Gå til innhold

Jeg vil bli rik


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drømmen er å tjene masse penger, hvordan kan jeg få det til? Jeg har ingen barn og kun meg selv å tenke på. Jeg vil tjene mye penger, ha hytte, båt, bil og hus/leilighet. Hvilken utdanning er bra mtp ønskene mine? Pls svar seriøst.

Anonymkode: 6775e...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske godt betalt å være en sånn person som er på døgnvakt hos dem som fikser tette kloakkrør. Dessverre er det sjelden jobben er ledig. For å få mye penger må du spare og investere det du tjener. Hvis du bruker dem med en gang på ting som ikke gir avkastning blir du bare en vanlig lønnsslave nesten uansett hvor mye du tjener.

Anonymkode: 19bb7...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis er den "enkleste" veien til rikdom i dag å begynne for seg selv, f. eks. eget investeringsfirma eller lignende. Nei, det er uansett ikke lett, men i dagens arbeidsmarked er det ekstrem konkurranse om de beste stillingene. 

Anonymkode: ca2ef...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, uN91s skrev:

Fiskeoppdretter. 

En mann som var med på luksusfellen tjente rundt 90 000 per måned. 

!!!! Likevel havnet han på Luksusfellen???!!! 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tilnærmet umulig å bli rik i Norge. Vi har en veldig kommunistisk modell. Jo mer du tjener. Jo høyere skatteprosent må du betale osv. Så det er ikke stor forskjell på folk som har kjempet seg gjennom skole og arbeisliv. Mot e som gir faen og slasker på Nav. 
De finansieres av de som kan og vil noe. Men blir ikke rik da de må fø på disse. 

Anonymkode: bb9aa...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tilnærmet umulig å bli rik i Norge. Vi har en veldig kommunistisk modell. Jo mer du tjener. Jo høyere skatteprosent må du betale osv.

Det er ikke helt sant. Når man tjener virkelig mye går skatteprosenten nedover igjen siden man kan ordne seg slik at man stort sett bare betaler kapitalskatt. Hvis man har nok penger til å ansette noen kreative økonomer kan man sno seg unna veldig mye av den også. Søkkrike betaler nesten ikke skatt i forhold til hvor mye formuen deres øker i snitt hvert år.

Anonymkode: 19bb7...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s
19 minutter siden, kvinneguide skrev:

!!!! Likevel havnet han på Luksusfellen???!!! 😂

haha ja, noen er vel litt for håpløse :fnise:

Ganske sykt egentlig. Tjente i snitt 96 000 kroner per måned og måtte bruke kredittkort til å betjene lån haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha alt dette? 

Dersom du jobber hele tiden, ikke kjøper alt på en gang og er villig til å ha litt lån betale på så kan du få det til litt uavhengig av hva du jobber som. Men er det noen drøm å bare jobbe for å ha mange ting?

Over mange år trur jeg det lønner seg i Norge å ha en yrkesutdanning, da kan du begynne å jobbe ganske ung sammenlignet med en høyere utdanning som tar lang tid og gjerne ender med en del studielån som ikke man har som yrkesaktiv. Jeg har kompiser som hadde jobbet i 5 år og kjøpt seg hus og bil da jeg var ferdig med høyere utdannelse og hadde et papir på at jeg kunne noe, studiegjeld og ikke noe hus eller leilighet...

Anonymkode: 2f109...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start en lavpriskjede. Helst ikke i Norge, men en kan bli rik her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift deg inn i rikdom. 

Anonymkode: 97a15...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekuler i aksjemarkedet.

Anonymkode: d51aa...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye ønsker du å tjene i timen f.eks. 

I den ene jobben min har jeg ca 1000 kr i timen. 

Anonymkode: 83cb6...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å starte et vaskebyrå firma? Fra Polen eller Latvia f.eks, er der marked for det i Norge?

Anonymkode: 64726...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...