AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Jeg skal opereres neste uke og har fått beskjed om å ikke ha på smykker, neglelakk osv. Det har seg sånn at jeg har en vorte under foten som jeg vil dekke med et lite plaster under operasjonen.. Kan jeg gjøre det, eller er det ikke lov det heller? Og når det gjelder neglelakk, kan jeg ha på blank neglelakk på tærne? Anonymkode: 3b702...d21
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Ingen neglelakk på selv om den er blank. Neglene skal være naturlige. Du får jo spør når du kommer om du kan ha plasteret på. Har jo litt med hva du skal opererer. De vil kanskje sjekke at du ikke har sår, pga infeksjonsfare. Anonymkode: 893b8...e38
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Du skal ikke ha på neglelakk av noe slag. Grunnen er hygenisk, neglelakk er en bakteriebombe. Om du skal ha plaster på en fotvorte må du spørre når du møter opp på sykehuset. Plaster kan og samle bakterier samtidig er vortene som regel virusbassert så hva sykehuset her foretrekker må du snakke med dem om. Et øyeblikk siden, Tom/Loki skrev: Ring sykehuset å spør. Helt unødvendig å ringe og belaste et travelt sykehus om hun kan komme med eller uten plaster på en fotvorte. Hun møter uten men med plasteret i veska. Tar det på om hun får klarsignal. Hun skal vel og dusje i Hibicrub før operasjonen? Anonymkode: b70bd...739
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ikke ha på neglelakk av noe slag. Grunnen er hygenisk, neglelakk er en bakteriebombe. Om du skal ha plaster på en fotvorte må du spørre når du møter opp på sykehuset. Plaster kan og samle bakterier samtidig er vortene som regel virusbassert så hva sykehuset her foretrekker må du snakke med dem om. Helt unødvendig å ringe og belaste et travelt sykehus om hun kan komme med eller uten plaster på en fotvorte. Hun møter uten men med plasteret i veska. Tar det på om hun får klarsignal. Hun skal vel og dusje i Hibicrub før operasjonen? Anonymkode: b70bd...739 Ang neglelakk så er det også pga å se fargeforandring. Man blir blålilla under neglene hvis man får for lite oksygen. Nå blir det jo sjekket via skjerm alikevel, da man måler metning, blodtrykk og puls, men det er for ekstra sikkerhet i tilfelle det elektroniske av en eller annen årsak viser noe feil. Anonymkode: 8c4b9...4f6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå