Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gir kvinner alle menn skylda ?

Anonymkode: 14320...a4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør vi det, da?

Anonymkode: f9e93...429

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det vel ekstremt få kvinner, som gir alle menn skylden for voldtekt.

Jeg har selv blitt voldtatt, og den jeg gir skylden for det, er den mannen. Og ingen andre menn.

Anonymkode: 41bbc...30e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Når en kvinne gir alle menn skyld for voldtekt, hvorfor gir menn alle kvinnene skyld for å gi alle menn skylda for voldtekten?

Anonymkode: 9f951...984

• Liker 8
Skrevet

Tull TS. Kvinner gir da ikke alle menn noen skyld.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du med "gi skylden" ts mener at en kvinne som har blitt voldtatt kanskje er reservert mot menn i tiden etterpå så er det kanskje en naturlig reaksjon mer enn å skylde på i så måte, men om du mener rett ut at alle menn er skyldig fordi en mann voldtok så tror jeg du har veldig lite kunnskap om kvinner generelt sett, de fleste av dem klarer se at en manns handling ikke er alle menns ansvar.. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nytt for meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, sol87 skrev:

Det var nytt for meg.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

en kvinne - flere kvinner.

Etter hva jeg kan se, er det her en kvinne, ikke flere kvinner ;) 

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si jeg gjør det, i alle fall? Kan hvel hende du har møtt feil type kvinner😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke man kommer så langt om man skal dømme en halv befolkning på bakgrunn av oppmerksomhetskåte mennesker på twitter og fb

Anonymkode: 9f951...984

Skrevet
40 minutter siden, Gothminister skrev:

Tull TS. Kvinner gir da ikke alle menn noen skyld.

Noen gjør tydeligvis det, men det er jo ikke en skarp holdning, uansett. Nesten ingen kvinner jeg kjenner gjør det. 

Skrevet
39 minutter siden, Carrot skrev:

Hvis du med "gi skylden" ts mener at en kvinne som har blitt voldtatt kanskje er reservert mot menn i tiden etterpå så er det kanskje en naturlig reaksjon mer enn å skylde på i så måte, men om du mener rett ut at alle menn er skyldig fordi en mann voldtok så tror jeg du har veldig lite kunnskap om kvinner generelt sett, de fleste av dem klarer se at en manns handling ikke er alle menns ansvar.. 

Det finnes noen kvinner der ute som gjør menn til syndebukker for alt galt, akkurat som det er menn som skylder på kvinner for alt galt. Det er uansett veldig tåpelig. 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Mari Y skrev:

Det finnes noen kvinner der ute som gjør menn til syndebukker for alt galt, akkurat som det er menn som skylder på kvinner for alt galt. Det er uansett veldig tåpelig. 

jada, og det finnes de som tror unger kommer med storken også :fnise: men det er gjerne ikke normalen... 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Carrot skrev:

jada, og det finnes de som tror unger kommer med storken også :fnise: men det er gjerne ikke normalen... 

Det er det nok ikke. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var fortsatt nytt for meg at "vi", antar det er det som menes med "kvinner", klander alle menn for voldtekt. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg leser innlegget hennes så refererer hun til mennene som var på den festivalen og trakasserte disse jentene. Forøvrig er dette en kvinne, hun snakker ikke for alle kvinner.

Anonymkode: 8ea23...8e3

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg leser innlegget hennes så refererer hun til mennene som var på den festivalen og trakasserte disse jentene. Forøvrig er dette en kvinne, hun snakker ikke for alle kvinner.

Anonymkode: 8ea23...8e3

Høres nå ut som hun generaliserer veldig, ut ifra det hun sier('jeg hater gutter'), men da har hun jo selv et problem. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mari Y skrev:

Høres nå ut som hun generaliserer veldig, ut ifra det hun sier('jeg hater gutter'), men da har hun jo selv et problem. 

Ja, la oss ta det helt bokstavelig.

Anonymkode: 162a8...46a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, la oss ta det helt bokstavelig.

Anonymkode: 162a8...46a

Ingen sin feil at hun blir oppfattet slik, når hun velger å skrive det på den måten. Om hun da virkelig ikke mener det helt bokstavelig, er det likevel ikke så unaturlig at folk tolker det på en annen måte. Man er selv ansvarlig for hvordan man ordlegger seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...