Gå til innhold

Rar tilstand

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp ang dette, jeg vet ikke hva det er, kanskje en tilstand?

om det kanskje er andre som har det slik. 

Det intreffer alltid på jobb, gjerne på mot slutten av tirsdag og fortsetter onsdag og torsdag, da starter det rett før lunsj. Jobber 9-16 mandag - torsdag.

•synet blir dårligere/slørete

•vanskelig for å fokusere på samtaler og andre mennesker

•blir dypt konsentrert på viktige arbeidsoppgaver, men har vanskelig for å oppfatte andre ting og situasjoner.

•får bråe bevegelser og hurtig gange

•blir mutt og kan virke sur

•problemer med å puste ordentlig

•stive hofter og ben, klarer ikke bevege meg ordentlig

Etter jobb er jeg totalt utmattet, lager meg middag og prøver å holde meg våken til 2100, men det er ofte vanskelig. Det hjelper ikke å gå seg en tur eller holde seg aktiv, det blir bare værre. 

Jobben min er ikke veldig stressende, typisk stillesittende jobb, med litt tunge løft i ny og ne pga logistikk. 

Livet mitt består nå av å lade opp, dra på jobb, holde meg våken, lade opp og dra på jobb... I helgene er jeg avhengig av at lørdag og søndag er rolige for å klare meg bra på jobb på mandag.

er det noen som har vært borti det samme?

Anonymkode: 57262...2f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jobben ikke er stressende i seg selv, så stresser kanskje du? Høres ut som om du setter inn ekstra krefter for å gjøre jobben din og ikke slapper av. Kanskje du har mindre energi og dermed må sette inn ekstrabatteriet og dermed blir du også mer utslitt. Høres ikke ut som at du får energi av jobben din, når man har det veldig bra i jobben og trives, så får man jo energi av det. Hvorfor du gjør det er umulig å si, kan vel både ha fysiske og psykiske årsaker. Kanskje du har kommet inn i en ond sirkel? Har du vært hos legen og fått noen utredning?

Har det litt lignende selv, når jeg har liten energi, da må jeg bruke av energi jeg ikke har for å gjennomføre. Og da blir jeg både mutt og mekanisk fokusert på de viktige tingene. Får også slørete syn, regner med det er fordi jeg har lite energi. Jeg har en fysisk sykdom som fører til at jeg har lavere energinivå. 

Anonymkode: 1731f...15a

AnonymBruker
Skrevet

Typisk inneklimarelaterte plager. Bytt jobb. 

Anonymkode: 42004...1b2

Skrevet

Deler av det du beskriver kan også være tegn på angst. Det behøver ikke være verre enn at du har litt mye å tenke på og blir stresset uten at du er klar over det.

Skrevet

Drikker du nok vann i løpet av dagen?

Spiser du næringsrik mat iløpet av dagen?

Hvordan er inneluften på jobben? 

Er det flere som sliter med noe av det samme?

Har du vært hos legen og sjekket om det er noe du mangler? Vitaminer og mineraler..

Har det skjedd noe i livet ditt i det siste? Flytting, dødsfall, brudd i forhold, fått inn ett pelsdyr i huset (katt/hund/allergi) 

Kanskje svaret på noen av disse spørsmålene gir deg ett hint om hva du kan gjøre for å komme ut av det du sliter med nå.

Lykke til👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...