann. Noe ganske annet enn Jahrs spekulasjoner: «Jan Helge nyter situasjonen. Han har full kontroll, det er han som har kommandoen. Jentene er hans krigsfanger. På et eller annet tidspunkt beordrer han dem til å bytte klær. (...) Situasjonen gjør han opphisset. Han forgriper seg på dem begge.» Fra Jahr, B.O. «Drapene i Baneheia» Wow Drøyt. Flaut for han hvis det dukker opp fellende DNA på Viggo.
Gjest Bettys Skrevet 12. juni 2021 #9500 Skrevet 12. juni 2021 Atheena skrev (2 minutter siden): Wow Drøyt. Flaut for han hvis det dukker opp fellende DNA på Viggo. Veldig! Utrolig at en journalist som tidligere har vunnet skup-prisen kan lire av seg slikt spekulativt vås.
Fremhevede innlegg