Gå til innhold

Undervektig = mensensmerter?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært slank og hatt regelmessig mens og aldri vært plaget med mensensmerter. Nå har jeg imidlertid gått ned noen kilo det siste halvåret grunnet sykdom og er ifølge bmi undervektig. Vet at folk som for eksempel har anoreksi ofte mister mens, og det har hendt et at jeg har hoppet over mensen av og til i det siste. Men gangen etter jeg har hoppet over har jeg fått mensensmerter fra *** :(  lurer på om det er vanligere å ha mensensmerter når man er undervektig enn normalvektig? 

FUI  har jeg bestillt legetime, bare lurer på om andre her har lignende erfaringer eller innspill? :)  på forhånd takk

Anonymkode: 5482c...7b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er det nok ikke. Jeg har mensensmerter, og er ikke undervektig. 

Anonymkode: b6b7e...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at folk som ikke er undervektige også kan få mensensmerter, men bare lurer på om det er mer vanlig når man er veldig tynn? :)

ts

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at folk som ikke er undervektige også kan få mensensmerter, men bare lurer på om det er mer vanlig når man er veldig tynn? :)

ts

aldri hørt om.... Hvorfor skulle det være en sammenheng mellom tynn og menssmerter?

Anonymkode: 0018f...741

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt om... Selv er jeg tynn og har kun litt vondt et par timer før jeg får mens.

Anonymkode: 03caf...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har ingen sammenheng. Men overvektige kan ha mer smerter fikk jeg beskjed av legen da jeg ble utredet for mine sterke menssmerter. Men det har ikke jeg lest eller hørt om før.

Det er nok tilfeldigheter eller det kan hende du utvikler endometriose. 

Anonymkode: e4f1d...307

Skrevet

Tror nok ikke det har noen sammenheng. Menssmerter er jo noe som ofte kommer og går i løpet av livet. Det er mulig du har noen cyster (vanncyster, helt ufarlig, men kan gi litt smerter), eller det kan bare være helt tilfeldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig og har kraftige menssmerter, hvor sterke menssmerter man har handler overhodet ikke på noen som helst måter om vekta ens å gjøre. Det er ganske grunnleggende fakta

Anonymkode: 67282...507

Skrevet

De jeg kjenner med sterkest smerter er ikke undervektige. Det eneste jeg vet at har menstruelle bivirkninger av å være undervektig er at mange undervektige ikke får menstruajon.

AnonymBruker
Skrevet

Menssmerter og vekt henger ikke sammen.

Men det kan tenkes at kroppen jobber litt ekstra for å opprettholde mens siden du er blitt tynnere og at du derfor har mer smerter de mnd du har mens.

Prøv å legg på deg den tapte vekten, det er ikke bra at du mister mens enkelte mnd pga undervekt.

Anonymkode: caf70...7de

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var i tenårene hendte det at jeg hoppet over mens. Neste måned når den kom hadde jeg intense smerter og det føltes som om hele skiten hovnet opp. Fikk beskjed at det sikkert var på grunn av stress, men mulig det bare var npe folk sa.

Anonymkode: ea832...ecd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare god, gammeldags synsing, men jeg tenker det kan være uregelmessigheten som gir smertene, ikke nødvendigvis undervekt/overvekt?

Anonymkode: 22b80...e23

Skrevet

Tråden er ryddet for språkdebatt.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...