AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #1 Del Skrevet 2. juli 2016 I større byer er parkeringsplasser som kjent et gode det er lite av. Her i gata jeg bor er det vanlig gateparkering, altså ingen reserverte plasser. Men de siste månedene er det én varebil uten skilter som har okkupert den ene plassen. Og tilsyenlatende så ser den dumpet ut. Er det noen mulighet for å få den fjernet eller har den lov til å stå der til evig tid? Hva om eieren får på skiltene igjen, har den også da rett til å okkupere en plass for evig tid? Den har stått der og ikke blitt rørt på flere måneder rett utenfor døren min og tatt sårt tiltrengt plass for oss beboere. Anonymkode: e5207...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #2 Del Skrevet 2. juli 2016 Kontakt trafikketaten i kommunen din. Eventuelt politiet på dagtid. Uten skilter er det kommuneloven som bestemmer hvor lenge den kan stå, men ikke til Dovre faller. Anonymkode: 64ff4...004 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #3 Del Skrevet 2. juli 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt trafikketaten i kommunen din. Eventuelt politiet på dagtid. Uten skilter er det kommuneloven som bestemmer hvor lenge den kan stå, men ikke til Dovre faller. Anonymkode: 64ff4...004 Er det forskjellige regler for biler med og uten skilter? Hvilke regler gjelder for biler med skilter? Litt lenger nede i gata har vi samme problematikk med en gammel rustenhaug av bil med øst-europeiske skilter som ikke er blitt rørt på lenge. Hvordan skal vi dokumentere overfor kommune/politi at bilene har stått der urørt over lang tid? Anonymkode: e5207...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #4 Del Skrevet 3. juli 2016 Er det regler for hvor lenge en bil kan stå parkett ved gateparkering? Jeg bruker sjelden bilen og den kan stå parkert i ukesvis uten å bli brukt. Anonymkode: 67656...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #5 Del Skrevet 3. juli 2016 Jeg har sett lapp på ruta på flere biler der det står at den ikke kan stå der lenger. Usikker på om det var pga tid eller mangel på skilter. Da blir den tauet bort etter en viss tid. Anonymkode: b79a0...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #6 Del Skrevet 3. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett lapp på ruta på flere biler der det står at den ikke kan stå der lenger. Usikker på om det var pga tid eller mangel på skilter. Da blir den tauet bort etter en viss tid. Anonymkode: b79a0...96e Begge deler gjelder i Oslo kommune. I alle fall i bydelen jeg bor i. Anonymkode: 2c3e9...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #7 Del Skrevet 3. juli 2016 Biler uten skilter kan max stå 14 dager på offentlig vei. Ring kommunen så får de lapp i ruta og blir tauet. Biler med skilter kan stå til gata skal feies. Anonymkode: 7457e...94e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #8 Del Skrevet 3. juli 2016 Østeurpeiske biler hensettes ofte fordi det koster flesk for dem å levere på dynga. Anonymkode: 5c112...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #9 Del Skrevet 3. juli 2016 Takk for svar. Da skal jeg ringe kommunen i morgen og få varebilen fjernet. Verre blir det med den bilen med skilter. Gatene her i Oslo feies vel én gang i året. Og sist denne gata ble feiet var i slutten av april. Så bilen med øst-europeiske skilter vil vel mest sannsylig okkupere den ene plassen frem til neste år da? Anonymkode: e5207...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky6 Skrevet 3. juli 2016 #10 Del Skrevet 3. juli 2016 Blir tauet vekk ved brøyting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Del Skrevet 10. juli 2016 Den 3. juli 2016 at 10.23, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Da skal jeg ringe kommunen i morgen og få varebilen fjernet. Verre blir det med den bilen med skilter. Gatene her i Oslo feies vel én gang i året. Og sist denne gata ble feiet var i slutten av april. Så bilen med øst-europeiske skilter vil vel mest sannsylig okkupere den ene plassen frem til neste år da? Anonymkode: e5207...967 Jepp. Med mindre det varsles om parkeringsforbud grunnet snømåking til vinteren. Sånn er det med gatelarkering - førstemann til mølla. Anonymkode: 5588c...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2016 #12 Del Skrevet 10. juli 2016 Velkommen til Oslo. Og enda mer herlig skal det bli når dagens byregjering har gjennomført parkeringssanering av flere tusen plasser det neste året. Anonymkode: 6b68e...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå