Annie Skrevet 5. november 2004 #1 Skrevet 5. november 2004 Ungene mine har en ståltermos som de bruker på skoleturer osv. Men det har blitt sur lukt i den etter at vi glemte å helle ut og rengjøre når det var kakao på. Jeg har forsøkt det meste: oppvaskmaskin, klore den, vaske den med zalo... Noen som har råd om hvordan jeg kan få vekk den ekle lukta??
Gjest Genevieve Skrevet 5. november 2004 #2 Skrevet 5. november 2004 Lunkent vann, ett par toppede teskjeer bakepulver og en god skvett sitronsaft. Fyll termosen helt full og sett på korken, rist godt, la gjerne stå natten over. Neste dag heller du ut blandingen og vasker med litt zalo og vann, skyll grundig. Lukten blir borte etter denne behandlingen, jeg lover!!!
LilleMy Skrevet 5. november 2004 #3 Skrevet 5. november 2004 Alternativt kan du legge en tablett oppvaskmaskinpulver eller hva du nå har i hus i termosen over noen timer.
Annie Skrevet 6. november 2004 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2004 Takk for gode tipps. De skal prøves ut med en gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå