Gå til innhold

Ringe legevakt, selvskading

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man på noen måte miste omsorgen for barna i forbindelse med selvskading?  Så lenge de ikke er tilstede?  Vurderer å ringe legevakt. Er beruset og bedriver selvskading.  Men om det kan slå tilbake på meg med tanke på unge så må jeg bare stå i dette alene. De er ikke tilstede selvsagt. Er dessuten ganske beruset. Det er rusen som gjør at selvkontrollen faller helt boet. Vanligvis hadde jeg klart å la være..alkohol altså. 

Anonymkode: f9702...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke får hjelp så vil ikke årsaken til at du skader deg selv forsvinne og du kan risikere å bli sykere. Gå til legevakten, og på mandag så tar du videre kontakt med helsevesnet. For din og barna dine sin skyld.

Skrevet

Kjære deg, det er hjelp du trenger!! Ikke tenk så mye på bv nå, så lenge ikke du har barn du har ansvar for nå så kan det være de ikke gjør noe ang det. Men uansett så har du det så vondt nå, og jeg håper du får hjelp! Send meg gjerne en om om du vil prate 😊 god klem til deg!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om de har meldeplikt til barnevernet, men er det noe du må nevne da? Eller står det i journal at du har barn? Tror du bør ta turen uansett, tenk om du fortsetter å kutte deg så det blir verre :( Slutt i hvert fall å drikk NÅ. 

Anonymkode: e9f1b...e7b

Barna er det som holder meg oppe. Men i helgen har jeg de ikke...er det grunn til å frykte at faren går de 100%? Jeg er vanligvis en veldig god mor. Men jeg er helt ute akkurat nå...

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man på noen måte miste omsorgen for barna i forbindelse med selvskading?  Så lenge de ikke er tilstede?  Vurderer å ringe legevakt. Er beruset og bedriver selvskading.  Men om det kan slå tilbake på meg med tanke på unge så må jeg bare stå i dette alene. De er ikke tilstede selvsagt. Er dessuten ganske beruset. Det er rusen som gjør at selvkontrollen faller helt boet. Vanligvis hadde jeg klart å la være..alkohol altså. 

Nå er du rapportert. Moderator kan komtakte politiet. Kom deg til legevakten og få hjelp på egenhånd, nå!

Anonymkode: 17db2...722

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du heller skal oppsøke legevakt eller familie/venner i stedet for at fremmede på et forum skal synse om ting vi egentlig ikke har greie på. Vi aner jo ikke om pappaen får barna liksom. Ta en taxi til legevakten, så tar du det derfra. 

Anonymkode: e9f1b...e7b

Skrevet

Jeg vil ikke være slem men jeg håper du vil tenke såpass fremover at hvis du gjør dette i ruset tilstand så dropper du det å ruse deg fremover. Får vondt av tanken på at det er barn inni bildet her, tenk å gjøre sånt mot dem/ mammaen deres. For din egen og deres del så håper jeg du får den hjelp og støtte du trenger. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barna er det som holder meg oppe. Men i helgen har jeg de ikke...er det grunn til å frykte at faren går de 100%? Jeg er vanligvis en veldig god mor. Men jeg er helt ute akkurat nå...

Jeg synes du skal søke hjelp. Uansett. Barna skal ikke holde deg oppe, det er en tung byrde for barna å ha, som vil skade dem på sikt. Det er du som skal holde dem oppe, være en god trygg mor. Og det er du ikke om du er så syk at du skader deg selv, 

Anonymkode: 68564...97d

AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet å drikke nå. Dessuten har jeg vært veldig flink til å være der for dem mår jeg har hatt de. Er når jeg er alene at jeg sliter. Tydeligvis trenger jeg å gi meg selv alkoholforud framover..

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sluttet å drikke nå. Dessuten har jeg vært veldig flink til å være der for dem mår jeg har hatt de. Er når jeg er alene at jeg sliter. Tydeligvis trenger jeg å gi meg selv alkoholforud framover..

Barn kan lett merke at foreldrene ikke har det godt med seg selv. Og om man ikke søker hjelp, så kan barna klandre deg når de blir større. 

Anonymkode: 68564...97d

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Tråden er også ryddet for diskusjon om selvskadingsmetoder.

ninuska_, adm

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...