Gå til innhold

Vondt i leggen..blodpropp!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i hele dag hatt litt ubehag i ene benet. Leggen spesielt. Er ikke sånn kjempe vondt, men det verker når jeg går og hviler. Men det kan også forsvinne i 5 min så tilbake igjen.. Noen som vet hva der kan være? En strekk? Eller er det symptom på blodpropp? Er i utlandet nå, så er ikke så lett å bare ringe legevakten.... Er ikke rød eller hoven.. 

Er det mulig å bare bli sliten i ENE benet?

Anonymkode: c91a5...02d

AnonymBruker
Skrevet

Reiser du vanligvis på legevakten når du er i Norge bare pga ubehag ett sted i kroppen? Har du angst for å få sykdommer? Hvis du har angst så kan jeg skjønne deg litt bedre, men hvis du ikke sliter med noe sånt synes jeg det er ganske spesielt å tro det er venetrombose bare fordi du har litt ubehag i en legg en dag. Selvsagt kan du ha smerter i en muskel i den ene foten. Du har nok ikke strekk heller, da ville du hatt mye mer smerter. 

Hvis jeg skulle gått til legevakten hver gang jeg kjente litt ubehag ett sted i kroppen, så måtte jeg bodd på legevakta. Og jeg har aldri vært alvorlig syk selv om jeg hver dag har bittelitt smerter her og der, men det har da "alle" dersom man kjenner etter. 

Anonymkode: 80ef6...731

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reiser du vanligvis på legevakten når du er i Norge bare pga ubehag ett sted i kroppen? Har du angst for å få sykdommer? Hvis du har angst så kan jeg skjønne deg litt bedre, men hvis du ikke sliter med noe sånt synes jeg det er ganske spesielt å tro det er venetrombose bare fordi du har litt ubehag i en legg en dag. Selvsagt kan du ha smerter i en muskel i den ene foten. Du har nok ikke strekk heller, da ville du hatt mye mer smerter. 

Hvis jeg skulle gått til legevakten hver gang jeg kjente litt ubehag ett sted i kroppen, så måtte jeg bodd på legevakta. Og jeg har aldri vært alvorlig syk selv om jeg hver dag har bittelitt smerter her og der, men det har da "alle" dersom man kjenner etter. 

Ja jeg har angst for sykdommer. Men grunnen til jeg skreiv det er pga det alltid er noen her inne Som skriver det ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har du åreknuter? Disse kan forårsake smerter som kommer og går

Anonymkode: 8f968...cb1

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg har angst for sykdommer. Men grunnen til jeg skreiv det er pga det alltid er noen her inne Som skriver det ;)

Får du behandling for angsten? Hvis ikke, har du prøvd å tenke at angsten din er irrasjonell og å si til deg selv at du ikke må bekymre deg for dette? Kanskje sette på en serie med noe du liker og kose deg med det i stedet? Det er ikke unormalt å ha litt vondt, og det tror jeg nok du vet selv. Blir du rød, hoven og varm eller får problemer med å puste så er det bare å oppsøke legevakt i det landet du er. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også smerter i en legg her en dag. Tenkte akkurat det samme som deg, var skråsikker på at det var blodpropp! Det som roet meg ned var å kjenne på leggen. Er den hoven? Er den rød? Hvis den ikke er noen av delene går det helt sikkert over. Jeg tok to paracet, og dagen etter kjente jeg ingenting. Som regel er det ikke noe farlig :-) 

Anonymkode: 993c2...4cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blodpropp er det neppe. Da er du hoven, rød og har spreng.

Du har vel bare gått litt skjevt eller gått i andre sko enn dine dagligsko? 

Anonymkode: 2912a...7ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er nok blodpropp.

Anonymkode: 9ec30...563

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er nok blodpropp.

Anonymkode: 9ec30...563

Tull!

Hvorfor skriver du slikt?

Skrevet

Det går fint an å ha plager som smerter og ubehag fra bare den ene leggen. Det er som regel ikke farlig. Det kan være DVT (dyp venetrombose), men uten andre symptomer og tegn som støtter dette, er det lite sannsynlig. Leggen trenger absolutt ikke være rød for at det skal være venetrombose, men den er nesten alltid fastere og tykkere enn den andre leggen hvis det er det. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull!

Hvorfor skriver du slikt?

Hørt om sarkasme?

Anonymkode: 4bd8e...a4a

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blodpropp er det neppe. Da er du hoven, rød og har spreng.

Du har vel bare gått litt skjevt eller gått i andre sko enn dine dagligsko? 

Anonymkode: 2912a...7ad

Blåveis da? Er det symptom??

Gjest Khloe
Skrevet

Det er sikkert ikke blodpropp :) Men ta å følg litt med om du hovner opp i leggen, da ville jeg tatt meg en tur til legevakten. Hvis ikke kan det være mye annet (mest sannsynlig 100 % ufarlig).

Kanskje du har gått i litt dårlige sko (typisk i syden hvor du går på sandaler du kanskje ikke går på ellers), slått deg, hatt krampe eller belastet ryggen litt feil. Alt det kan jo gi smerter i leggen.
Så bare slapp av, så går det nok over :)

Og hold deg LAAANGT unna google, selv om det frister å skrive inn alle ''symptomer'' der. Det gjør bare vondt verre, hvis du har litt helseangst!

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også smerter i en legg her en dag. Tenkte akkurat det samme som deg, var skråsikker på at det var blodpropp! Det som roet meg ned var å kjenne på leggen. Er den hoven? Er den rød? Hvis den ikke er noen av delene går det helt sikkert over. Jeg tok to paracet, og dagen etter kjente jeg ingenting. Som regel er det ikke noe farlig :-) 

Anonymkode: 993c2...4cc

Jeg hr hatt 10 blodpropper og kun 1 gang var jeg hoven. Rød har jeg aldri vært.

Synes det er idiotisk at man liksom er frisk hvis man ikke er hoven og rød.

Anonymkode: cae65...363

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Khloe skrev:

Det er sikkert ikke blodpropp :) Men ta å følg litt med om du hovner opp i leggen, da ville jeg tatt meg en tur til legevakten. Hvis ikke kan det være mye annet (mest sannsynlig 100 % ufarlig).

Kanskje du har gått i litt dårlige sko (typisk i syden hvor du går på sandaler du kanskje ikke går på ellers), slått deg, hatt krampe eller belastet ryggen litt feil. Alt det kan jo gi smerter i leggen.
Så bare slapp av, så går det nok over :)

Og hold deg LAAANGT unna google, selv om det frister å skrive inn alle ''symptomer'' der. Det gjør bare vondt verre, hvis du har litt helseangst!

Er det ikke vanlig å få vondt i begge beina da? Og ikke kun den ene?? Ja prøver å holde meg unna Google, men er ikke enkelt. Får helt panikk om jeg kjenner noe jeg ikke kjenner til vanlig.. 

Flyturer kan jo øke sjansen for blodpropp, men det tok bare 1t og 45 min det flyet jeg tok..

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hr hatt 10 blodpropper og kun 1 gang var jeg hoven. Rød har jeg aldri vært.

Synes det er idiotisk at man liksom er frisk hvis man ikke er hoven og rød.

Anonymkode: cae65...363

Uff da. Hadde du vondt hele tiden?

Skrevet

Kan vel muligens være en liten prolaps I ryggen som klemmer litt, hvis det vedvarer over lengre tid. Jeg har vondt I leggen akkurat nå pga det. Fordet om jeg har tatt morfin. Morfinen tok vondt I hofta og ryggen da. Samt litt av iq'n:p

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig å få vondt i begge beina da? Og ikke kun den ene?? Ja prøver å holde meg unna Google, men er ikke enkelt. Får helt panikk om jeg kjenner noe jeg ikke kjenner til vanlig.. 

Flyturer kan jo øke sjansen for blodpropp, men det tok bare 1t og 45 min det flyet jeg tok..

At du er så stressa som det virker som du er gjør ihvertfall at du øker sjansene for å få blodpropper senere. Så ro ned. Man kan fint ha vondt i en legg og ikke den andre. 

Gjest Khloe
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, det kommer veldig an på hvordan du for eksempel har belastet føttene dine :)  Se for deg at du har et gnagsår på venstre fot. Da vil du nok gå litt skjevt og belaste høyre for mer for å unngå smerten gnagsåret gir. Resultatet kan være stølhet eller vondt i høyrefoten dagen etter.
Jeg skjønner at det kan være litt skummelt når du får smerter helt ut av det blå, men tenk på hvor mye smerter man er ment å ha i løpet av livet som egentlig er helt ufarlig. Nå mener jeg selvfølgelig ikke at smerter ikke skal tas på alvor, men i dette tilfellet tror jeg du bekymrer deg litt mer enn det som er nødvendig.
Men som sagt; følg litt med, og merker du ikke noen endringer i leggen, så kan du nok fortsette en bekymringsfri ferie :) 

Blodpropp på flyreiser er mer vanlig ved lengre distanser og ved høy alder. Men er du generelt frisk, så har du nok ikke fått det.

Hvis det kan berolige deg enda mer:
Jeg var 100 % sikker på at jeg hadde blodpropp for et år tilbake, da jeg hadde STORE smerter i leggen. Men det viste seg at jeg bare hadde feilbelastet ryggen på trening, og fått en liten utbuking på en skive i korsryggen som presset på en nerve. Det høres dramatisk ut, men det var HELT ufarlig og gikk over med god veiledning fra fysio, samt tøying og massasje :) Så det er ikke alltid så ille som man tror!
Mener ikke at man skal bagatellisere alt av ryggplager nå, men i mitt tilfelle var det helt uskyldig.

Endret av Khloe
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i hele dag hatt litt ubehag i ene benet. Leggen spesielt. Er ikke sånn kjempe vondt, men det verker når jeg går og hviler. Men det kan også forsvinne i 5 min så tilbake igjen.. Noen som vet hva der kan være? En strekk? Eller er det symptom på blodpropp? Er i utlandet nå, så er ikke så lett å bare ringe legevakten.... Er ikke rød eller hoven.. 

Er det mulig å bare bli sliten i ENE benet?

Dårlig sko? Vært mye mer aktiv en vanlig? Jeg kjøpte noen sko her om dagen, brukte dem i to dager og endte opp med smerter i høyre foten, kramper og bare så vondt. Kastet dem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...