AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Mange revmatikere sliter med fatigue, og behøver mye hvile. Mange revmatikere må også være mye aktive for ikke å stivne eller få økte smerter. Hva gjør dere når behovet for aktivitet kolliderer med behovet for hvile? Hilsen sliten, med stiv og vond rygg. Anonymkode: 805b3...67e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Har fysio 2 ganger i uka. Jeg trener der på to måter. Trener for å trene i gode perioder. Siste uka har dagene vært fulle så energien er på bunn. Så i går rørte jeg kun på meg da jeg var der. Runden med de samme apparatene, bare at jeg tok langsomme bevegelser bare for å få strekt ut. Anonymkode: 819a7...5b7
Sulosi Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Da må man bare prøve seg frem. Fatiguen er førsteprioritet og så forsøker jeg å komme meg ut og i bevegelse så godt jeg kan. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Nå har jeg helt nylig fått diagnosen, så er foreløpig lett rammet. Så jeg tvinger meg selv. Ligger mye i varmt badekar og, ser at det hjelper. Alle kvinner i min familie har det, og ser at fysisk aktivitet hjelper så mye mot smerter hos de. Så da håper jeg på det samme. Anonymkode: 49a85...b2f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Kan jeg spør hvilken diagnose dere har? Anonymkode: d3b50...600
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spør hvilken diagnose dere har? Anonymkode: d3b50...600 Jeg, trådstarter, har den midlertidige diagnosen udifferensiert spondylartropati. Men jeg skal utredes videre for å finne ut hvilken type jeg har, mest sannsynlig er det Bekhterev. Anonymkode: 805b3...67e
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 6 timer siden, Sulosi skrev: Da må man bare prøve seg frem. Fatiguen er førsteprioritet og så forsøker jeg å komme meg ut og i bevegelse så godt jeg kan. Jeg ser poenget ditt. For meg er det så lett å komme inn i en vond sirkel, der smertene gjør at fatiguen blir enda verre, og til nå har jeg prioritert bevegelse. Men det har ikke fungert så godt for meg i det siste, og jeg lurer på om jeg må gjøre som deg. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fysio 2 ganger i uka. Jeg trener der på to måter. Trener for å trene i gode perioder. Siste uka har dagene vært fulle så energien er på bunn. Så i går rørte jeg kun på meg da jeg var der. Runden med de samme apparatene, bare at jeg tok langsomme bevegelser bare for å få strekt ut. Anonymkode: 819a7...5b7 Det er slik jeg har gjort det til nå også. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg helt nylig fått diagnosen, så er foreløpig lett rammet. Så jeg tvinger meg selv. Ligger mye i varmt badekar og, ser at det hjelper. Alle kvinner i min familie har det, og ser at fysisk aktivitet hjelper så mye mot smerter hos de. Så da håper jeg på det samme. Anonymkode: 49a85...b2f Trist at du har fått de samme problemene som resten av familien, men det hjelper kanskje litt at dere er flere som kan støtte hverandre. Men jeg fikk ikke helt tak i om du også er rammet av fatigue (utmattelse) eller om det er smertene du hånderer på den måten. Anonymkode: 805b3...67e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå