Gå til innhold

Komme ut i 40-årene som kvinne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at jeg er begynt å bekymre meg mer over utseendet i det siste. Nærmer meg 44 år. Og nå sist så flørtet jeg med en mann fire år yngre enn meg, men har etterpå bekymret meg over at kanskje jeg snart vil se for gammel ut i hans øyne. At rynker og hengete hud er rett rundt hjørnet. Ekkel følelse. Jeg har vært litt fornøyd med utseendet opp gjennom årene, men nå er jeg redd for at jeg skal miste utseendet hvert øyeblikk. Damer, er det spesielt å føle det slik? Eller er det noen i samme båt? Jeg har bare lyst å føle meg litt attraktiv nå når jeg endelig har møtt en mann jeg liker; er avhengig av den selvtilliten for å kunne flørte og føle meg vel sammen med han.

Anonymkode: 78f56...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes sikkert ut som et sytete innlegg. Men jeg har ikke vært bortskjemt tidligere når det gjelder kjærligheten. Har vært singel store deler av 20- og 30-årene, så jeg synes det er synd om utseendet skal falme voldsomt nå når jeg er veldig klar for å møte noen. :) Jeg får jo lyst å ta alle mulige behandlinger/operasjoner, men har dessverre ikke penger til det.

Anonymkode: 78f56...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at trådtittelen veldig lett kan misforstås som at du vurderer å komme ut som lesbisk, og at det kan gjøre at kvinnene du ønsker svar fra kanskje ikke leser innlegget ditt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at trådtittelen veldig lett kan misforstås som at du vurderer å komme ut som lesbisk, og at det kan gjøre at kvinnene du ønsker svar fra kanskje ikke leser innlegget ditt. 

Ok, ja, jeg så det etterpå, at det kanskje kunne være litt misvisende. Ha ha.

Anonymkode: 78f56...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig at kvinner kan se akkurat like vakre ut i 40- 50-årene og eldre, som yngre kvinner, og vil anbefale deg å ikke høre på hva en liten andel menn her inne sier om kvinners "best før dato" - som visstnok forbipasseres når de fyller 18. 

De kvinnene jeg vet om som er uimotståelige for menn, er det ikke fordi de er kjemisk frie for rynker, men fordi de er komfortable med hvem de er. Jeg vet at det er en klisjé, men det er en grunn til at så mange sier det. Du kjenner sikkert kvinner på din alder og eldre som får menn til å lyse opp når de snakker med dem? Prøv å tenke over om du i det hele tatt har lagt merke til om de har rynker, og om det betyr noe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette med alder er veldig individuelt, men synes det finnes attraktive damer i alle aldre. Jeg kan se skjønnhet i ei på 80-90. Det jeg ofte synes er vakkert, er de som har noe de brenner for i livet, en interesse, en begavelse, noe...ikke bare de som måler seg selv opp og ned i mente uten å ha noe de egentlig liker å gjøre. 

Du skal aldri smmenligne deg med andre ts, og den aldersforskjellen på 4 år er da virkelig ingenting! Kvinnr lever ofte lenger, så det er jo en perfekt match sånn sett. Vær deg selv, nyt at du har truffet en som liker deg, ikke begynn å bekymre deg for dette. Vær glad i deg selv. Du er ung!

Anonymkode: 607f4...0ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fineste jeg vet (selv om jeg er dame) er den naturlige aldringen i ansiktet. Altfor mange ser unaturlige ut med fillere og alt annet de putter inni huden. Naturlig aldring er penest så ikke bekymre deg :) Den som liker deg vil like deg akkurat som du er. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cathrine88 skrev:

Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at trådtittelen veldig lett kan misforstås som at du vurderer å komme ut som lesbisk, og at det kan gjøre at kvinnene du ønsker svar fra kanskje ikke leser innlegget ditt. 

Trodde det var en mann i 40 årene som skulle komme ut som kvinne. Altså at han ønsket å skifte kjønn. Whops! :fnise:

Anonymkode: a5f76...641

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar, damer, det var jo litt oppmuntrende. :)

Anonymkode: 78f56...41c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, IKKE bekymre deg! Det beste du kan gjøre rent utseendemessig er å spise noenlunde sunt og røre på deg. Pluss utrolig mye ifht hvor mye du gidder å stelle deg! Injeksjoner o.l. ødelegger bare utseendet og tar fra folk all sjarme, synes jeg! 

Jeg f eks, som bare er et par år yngre enn deg, jobber faktisk med å bli mer jålete. Fordi voksne kvinner som er litt jålete (ikke altfor mye, da) er så stilige og jeg vil være det! Jeg har jobbet med mange flotte kvinner i 50-årene som gjør at jeg har et mer avslappet forhold til alder. Det er noe med å se hvor flott man kan være bare man tar litt vare på seg selv.

FØL deg bra, så synes gutta at du ER det! IKKE tell rynker, det er bare damer som bryr seg og ingen ser dem hvis du har fornøyd utstråling og en fin lipgloss! 

Dessuten, fire års alderforskjell i vår alder gjelds vel ikke som aldersforskjell en gang?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bekymre seg for. Og det er snakk om 4 år, ikke en som er 20 år yngre. Og du blir jo plutselig ikke skrukkete over natten, det går veldig langsomt.

Jeg er selv 38 år, og mine to siste kjærester, var 5 og 4 år yngre. Og den lille aldersforskjellen har ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire år er ingen verdens ting! :)

Anonymkode: 3ed4c...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å komme ut som kvinne når man er 40, ja. Jeg trodde også det var snakk om en transkvinne eller transvestitt.

Anonymkode: c6eca...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...