AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Jeg sitter i sofaen i stua og er usedvanlig tung i pusten. Jeg puster liksom kort og ofte uten at jeg føler at jeg får nok luft, og det er utrolig ubehagelig. Jeg er usikker på hva det kommer av. Jeg er overvektig, så det har kanskje noe å si? Har lite jern i kroppen, om det kan påvirke noe. Burde jeg dra til legen med det? Noen som har erfaring med noe lignende? Blir selvfølgelig bekymret av det. Det er ikke første gang det skjer, og det er ikke slik hele tiden. Takk for saklige svar. Anonymkode: b2f83...e48
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #2 Skrevet 30. juni 2016 Sånn har jeg det og. Hatt det slik i mange år nå, noe av grunnen er nok at jeg er anspent og så har jeg FM. Har og alltid mangel på jern, B12 og Vitamin D. Dette kan jo og forårsake pusteproblemet. Går ut i fra at du har tatt det opp med lege? Anonymkode: 7b6bf...630
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #3 Skrevet 30. juni 2016 Ville tatt det opp med legen :-) Kanskje kan det være så enkelt at du får hjelp av et inhalasjonsmiddel ved behov. Anonymkode: 924c3...ef3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #4 Skrevet 30. juni 2016 Ja jeg synes du burde dra til legen med det Eneste rådet jeg kan komme med dessverre. Pusteproblemer er vel sikker veldig ubehagelig Anonymkode: aba98...b44
Sulosi Skrevet 30. juni 2016 #5 Skrevet 30. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn har jeg det og. Hatt det slik i mange år nå, noe av grunnen er nok at jeg er anspent og så har jeg FM. Har og alltid mangel på jern, B12 og Vitamin D. Dette kan jo og forårsake pusteproblemet. Går ut i fra at du har tatt det opp med lege? Anonymkode: 7b6bf...630 Jeg har det slik jeg og, inkl FM. Mangler ikke vitamin D da jeg tar kapsler daglig 9 mnd i året.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #6 Skrevet 30. juni 2016 Takk for saklige svar! da tenker jeg å bestille en legetime om det. Har ikke tatt det opp med legen nei, har ikke vært virkelig tydelig og påvirkede som det kjennes nå, så har rett og slett ikke giddet. Men lurer jo litt på om det er noe som kan bli mer alvorlig en gang, pluss ubehaget. Anonymkode: b2f83...e48
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #7 Skrevet 30. juni 2016 6 minutter siden, Sulosi skrev: Jeg har det slik jeg og, inkl FM. Mangler ikke vitamin D da jeg tar kapsler daglig 9 mnd i året. Fælt å si det, men godt å se det er andre og som sliter. Misforstå meg korrekt. Anonymkode: 7b6bf...630
Sulosi Skrevet 30. juni 2016 #8 Skrevet 30. juni 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fælt å si det, men godt å se det er andre og som sliter. Misforstå meg korrekt. Anonymkode: 7b6bf...630 Jeg tenkte det samme ❤
Mari Y Skrevet 30. juni 2016 #9 Skrevet 30. juni 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter i sofaen i stua og er usedvanlig tung i pusten. Jeg puster liksom kort og ofte uten at jeg føler at jeg får nok luft, og det er utrolig ubehagelig. Jeg er usikker på hva det kommer av. Jeg er overvektig, så det har kanskje noe å si? Har lite jern i kroppen, om det kan påvirke noe. Burde jeg dra til legen med det? Noen som har erfaring med noe lignende? Blir selvfølgelig bekymret av det. Det er ikke første gang det skjer, og det er ikke slik hele tiden. Takk for saklige svar. Anonymkode: b2f83...e48 Jeg tror det er greit å bare komme seg til legen. Jeg har gått til legen for mindre ting enn dette. Dersom det er skikkelig ille, bør du nok ringe 112.
ninuska_ Skrevet 1. juli 2016 #10 Skrevet 1. juli 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. ninuska_, adm
Fremhevede innlegg