AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #1 Skrevet 30. juni 2016 Skal begynne å studere på NTNU til høsten. Har en bachelor fra før fra et annet universitet hvor jeg mangler et par emner, og ser på emneoversikten til NTNU at disse emnene finnes der også. Innholdet er ganske identisk, så regner med de kan overlappes. Står som åpne emner hos NTNU. Når jeg kommer inn på bachelor (ved samme fakultet om det har noe å si) kan jeg melde meg opp til andre emner også da? Skulle gjerne bare tatt de to emnene jeg manglet for å bli ferdig. Gjør man dette på studentweb da? Kan man melde seg på alle emner som er merket som åpne? Anonymkode: 096cf...f55
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #2 Skrevet 1. juli 2016 Jeg tror svaret på alle spørsmålene dine er ja, men kontakt en studieveileder ved fakultetet og forhør deg. Anonymkode: 11b71...015
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #3 Skrevet 1. juli 2016 Det enkleste er å søke om innpassing av tidligere emner når du starter til jøhøsten på NTNU. NTNU pleier ikke å være vanskelige på dette (etter mine erfaringer i alle fall), men det som kan skje er at du må ta flere stp fordi ikke alle emnet overlappet. NTNU kjører et system på 7,5 og 15 stp per emne i motsetning til enkelte andre studiesteder, så emnet som ser like ut i beskrivelsen kan ha ulik vektig. F.eks. hvis du har emne XX på 10 stp fra UIO, mens "tilsvarende" emne på NTNU er på 15 stp. Anonymkode: 5ebac...cb1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå