AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Jeg har datet mye og opplevd alt mulig når det gjelder initativ til date. Noe som går igjen er at det sjelden blir en 3. date, selv om jeg har opplevd møtet som veldig hyggelig. Det mest typiske scenarioet er dette: Jeg eller han inviterer til 1. date. Jeg eller han sender melding etterpå og takker for en hyggelig kveld (som regel rekker han å sende melding før jeg har gjort det). Men så blir det stille. Vi er enige om en 2. date, og jeg er litt utålmodig. Inviterer derfor til en date nr. 2 i løpet av 3-4 dager. Får alltid ja. Daten oppleves som hyggelig for min del, men det er sjelden noe fysisk kontakt. Noen ganger prøver jeg å stryke på armen og sånt, og et par ganger har jeg kysset mannen. Men har nesten aldri opplevd at mannen tar dette initativet! Etter 2. date blir det stille igjen. Den ene gangen fikk jeg svar om at han ikke hadde følt noen romantisk kjemi. Den andre gangen lot jeg det bare være, og hørte aldri noe mer. Nå har jeg nettopp vært ute med en mann 2 ganger, men ikke hørt noe fra han i etterkant. Vi var ute og drakk vin i nesten 5 timer og hadde mye til felles. Men han sa ingenting om å møtes igjen. Kan legge til at jeg har invitert til både 1. og 2. date, så nå tør jeg ikke spørre en 3. gang. Hva er det som gjør at 2. daten ikke er magisk nok til at menn ønsker en 3. date? Er terskelen høyere for menn? Jeg vil legge til at jeg tror de fleste menn finner meg attraktiv, jeg dater ikke de typiske veldig kjekke mennene (men jeg finner dem jo attraktive), så tydeligvis er det noe med kjemien/samtalen som gjør at jeg ikke får dem interessert. Har tenkt mye over kroppspråket mitt, og føler jeg er åpen. Men noe er det tydeligvis! Anonymkode: 0a660...a99
Gjest 2Bhonest Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Kanskje du bare diskuterer fremtiden og legger familieplaner på 2. date?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 Kanskje du har litt dårligere tid enn de på å komme i gang med date nr. 3? Kanskje de er usikre på deg om du ønsker date nr.3? Det kan vel være mange grunner.. Hvorfor kan du ikke be om date nr. 3? Du finner jo fort ut om han da vil møte deg igjen. Det verste som kan skje er vel at han sier nei? Og om du ikke ber ut på nr. 3 og heller ikke han så blir jo ikke den noe av uansett.. Ser ikke hva du skal miste om du spør selv. Anonymkode: e261a...d9b 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 28 minutter siden, 2Bhonest skrev: Kanskje du bare diskuterer fremtiden og legger familieplaner på 2. date? Haha, nei, det gjør jeg ikke. Sjelden det er noe sånt snakk. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du har litt dårligere tid enn de på å komme i gang med date nr. 3? Kanskje de er usikre på deg om du ønsker date nr.3? Det kan vel være mange grunner.. Hvorfor kan du ikke be om date nr. 3? Du finner jo fort ut om han da vil møte deg igjen. Det verste som kan skje er vel at han sier nei? Og om du ikke ber ut på nr. 3 og heller ikke han så blir jo ikke den noe av uansett.. Ser ikke hva du skal miste om du spør selv. Anonymkode: e261a...d9b Godt mulig jeg er litt utålmodig! For meg er det optimalt å møtes i løpet av en uke, hvis ikke syns jeg fort det blir litt som å starte på nytt igjen. For også lite ut av meldinger i mellomtiden, så syns det ermye bedre å heller møtes. Men sånn som med denne fyren: Jeg inviterer til 1. date og 2. date. Er det ikke da ganske opplagt at han burde invitere til 3. date? Jeg forstår at menn kan bli sjenerte og usikre, men jeg blir jo også veldig usikker av å måtte ta initativ for 3. gang. Anonymkode: 0a660...a99 1
Teethgrinding Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 I sånne situasjoner er det mange menn som lukter fella. Stasjonsvogn og giftemål, når alt de leter etter er en jævelig digg dame å pule på som de kan ha ordentlige samtaler med. Synd at mange menn ikke vet hva de går glipp av når de får panikk i innledningsfasene! Men, mange kvinner må lære å kule'n to hakk. Tredje date kan fort føles ut som et sort hull dersom det lukter for mye forpliktelser man ikke er klar for. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 29 minutter siden, Arcturus skrev: I sånne situasjoner er det mange menn som lukter fella. Stasjonsvogn og giftemål, når alt de leter etter er en jævelig digg dame å pule på som de kan ha ordentlige samtaler med. Synd at mange menn ikke vet hva de går glipp av når de får panikk i innledningsfasene! Men, mange kvinner må lære å kule'n to hakk. Tredje date kan fort føles ut som et sort hull dersom det lukter for mye forpliktelser man ikke er klar for. Men jeg tror oppriktig ikke at dette er noe jeg gir vibber om, ønsker absolutt ikke forpliktelser med en gang selv om jeg er på utkikk etter noe seriøst. Jeg er 27 år, fremstår som energisk, og liker aller best å snakke om fritidsinteresser og ikke jobb. Jeg tror kanskje er jeg er for ivrig på å ville ses noen dager igjen etter en date, men det som jeg skrev litt over at jeg syns ting bare ebber ut når det går for lang tid. Og med for lang tid mener jeg 9-10 dager, med mindre man er bortreist eller har en veldig hektisk uke så syns jeg man må klare å finne tid til en ny date innen det tidsrommet. Anonymkode: 0a660...a99 3
Ardenus Skrevet 4. juli 2016 #7 Skrevet 4. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tror oppriktig ikke at dette er noe jeg gir vibber om, ønsker absolutt ikke forpliktelser med en gang selv om jeg er på utkikk etter noe seriøst. Jeg er 27 år, fremstår som energisk, og liker aller best å snakke om fritidsinteresser og ikke jobb. Jeg tror kanskje er jeg er for ivrig på å ville ses noen dager igjen etter en date, men det som jeg skrev litt over at jeg syns ting bare ebber ut når det går for lang tid. Og med for lang tid mener jeg 9-10 dager, med mindre man er bortreist eller har en veldig hektisk uke så syns jeg man må klare å finne tid til en ny date innen det tidsrommet. Anonymkode: 0a660...a99 Kan du skrive litt om hva dere prater om, hva du prater om.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #8 Skrevet 4. juli 2016 2 timer siden, Arcturus skrev: I sånne situasjoner er det mange menn som lukter fella. Stasjonsvogn og giftemål, når alt de leter etter er en jævelig digg dame å pule på som de kan ha ordentlige samtaler med. Synd at mange menn ikke vet hva de går glipp av når de får panikk i innledningsfasene! Men, mange kvinner må lære å kule'n to hakk. Tredje date kan fort føles ut som et sort hull dersom det lukter for mye forpliktelser man ikke er klar for. Jeg er jente,og opplever akkurat det samme med menn.Jeg tar aldri opp framtidsplaner om ekteskap og barn på dates,men de gjør det veldig ofte og det skremmer meg bort.Skal jeg kun brukes til avl liksom? Anonymkode: d9987...22b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #9 Skrevet 4. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg tror oppriktig ikke at dette er noe jeg gir vibber om, ønsker absolutt ikke forpliktelser med en gang selv om jeg er på utkikk etter noe seriøst. Jeg er 27 år, fremstår som energisk, og liker aller best å snakke om fritidsinteresser og ikke jobb. Jeg tror kanskje er jeg er for ivrig på å ville ses noen dager igjen etter en date, men det som jeg skrev litt over at jeg syns ting bare ebber ut når det går for lang tid. Og med for lang tid mener jeg 9-10 dager, med mindre man er bortreist eller har en veldig hektisk uke så syns jeg man må klare å finne tid til en ny date innen det tidsrommet. Anonymkode: 0a660...a99 27 år da er du ikke akkurat så ung mer. Er på tide med hus, stasjonsvogn og unger da. Anonymkode: 2fb47...b65
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #10 Skrevet 4. juli 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har datet mye og opplevd alt mulig når det gjelder initativ til date. Noe som går igjen er at det sjelden blir en 3. date, selv om jeg har opplevd møtet som veldig hyggelig. Det mest typiske scenarioet er dette: Jeg eller han inviterer til 1. date. Jeg eller han sender melding etterpå og takker for en hyggelig kveld (som regel rekker han å sende melding før jeg har gjort det). Men så blir det stille. Vi er enige om en 2. date, og jeg er litt utålmodig. Inviterer derfor til en date nr. 2 i løpet av 3-4 dager. Får alltid ja. Daten oppleves som hyggelig for min del, men det er sjelden noe fysisk kontakt. Noen ganger prøver jeg å stryke på armen og sånt, og et par ganger har jeg kysset mannen. Men har nesten aldri opplevd at mannen tar dette initativet! Etter 2. date blir det stille igjen. Den ene gangen fikk jeg svar om at han ikke hadde følt noen romantisk kjemi. Den andre gangen lot jeg det bare være, og hørte aldri noe mer. Nå har jeg nettopp vært ute med en mann 2 ganger, men ikke hørt noe fra han i etterkant. Vi var ute og drakk vin i nesten 5 timer og hadde mye til felles. Men han sa ingenting om å møtes igjen. Kan legge til at jeg har invitert til både 1. og 2. date, så nå tør jeg ikke spørre en 3. gang. Hva er det som gjør at 2. daten ikke er magisk nok til at menn ønsker en 3. date? Er terskelen høyere for menn? Jeg vil legge til at jeg tror de fleste menn finner meg attraktiv, jeg dater ikke de typiske veldig kjekke mennene (men jeg finner dem jo attraktive), så tydeligvis er det noe med kjemien/samtalen som gjør at jeg ikke får dem interessert. Har tenkt mye over kroppspråket mitt, og føler jeg er åpen. Men noe er det tydeligvis! Anonymkode: 0a660...a99 Det første som slår meg er at du kanskje kan fremstå som for lite feminin i oppførselen dersom du er veldig frempå? Det andre jeg kommer til å tenke på er hvordan du sminker deg og kler deg til date? Dette er politisk ukkorekt av meg å si,men på en date er det ganske viktig at en mann får være mann,og at en kvinne får være kvinne.Forøvrig kan det jo være så enkelt som at du har truffet feil menn. Anonymkode: d9987...22b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #11 Skrevet 4. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: 27 år da er du ikke akkurat så ung mer. Er på tide med hus, stasjonsvogn og unger da. Anonymkode: 2fb47...b65 Hva skal man med unger? Fatter ikke at noen vil ha det frivillig. Anonymkode: 83f78...91d 5
Nanami Skrevet 4. juli 2016 #12 Skrevet 4. juli 2016 Jeg tror du går litt for fort frem. Jeg hadde fått helt noia om jeg skulle hatt tre dater på en uke, men nå er jeg jente da, så ikke akkurat målgruppen din. Jeg er imidlertid like gammel som deg, og har ikke hatt noe problem å få flere dater. Jeg tenker max én date i uka, og så kan det økes etter hvert som man blir bedre kjent. Jeg liker å kjenne litt på følelsene etter en date, likte jeg han, har jeg lyst til å møte han igjen, osv. Hvis han er for på og avtaler date på date etter bare noen dager, så trekker jeg meg unna. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #13 Skrevet 5. juli 2016 Synes det hørtes litt ivrig ut å invitere til 2. date igjen etter 3-4 dager. Vet ikke om du eller mennene dine jobner/studerer. Men om de er i jobb må du tenke at de har et helt vanlig liv: de jobber i ukedagen, spiser middag, tener kanskje og har litt alenetid. Dersom du gir dem inntrykk av at du skal ha 1-2 kvelder i uken av tiden deres tror jeg menn fort kan få kalde føtter og tenke at det ikke er verdt det for å ofre fritiden sin. Hadde prøvd å vente neste gang etter første date og sett om han inviterte. For å si det sånn, om en mann liker deg så inviterer han til date nr. 2. Og du må jo også la han få muligheten til å tenke at han vil se deg igjen. La han føle at han er heldig som får se deg igjen. Slik du operer nå får han ikke muligheten. Så mitt råd er å holde hodet litt kaldt i starten. Anonymkode: 993bf...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #14 Skrevet 5. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skal man med unger? Fatter ikke at noen vil ha det frivillig. Anonymkode: 83f78...91d Så du ønsker heller at ble en abort og ikke et menneske? Anonymkode: af7b6...920
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #15 Skrevet 5. juli 2016 TS her. Fikk litt spørsmål om hva jeg snakker om, og hvordan jeg kler meg. Samtaler: Stort sett blir det en del snakk om hva man har studert, hva man jobber med nå, reisene mine (har reist mye). Men på en del dater snakker vi mye om ting som ikke handler om oss selv, som film, samfunnsaktuelle temaer, hobbyer, etc. Snakker så og si aldri om forhold (her er min erfaring at det er mennene som stort sett drar opp eksene), noen ganger kommer vi inn på temaet nettdating. Er vel så og si ingen som har spurt rett ut hva jeg er ute etter. Ang. klær: Jeg er feminin, men går oftest med bukse hvis det er hverdag. Da kompenserer jeg med å sminke meg fint, og ha en søt topp e.l. Men jeg er ikke en type jente som går med høye hæler, eller er veldig sukkersøt eller hva jeg skal kalle det. Men de gangene jeg får kompliment for utseendet er det søt og attraktiv, vil anse meg selv som pen. Ivrig oppførsel: Ser at flere her mener jeg kanskje fremstår som for ivrig. Er nok litt skadet av han forrige jeg datet, han ville se meg ofte og trodde ikke jeg var interessert da det gikk litt lang tid mellom 3. og 4. date (ca 10 dager, jeg hadde altfor mye å gjøre med jobb og flytting). Så kan godt hende jeg nå har gått ut litt for hardt. Dette med feminin oppførsel: Merker jeg syns uttrykket i seg selv er ganske ladet. Jeg har mye sterke meninger, men disse demper jeg vedig i begynnelsen. Men snakker jo om ting jeg er engasjert i, og syns det er viktig at man ikke må være enig i alt. Jeg vil tro gutter syns det er forfriskende å ha en god diskusjon, jeg er alltid bevisst på å høre den andres mening og aldri le eller ta han useriøst. Nå vet jeg ikke om det er ufeminint å spandere øl på han, men det syns jeg også er en hyggelig ting å gjøre. Sier selvsagt ja hvis han vil spandere på meg, prøver ikke å overkjøre han der heller. Vil gjerne høre mer hva andre tenker om feminin oppførsel. Kan også oppdatere om at jeg ikke har hørt noe fra han jeg traff for 2. gang. Dette var på søndag, så har bare gått 2 dager, men jeg tar det som et dårlig tegn. Anonymkode: 0a660...a99
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #16 Skrevet 5. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du ønsker heller at ble en abort og ikke et menneske? Anonymkode: af7b6...920 Jepp. Fatter ikke at folk vil herpe kroppen sin på den måten. Grøss. Glad jeg er stram og trang Anonymkode: 83f78...91d
Chizue Skrevet 5. juli 2016 #17 Skrevet 5. juli 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så du ønsker heller at ble en abort og ikke et menneske? Anonymkode: af7b6...920 Må du innse at noen ikke ønsker barn og det er en god del som gjerne tar abort for de rett og slett ikke vil ha barn. Mange steriliserer seg også når de er gammel nok til å få lov å gjøre det. Mange er lykkelig uten barn. Og jeg selv.. om jeg ble gravid idag, så ville jeg tatt abort, det er bare en celleklump.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #18 Skrevet 5. juli 2016 Dere trenger ikke avspore her. TS. Anonymkode: 0a660...a99 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2016 #19 Skrevet 5. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere trenger ikke avspore her. TS. Anonymkode: 0a660...a99 Er alltid noen som må nevne dette med barn i sånne tråder. Det er jo ikke relevant etter det du har nevnt. Så et fett svar måtte til tenkte jeg Anonymkode: 83f78...91d
draug 75 Skrevet 11. juli 2016 #20 Skrevet 11. juli 2016 Flere dater på noen få dager høres litt hyperaktivt ut.... Jeg vet ikke hvordan disse datene har forløpt. Det er ikke å komme forbi at det er en god del menn som legger opp datekalender for å date flest mulig, og gjerne sjonglere flere damer. Du kan ha vært i loopen på slike. Imidlertid. Det er noe med det å snakke om forhold og bryllup osv. - noen kvinner snakker om det med slik glød og opptatthet at en kan få inntrykk av at bryllupet er poenget, ikke hvem hun gifter seg med. Det er noe med den tilbakeholdenheten fra menn som får fornemmelsen av at "hun er mer interessert i et forhold enn meg." Det er ikke å komme forbi at litt for mange menn har opplevd kvinner som skal forandre dem og oppdra dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå