Gå til innhold

Bor du på Spillum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en eldre svigermor som skal flytte til Namsos og vi vurderer en bolig på Spillum. Dessverre kjører hun ikke lenger bil og har attpåtil visse fysiske begrensninger, så for henne er det viktig hvordan kollektivtilbudet er. Jeg har nå prøvd å finne ut hva som går av busser i området på ettermiddag/kveld i flere timer, men etter intens leting på nett og over tre timer på telefonen med ruteopplysningen, busselskaper og ymse andre instanser uten å finne ut noe som helst, er jeg nære ved å gi opp hele prosjektet. Skal jeg virkelig være nødt til  å reise hele veien fra Bergen (hvor jeg bor) til Namsos for å se på rutetidene i selve busskurene før vi vurderer området seriøst...? 

(Det jeg lurer veldig på nå, er hvordan bussrutene kan holdes, når ikke en eneste person noe sted i systemet vet når de er ment å gå?)

Uansett, dersom noen her inne bor på Spillum hadde jeg vært evig takknemlig dersom de hadde noe info om bussrutene å gi meg :) Det jeg konkret lurer på er når siste buss går fra Namsos til Spillum (Stoppene Spillumstranda, Spillum Coop, Spillum Prix, Spillum Legesenter eller Lauvhammer. Eventuelt Skogmohøgda.) Akkurat nå er det sommerruter. Vil gjerne vite hvordan tilbudet er nå også, men først og fremst er det tilbudet resten av året jeg er interessert i :) Det trenger ikke nødvendigvis å være nøyaktige tider; omtrentlige tider ville også være til god hjelp :) 

På forhånd takk for svar! :) 

Anonymkode: e77be...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei

Har du spurt selger og/ eller megler?

Har du også vært i kontakt med Trønderbilene?

Anonymkode: dcefc...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Har du spurt selger og/ eller megler?

Har du også vært i kontakt med Trønderbilene?

Tusen takk for svar :)

Ja, vi har spurt megler, men får bare et generelt svadasvar om "god kollektivforbindelse". Mer får vi ikke ut av ham. 

Jeg har også snakket med trønderbilene, flere ganger og flere ulike personer, og de påstår at de ikke vet (!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er oppvokst på Spillum. Men, er mange år siden jeg flyttet fra Namsos. I min tid gikk bussen hver halvtime. Ruten startet på Svea/Kammen og gikk videre til Spillumsstranda mot sentrum. Skal se om jeg finner rute...

Anonymkode: 5d67c...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er oppvokst på Spillum. Men, er mange år siden jeg flyttet fra Namsos. I min tid gikk bussen hver halvtime. Ruten startet på Svea/Kammen og gikk videre til Spillumsstranda mot sentrum. Skal se om jeg finner rute...

http://tronderbilene.no/wp-content/uploads/2016-06-21--bybassen-namsos-sommerruter.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Ja, vi har spurt megler, men får bare et generelt svadasvar om "god kollektivforbindelse". Mer får vi ikke ut av ham. 

Jeg har også snakket med trønderbilene, flere ganger og flere ulike personer, og de påstår at de ikke vet (!). 

Er det eventuelt ferievikarer som ikke har peiling, som svarer på telefonen der?

Håper at du får hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en gammel ruteoversikt. Det ser ut til at legesenteret heter Namsen legesenter (?) Har legesenteret byttet navn?

http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/17-531.htm

Tusen takk for hjelp! :) 

Dessverre er denne tabellen kun sommertid og kun bybussene, som jeg vet bare går på dagtid. Ruteopplysningen mener derimot at noen av bussene fra Steinkjer kjører innom og stopper på Spillum, men at ikke alle gjør det. De hevder også at de ikke har tilgang på opplysninger om hvor bussene stopper (!), og dermed kommer jeg ikke lenger der heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vis til denne når du snakker med Trønderbilene, og spør om å få tilsendt rutetabellen slik den er til høsten og i sommer (for å se hvordan ruten er i ferietider) http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/17-532.htm

Ps Jeg ser nå at denne ruten gjelder perioden 23/6-15/8 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

(Og jeg som fant rutetidene på google, har aldri vært i Namsos og omegn. Kanskje jeg kunne fått jobb hos Ruteopplysningen? :laugh: )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mandag- torsdag går siste buss kl 17.09 fra Namsos skydsstasjon, og er fremme på Spillustranda 17.23. (i perioden 23/6-15/8 16 ) kan jeg se av bussruta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hjelp! :) 

Dessverre er denne tabellen kun sommertid og kun bybussene, som jeg vet bare går på dagtid. Ruteopplysningen mener derimot at noen av bussene fra Steinkjer kjører innom og stopper på Spillum, men at ikke alle gjør det. De hevder også at de ikke har tilgang på opplysninger om hvor bussene stopper (!), og dermed kommer jeg ikke lenger der heller. 

Jeg forstår. Men vanligvis er det jo flere avganger ellers i året enn i sommerferien. 

Det er rart at de ikke kan gi deg mer informasjon. Kan de ikke sende deg det ruteheftet som gjelder fra 16. august, eller evt det gamle heftet fra før sommerferien i år, slik at du kan se tidspunktene for bussavgangene?

Kan de gi deg navnet på de busselskapene som kjører fra Steinkjer?

Har busselskapet en FB-side, der du kunne postet spørsmålet og kanskje fått hjelp?

Evt Namsen legesenter har kanskje bussrutene! :) Legesenter bruker å ha oppslag om busstider i venterommene

Evt kontakt et annet firma i Namsos for å få hjelp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en eldre svigermor som skal flytte til Namsos og vi vurderer en bolig på Spillum. Dessverre kjører hun ikke lenger bil og har attpåtil visse fysiske begrensninger, så for henne er det viktig hvordan kollektivtilbudet er. Jeg har nå prøvd å finne ut hva som går av busser i området på ettermiddag/kveld i flere timer, men etter intens leting på nett og over tre timer på telefonen med ruteopplysningen, busselskaper og ymse andre instanser uten å finne ut noe som helst, er jeg nære ved å gi opp hele prosjektet. Skal jeg virkelig være nødt til  å reise hele veien fra Bergen (hvor jeg bor) til Namsos for å se på rutetidene i selve busskurene før vi vurderer området seriøst...? 

(Det jeg lurer veldig på nå, er hvordan bussrutene kan holdes, når ikke en eneste person noe sted i systemet vet når de er ment å gå?)

Uansett, dersom noen her inne bor på Spillum hadde jeg vært evig takknemlig dersom de hadde noe info om bussrutene å gi meg :) Det jeg konkret lurer på er når siste buss går fra Namsos til Spillum (Stoppene Spillumstranda, Spillum Coop, Spillum Prix, Spillum Legesenter eller Lauvhammer. Eventuelt Skogmohøgda.) Akkurat nå er det sommerruter. Vil gjerne vite hvordan tilbudet er nå også, men først og fremst er det tilbudet resten av året jeg er interessert i :) Det trenger ikke nødvendigvis å være nøyaktige tider; omtrentlige tider ville også være til god hjelp :) 

På forhånd takk for svar! :) 

Her er (sommer-)kveldsruten http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/23-673.htm

Den går nok til andre tider etter sommerferien, men det må være mulig å få tilsendt ved henvendelse til Trønderbilene

Jeg fant den ved å google steinkjer spillum buss

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her er (sommer-)kveldsruten http://www.rutebok.no/nriiisstatictables/tables/ruter/t/23-673.htm

Den går nok til andre tider etter sommerferien, men det må være mulig å få tilsendt ved henvendelse til Trønderbilene

Ps

Klikk på Retur for å se tidene fra Namsos kl 19.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps

Dette er Lokalrute 1000

Den ruten jeg postet tidligere i tråden (som ikke har avganger så sent på kvelden) er  Lokalrute 2121

Be om å få tilsendt (fra Trønderbilene eller de som administrerer dette)  ruteheftene som gjelder f.o.m. 16. august, på begge disse rutene :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...