AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #21 Skrevet 30. juni 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Så surmaga! Er det mulig!? Det å gi en liten oppmerksomhet til de som faktisk har barna på dagtid, passer på dem, viser omsorg for dem og er med på å oppdra dem er absolutt ikke noe ukultur! Selvfølgelig gjør renholdere og butikkmedarbeidere også en viktig jobb, men det er noe spesielt med dem som passer på barna våre. Absolutt frivillig å gi gave eller ikke. Da min gikk i barnehage ga jeg bla. mummikopper ett år, esker med macaroner og blomster (orkideer). Husker ikke alt, egentlig. Til jul brukte jeg å gi en julesokk med felles godsaker oppi, som de kunne kose seg med når de var på jobb i julen. Anonymkode: c03fb...436 Enig! Dette er ikke smurning. Jeg regner med at de som jobber i BHG er såpass oppegående at de ikke forskjellsbehandler barna på bakgrunn av hva foreldrene gir eller ikke gir i gave. Det er hyggelig å vise at man setter pris på jobben de gjør, men jeg gir utekukkende gaver til avdelingen (eks. noe godt de kan ha til jul etc.) og ikke til den enkelte ansatte. Anonymkode: 9dcfe...09c 3
RompeRusk Skrevet 30. juni 2016 #22 Skrevet 30. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dette er en ukultur. Det blir som å komme til læreren med et eple. Alle gjør en utmerket insats i jobben sin og får lønn for det. En annen ting er at de ansatte gjør en innsats med barna i barnehagen, men hva med de som gjør rent i barnehagen? En vel så viktig jobb som å passe på barna, men rengjøringsansatte får skjelden eller aldri noen ekstra påskjønnelse, verken i barnehagene eller andre steder. Hva med de som sitter i kassa på nærbitikken. De gjør og en utmerket jobb. Vi ser dem flere ganger for uka. Men gir vi dem julegave eller sommerferiegave? Det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: cb0a5...26c Jeg fikk gaver til jul i den forrige butikken jeg jobbet i, sammen med flere av kollegaene mine pga god service. Så det hender Jeg er med i fau i barnehagen, og her valgte vi å gi en liten oppmerksomhet til hele personalgruppen fra "alle foreldrene". Barna våre er jo det viktigste vi har, og en ekstra liten takk for den gode jobben de gjør synes jeg er helt på sin plass. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #23 Skrevet 30. juni 2016 Jeg gir en julegave til de voksne på avdelingen til jul, gelles. Feks en god jule-te til hele avdelingen. Til sommeren gir vi et lite selvlaget kort med korte eller lange ord til hver enkelt på avdelingen. Sier noe om hva vi har satt pris på hos den enkelte voksne. For meg faller dette naturlig, møter dem hver dag og de er de nest mest betydningsfulle personene i mitt barns liv. Kjenner dem jo langt bedre enn jeg kjenner andre i profesjonelle yrker tenker jeg. Syntes det fortjener en ekstra liten oppmerksomhet, men som sakt så godt som uten verdi. Anonymkode: 2963f...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #24 Skrevet 1. juli 2016 Det er veldig opp og ned i vår barnehage, så ingen ting er uvanlig. De som har barn som slutter gir noe både sammen og hver for seg. Foreldregruppen gir blomst/vin/et eller annet til alle på sommerfesten. Vi gir selv kun julekort til jul (fra barnet), og har kun gitt en pose tvist el til de av personalet som slutter og ikke kommer tilbake etter sommerferien (og som barnet kjenner og er knyttet til). Personlig mener jeg at gaver til alle til jul og til sommer er veldig overdrevet. Men en tegning, kort med god sommer på er jo fint? Anonymkode: 3d11a...7ac 1
Biloba Skrevet 1. juli 2016 #25 Skrevet 1. juli 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dette er en ukultur. Det blir som å komme til læreren med et eple. Alle gjør en utmerket insats i jobben sin og får lønn for det. En annen ting er at de ansatte gjør en innsats med barna i barnehagen, men hva med de som gjør rent i barnehagen? En vel så viktig jobb som å passe på barna, men rengjøringsansatte får skjelden eller aldri noen ekstra påskjønnelse, verken i barnehagene eller andre steder. Hva med de som sitter i kassa på nærbitikken. De gjør og en utmerket jobb. Vi ser dem flere ganger for uka. Men gir vi dem julegave eller sommerferiegave? Det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: cb0a5...26c Det er jo veldig personlig da, med dem som trøster barnet ditt når han har skrapet opp kneet og viser gjensynsglede når han kommer om morgenen, skryter av tegningene hans osv.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #26 Skrevet 1. juli 2016 Jeg får litt følelsen av at de som er så negative til dette, er negative fordi de er litt "gjerrige", og ikke ønsker å bruke penger på dette. Da er det selvsagt irriterende at andre faktisk velger å bruke penger på det, fordi man kan føle at det "fremhever" ens egen gjerrighet. Selv har vi alltid gitt gaver til personalet, både til jul og til sommer. Til sommeren har vi alltid gitt individuell gave, mens til jul har vi noen ganger gitt felles og noen ganger individuell. Og alltid et personlig kort ved siden av til hver av de ansatte der vi takker for spesifikke ting de har gjort/bidratt med. Vi gir ikke store ting, en blomst, en twist-pose, en pose god kaffe e.l. til hver. Det er jo uansett tanken som teller, og det har bestandig blitt svært godt mottatt. I går hadde de siste dag i den gamle barnehagen for å begynne i ny barnehage til høsten (vi har flyttet). Da ga vi alle de ansatte (altså på de to avdelingene vi har hatt barn) et gavekort på 300 kr på den lokale skjønnhetsklinikken hver + selvsagt et personlig kort med takk. (Og jeg må le litt av de som kaller dette smøring! Hadde vi vært ute etter smøring hadde vi da gitt langt dyrere gaver- og i hvert fall ikke ventet med den dyreste gaven til den aller siste dagen barna hadde i barnehagen ) Barnehageansatte (i hvert fall i vår barnehage) gjør en fantastisk flott innsats for de personene som betyr aller mest for meg. Jeg har hele veien vært ekstremt takknemlig for den supre jobben de gjør- og har selvsagt også fortalt dem dette mange ganger underveis. Likevel ønsker jeg å gi dem en ekstra liten påskjønnelse- blant annet fordi jeg synes at lønnen de får absolutt ikke gjenspeiles i den jobben de gjør. Mitt valg- og helt ærlig bryr jeg meg faktisk ikke om andre foreldre misliker dette. Alle de barnehageansatte har i hvert fall som sagt satt utrolig stor pris på det i løpet av de tre årene barna har gått i barnehagen. Anonymkode: e22a1...c20
tirben Skrevet 1. juli 2016 #27 Skrevet 1. juli 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får litt følelsen av at de som er så negative til dette, er negative fordi de er litt "gjerrige", og ikke ønsker å bruke penger på dette. Da er det selvsagt irriterende at andre faktisk velger å bruke penger på det, fordi man kan føle at det "fremhever" ens egen gjerrighet. Selv har vi alltid gitt gaver til personalet, både til jul og til sommer. Til sommeren har vi alltid gitt individuell gave, mens til jul har vi noen ganger gitt felles og noen ganger individuell. Og alltid et personlig kort ved siden av til hver av de ansatte der vi takker for spesifikke ting de har gjort/bidratt med. Vi gir ikke store ting, en blomst, en twist-pose, en pose god kaffe e.l. til hver. Det er jo uansett tanken som teller, og det har bestandig blitt svært godt mottatt. I går hadde de siste dag i den gamle barnehagen for å begynne i ny barnehage til høsten (vi har flyttet). Da ga vi alle de ansatte (altså på de to avdelingene vi har hatt barn) et gavekort på 300 kr på den lokale skjønnhetsklinikken hver + selvsagt et personlig kort med takk. (Og jeg må le litt av de som kaller dette smøring! Hadde vi vært ute etter smøring hadde vi da gitt langt dyrere gaver- og i hvert fall ikke ventet med den dyreste gaven til den aller siste dagen barna hadde i barnehagen ) Barnehageansatte (i hvert fall i vår barnehage) gjør en fantastisk flott innsats for de personene som betyr aller mest for meg. Jeg har hele veien vært ekstremt takknemlig for den supre jobben de gjør- og har selvsagt også fortalt dem dette mange ganger underveis. Likevel ønsker jeg å gi dem en ekstra liten påskjønnelse- blant annet fordi jeg synes at lønnen de får absolutt ikke gjenspeiles i den jobben de gjør. Mitt valg- og helt ærlig bryr jeg meg faktisk ikke om andre foreldre misliker dette. Alle de barnehageansatte har i hvert fall som sagt satt utrolig stor pris på det i løpet av de tre årene barna har gått i barnehagen. Anonymkode: e22a1...c20 Enig! Ga alltid primærkontakten til våre barn en liten oppmerksomhet til jul og sommer bare for å vise at vi satte pris på dem. Gjorde det samme på skolen også. Ikke for å smiske, men fordi både vi og barna synes det er hyggelig å gi oppmerksomhet til noen som bruker så mye tid sammen med barna våre.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #28 Skrevet 1. juli 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får litt følelsen av at de som er så negative til dette, er negative fordi de er litt "gjerrige", og ikke ønsker å bruke penger på dette. Da er det selvsagt irriterende at andre faktisk velger å bruke penger på det, fordi man kan føle at det "fremhever" ens egen gjerrighet. Selv har vi alltid gitt gaver til personalet, både til jul og til sommer. Til sommeren har vi alltid gitt individuell gave, mens til jul har vi noen ganger gitt felles og noen ganger individuell. Og alltid et personlig kort ved siden av til hver av de ansatte der vi takker for spesifikke ting de har gjort/bidratt med. Vi gir ikke store ting, en blomst, en twist-pose, en pose god kaffe e.l. til hver. Det er jo uansett tanken som teller, og det har bestandig blitt svært godt mottatt. I går hadde de siste dag i den gamle barnehagen for å begynne i ny barnehage til høsten (vi har flyttet). Da ga vi alle de ansatte (altså på de to avdelingene vi har hatt barn) et gavekort på 300 kr på den lokale skjønnhetsklinikken hver + selvsagt et personlig kort med takk. (Og jeg må le litt av de som kaller dette smøring! Hadde vi vært ute etter smøring hadde vi da gitt langt dyrere gaver- og i hvert fall ikke ventet med den dyreste gaven til den aller siste dagen barna hadde i barnehagen ) Barnehageansatte (i hvert fall i vår barnehage) gjør en fantastisk flott innsats for de personene som betyr aller mest for meg. Jeg har hele veien vært ekstremt takknemlig for den supre jobben de gjør- og har selvsagt også fortalt dem dette mange ganger underveis. Likevel ønsker jeg å gi dem en ekstra liten påskjønnelse- blant annet fordi jeg synes at lønnen de får absolutt ikke gjenspeiles i den jobben de gjør. Mitt valg- og helt ærlig bryr jeg meg faktisk ikke om andre foreldre misliker dette. Alle de barnehageansatte har i hvert fall som sagt satt utrolig stor pris på det i løpet av de tre årene barna har gått i barnehagen. Anonymkode: e22a1...c20 Ts her. Jeg spurte fordi det var nytt for meg og lurte på om det var en uskreven regel vi ikke hadde fått med oss. Som tråden viser, er praksisen ulik. Men å skrive at de som er i mot gaver er det fordi de er gjerrige, tar kaken! De har jo forklart hvorfor. Når du da ikke godtar synspunktet deres, og sier at deler gjerrige, utøver du direkte gavepresset. Man har liksom valget mellom å gi gave eller fremstå som gniten, mens det kan handle om prinsipper for likebehandling, det kan handle om usikkerhet (hva skal man kjøpe, når passer det seg, hvem skal man kjøpe til og ikke) eller man har stor familie og mange gaver å tenke på og det glipper. Eller man ikke kommer på det en gang, like lite som man husker på å gi legen eller helsesøster en gave. Og det KAN jo handle om dårlig råd. Også skal disse kalles gjerrige? Synes du er skikkelig korttenkt. Om det er slike holdninger du kommuniserer til dine barn, håper jeg ikke mitt barn går i barnehage med dem. Anonymkode: 41458...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #29 Skrevet 1. juli 2016 19 minutter siden, tirben skrev: Enig! Ga alltid primærkontakten til våre barn en liten oppmerksomhet til jul og sommer bare for å vise at vi satte pris på dem. Gjorde det samme på skolen også. Ikke for å smiske, men fordi både vi og barna synes det er hyggelig å gi oppmerksomhet til noen som bruker så mye tid sammen med barna våre. Forskjell på å gi primærkontakt gave og å gi til alle ansatte hver jul og sommer og til avskjedsgave, til det som da blir noen tusenlapper - som curlingmoren over. Kjenner slike tilfeller fra barneskolen; samme foreldrene som også ble "bestiser" med lærer og de ungene ble alltid favoriser. Hjalp heldigvis ikke så mye når ungene kom ut i den virkelige verden da. Anonymkode: 41458...dd6
Snurrepurre Skrevet 1. juli 2016 #30 Skrevet 1. juli 2016 Har jobba i bhg, og det vanlige i de bhg (fire stk) jeg har jobba i, er gaver til personalgruppa (f.eks aftereight/te/god kaffe), og minoriteten gir. Kanskje to-tre barn m.foreldre til jul/sommer og barn som slutter på avdelingen. Veldig koselig! Men dere er absolutt IKKE gjerrige, eller "rare" som ikke gir. De aller fleste gjør ikke det, altså. (Med unntak av når de bytter avdeling/begynner på skole, og har gått lenge på avdelingen) 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #31 Skrevet 1. juli 2016 https://www.p4.no/det-gode-liv/barnehagen-fikk-sot-overraskelse---det-var-veldig-rorende/artikkel/665084/ Anonymkode: c04cc...e91 2
Gjest GT-R Skrevet 1. juli 2016 #32 Skrevet 1. juli 2016 Jeg synes det er helt tåpelig, hvorfor skal barnehageansatte få gaver til hver årstid egentlig? Det er jo ikke normalt i andre yrker? Enda verre er det når foreldre lager innsamlingsaksjon så de kan kjøpe samlet gave. Føler jo ikke presset da i det hele tatt..
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #33 Skrevet 1. juli 2016 Generelt sett synes jeg dette er en uting, helt frem til det aller siste året. Men det kommer også litt an på om barnet er et "vanlig" barn uten spesielle utfordringer i livet, eller om det har trengt mye ekstra oppfølging, slik som mitt behøvde. Så jeg ga en konfektpakke på deling til personalet ved mitt barns siste avdeling der da h*n skulle begynne på skolen. Det er selvsagt jobben til personalet å følge opp barna, men når det er behov for et betydelig antall ekstra timer med foreldremøte og så videre så synes jeg de fortjener kudos for det! Jeg er likevel veldig for at enten skal den som barnet har knyttet seg mest til få noe selv, eventuelt kontaktpersonen dens, eller noe på deling til alle som jobbet på den avdelingen. Anonymkode: 237c5...e5e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #34 Skrevet 1. juli 2016 22 timer siden, kaleidoskop skrev: Helt enig! Men, nå bor jeg på et litt mindre sted og både postmann, de på remabutikken og søppelmannen får en liten gave til jul. Det er riktig nok bare en pose twist. Men jeg håper de skjønner det som en hyggelig gest på at jeg setter pris på jobben de gjør. Men jeg synes faktisk ikke man trenger å gi gaver til alle sammen. Og det er jo særlig de man ikke ser som kanskje fortjener det. Vaskepersonen i barnehagen f.eks. Av ren nysgjerrighet: Hvordan gir du twistposen til søppelmannen? Her i nabolaget har jeg sett to enkle twist-sjokolader ligge rett oppå søppeldunkene en gang. Skjønte jo at det nok var ment som en gave, da det var en slags takk notert på en post-it-lapp ved siden av. Men så utrolig uhygienisk det må være om det blir lagt rett oppå de dunkene!! Jeg kan forstå at søppelmannen fortjener stor honnør, men kassedama på Rema kan jeg virkelig ikke skjønne hvorfor skal få en julepresang? Ja, de gjør en god jobb. Men, altså... What, liksom? Anonymkode: 237c5...e5e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #35 Skrevet 1. juli 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får litt følelsen av at de som er så negative til dette, er negative fordi de er litt "gjerrige", og ikke ønsker å bruke penger på dette. Da er det selvsagt irriterende at andre faktisk velger å bruke penger på det, fordi man kan føle at det "fremhever" ens egen gjerrighet. Selv har vi alltid gitt gaver til personalet, både til jul og til sommer. Til sommeren har vi alltid gitt individuell gave, mens til jul har vi noen ganger gitt felles og noen ganger individuell. Og alltid et personlig kort ved siden av til hver av de ansatte der vi takker for spesifikke ting de har gjort/bidratt med. Vi gir ikke store ting, en blomst, en twist-pose, en pose god kaffe e.l. til hver. Det er jo uansett tanken som teller, og det har bestandig blitt svært godt mottatt. I går hadde de siste dag i den gamle barnehagen for å begynne i ny barnehage til høsten (vi har flyttet). Da ga vi alle de ansatte (altså på de to avdelingene vi har hatt barn) et gavekort på 300 kr på den lokale skjønnhetsklinikken hver + selvsagt et personlig kort med takk. (Og jeg må le litt av de som kaller dette smøring! Hadde vi vært ute etter smøring hadde vi da gitt langt dyrere gaver- og i hvert fall ikke ventet med den dyreste gaven til den aller siste dagen barna hadde i barnehagen ) Barnehageansatte (i hvert fall i vår barnehage) gjør en fantastisk flott innsats for de personene som betyr aller mest for meg. Jeg har hele veien vært ekstremt takknemlig for den supre jobben de gjør- og har selvsagt også fortalt dem dette mange ganger underveis. Likevel ønsker jeg å gi dem en ekstra liten påskjønnelse- blant annet fordi jeg synes at lønnen de får absolutt ikke gjenspeiles i den jobben de gjør. Mitt valg- og helt ærlig bryr jeg meg faktisk ikke om andre foreldre misliker dette. Alle de barnehageansatte har i hvert fall som sagt satt utrolig stor pris på det i løpet av de tre årene barna har gått i barnehagen. Anonymkode: e22a1...c20 Husk at det er en forskjell på å være gjerrig, og på det å faktisk ikke ha råd til en storslagen gave! Det vil alltid være noen som ikke har råd til slike ting! Anonymkode: 237c5...e5e
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #36 Skrevet 1. juli 2016 Jeg lager litt tapas til de ansattes lunsj, hvert år siste dag før jul og sommer. Til neste år er vi ferdig med barnehagen, og da skal de få en liten ting som takk for at de har vært fantastiske for oss i 8 år. De passer på det kjæreste man eier hver dag, det er ikke helt sammenlignbart med dama i kassa på rema, selv om hun også gjør en viktig jobb. Anonymkode: 2bd50...712
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2016 #37 Skrevet 1. juli 2016 I BHG jeg jobbet så fikk alle personalet en rose med navnet sitt på og takk til juleavslutning. Der ble vi alle topt opp en etter en og gikk opp å hentet og håndhilste og fikk en klem av tillitsvalgte av foreldrene i barnehagen. En for hver avdeling. Jeg syntes det var skikkelig koselig. Er ikke mer som skal til. Bli satt pris på med et takk, en klem og en rose fra alle k barnehagen Anonymkode: adf6d...50f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå