Gå til innhold

Respirator

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å snakke dersom man har respirator gjennom munnen?

Anonymkode: 17d09...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi tuben går gjennom stemmespalten mellom stemmebåndene som er det som brukes for å få lyd.

Anonymkode: 5991c...8fa

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fordi tuben går gjennom stemmespalten mellom stemmebåndene som er det som brukes for å få lyd.

Anonymkode: 5991c...8fa

Okej, for kom til å tenke over det da jeg så det på en serie hvor en person som lå med respirator (tror jeg da) snakket. Så det var altså dårlig rekonstruksjon av virkeligheten, om man kan kalle det det, hehe. 

Skrevet

Joda, det er mulig å snakke selv om man ligger på respirator! Respiratoren er som regel koblet på en tracheostomi, som er en åpning fra halsen inn i luftrøret. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Bisous skrev:

Joda, det er mulig å snakke selv om man ligger på respirator! Respiratoren er som regel koblet på en tracheostomi, som er en åpning fra halsen inn i luftrøret. 

Ja, men nå mente jeg som sagt den typen hvor man har røret(?) ned i halsen gjennom munnen. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå mente jeg som sagt den typen hvor man har røret(?) ned i halsen gjennom munnen. 

Beklager, leste innlegget litt fort sist gang. Det stemmer at pasienten ikke kan snakke dersom tuben går gjennom pasientens munn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...