Gå til innhold

Ikke noe håp i dating " markedet"


Jules87

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper dere som leser kan svare så seriøst som mulig på dette. Jeg datet en fyr i litt over 2 måneder nå. Men får inntrykk av at relasjonen begynner å visne på tross av at begge vil møtes igjen.  Vi snakket om hvor mye kontakt vi skal fremover og han nevnte at han vil ha både skole og studier som hindrer oss å møtes ofte fra høsten av. Sist vi møttes var forrige helg over en hyggelig middag ute før vi gikk en tur. Sikkert en typisk problemstilling, men har dere noen synspunkter? Ta oppgjør med situasjonen og avslutte det eller la det ligge og se ann? Synes det er vanskelig å møte noen hvor interessen er gjensidig, og dating " markedet" er ikke på å godfot med meg for tiden, men trenger vel ikke å løpe etter fyrer av den grunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter 2 måneder så mener jeg man bør eskalere hvor ofte man møtes. Om det er 1 eller 4 ganger i uka avhenger av hvor mye tid man har, men personlig tenker jeg i alle fall 2-3 ganger i uka for at jeg skal gidde. Han forrige jeg datet syntes 1-2 ganger ukentlig holdt, og vi endte det da fordi vi hadde forskjellige behov. 

At han har studier burde da ikke stå i veien for at dere likevel kan ses? Jeg er helt enig i at man må prioritere studier, men hvis man vil ha et forhold må man også prioritere tid til det.

Anonymkode: a6581...456

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har datet i to mnd og dere spiste et måltid og gikk en hyggelig tur forrige helg? OG han sier at studier vil hindre dere i å møtes noe særlig til høsten? Halllooooooo??? Kutt han ut og kom deg videre. Selvfølgelig er det vanskelig å finne noen det klaffer med, ellers hadde det ikke vært en eneste singel person her i landet!! 

Anonymkode: 8b094...cc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tredje date, men helt enig. Vi bor 1 og en halv time fra hverandre også, og det kan by på problemer i starten. 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har datet i to mnd og dere spiste et måltid og gikk en hyggelig tur forrige helg? OG han sier at studier vil hindre dere i å møtes noe særlig til høsten? Halllooooooo??? Kutt han ut og kom deg videre. Selvfølgelig er det vanskelig å finne noen det klaffer med, ellers hadde det ikke vært en eneste singel person her i landet!! 

Anonymkode: 8b094...cc6

Takk for svar. Helt enig. Vi har datet i 2 mnd. Men har kun sett hverandre 3 ganger OG han bor 1 og en halv time unna som også byr på problemer i starten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter 2 måneder så mener jeg man bør eskalere hvor ofte man møtes. Om det er 1 eller 4 ganger i uka avhenger av hvor mye tid man har, men personlig tenker jeg i alle fall 2-3 ganger i uka for at jeg skal gidde. Han forrige jeg datet syntes 1-2 ganger ukentlig holdt, og vi endte det da fordi vi hadde forskjellige behov. 

At han har studier burde da ikke stå i veien for at dere likevel kan ses? Jeg er helt enig i at man må prioritere studier, men hvis man vil ha et forhold må man også prioritere tid til det.

Anonymkode: a6581...456

Takk for at du deler din erfaring med meg. Hjelper meg å sette min situasjon i perspektiv. Vi bor som sagt 1 og en halv time fra hverandre som gjør det litt vanskeligere å møtes ofte, men jeg mener fortsatt at det ikke burde være vanskelig på tross av skole og jobb. Blir nok ikke noe mer en en sommerflørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klart å møtes oftere enn det, altså. Hallo, det det er bare halvannen time unna. Folk har jo en time reisevei til jobben. 

Ikke interessert, tenker jeg du kan konkludere med. 

Anonymkode: 9e094...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Jules87 skrev:

Takk for at du deler din erfaring med meg. Hjelper meg å sette min situasjon i perspektiv. Vi bor som sagt 1 og en halv time fra hverandre som gjør det litt vanskeligere å møtes ofte, men jeg mener fortsatt at det ikke burde være vanskelig på tross av skole og jobb. Blir nok ikke noe mer en en sommerflørt. 

Vel, jeg pendler 1 time og et kvarter til jobben hver dag, og enda prioriterte jeg å møte han jeg datet 3 ganger i uka. Men det som egentlig er viktig her er hva du og han har behov for og forventer av den andre. Hvis du vil at det skal være noe mer enn en sommerflørt bør du ta en prat og avklare disse tingene. Kan også gjøre det lettere for deg å avslutte det hvis det ikke fungerer.

Anonymkode: a6581...456

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde klart å møtes oftere enn det, altså. Hallo, det det er bare halvannen time unna. Folk har jo en time reisevei til jobben. 

Ikke interessert, tenker jeg du kan konkludere med. 

Anonymkode: 9e094...cc1

Tur/retur er det 3 timer, og det er bare i reising.

Det går fort noen timer i godt selskap, så du kan regnr et dagsverk per møte tenker jeg.

4,5 time selskap og 3 timer reising. - etter forelesninger eller jobb.

Jeg ville ikke vært like rask som deg med å trekke konklusjoner.

Anonymkode: 7294d...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tur/retur er det 3 timer, og det er bare i reising.

Det går fort noen timer i godt selskap, så du kan regnr et dagsverk per møte tenker jeg.

4,5 time selskap og 3 timer reising. - etter forelesninger eller jobb.

Jeg ville ikke vært like rask som deg med å trekke konklusjoner.

Anonymkode: 7294d...555

Så du mener at reiseveien genuint kan bli et hinder? Synes det er interessant å få litt tanker og erfaringer rundt det. Jeg har venninner som klarer å holde kontakt i en dating periode med ulike medier som Skype, FaceTime og telefon, og det er der noen av " problemet " ligger. At vi ikke mestrer å holde ordentlig kontakt gjennom slike medier. Han viser genuin interesse når vi møtes og spør om vi ikke skal møtes igjen, men han sier selv at fremover skal han, og jeg siterer " diverse" og dette inkluderer ikke meg. Så han er interessert, men ikke nok til å ville priotere meg fremover. Han skrev for et par dager siden " Jeg tror pga. av jobb/ studier så vil jeg ikke tid til å møtes ofte, og jeg tror begge vil noe mer enn å bare møtes en gang i blandt..." Travel + avstand er ikke et godt utgangspunkt. 

Endret av Jules87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...