Gjest Balian de Ibelin Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Dømmer du folk basert hvordan de går kledd ?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Nei egentlig ikke, men, ja om de er ute å handler i matbutikken i utvasket joggebukse og generelt ser ustelt ut, ta tenker jeg mitt. Anonymkode: 4d482...8cf 1
Bloodless Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Tja, kan jo tenke en ting eller to inni meg om de har veldig synlig skitne klær, men ellers bryr jeg meg fint lite om hva andre har på seg. Hender jeg handler mat i mine flotte joggebukser også, uten å bry meg om hva andre måtte mene. 2
Gjest The damned Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Kommer litt an på,men noen ganger så gjør jeg det ja.
Gjest EpleDrue Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Nei, dømmer ikke klesstilen til noen jeg ikke har noe relasjon til.
Gjest Sly Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Dømmer og dømmer, klesstilen forteller jo mye om et menneske, da.
Ellepelle Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 (endret) Ja, det hender det nok at jeg gjør. Jeg gjør meg i alle fall opp en mening om hva slags menneske dette er ut fra klærne, men jeg er også fullstendig klar over at jeg kan ta feil. I noen tilfeller kan jeg feks tenke at en person som går i møkkete joggebukse og fett hår på butikken er en "slabbedask", samtidig som jeg hvis jeg er syk og må ha noe i butikken antageligvis ser omtrent likedan ut selv. Endret 29. juni 2016 av Ellepelle 3
Okapi Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Jeg synes ordvalget er dårlig og upresist. Hva mener du egentlig med dømmer? Det er helt naturlig å danne seg en oppfatning om et menneske (som kan være positiv, negativ eller nøytral) basert på hvordan vedkommende kler seg. 15
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Sly skrev: Dømmer og dømmer, klesstilen forteller jo mye om et menneske, da. Psykopater går ofte veldig fint kledd. Anonymkode: ba59c...2c5 2
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 Et øyeblikk siden, Okapi skrev: Jeg synes ordvalget er dårlig og upresist. Hva mener du egentlig med dømmer? Det er helt naturlig å danne seg en oppfatning om et menneske (som kan være positiv, negativ eller nøytral) basert på hvordan vedkommende kler seg. Om du ikke vet hva dømming betyr så tror jeg du får åpne en ordbok.
Gjest Tom/Loki Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 Jeg dømmer ikke akkurat, men tenker mitt om de går veldig skittent eller slaskete.
Mearrasámi Skrevet 29. juni 2016 #16 Skrevet 29. juni 2016 Nordmenn går generelt kledd i de samme klærne og de samme mørke fargene. Folk kler seg generelt likt og er redde for å skille seg ut. Jeg tenker heller at en person er tøff og vågal om han/hun våger å skille seg ut fra den ellers gråe, kjedelige klesstilen resten av Norge kjører. 2
Okapi Skrevet 29. juni 2016 #17 Skrevet 29. juni 2016 5 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Om du ikke vet hva dømming betyr så tror jeg du får åpne en ordbok. Ord er kontekstavhengige, og dette er preget av sterke og varierende assosiasjoner. For noen betyr å dømme det samme som å vurdere, mens andre nærmest beskriver hat. Ikke så lett å vite hva du mener med det. 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #18 Skrevet 29. juni 2016 Noen klesstiler dømmer jeg personen ut ifra. Leopardmønster/mye rosa/utdaterte merkevesker/et tonn med sminke/vise mage o.l går i en kategori (dum og "blond" (ofte er de blonde)). Emo/goth/pannelugg over halve fjeset/eyeliner går sammen i "stakkars meg". Stramme bukser/ stram t-skjorte med mest mulig biceps visende/Sleik med et tonn fett i håret/ sier "ass" ; BI-gutta for sure. Og slik går nu dagan. Har flere kategorier. Anonymkode: c6405...070 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #19 Skrevet 29. juni 2016 19 minutter siden, Sly skrev: Dømmer og dømmer, klesstilen forteller jo mye om et menneske, da. Gjør den virkelig det? Den ene dagen kan jeg kjøre bibliotekarstilen fullt ut, den neste dagen kan jeg være kledd i jeans og t-skjorte, for så å se ut som en romantisk hippie den tredje dagen. Hva forteller det om meg som menneske? *spent på svar* Anonymkode: 02492...9e8 8
Gjest Sly Skrevet 29. juni 2016 #20 Skrevet 29. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjør den virkelig det? Den ene dagen kan jeg kjøre bibliotekarstilen fullt ut, den neste dagen kan jeg være kledd i jeans og t-skjorte, for så å se ut som en romantisk hippie den tredje dagen. Hva forteller det om meg som menneske? *spent på svar* Anonymkode: 02492...9e8 Det forteller at du ikke har noen stil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå