Mintbird Skrevet 11. juni 2021 #9461 Skrevet 11. juni 2021 Fnuggolina skrev (8 minutter siden): Dette er det jeg tenker blir utfall dersom det går i Viggos retning. Hadde man hatt beviser for noe annet helt utvilsomt ville man vel fått det avdekket til nå 🤷♀️ The best it gets for Viggo tror jeg blir «vi finner ikke klare tekniske bevis for skyld». Pakket inn i «men dette betyr ikke at vi tenker justismord». nei, men 21 år i fengsel der man ikke finner klare tekniske bevis på skyld = justismord da.... 15
winscp Skrevet 11. juni 2021 #9462 Skrevet 11. juni 2021 9 minutter siden, Fnuggolina said: Dette er det jeg tenker blir utfall dersom det går i Viggos retning. Hadde man hatt beviser for noe annet helt utvilsomt ville man vel fått det avdekket til nå 🤷♀️ The best it gets for Viggo tror jeg blir «vi finner ikke klare tekniske bevis for skyld». Pakket inn i «men dette betyr ikke at vi tenker justismord». Ja, det blir vel litt som å prøve motbevise guds eksistens. Man kan påvise konkrete feil og selvmotsigelser i bibelen (dommen) til det kjedsommelige, men de som tror vil fortsatt tro like sterkt. 4
Hank Amarillo Skrevet 11. juni 2021 #9463 Skrevet 11. juni 2021 Fnuggolina skrev (57 minutter siden): Dette er det jeg tenker blir utfall dersom det går i Viggos retning. Hadde man hatt beviser for noe annet helt utvilsomt ville man vel fått det avdekket til nå 🤷♀️ The best it gets for Viggo tror jeg blir «vi finner ikke klare tekniske bevis for skyld». Pakket inn i «men dette betyr ikke at vi tenker justismord». "The best it gets" for VK, juridisk sett, er vel at JHA blir tiltalt og dømt, kanskje. Tenker du dette vil holde seg, hva "folkeopinion" angår- whatever, også da? 7
Gjest Bettys Skrevet 11. juni 2021 #9464 Skrevet 11. juni 2021 fotballjenta skrev (2 timer siden): Kan også nevne at JHA hadde møtt ene jenta før. Husker ikke i hvilken anledning, men de kjente til hverandre. Det er noe Jahr spekulerer over i boken sin, at JHA kan ha møtt Stine Sofie i en begravelse til en felles bekjent. Men det er tilbakevist av Stine Sofies mor.
Gjest Fnuggolina Skrevet 11. juni 2021 #9465 Skrevet 11. juni 2021 Hank Amarillo skrev (1 time siden): "The best it gets" for VK, juridisk sett, er vel at JHA blir tiltalt og dømt, kanskje. Tenker du dette vil holde seg, hva "folkeopinion" angår- whatever, også da? Skjønner ikke helt hva du tenker på. Tenker du de sitter med nye bevis for det ene eller andre?
Hank Amarillo Skrevet 11. juni 2021 #9466 Skrevet 11. juni 2021 Fnuggolina skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke helt hva du tenker på. Tenker du de sitter med nye bevis for det ene eller andre? Ikke nødvendigvis "nytt bevis", men at etter etterforskingen er over så sitter man med et 'nytt bevisbilde', som er tilstrekkelig til å ta ut påtale mot JHA. 4
Gjest Fnuggolina Skrevet 11. juni 2021 #9467 Skrevet 11. juni 2021 Hank Amarillo skrev (1 minutt siden): Ikke nødvendigvis "nytt bevis", men at etter etterforskingen er over så sitter man med et 'nytt bevisbilde', som er tilstrekkelig til å ta ut påtale mot JHA. Som i også full frifinnelse av Viggo? Jeg tror ikke selv det, men man vet jo selvsagt ikke.
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. juni 2021 #9468 Skrevet 11. juni 2021 Isambard skrev (3 timer siden): Jeg synes folk spekulerer fryktelig mye her. Heldigvis er det sakkyndige fra Telenor og Teleplan som har gjort denne jobben for oss. Ingen av dem sier at meldingen kunne vært sendt på et annet tidspunkt. De sakkyndige blir fremstilt som uenige, men de ble ganske enige til slutt. Alle eksperter er enige om at det er usannsynlig at mobilen var på åstedet. Det er også enige i at det ikke kan "utelates totalt" (deres ord i ankesaken) på grunn av værforhold, sw- settings etc. "Ikke utelukkes totalt" høres for meg ut som svært lite sannsynlig. Jeg håper at videre etterforskning sier litt mer om HVOR usannsynlig. Det var et spørsmål, det må da være lov selv om ikke spørsmålet støtter at Viggo er uskyldig? 😳 Eller har jeg misforstått noe her?
Blokkfløyte Skrevet 11. juni 2021 #9469 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Sirisiri10 skrev (17 timer siden): Ang mobilbeviset. Kunne det hende at viggo sendte melding på et annet tidspunkt, men meldingen ble ikke sendt før senere pga dekning eller lignende? At den stod å jobbet mens den lå hjemme hos han eller ved sykkelen? Aner ikke om det er en mulighet, men bare en tanke som slo meg. Her er også noe om at været kan ha påvirket det https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/L00k6P/vaeret-kan-ha-gitt-kristiansen-mobil-dekning Hvis det viser seg at de har viggo sitt DNA fra åstedet, må jo mobilbeviset forklares på en måte. Ja, det var vel slik det fremsto i rettsaken. Det ble fremstilt som at de nærmest hadde hans dna, og når det gjaldt mobilen, ble det bare omtalt som uforståelig, og totalt sett bort fra. Nå som dna-bevisst er svekket, er mobilalibiet styrket. Og det er vel nettopp kjernen i gjenopptakelsen nå. Endret 11. juni 2021 av Blokkfløyte 10
K.A. Skrevet 11. juni 2021 #9470 Skrevet 11. juni 2021 LysOgVarme skrev (12 timer siden): Leste at JHA har vært å gått tur i Baneheia flere ganger, når han hadde permisjon fra fengselet. Da er han iskald som klarer å gå tur der. Kobler han helt ut hva han gjorde der? Og hvordan reagerte eventuelt andre turgåere når de traff på han? Selv hadde jeg besvimt tror jeg hadde jeg gått en fredelig tur der, og plutselig kom JHA gående imot meg. Han må være helt uten sjel som går i den heia, som om ingenting har skjedd. Så antenneløs kan han vel ikke være. Dette kommer jeg ikke til å tro på før jeg har det fra sikre kilder. Det høres ut som et typisk rykte som oppstår fra intet. 2
_popcorn_ Skrevet 11. juni 2021 #9471 Skrevet 11. juni 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, personangrep, spekulasjon og brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. _popcorn_, mod 2
Millimani Skrevet 11. juni 2021 #9472 Skrevet 11. juni 2021 (endret) LysOgVarme skrev (15 timer siden): Leste at JHA har vært å gått tur i Baneheia flere ganger, når han hadde permisjon fra fengselet. Da er han iskald som klarer å gå tur der. Kobler han helt ut hva han gjorde der? Og hvordan reagerte eventuelt andre turgåere når de traff på han? Selv hadde jeg besvimt tror jeg hadde jeg gått en fredelig tur der, og plutselig kom JHA gående imot meg. Han må være helt uten sjel som går i den heia, som om ingenting har skjedd. Fnuggolina skrev (11 timer siden): Jepp. Folk i nabolaget som jeg kjenner har møtt på ham der - da heldigvis med sivilt politi lengre bak. Superkoselig. Var selv engstelig for å treffe på ham, så jogget der kun når jeg visste endel andre og var i skauen. LysOgVarme skrev (10 timer siden): Jeg er sjokkert over at han finner det lett å gå tur der. Leste han også har jogget i Baneheia, og antar han da var alene, da jeg ikke tror noe på at politiet jogger bak ham. JH er iskald og mangler følelser. Skremmende at den mannen slapp unna med så kort soning. Klart han kobler ut. Hva skal han ellers gjøre? Han er iskald og mangler følelser, og da klarer han å koble ut. Baneheia var vel et av de stedene han likte best mens han enda var en helt fri mann. Er han på joggetur er nok ikke politiet langt unna, de kan jogge de også - en eller flere. Den mannen skulle vært bura inne lengre enn Viggo, JHA skulle råtna bort i fengselet. LysOgVarme skrev (9 timer siden): Han kan også bli straffet for å ha falskt dratt inn Viggo i dette og for å ha ødelagt Viggo sitt liv. Etter hva jeg har lest har advokat Sjødin sagt JH kan få nye 6- 10 år bak murene (usikker om det var 6-7 år eller 6-10 år) Han vil bli straffet etter all sannsynlighet. Opp til ti års fengsel, ifølge Viggos forsvarer. En advokat mener at det isolert sett kan medføre seks-syv års fengsel. Jan Helge Andersen kan bli straffet på nytt – for falske anklager mot Viggo Kristiansen | Resett Det burde tas nye avhør av JHA, rettssak hvis det er mulig. Han må drilles med spørsmål om situasjonen. Han står hardnakket på at det er som han sier om VK, men blir likevel tatt i den ene løgnen etter den andre. Mye som ikke passer inn i alt han sier. Det vet alle. Han også. Løgnhals som han er. Endret 11. juni 2021 av Millimani 8
ops2 Skrevet 11. juni 2021 #9473 Skrevet 11. juni 2021 I USA har The Innocence Project identifisert 375 justismord. Til sammen hadde de sonet 5284 år før de ble frikjent. 21 av disse ventet på dødsstraff. https://innocenceproject.org/about/ DNA teknikken har utviklet seg enormt på 20 år. Jeg blir enormt skuffet hvis prøvene fra år 2000 er ødelagt og ikke kan analyseres, eller ikke viser noe nytt. Det beste hadde vært et klart resultat, ikke noe mer utydelig som man kan argumentere. Finner man for eksempel DNA fra JHA under fingerneglene på begge jentene, så er det bevis for at han har sloss med/håndtert begge to. Men det frikjenner jo ikke VK. Jeg håper DNA allelen som dømte VK kan analyseres bedre og at det blir fastslått at den ikke kan være fra VK. Men finner de DNA fra VK, så blir jeg overrasket, men det er bedre at saken blir avgjort og han funnet skyldig igjen, enn om han blir frikjent fordi det ikke er noe nytt og de gamle bevisene ikke holder. 9
Gjest Fnuggolina Skrevet 11. juni 2021 #9474 Skrevet 11. juni 2021 K.A. skrev (3 timer siden): Så antenneløs kan han vel ikke være. Dette kommer jeg ikke til å tro på før jeg har det fra sikre kilder. Det høres ut som et typisk rykte som oppstår fra intet. Nei, det er dessverre sant. Han er observert der av folk jeg kjenner personlig (som vokste opp med ham), usikker på om det også er sitert i media. Men jeg lurer på om det ble omtalt ifbm en av de første permisjonene? Igjen ikke helt sikker på det altså. Mener vi snakket om avisartikkelen hvor personen da sa at h*n selv hadde møtt på vedkommende, og antok de bak var sivilt politi. Men familiens hus (som de solgte for ikke lenge siden) er altså 2 minutt fra. Vis a vis Viggos foreldre, alle bor rett ved. Valget på turområder rett ved er liksom Baneheia, eller en mer «stressete» tur opp til Bånetjønn bak sykehuset. Eller Ravnedalen, som har mye besøkende på sommer og ganske uaktuelt da vil jeg tro.
Zenhouse Skrevet 11. juni 2021 #9475 Skrevet 11. juni 2021 Fnuggolina skrev (48 minutter siden): Nei, det er dessverre sant. Han er observert der av folk jeg kjenner personlig (som vokste opp med ham), usikker på om det også er sitert i media. Men jeg lurer på om det ble omtalt ifbm en av de første permisjonene? Igjen ikke helt sikker på det altså. Mener vi snakket om avisartikkelen hvor personen da sa at h*n selv hadde møtt på vedkommende, og antok de bak var sivilt politi. Men familiens hus (som de solgte for ikke lenge siden) er altså 2 minutt fra. Vis a vis Viggos foreldre, alle bor rett ved. Valget på turområder rett ved er liksom Baneheia, eller en mer «stressete» tur opp til Bånetjønn bak sykehuset. Eller Ravnedalen, som har mye besøkende på sommer og ganske uaktuelt da vil jeg tro. Ja det stemmer dette,ja. 2
Katten.2.0 Skrevet 11. juni 2021 #9477 Skrevet 11. juni 2021 58 minutter siden, Zenhouse said: Ja det stemmer dette,ja. ... Og folk anser VK som en mestermanipulator helt uten samvittighet? 16
Hannah80 Skrevet 11. juni 2021 #9478 Skrevet 11. juni 2021 Zenhouse skrev (1 time siden): Ja det stemmer dette,ja. A walk down memory lane. Jeeeezes! 2
Zenhouse Skrevet 11. juni 2021 #9479 Skrevet 11. juni 2021 Katten.2.0 skrev (52 minutter siden): ... Og folk anser VK som en mestermanipulator helt uten samvittighet? Ja og så ser vi hvem som egentlig går under radaren… 14
Callisto83 Skrevet 12. juni 2021 #9480 Skrevet 12. juni 2021 Zenhouse skrev (1 time siden): Ja og så ser vi hvem som egentlig går under radaren… Den skjønte jeg ikke helt... Går JHA under radaren? Hvis Viggo og JHA har utført drapene og voldtektene sammen, noe jeg ser på som langt mer sannsynlig enn f.eks hva forfatter Jahr spekulerer i, så er han den parten som i det minste har gitt de etterlatte noen svar med hva som skjedde med jentene. Det er jo old news at han har vært på perm i Kristiansand. Det er sånt de og jeg reagerte på flere år før denne tråden ble startet.. 5
Fremhevede innlegg