Gå til innhold

Den forbanna 3. daten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, draug 75 skrev:

Flere dater på noen få dager høres litt hyperaktivt ut....

Jeg vet ikke hvordan disse datene har forløpt. Det er ikke å komme forbi at det er en god del menn som legger opp datekalender for å date flest mulig, og gjerne sjonglere flere damer. Du kan ha vært i loopen på slike. 

Imidlertid. Det er noe med det å snakke om forhold og bryllup osv. - noen kvinner snakker om det med slik glød og opptatthet at en kan få inntrykk av at bryllupet er poenget, ikke hvem hun gifter seg med. Det er noe med den tilbakeholdenheten fra menn som får fornemmelsen av at "hun er mer interessert i et forhold enn meg." 

Det er ikke å komme forbi at litt for mange menn har opplevd kvinner som skal forandre dem og oppdra dem.

TS her. Jeg syns ikke det å møtes igjen etter 5-6 dager akkurat er hyperaktivt. Hele poenget er jo å bli kjent og se om man kan passe sammen, og for min del mister jeg fort interessen når det går for lang tid. Er ganske få som holder det varmt gjennom meldinger også (og det får jeg heller ikke så mye ut av). Med de mennene som jeg vet har vært interessert har de oftest ville se meg igjen få dager etter en date. Jeg er også i full jobb og må ofte jobbe overtid, men man klarer å finne tid når man er interessert.

Jeg har aldri sittet på date og snakket om fohold/bryllup. Hvis det er noen som har nevnt eksene sine er det mennene, husker en periode at flere av dem nevnte eksen på 1. date. Det eneste jeg kanskje har tatt opp er dette med dating og spesielt nettdating, fordi der er det mye interessante ting å snakke om. 

Noe av grunnen til at jeg startet denne tråden er at jeg nettopp hadde vært på en 2. date, og egentlig skjønte at jeg ikke kom til å høre fra han. Det har jeg heller ikke gjort, 8 dager etter 2. daten. Hvorfor vet jeg ikke. Vi hadde mye til felles og praten gikk veldig lett. Men det var ingen flørting fra hans side, så jeg tenker det kanskje var så enkelt som at det var en manglende fysisk tiltrekning. Jeg er ikke der at jeg sender melding og spør om en forklaring fra en jeg har møtt 2 ganger, men det er interessant at man sitter igjen og ikke aner hvorfor man ikke hørte noe. 

Anonymkode: 0a660...a99

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg syns ikke det å møtes igjen etter 5-6 dager akkurat er hyperaktivt. Hele poenget er jo å bli kjent og se om man kan passe sammen, og for min del mister jeg fort interessen når det går for lang tid. Er ganske få som holder det varmt gjennom meldinger også (og det får jeg heller ikke så mye ut av). Med de mennene som jeg vet har vært interessert har de oftest ville se meg igjen få dager etter en date. Jeg er også i full jobb og må ofte jobbe overtid, men man klarer å finne tid når man er interessert.

Jeg har aldri sittet på date og snakket om fohold/bryllup. Hvis det er noen som har nevnt eksene sine er det mennene, husker en periode at flere av dem nevnte eksen på 1. date. Det eneste jeg kanskje har tatt opp er dette med dating og spesielt nettdating, fordi der er det mye interessante ting å snakke om. 

Noe av grunnen til at jeg startet denne tråden er at jeg nettopp hadde vært på en 2. date, og egentlig skjønte at jeg ikke kom til å høre fra han. Det har jeg heller ikke gjort, 8 dager etter 2. daten. Hvorfor vet jeg ikke. Vi hadde mye til felles og praten gikk veldig lett. Men det var ingen flørting fra hans side, så jeg tenker det kanskje var så enkelt som at det var en manglende fysisk tiltrekning. Jeg er ikke der at jeg sender melding og spør om en forklaring fra en jeg har møtt 2 ganger, men det er interessant at man sitter igjen og ikke aner hvorfor man ikke hørte noe. 

Det er ikke noe trivelig å bli ghostet.

Janei.. Hvis han ikke flirtet, kan det være fordi han ikke kan det, eller noe. Han syntes nok ikke det gikk så bra. Kan likegodt være han som deg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, draug 75 skrev:

Det er ikke noe trivelig å bli ghostet.

Janei.. Hvis han ikke flirtet, kan det være fordi han ikke kan det, eller noe. Han syntes nok ikke det gikk så bra. Kan likegodt være han som deg.

For et år siden hadde jeg nok blitt ganske lei meg over å bli ghostet, men nå syns jeg det er bedre enn å få vage og halvinteresserte meldinger. For jeg mister all interesse når en mann ikke tar noe kontakt. I dette tilfellet hadde jeg bedt han med ut både 1. og 2. date, og da er jeg allerede usikker på om han faktisk er interessert. Så da går det greit å ikke høre noe, det er svar i seg selv. 

Syns egentlig få gutter flørter. De to som har vært mest pågående er de to jeg faktisk har datet mer enn 2-3 ganger. Føler meg bare dum når jeg prøver å flørte, stryke han på armen, etc, og ikke får noe igjen. Han her virket sjenert, men syns praten gikk lett og vi lo mye. 

• 7 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2016 den 19.59):

TS her. Fikk litt spørsmål om hva jeg snakker om, og hvordan jeg kler meg. 

Samtaler: Stort sett blir det en del snakk om hva man har studert, hva man jobber med nå, reisene mine (har reist mye). Men på en del dater snakker vi mye om ting som ikke handler om oss selv, som film, samfunnsaktuelle temaer, hobbyer, etc. Snakker så og si aldri om forhold (her er min erfaring at det er mennene som stort sett drar opp eksene), noen ganger kommer vi inn på temaet nettdating. Er vel så og si ingen som har spurt rett ut hva jeg er ute etter. 

Ang. klær: Jeg er feminin, men går oftest med bukse hvis det er hverdag. Da kompenserer jeg med å sminke meg fint, og ha en søt topp e.l. Men jeg er ikke en type jente som går med høye hæler, eller er veldig sukkersøt eller hva jeg skal kalle det. Men de gangene jeg får kompliment for utseendet er det søt og attraktiv, vil anse meg selv som pen.

Ivrig oppførsel: Ser at flere her mener jeg kanskje fremstår som for ivrig. Er nok litt skadet av han forrige jeg datet, han ville se meg ofte og trodde ikke jeg var interessert da det gikk litt lang tid mellom 3. og 4. date (ca 10 dager, jeg hadde altfor mye å gjøre med jobb og flytting). Så kan godt hende jeg nå har gått ut litt for hardt. 

Dette med feminin oppførsel: Merker jeg syns uttrykket i seg selv er ganske ladet. Jeg har mye sterke meninger, men disse demper jeg vedig i begynnelsen. Men snakker jo om ting jeg er engasjert i, og syns det er viktig at man ikke må være enig i alt. Jeg vil tro gutter syns det er forfriskende å ha en god diskusjon, jeg er alltid bevisst på å høre den andres mening og aldri le eller ta han useriøst. Nå vet jeg ikke om det er ufeminint å spandere øl på han, men det syns jeg også er en hyggelig ting å gjøre. Sier selvsagt ja hvis han vil spandere på meg, prøver ikke å overkjøre han der heller. Vil gjerne høre mer hva andre tenker om feminin oppførsel.

Kan også oppdatere om at jeg ikke har hørt noe fra han jeg traff for 2. gang. Dette var på søndag, så har bare gått 2 dager, men jeg tar det som et dårlig tegn.

Snakker dere ikke sammen i mellomtiden? Jeg har daglig kontant med min date som jeg har truffet 2 ganger. Vi bor et stykke unna hverandre, så gikk 2 uker mellom 1. og 2. date. Men vi avtalte fort etter 1.date. har ikke avtalt 3.date enda, greit å kjenne litt etter noen få dager først. 

Anonymkode: 61f98...86c

Skrevet

Høres ut som at du stresser veldig. Etter første date trenger jeg minst en uke eller to på å la ting synke inn og prioritere eget liv før andre date. Ny date etter bare 3-4 dager etter første møte er altfor stress. Man er fremmede og det blir mer en belastning eller hyggelig å møtes om det skal ta så mye plass av uken. 

Når du forventer å fortsette i samme tempo og blir utålmodig på kontakt saboterer du mere for deg selv. Det er nok mange som er interesserte i en tredje date men hvor du legger press og de ikke orker presset, eller hvor du tar utgangspunkt i at de ikke vil på tredje date fordi de ikke tar kontakt på 2 eller 5 dager og du avskriver de for fort. 

Anonymkode: 2306f...413

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Snakker dere ikke sammen i mellomtiden? Jeg har daglig kontant med min date som jeg har truffet 2 ganger. Vi bor et stykke unna hverandre, så gikk 2 uker mellom 1. og 2. date. Men vi avtalte fort etter 1.date. har ikke avtalt 3.date enda, greit å kjenne litt etter noen få dager først. 

Anonymkode: 61f98...86c

Daglig kontakt med en jeg bare har møtt en gang eller to hadde vært dealbreaker for meg. Så interessant å se hvor forskjellige man er 

Anonymkode: 2306f...413

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vanskelig å svare på. De jeg har endt opp med å ville date igjen har det vært sterk kjemi veldig raskt fra begge parter og da har begge tatt initiativ til å møtes.

De jeg ikke fikk noe kjemi med ble med en kaffe🤷🏻‍♀️

Skrevet

Ok. Her er mine tanker som mann.. Og, ja, jeg totalt projiserer mine egne erfaringer på deg nå, siden jeg ikke kjenner deg eller har noe mer kontekst enn det du skriver her. 

Konklusjon først. Jeg tror problemet er:

1. Dere hadde ikke kjemi. Det er ikke gitt at hvem som helst skal finne kjemi. Sånn er det. 

2. Du virket (muligens) ikke interessert nok, flørtet ikke, eller fikk det ikke til å føles som en date, men mer et venninnetreff. Og, nei, du trenger ikke kysse på første datene eller ha sex. Men litt flørt og gnist er jo det en mann ønsker seg. 

Første date er alltid både nervøst og spennende. 

Andre date. Greit å ta for å sjekke om dette er noe å satse på. Da forventer man at man blir bedre kjent og det vil oppleves at dette progresserer. 

Tredje date... Skal man på tredje date, så er det fordi man har bestemt seg for at "vi dater".  Dette er et steg framover. Vi er ferdige med å gå rundt grøten, vi vil noe med dette her. (sex er ikke obligatorisk) 

Ikke utenkelig at noen synes tredje date er fåfengt hvis ikke man føler den romantiske stemning og at dette kommer til å utvikle seg videre. Hvis dama bare sitter og fører upersonlige samtaler og ikke svarer på spørsmål som stilles for å bli kjent med henne som potensiell partner, så er det nytteløst. Da virker hun uinteressert. Trenger ikke ha sex (mener jeg) men man må tørre å leke med tanken og flørte litt og tørre å by på seg selv. 

Å gå sakte fram handler ikke om å være passiv og upersonlig og "se hva som skjer" (det er å være uengasjert og blasert). Å gå sakte fram betyr at man tar ett og ett steg framover og utvikler relasjonen, blir bedre kjent, forstår hvordan vi er som partnere, kjenner litt på romantikken - i riktig tempo for oss - i stedet for å ta alle stegene på en gang. 

Anonymkode: 5b24e...1b6

• Liker 1
Skrevet

Det var da voldsomt til passive menn må jeg si, men bekrefter litt det jeg tror om den moderne passive mann. For min del har jeg alltid styrt hvor og når det blir dater, og klarer stort sett å finne noe som passer henne perfekt!

For min del blir jeg litt skeptisk om kvinnen framstår needy og pusher på, men sier da ifra om nettopp det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tredje date... Skal man på tredje date, så er det fordi man har bestemt seg for at "vi dater".  Dette er et steg framover. Vi er ferdige med å gå rundt grøten, vi vil noe med dette her. (sex er ikke obligatorisk)

Er det ikke litt rart at etter bare 3 dater, son for noen er 3 gang de møtes skal de si, vi dater nå? 

Vet det er normalen, men når jeg tenker på hvordan det er å møte noen, virker det så merkelig, 3 ganger er så lite tid. Vi er ferdig å gå rundt grøten nå når vi møtes for 3 gang! 😅

Anonymkode: 76e42...805

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke litt rart at etter bare 3 dater, son for noen er 3 gang de møtes skal de si, vi dater nå? 

Vet det er normalen, men når jeg tenker på hvordan det er å møte noen, virker det så merkelig, 3 ganger er så lite tid. Vi er ferdig å gå rundt grøten nå når vi møtes for 3 gang! 😅

Trenger ikke være formelle på det. Men hvis man opplever de 2 første datene som bomskudd så vil nok interessen for enda en date falle fort.  Det kan være:

- daten er uinteressert

- daten er uinteressant 

- daten er needy

- daten psykopat, narcisistisk, manipulerende el. 

- daten er ikke over eksen

- daten kjefter på kelneren 

- daten har mer enn 5 katter

- daten påkaller ånder i rommet

- daten går med bleier og ber om å bli skiftet på

- daten prater bare klingon

Osv. 

Hvorfor gå på en 3. date og tro at ting blir bedre? 

Går man på flere dates så er det fordi man er interessert og har troen... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke være formelle på det. Men hvis man opplever de 2 første datene som bomskudd så vil nok interessen for enda en date falle fort.  Det kan være:

- daten er uinteressert

- daten er uinteressant 

- daten er needy

Osv. 

Dor-sho-gah!

Egentlig ganske enig, man merker jo fort om man har lyst til å treffes igjen eller ikke. Det er ofte ikke noe galt med den andre personen, bare en mangel på den gnisten, noe ubestemmelig, kjemi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.7.2016 den 16.29):

Haha, nei, det gjør jeg ikke. Sjelden det er noe sånt snakk.

Godt mulig jeg er litt utålmodig! For meg er det optimalt å møtes i løpet av en uke, hvis ikke syns jeg fort det blir litt som å starte på nytt igjen. For også lite ut av meldinger i mellomtiden, så syns det ermye bedre å heller møtes.

Men sånn som med denne fyren: Jeg inviterer til 1. date og 2. date. Er det ikke da ganske opplagt at han burde invitere til 3. date? Jeg forstår at menn kan bli sjenerte og usikre, men jeg blir jo også veldig usikker av å måtte ta initativ for 3. gang.

Her er jeg enig med deg, og skjønner du blir skuffet.

Hva å invitere de hjem på andre date. Lag til noe godt å spise, vin og forfør de. Når jeg traff kona så møttes vi andre gang hjemme til ho. Ble først sex, så mer sex og middag og noe godt å drikke🙈🙈😇😇

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

- daten er uinteressert

- daten er uinteressant 

- daten er needy

Osv. 

Kan bli interisert fort og du kan like neon, men det er jo så mye å bli kjennt med, å det å kjenne etter hvordan det er å tilbringe tid med noen og utelukke ille ting kan ta mer enn 3 dater. Vet at det ikke er tvang, og det finnes nok menn som er mer som meg og det ikke er noen problem å bli godt kjennt. Gikk fort inn i forhold som yngre, var ikke riktig kjemi viste det seg, å møtte dem flere ganger enn bare 3 og allikevel ble det feil. 

Troen forstår jeg, å binde seg før man har sett hva det innebærer forstår jeg ikke. Men syns sex er veldig serriøst, forstår andre ikke syns det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...