Gå til innhold

Kjæreste tester hasj

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kjæreste som har begynt å teste ut litt hasj med vennene sine, ikke noe store greier, men liker det fortsatt ikke. Er heller egentlig ikke redd for at det skal utvikle seg, men vil at han skal få litt dårlig samvittighet og forstå at det er dumt. Har noen noen gode argumenter i mot bruk av hasj? Konsekvenser hvis man blir tatt osv

Anonymkode: 40910...2cd

Videoannonse
Annonse
Gjest Becky48
Skrevet

Det er god dumpegrunn. Menn som bruker dop er ikke noe å samle på.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en kjæreste som har begynt å teste ut litt hasj med vennene sine, ikke noe store greier, men liker det fortsatt ikke. Er heller egentlig ikke redd for at det skal utvikle seg, men vil at han skal få litt dårlig samvittighet og forstå at det er dumt. Har noen noen gode argumenter i mot bruk av hasj? Konsekvenser hvis man blir tatt osv

Eksen min har vært i psykose 2 ganger mest sannsynlig grunnet hasj! Og selv om det er et "uskyldig" rusmiddel ift andre rusmidler, må man jo få tak i det en plass, og i de miljøene er det mye lettere og bli tilbudt andre stoffer også..  Og så er jo et viktig punkt at det faktisk er ulovlig i Norge! 

• Liker 9
Skrevet

Så lenge han prøver seg på noe ordentlige greier så er det mye bedre enn f.eks alkohol som er mye farligere. Forutsatt at han er en fornuftig type og ikke vanker i lugubre miljøer.

Beste argumentet imot er vel at det er ulovlig, kan bli kjedelig å bli tatt av politiet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å røyke hver eneste dag i en periode, endte opp med alvorlig psykisk lidelse (psykose). Si det til han du, det er ikke noe å tulle med. 

Anonymkode: e66ab...a3e

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Sh999 skrev:

Eksen min har vært i psykose 2 ganger mest sannsynlig grunnet hasj! Og selv om det er et "uskyldig" rusmiddel ift andre rusmidler, må man jo få tak i det en plass, og i de miljøene er det mye lettere og bli tilbudt andre stoffer også..  Og så er jo et viktig punkt at det faktisk er ulovlig i Norge! 

Både abort og homofili var forbudt, men takket være tapre lovbrytere har vi idag den frihet vi bare tar for gitt.

Å følge en lov bare fordi det er en lov må være det dummeste og mest fjerne vi mennesker kan finne på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri godtatt det. Det finnes ingen gode argumenter for å begynne med hasj. 

Anonymkode: 9c699...dda

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å røyke hver eneste dag i en periode, endte opp med alvorlig psykisk lidelse (psykose). Si det til han du, det er ikke noe å tulle med. 

Anonymkode: e66ab...a3e

Du må lære å begrense deg.

Skrevet
2 minutter siden, waco skrev:

Både abort og homofili var forbudt, men takket være tapre lovbrytere har vi idag den frihet vi bare tar for gitt.

Å følge en lov bare fordi det er en lov må være det dummeste og mest fjerne vi mennesker kan finne på.

Delvis enig, men husk at å bryte loven får konsekvenser for enkeltmennesket dersom man blir tatt. Kjipt å få bot og å ha det på rullebladet mtp fremtidig jobb, reiser/visum etc.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, waco skrev:

Å følge en lov bare fordi det er en lov må være det dummeste og mest fjerne vi mennesker kan finner på

Veldig dårlig argument, synes du lovbrytere som voldteksmenn og mordere er tapre også eller? Vi er ganske avhengig av lover og regler

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dårlig argument, synes du lovbrytere som voldteksmenn og mordere er tapre også eller? Vi er ganske avhengig av lover og regler

Er vel forskjell på kriminalitet som skader andre (slik voldtekt og mord definitivt gjør) og kriminalitet uten ofre.

Skrevet
37 minutter siden, Becky48 skrev:

Å være trangsynt og sær er dumpegrunn. Damer som ikke bruker hue er ikke noe å samle på.

Menn som drikker er greit? Det er dop det å veit du:)

• Liker 4
Skrevet
47 minutter siden, Becky48 skrev:

Verste jeg har hørt, for en uttalelse. På hvilket grunnlag sier du slikt. så mange som ikke vet en **** om slikt men uttaler seg som om de kan det. HØR A! Hasj og mange andre stoffer er langt i fra dødelig. Man dør ikke av hasj lissm. Det er ingenting i dagens samfunn! Alkohol er verre. Om du dør av Cannabis etc.. er det noe annet som ikke stemmer i kroppen din! Jeg er ikke fan av røyking selv men det er virkelig ikke så farlig som mange skal ha det til! de som prater er ofte de som vet minst. Jeg er enig i at det er skadelig om man overdriver bruken men da snakker vi flere ganger om dagen hver dag, spesielt om du er ung også. 12 åringer har ikke noe i det miljøet å være. Ikke la det ta over deg, så lenge du har full kontroll er det ikke noe problem. Eneste er att det ikke er lovlig i Norge. Fetteren min døde av overdose samme gjorde faren hans også altså min onkel, du sier de ikke er noe å spare på, finnes det ett menneske mindre verdt å samle på en en som uttaler seg slik. Jeg skal si deg èn ting jeg "ikke døm noen før du kjenner dem, selv da bør du være forsiktig med å dømme" Hva får deg til å tro du er så mye bedre? Jeg elsker familien min å det går ikke en dag hvor jeg ikke savner fetteren min (rakk dessverre aldri bli kjent med onkelen min) Fetteren min var en helt unik som de fleste av oss er men han var så utrolig god og snill, klart han slet mye etter faren hans døde da han bare var 11 år... Men likevel kom han seg i perioder! Han var forlovet og skulle gifte seg og alt tingen men dessverre var han en av de uheldige som døde av overdose, og det var IKKE hasj.   

• Liker 3
Gjest Becky48
Skrevet

Jeg kunne ikke vært sammen med et dophue, dømmer ikke dere som mener det er drømmen. :) Men for meg er det en dealbreaker, det er jo faktisk ikke lovlig heller.

Skrevet
12 minutter siden, Becky48 skrev:

Jeg kunne ikke vært sammen med et dophue, dømmer ikke dere som mener det er drømmen. :) Men for meg er det en dealbreaker, det er jo faktisk ikke lovlig heller.

Du er jo så nedlatende i hvordan du ordlegger deg ned... "dophue" vet du hva **** ta deg. Folk som bruker stoff er ikke dophuer alle sammen veitu og du vet jo ikke shitt om hvorfor de har havnet på "kjøret" i såfall. "Er mer bak horisonten!" hvem har sagt det er drømmen... det er chill mener noen og som jeg skrev hvilket er et faktum er at det brukes som medisinering også her i Norge. Les deg opp og pass på hva du sier, uttaler du deg slik som nå er det du som blir sett på som en dårlig person. 

• Liker 2
Gjest Becky48
Skrevet
18 minutter siden, PinkAnarchy skrev:

Du er jo så nedlatende i hvordan du ordlegger deg ned... "dophue" vet du hva **** ta deg. Folk som bruker stoff er ikke dophuer alle sammen veitu og du vet jo ikke shitt om hvorfor de har havnet på "kjøret" i såfall. "Er mer bak horisonten!" hvem har sagt det er drømmen... det er chill mener noen og som jeg skrev hvilket er et faktum er at det brukes som medisinering også her i Norge. Les deg opp og pass på hva du sier, uttaler du deg slik som nå er det du som blir sett på som en dårlig person. 

Her diskuterer vi ts sin situasjon, ikke en person som har fått kreft og røyker for smertelindring. Og en mann som røyker hasj for å ha det gøy er et dophue. Men man kan jo lese av mange som skriver her inne at de kanskje har røykt en for mange... Veldig saklig. :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som tilrettelegger for, forherliger eller oppfordrer til brudd av norsk lov,

ninuska_, adm

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Becky48 skrev:

Her diskuterer vi ts sin situasjon, ikke en person som har fått kreft og røyker for smertelindring. Og en mann som røyker hasj for å ha det gøy er et dophue. Men man kan jo lese av mange som skriver her inne at de kanskje har røykt en for mange... Veldig saklig. :) 

Ja, de kommer alltid "løpende" til tråder der man diskuterer hasj for å krampaktig forsvare sitt eget og andres misbruk. 

Anonymkode: 9c699...dda

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, debattanten skrev:

Så lenge han prøver seg på noe ordentlige greier så er det mye bedre enn f.eks alkohol som er mye farligere. Forutsatt at han er en fornuftig type og ikke vanker i lugubre miljøer.

Beste argumentet imot er vel at det er ulovlig, kan bli kjedelig å bli tatt av politiet. 

Her er det meste feil. Hva er ordentlige greier? Hvorfor er alkohol farligere? Ja, man kan sannsynligvis skade seg eller dø raskere med overdreven bruk av alkohol, men sjansen for å droppe ut av skole/samfunn, få psykiske plager som ender i psykoser, er mye større med hasj. Det er som regel vanskelig å få hasjrøykere til å se at det er skadelig, selv når skadene er åpenbare.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, paluksea skrev:

Her er det meste feil. Hva er ordentlige greier? Hvorfor er alkohol farligere? Ja, man kan sannsynligvis skade seg eller dø raskere med overdreven bruk av alkohol, men sjansen for å droppe ut av skole/samfunn, få psykiske plager som ender i psykoser, er mye større med hasj. Det er som regel vanskelig å få hasjrøykere til å se at det er skadelig, selv når skadene er åpenbare.

Feil feil feil. Er så mange myter om hasj, alkohol er farligere på alle måter, det gjelder også psykiske plager og å droppe ut av skole/jobb.

TS, du kan jo prøve å dra den med at hvis han får en prikk på rullebladet så kommer han ikke inn i USA. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...