AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Er det mulig å snakke dersom man har respirator gjennom munnen? Anonymkode: 17d09...7dc
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Nei, fordi tuben går gjennom stemmespalten mellom stemmebåndene som er det som brukes for å få lyd. Anonymkode: 5991c...8fa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, fordi tuben går gjennom stemmespalten mellom stemmebåndene som er det som brukes for å få lyd. Anonymkode: 5991c...8fa Okej, for kom til å tenke over det da jeg så det på en serie hvor en person som lå med respirator (tror jeg da) snakket. Så det var altså dårlig rekonstruksjon av virkeligheten, om man kan kalle det det, hehe. Anonymkode: 17d09...7dc
Bisous Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Joda, det er mulig å snakke selv om man ligger på respirator! Respiratoren er som regel koblet på en tracheostomi, som er en åpning fra halsen inn i luftrøret.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 1 time siden, Bisous skrev: Joda, det er mulig å snakke selv om man ligger på respirator! Respiratoren er som regel koblet på en tracheostomi, som er en åpning fra halsen inn i luftrøret. Ja, men nå mente jeg som sagt den typen hvor man har røret(?) ned i halsen gjennom munnen. Anonymkode: 17d09...7dc
Bisous Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men nå mente jeg som sagt den typen hvor man har røret(?) ned i halsen gjennom munnen. Anonymkode: 17d09...7dc Beklager, leste innlegget litt fort sist gang. Det stemmer at pasienten ikke kan snakke dersom tuben går gjennom pasientens munn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå