Gå til innhold

Livredd alarmer i filmer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 7 år så fikk jeg en brannskade i en ulykke. En eldre gutt kastet en kube fra et bål på meg. Førte til lettere brannskader, med blemmer (grad 2 tror jeg det var? på hals og bryst. 
Etter det så har jeg vært livredd brann. Til og med lightere er jeg redd, fordi jeg stoler ikke på andre folk. Jeg kan bruke lighter selv, men ikke stå ved siden av noen som leker med lighter. For jeg stoler ikke på folk rett og slett. Jeg knakk nesen på en eldre gutt som tok en lighter mot ansiktet mitt på tull. Jeg ble så redd at jeg slo til han med knyttneven og knakk nesen hans. Ren instinkt på grunn av frykt. 
Kastet en slik tre-kube i sløyden en gang, slik høvel. Fordi en i klassen tok en brenner mot meg (for å svi inn bokstaver i tre). Han gjorde det flere ganger, kom nærmer og nærmere, jeg ble oppriktig redd og begynte å gråte. Jeg kastet den i bakhodet hans, for han lo av meg og sluttet ikke da jeg sa at han skulle slutte. 
Kastet stein i hodet ei på klassetur, fordi hun dyttet meg mot bålet da hun så jeg var redd. 
Jeg er ikke ond! Jeg så svart og gjorde det for å beskytte meg selv. For folk syntes det var så morsomt at jeg begynte å skjelve av frykt. Jeg hadde null kontroll over det jeg gjorde. De hendelsene har gjort at jeg nå lider av PTSD og panikkangst. 

Min største frykt er å dø i en brann. Jeg nekter å bo i 2. etasjen i en blokk, bor i 1. etasje nå. Vil flytte så fort som mulig, fordi jeg stoler ikke på noen. Brannalarmen har gått flere ganger, på grunn av matlaging. En gang var det røykutvikling men ble stoppet av vaktmesteren. Tok meg to måneder å flytte hjem igjen. For jeg var så redd. Har fått et system med lyd, lys og bilde. Slik sensor som døve bruker, for at jeg skal føle meg tryggere hjemme. Har en "trapp" liggende slik at jeg kan lett hoppe utav vinduet. Vinduene er ganske høyt oppe og jeg er lav, derfor har jeg en slik trapp liggende. 
Bor her fordi det var det billigste jeg fant. Bofellesskap klarer jeg ikke, på grunn av brannfare. 

Gikk til psykolog i 3 år, men det er vanskelig for jeg har hatt det slik i 20 år. Psykologen ga opp og skrev meg ut av systemet. 
Frykten har blitt sterkere. Lukte av sigaretter fører til panikk. Folk røyker rett utenfor vinduet mitt. Som sagt; jeg stoler ikke på dem! 
Sommeren er verst, tørt gress og sigaretter = fare for brann. 
Ser jeg en film så får jeg hjertebank, kan begynne å grine og hyperventilere av alarmer som høres ut som brannalarmen. Folk bruker samme alarm til ringeklokker på skoler i filmer/serier, og noen bruker det som ringelyd på mobil. Jeg HATER den alarmen! Er det normalt å reagere slik? Jeg må stopp filmen og lytte etter brannalarmen. Så må jeg spole tilbake for å dobbelsjekke at alarmen kommer fra filmen/serien. 

Anonymkode: f01c7...950

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått til en ny psykolog og fått hjelp. 

Anonymkode: f3378...3df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...