Gå til innhold

Forslag til hunderase for meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Puddel! Røyter ikke, har behov for noe aktivitet, men kan også slappe fint av på sofaen. Herlig, positiv og omgjengelig rase. Og finnes i fire ulike størrelser:)

Anonymkode: 439c6...281

Og krever mye pelsstell. Veldig greit å ta med ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, ArtyFarty skrev:

Og krever mye pelsstell. Veldig greit å ta med ;) 

Det gjør den ikke! Vi leverer vår til klipp 4 ganger i året, men rent bortsett fra det gjør vi ingenting med pelsen. 

Puddel er en enkel hund å ha med å gjøre. Og jo større den er, jo enklere er den. . Svært lite bjeffing og 0 røyking.  Lettlurt hund som er enkel å oppdra og har lite sykdommer.

Skrevet
2 minutter siden, tirben skrev:

Det gjør den ikke! Vi leverer vår til klipp 4 ganger i året, men rent bortsett fra det gjør vi ingenting med pelsen. 

Puddel er en enkel hund å ha med å gjøre. Og jo større den er, jo enklere er den. . Svært lite bjeffing og 0 røyking.  Lettlurt hund som er enkel å oppdra og har lite sykdommer.

Den gjør det, på samme måte som alle andre raser som ikke røyter. En puddel som ikke er kammet gjennom på tre måneder har ikke en fin pels, for å si det sånn. Det er en grunn til at puddeloppdrettere understreker dette faktumet, og jeg vil tro at de har litt mer kunnskap om dette enn en vanlig puddeleier som leverer hunden inn til stell.

Puddel er en super hund, men passer ikke dersom man ikke vil stelle pels.

Skrevet

Eurasier :) Mellomstor, godlynnet, bjeffer lite og behovet for trim og stimuli tilpasses gjerne fort i forhold til eieren. Men gjerne tispe da hannhunder kan bli gretne mot andre hannhunder.

AnonymBruker
Skrevet

Dine beskrivelser passer godt til meg. Jeg valgte japansk spisshund, veldig fornøyd med rasen og har nå 2 hannhunder. Jeg bor selv i en leilighet i byen på ca 60 kvm, men det er stor nok plass til både meg og hundene.  
Jeg ser du skriver at du ønsker helst å unngå mye røyting.. Mine røyter mye hver vår, og krever litt pelsstell :)
De er ellers behagelig hunder og blir gjerne med på lange fjellturer og små joggeturer samt at de gjerne kan ligge en hel dag på sofaen å daffe.. Er det skikkelig survær ute så holder det med tisseturer og litt godbitsøk/aktiviseringsleker innendørs :) 
Nå driver jo jeg også med utstilling på hobby så det var også en liten grunn til rasevalget. 

Ellers foreslår jeg eurasier eller finsk lapphund :) 

Anonymkode: 7be6a...a8c

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dine beskrivelser passer godt til meg. Jeg valgte japansk spisshund, veldig fornøyd med rasen og har nå 2 hannhunder. Jeg bor selv i en leilighet i byen på ca 60 kvm, men det er stor nok plass til både meg og hundene.  
Jeg ser du skriver at du ønsker helst å unngå mye røyting.. Mine røyter mye hver vår, og krever litt pelsstell :)
De er ellers behagelig hunder og blir gjerne med på lange fjellturer og små joggeturer samt at de gjerne kan ligge en hel dag på sofaen å daffe.. Er det skikkelig survær ute så holder det med tisseturer og litt godbitsøk/aktiviseringsleker innendørs :) 
Nå driver jo jeg også med utstilling på hobby så det var også en liten grunn til rasevalget. 

Glemte forøvrig å nevne at denne rasen (spisshunder) er jo "kjent" for å bjeffe en del. Jeg har som sagt 2stk, den ene er en skikkelig bjeffehund, men den andre har jeg nesten aldri hørt et eneste bjeff fra.. så de er jo litt forskjellige :) 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men bonusen er at de er selvresende. Min mor har en japansk spisshund,og trykte meg inn på tråden for å foreslå denne rasen ;)

Anonymkode: 1cfb4...f74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men bonusen er at de er selvresende. Min mor har en japansk spisshund,og trykte meg inn på tråden for å foreslå denne rasen ;)

Anonymkode: 1cfb4...f74

Det glemte jeg å nevne.. Det er riktig det:)  En av mine japanske spisshunder gikk under bilen og fikk en en stor svart flekk bakpå ryggen.. Og tro det eller ei, den flekken var borte i løpet av dagen før vi rakk å vaske bort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...