AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Skrevet 2. juli 2016 ...ved en tilfeldighet fant jeg ut i dag at det kun er vielse og kaffe/kaker jeg er bedt til! Dette står det ikke noe om i invitasjonen jeg fikk. Bryllupet er så langt unna at det krever to hotellovernattinger i tillegg til reisekostnader og gave, samt at jeg trenger ny lang kjole og kanskje nye sko også. Har regnet ut at prisen for det hele blir på rundt 5000 kroner. Hva ville dere gjort? Deltatt eller ikke? Anonymkode: f51c4...f15
Hvalen Skrevet 2. juli 2016 #2 Skrevet 2. juli 2016 Ikke deltatt. Betale 5000 kr for å komme på vielse og kaker? Nei takk. 37
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #4 Skrevet 2. juli 2016 Uaktuelt! Det hadde rett å slett blitt for dyrt til at jeg ville prioritert det.. Du er tydeligvis ikke så nær at du blir bedt til "alt", så da ser jeg ikke noen grunn til å betale så mye for å kun være kaffegjest. Hadde vært noe annet om man skulle delta på alt, og var nærme brudeparet. Anonymkode: 0bf95...72e 4
KatteLatte Skrevet 2. juli 2016 #5 Skrevet 2. juli 2016 Hadde jeg aldri giddi. Men hvordan fant du ut av det? Er du sikker på at det stemmer? I så fall er det veldig rart at det ikke står i invitasjonen! 10
LittleBabyBlue Skrevet 2. juli 2016 #6 Skrevet 2. juli 2016 Hadde ikke dratt jeg heller. Er det så at du er invitert til kaffe og kaker er det ikke sån at de har betalt dyrt for å fø på deg som gjest, så hadde ikke hatt noen dårlig samvittighet for å ha uteblitt. Hadde dog sendt en gave. 2
Reveenka Skrevet 2. juli 2016 #7 Skrevet 2. juli 2016 Jeg hadde droppet bryllupet. Siden du er kun bedt til vielse og kake kan det ikke være snakk om et nært og kjært vennskap så sånn sett burde det være greit å fortelle det kommende brudeparet at -Sorry, det blir for dyrt. 6
Feyfeyhey Skrevet 2. juli 2016 #8 Skrevet 2. juli 2016 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 6
EvaLena Skrevet 3. juli 2016 #9 Skrevet 3. juli 2016 Jeg hadde ikke dratt og ville samtidig sagt at det blir for dyrt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #10 Skrevet 3. juli 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: ...ved en tilfeldighet fant jeg ut i dag at det kun er vielse og kaffe/kaker jeg er bedt til! Dette står det ikke noe om i invitasjonen jeg fikk. Bryllupet er så langt unna at det krever to hotellovernattinger i tillegg til reisekostnader og gave, samt at jeg trenger ny lang kjole og kanskje nye sko også. Har regnet ut at prisen for det hele blir på rundt 5000 kroner. Hva ville dere gjort? Deltatt eller ikke? Anonymkode: f51c4...f15 5000 for et kakestykke og en kopp kaffe?? Koster langt mer enn det smaker. Anonymkode: cfbd9...583 8
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #11 Skrevet 3. juli 2016 Blitt hjemme. Frekt å innvitere langveis fra for en kopp kaffe (egentlig imot kaffegjester generelt da). Men hvordan fant du det ut ved en tilfeldighet, stod et ikke i innvitasjonen? Anonymkode: 7dc53...65c 6
Sinsiew Skrevet 3. juli 2016 #12 Skrevet 3. juli 2016 Absolutt ikke dratt. Uhørt å be folk kun til kaffe og kaker når det er lang reisevei og de selv må stå for overnatting.. 3
Gjest Jessica Skrevet 3. juli 2016 #14 Skrevet 3. juli 2016 Jeg hadde også blitt hjemme, men sendt en liten gave. Gi dem beskjed og vær ærlig
melatonin Skrevet 3. juli 2016 #15 Skrevet 3. juli 2016 Hvis det ikke står kun kaffe og kake i invitasjonen hvordan fant du ut at det var kunn det du er bedt til? Da hadde jeg vært ærlig og sagt at jeg hadde misforstått og at sa synes jeg ikke at jeg hadde råd til det. Bruk pengene på ferie tur i stede. 10
Veslefrikk Skrevet 3. juli 2016 #16 Skrevet 3. juli 2016 Hvordan kunne du finne ut av det ved en tilfeldighet? Det står vel i invitasjonen hva du er bedt til.
applestories Skrevet 3. juli 2016 #17 Skrevet 3. juli 2016 Hvordan fungerer det i praksis å kunne være invitert til vielse og kaker? Møter man i kirken, blir sittende å vente mens de andre spiser, for så å få komme inn når det er kaker? Eller har man kaffe og kaker neste dag? 3
Pearl2.0 Skrevet 3. juli 2016 #18 Skrevet 3. juli 2016 Jeg hadde sagt nei takk, og forklart hvorfor også. Jeg er personlig 100 % mot kaffegjester i bryllup, men om man absolutt må så ber man ikke langveisfarende som kaffegjest! Makan til grådighet😕 11
Pearl2.0 Skrevet 3. juli 2016 #19 Skrevet 3. juli 2016 Et øyeblikk siden, applestories skrev: Hvordan fungerer det i praksis å kunne være invitert til vielse og kaker? Møter man i kirken, blir sittende å vente mens de andre spiser, for så å få komme inn når det er kaker? Eller har man kaffe og kaker neste dag? Man venter til middag og taler er ferdig ja. Det er sikkert kult på et sted man ikke bor på en gang.. 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #20 Skrevet 3. juli 2016 Det pleier å stå i invitasjonen dersom man er kaffegjest. Anonymkode: 94318...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå