AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #1 Skrevet 4. juli 2016 Jeg har de siste årene kjøpt jeans med stretch i, de er jo kjempebehagelige osv osv, men de blir ødelagte etter en stund, en ser at stretch`en i skrittet/på rumpa blir sånn rar og boblete. Det er varierende holdbarhet før buksene blir slik, mine Zara bukser varte i 4 år sør de begynte å vise antydning til slike bobler, mens Bik Bok buksa mi varte ikke mer enn ca 2 år før den er så boblete at jeg måtte bare kaste den. Jeg vasker dem etter anvisning og bruker ikke tøymykner/tørketrommel. Dessverre selges ikke modellen jeg kjøpte på Zara lengre, og jeg trenger ny bukse. Hvilke butikk/merke bukse har du kjøpt der buksene holder seg fine lengst mulig? Neste så jeg heller går tilbake til vanlige jeans, de ble jo aldri ødelagt Anonymkode: b87ec...796
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #2 Skrevet 4. juli 2016 Syns ikke hverken to eller fire år er dårlig holdbarhet på bukser. Hvis man syns strechbukser er behagelig å gå med så syns jeg ikke man skal gå over til noen uten strech bare fordi de har "kun" to års holdbarhet. Får jo være måte på å være kravstor. Anonymkode: 12b31...899
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #3 Skrevet 4. juli 2016 Holdbarheten målt i år er et dårlig mål. Måler du heller i antall dager og antall ganger du har vasket buksa så vil jeg tro du har hatt bukser med ekstremt lang holdbarhet. Mine stretch bukser har jeg enda ikke opplevd har blitt utslitt. Men jeg har flere bukser å bytte på. De går i søpla fordi de blir byttet ut av kjedsommelighet. Anonymkode: c04af...c87 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #4 Skrevet 4. juli 2016 Nå er ikke jeg en som shopper så ofte, så jeg kjøper kanskje en ny bukse annenhvert år eller så. Men jeg synes ikke at det er for mye forlangt at en bukse skal vare. Bukser uten stretch har jeg flere av, som har vart i 10-20 år, så nå å oppleve at bukser vare bare 2-4 år er ikke imponerende synes jeg. Jeg er ikke et forbruksmenneske med bruk og kast mentalitet, når jeg finner en bukse jeg liker, ønsker jeg å ha den i mange år. Er det ingen som har erfaring i hvilke butikker/ hvilke merker som har best kvalitet vedr stretch`en? TS Anonymkode: b87ec...796 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #5 Skrevet 4. juli 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg en som shopper så ofte, så jeg kjøper kanskje en ny bukse annenhvert år eller så. Men jeg synes ikke at det er for mye forlangt at en bukse skal vare. Bukser uten stretch har jeg flere av, som har vart i 10-20 år, så nå å oppleve at bukser vare bare 2-4 år er ikke imponerende synes jeg. Jeg er ikke et forbruksmenneske med bruk og kast mentalitet, når jeg finner en bukse jeg liker, ønsker jeg å ha den i mange år. Er det ingen som har erfaring i hvilke butikker/ hvilke merker som har best kvalitet vedr stretch`en? TS Anonymkode: b87ec...796 Du kan ikke sammenligne stretch bukser og vanlig olabusker. Det er to helt forskjellig stofftyper. Strech bukser har mye kortere levetid uavhengig av merke og hvor du kjøper dem. 2 år er helt vanlig, 4 år, er nesten wow for meg, og jeg bruker bare strech busker stort sett. Men som en over her sier, det kommer selvfølgelig an på hvor mye du bruker hver bukse, og hvor ofte du vasker dem. En bukse som lite i bruk, kan jo fint bli 20 år selv som strech. Anonymkode: 593af...a08
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2016 #6 Skrevet 4. juli 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg en som shopper så ofte, så jeg kjøper kanskje en ny bukse annenhvert år eller så. Men jeg synes ikke at det er for mye forlangt at en bukse skal vare. Bukser uten stretch har jeg flere av, som har vart i 10-20 år, så nå å oppleve at bukser vare bare 2-4 år er ikke imponerende synes jeg. Jeg er ikke et forbruksmenneske med bruk og kast mentalitet, når jeg finner en bukse jeg liker, ønsker jeg å ha den i mange år. Er det ingen som har erfaring i hvilke butikker/ hvilke merker som har best kvalitet vedr stretch`en? TS Anonymkode: b87ec...796 Hvis du kjøper en ny bukse annethvert år så betyr antagelig det at den buksen blir brukt veldig mye og vasket tilsvarende og da syns jeg du skal være fornøyd hvis den varer så lenge. Anonymkode: 12b31...899
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå