Gå til innhold

Gave til dame på 90 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, bestemora til samboern min skal feire sin 90 årsdag. Hun bor på aldershjem, har solgt huset sitt, og gitt bort nesten alle eiendelene sine, fordi hun selvfølgelig ikke har plass til så mye på rommet sitt på hjemmet.

Slekta snakker om å kjøpe gavekrot på diverse butikker,men, hallo?!? Tror ikke en 90 år gammel dame i rullestol (som ikke er særlig kvikk i toppen lenger heller) kommer til å dra på handling for gavekortene sine! Herregud,sier nå jeg- selv om det er en god tanke.

Vi tenke på en kjempefin blomsterbukett eller noe vi da- men det kommer jo hele bygda omtrent til å gi, og det er grenser for hvor mye hun får plass til på rommet sitt... Konfekt og liknende er hun ikke spesielt glad i heller. Så dere kloke mennesker; Hva skal man da gi?? (Bør ikke være så dyrt, dårlig råd nå før jul...).

Skrevet

Hva med en fin kalender til å ha på veggen, det pleier jo å komme så mye fint nå (eller lage en med bilder av dere selv/familien). Men husk at det ofte er behov for store tall og denslags....

Gjest Anonymous
Skrevet

Praktiske ting som strømpebukser, underbukser (ikke string :wink: ) og trøyer pleier gamle damer å bli glad for.

Skrevet

Støttestrømper, en ny nattkjole eller morgenkåpe/badekåpe, konfekt, en lydbok (eller vanlig bok om hun leser selv, en liten radio/CD-spiller. Eller hva med et skjal/skjerf, slik at hun kan pynte seg litt?

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Frisørtime, vel! Ordne med en frisør som kommer der mormoren bor, så slipper hun å dra til frisøren!

Samboers mormor er 93, og hun blir strålende glad når hun får et frisørgavekort, for da kan hun få noen til å "legge håret sitt". :-)

Leyla.

Skrevet
Frisørtime' date=' vel! Ordne med en frisør som kommer der mormoren bor, så slipper hun å dra til frisøren![/quote']

Dette synest jeg høres ut som en god ide. :-)

Ellers tenkte jeg på en god håndkrem jeg da, men det høres mer "artig" ut med frisør time.

Gjest Anonymous
Skrevet

Noe hjemmelaget som f.eks barnebarna og/eller oldebarna har lagd. Noe finere for ei dame som har levd i 90 år, tror jeg man ikke får.

Skrevet

Takk for gode tips!

Frisørtimen var ikke dum,nei...

Vi har ingen barn- så hun har ikke oldebarn fra oss- og samboern min som er barnebarnet, er jo 30 år, så det er ikke helt det samme med noe hjemmelaget fra han... :ler: Samme med kalender-koseligest med barn på en hjemmelaget kalender...:)

Skrevet

* Fleeceteppe

* Gavekort på manikyr, pedikyr, frisør

* En kurv med noe godt i (vin, konfekt, småkaker, ukeblader e.l.)

Skrevet

Min farmor var veldig glad i øl, så da hun var 90, kjøpte vi en six-pack med pils, pakka det pent inn og ga henne det. Hun var storfornøyd!

Ellers var det med frisørtime hjem til henne en kjempeidè!

Skrevet
Tror ikke en 90 år gammel dame i rullestol (som ikke er særlig kvikk i toppen lenger heller) kommer til å dra på handling for gavekortene sine!

Da kan jo noen gi en handletur i gave. Eller en kjøretur hvis hun liker det. Sikkert fint å komme seg ut litt.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor lett det er for henne å komme seg ut, men å invitere henne med ut på restaurant kunne kanskje vært en koselig gave?

Skrevet

Småflasker med vin. På polet har de jo ulike viner med skrukork helt ned i str 33 cl.

Skrevet

Hun kommer seg ikke ut av aldershjemmet noe særlig nei, hun sitter bare å sturer og sier "Jeg er ikke noe menneske lengere jeg...", og da er det ikke så koz å dra på restaurat med henne. Og så er hun veeeldig kristen, så noe vin eller liknende er ikke aktuelt.

Men min bestemor blir snart 85, så hun skal jammen få seg ei fin flaske med konjakk!

Takk for tips alle sammen- blir nok så vi spleiser sammen med andre på noe klesplagg...

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Frisørtime er en god ide. Selv har jeg flere ganger gitt bort gavekort på fotpleie til de gamle i familien, noe som har vært stor suksess. De fleste aldershjem har avtale med en fotpleier som kommer innom en gang iblant, så hør med dem om de kan hjelpe deg.

Annonse
Skrevet

Veldig kristne gamle damer liker ofte cd`er med salmer på. Kirkelig kulturverksted har mange fine, og det finnes sikkert cd`er av alle disse julekonsertene, så da kan man jo bare plukke en kjendis hun liker.

En "gave til misjonen" er kanskje også populært?

Hjelp til å komme seg en tur i kirken/på møte?

Lydbok med "kristent innhold"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...