AnonymBruker Skrevet 2. juli 2016 #21 Skrevet 2. juli 2016 Hvordan i alle dager klarte vedkommende å få bæsj opp til leggene? Vasser vedkommende i den? Anonymkode: 4cb7b...038 1
ops2 Skrevet 3. juli 2016 #22 Skrevet 3. juli 2016 Å kaste ting som kan vaskes, som glass og håndduker, er sykelig. 60 eller 90 grader tar det meste. Og 5 skritt skulle lage all den "forurensingen" du beskriver? Herregud. 1
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #23 Skrevet 3. juli 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i alle dager klarte vedkommende å få bæsj opp til leggene? Vasser vedkommende i den? Anonymkode: 4cb7b...038 Ja.
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #24 Skrevet 3. juli 2016 8 timer siden, ops2 skrev: Å kaste ting som kan vaskes, som glass og håndduker, er sykelig. 60 eller 90 grader tar det meste. Og 5 skritt skulle lage all den "forurensingen" du beskriver? Herregud. Nei, jeg gadd ikke ta sjangsen på det. Når det lukter kubæsj og hestebæsj i fra håndklær og andre ting så kastet jeg det. Det er ikke snakk om å kjøre det i oppvaskmaskinen for å satse på at det ikke lukter. Til og med gulvet ble inngrodd i møkk og luktet lenge. Det gikk ikke an å ha gjester på en god stund og hele tiden min gikk med til å vaske, vaske og vaske.
Mari Y Skrevet 3. juli 2016 #25 Skrevet 3. juli 2016 19 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: En i nabolaget gikk rett inn til meg uten å ta av seg på beina. Da kom personen i fra en gård og hadde boksatvelig talt bæsj opp til leggene. Kubæsj og hestebæsj. Nå har jeg helt uten å overdrive vasket gulvet 10 ganger, kastet kluter, bøtter, sko, noen klær osv. Man aner jo ikke hva slags bakterier dette er heller, så jeg tok liksom ingen sjangser på å ha hele huset fult av dritt. Heldigvis kom ikke personen borti gardiner og sånt, men enkelte (nye) puter og sånt går rett i søpla det også. Og da er jeg snobbete og fisefin. Personen ville ha noe å drikke og det fikk personen, men det glasset måtte også kastes. Personen vasket seg på hendene, og jeg har skuret vasken og diverse og det sier litt om hvor møkkete personen var på hendene også. Deretter kastet jeg håndkler, måtte bytte ut såper og håndkler. Yes ass. Jeg visse ikke hva jeg skulle gjøre jeg. Hvor ble det av folkeskikken? Burde ikke personen ha vasket seg før personen kom og byttet tøy og ikke minst unngått å bruke støvler inn i leiligheten til folk. Personen kunne tatt med seg en ku. Så ille ble det. Det lukta i flere måneder. Hva ville dere sagt eller gjort? Jeg sa i fra at det ikke luktet så godt og at det selvsagt ikke passer med gårdsavl inn i en leilighet, men det gikk overhode ikke inn. Jeg jobber frivillig på gård og har ridd en del på rideskole. Og synes at da bør man stelle seg hjemme før man gjør noe annet.
Puny Skrevet 3. juli 2016 #26 Skrevet 3. juli 2016 1 time siden, fuglekvinnen__ skrev: Nei, jeg gadd ikke ta sjangsen på det. Når det lukter kubæsj og hestebæsj i fra håndklær og andre ting så kastet jeg det. Det er ikke snakk om å kjøre det i oppvaskmaskinen for å satse på at det ikke lukter. Til og med gulvet ble inngrodd i møkk og luktet lenge. Det gikk ikke an å ha gjester på en god stund og hele tiden min gikk med til å vaske, vaske og vaske. På grunn av 5 skritt så gikk hele tiden din med til å vaske? Gulvet luktet i lang tid? Altså her tror jeg du må jobbe med deg selv. Om du vasket gulvet rett etter at personen hadde gått vil ikke lukten ha hatt tid til å gro seg inn i gulvet, det hadde holdt lenge med å vaske over et par ganger. Og hvorfor kaste nye puter om alt personen gjorde var å gå noen få skritt inn på gulvet og så ut igjen. Vi er alle enig om at det er en uting å vasse inn med skitne sko, men din reaksjon hørtes helt vill ut.
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #27 Skrevet 3. juli 2016 Et øyeblikk siden, Puny skrev: På grunn av 5 skritt så gikk hele tiden din med til å vaske? Gulvet luktet i lang tid? Altså her tror jeg du må jobbe med deg selv. Om du vasket gulvet rett etter at personen hadde gått vil ikke lukten ha hatt tid til å gro seg inn i gulvet, det hadde holdt lenge med å vaske over et par ganger. Og hvorfor kaste nye puter om alt personen gjorde var å gå noen få skritt inn på gulvet og så ut igjen. Vi er alle enig om at det er en uting å vasse inn med skitne sko, men din reaksjon hørtes helt vill ut. Ikke hele tiden, men mye. Å jobbe med meg selv blir litt feil å si når det fysisk sett lå avføring der. Det holdt ikke her med å vaske det to ganger. Jeg vasket det mange ganger. De ble kastet fordi personen som kom rett i fra fjøset tok på dem og hadde skitt på hendene. Poenget er at personen vasset inn med støvler dekket av bæsj i fra et fjøs.
Gjest Sly Skrevet 3. juli 2016 #28 Skrevet 3. juli 2016 (endret) Du skulle bare brent opp hele huset først som sist. Det er jo helt ubeboelig nå. Endret 3. juli 2016 av Sly
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #29 Skrevet 3. juli 2016 (endret) 1 minutt siden, Sly skrev: Du skulle bare brent opp hele huset først som sist. Det er jo helt ubebolig nå. Ja, ok. Endret 3. juli 2016 av fuglekvinnen__
Puny Skrevet 3. juli 2016 #30 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, Sly skrev: Du skulle bare brent opp hele huset først som sist. Det er jo helt ubebolig nå. Ja og så burde vi lage et avskjermet område som ingen kan gå innenfor, typ Tjernobyl....
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #31 Skrevet 3. juli 2016 (endret) 3 minutter siden, Puny skrev: Ja og så burde vi lage et avskjermet område som ingen kan gå innenfor, typ Tjernobyl.... Tsjernobyl eller tjernobyl er en annen diskusjon og der kommer jeg litt til kort for å si det sånn. Nei, det er ikke det jeg mener, jeg mener at man burde skifte og vaske seg før man kommer i fra en gård og går rett inn til noen. Endret 3. juli 2016 av fuglekvinnen__
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #32 Skrevet 3. juli 2016 2 minutter siden, fuglekvinnen__ skrev: Jeg sier egentlig bare meningen min om en person jeg mente ikke hadde folkeskikk. Du må gjerne mene det om dette. Ja, vedkommende viste dårlig folkeskikk. Men det druknet liksom litt i din overreaksjon. Anonymkode: f9f4b...cf8 2
Puny Skrevet 3. juli 2016 #33 Skrevet 3. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, vedkommende viste dårlig folkeskikk. Men det druknet liksom litt i din overreaksjon. Anonymkode: f9f4b...cf8 Dette! Det er jo ingen som er uenig i at det er dårlig stil å gå inn med møkk på skoene, men når du beskriver din enorme overreaksjon, så tar det all opppmerksomheten. 1
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #34 Skrevet 3. juli 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, vedkommende viste dårlig folkeskikk. Men det druknet liksom litt i din overreaksjon. Anonymkode: f9f4b...cf8 Nei, jeg var hyggelig og latet som ingenting jeg der jeg helt usynlig holdt meg for nesen. Så personen merket ikke at jeg syntes det opplevdes sånn.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #35 Skrevet 3. juli 2016 Et øyeblikk siden, fuglekvinnen__ skrev: Nei, jeg var hyggelig og latet som ingenting jeg der jeg helt usynlig holdt meg for nesen. Så personen merket ikke at jeg syntes det opplevdes sånn. Jeg tenkte ikke på din reaksjon mot ham, men din ekstreme vaske/kastemani etterpå. Det tror jeg du forsto. Anonymkode: f9f4b...cf8 1
fuglekvitter__ Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #36 Skrevet 3. juli 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte ikke på din reaksjon mot ham, men din ekstreme vaske/kastemani etterpå. Det tror jeg du forsto. Anonymkode: f9f4b...cf8 Jo, greit nok, men jeg opplevde det sånn. Nå spurte jeg etter meningen din, og da fikk jeg jo den, men vet jo selv hva jeg opplevde.
Jolene Skrevet 3. juli 2016 #37 Skrevet 3. juli 2016 Man tar av seg på bena når man går inn til folk. Der er vi enige. I tillegg så er man ikke møkkete når man går inn til noen andre. Derimot så høres reaksjonen din overhysterisk ut. Kaste ting i stedet for å vaske dem? Nei takke meg til god gammeldags vasking og ikke være en del av bruk og kast-samfunnet! 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2016 #38 Skrevet 3. juli 2016 En person som synes det er ok å gå inn til folk med kumøkk til knea. Og en person som kaster puter som har vært i samme hus som brukte støvler. Hvordan og hvorfor har to sånne personer begynt å omgås? Anonymkode: e4363...842 5
Mynona Skrevet 3. juli 2016 #39 Skrevet 3. juli 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Mynona, mod.
debatant Skrevet 3. juli 2016 #40 Skrevet 3. juli 2016 22 timer siden, fuglekvinnen__ skrev: Hvor ble det av folkeskikken? Burde ikke personen ha vasket seg før personen kom og byttet tøy og ikke minst unngått å bruke støvler inn i leiligheten til folk. Personen kunne tatt med seg en ku. Så ille ble det. Det lukta i flere måneder. Hva ville dere sagt eller gjort? Jeg sa i fra at det ikke luktet så godt og at det selvsagt ikke passer med gårdsavl inn i en leilighet, men det gikk overhode ikke inn. Tror folkeskikken forsvant da politikere og media definerte kristendom og nestekjærlighet som trangsynt og intolerant. Må er visst lovløset og respektløshet normen og målet. Hva du ser nå er bare begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå