Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var på besøk hos en som jeg drev på med, og vi hadde aldri gjort noe seksuelt før. Da vi skulle legge oss til å sove, begynte han å kysse meg. Jeg var med på det, men sa at jeg ikke ville gå lenger eller ha sex. Da begynte han å overtale meg, men jeg sa nei flere ganger mens han fortsatte å ta på meg. Etter å ha presset meg, tatt på meg og prøvd å overtale meg i kanskje 30 minutter, følte jeg meg ekstrem ubekvem, presset, tvunget og trengt opp i et hjørne. Jeg sa til slutt "okei" og vi hadde sex. Vi har ikke kontakt lenger, og jeg får vondt i magen når jeg tenker over det som har skjedd.
Spørsmålet mitt er da om dette kan kalles en voldtekt? Jeg sa jo "okei" til slutt? Dette plager meg veldig, og jeg vil bare vite om det var en voldtekt eller ikke...
Hilsen trist jente, 18 år som setter stor pris på svar
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg ser det var det ingen voldtekt, men du burde bare glemme hele greia. Bestem deg for at noe sånt ALDRI skal skje igjen. Og jobb med selvfølelsen din, for et nei skal bare behøve å sies én gang.

Få denne episoden på god avstand, og forbered deg på at det kommer til å dukke opp flere lignende situasjoner. Neste gang skal du være forberedt.

Anonymkode: ac378...33a

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik jeg ser det var det ingen voldtekt, men du burde bare glemme hele greia. Bestem deg for at noe sånt ALDRI skal skje igjen. Og jobb med selvfølelsen din, for et nei skal bare behøve å sies én gang.

Få denne episoden på god avstand, og forbered deg på at det kommer til å dukke opp flere lignende situasjoner. Neste gang skal du være forberedt.

Tusen takk for svar!

Jeg har alltid vært en person som er veldig trygg på meg selv. Jeg har vært i lignende situasjoner før, men har alltid klart å sette ned foten og si tydelig i fra. Denne gutten trengte meg rett og slett så mye opp i et hjørne at jeg følte at jeg ikke hadde noe jeg skulle ha sagt...

skal prøve å ikke tenke så mye på det, og glemme hele greia! Det vil være vanskelig, men jeg skal prøve:)

Skrevet

Ta det som en påminnelse om at du neste gang sier enda tydeligere ifra at du ikke vil ha sex. Du kan altids reise deg opp og gå og si "Beklager men det maset orker jeg ikke så nå går jeg hjem"

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Sulosi skrev:

Ta det som en påminnelse om at du neste gang sier enda tydeligere ifra at du ikke vil ha sex. Du kan altids reise deg opp og gå og si "Beklager men det maset orker jeg ikke så nå går jeg hjem"

Takk...det skal jeg huske på! Har bare veldig skyldfølelse og er sint på meg selv fordi jeg er så lei meg, for er jo min egen feil at jeg ikke var tydelig nok...men lesson learned!

Anonymkode: 903eb...daf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke voldtekt, du sa jo okei til det. Neste gang råder jeg deg til å være mer bestemt! Sette ned foten og få det inn hos personen du er med at NEI er NEI! Om han ikke forstår det så får du gå derfra :) 

Anonymkode: 9dd5e...c5d

Skrevet

Vet ikke helt om det "kvalifiserer" til voldekt, men jeg synes ikke det er langt unna! Han tråkket helt klart over noen grenser, for selv om du til slutt sa "okei", visste han meget godt at du egentlig mente noe annet, og du hadde jo først sagt nei flere ganger. Veldig respektløst av han, for en idiot. Du skal i hvert fall ikke ha noen skyldfølelse, jeg vil si du gjorde det du kunne. 

Glem hele dritten. Det er godt å høre at du pleier å komme deg ut av sånne situasjoner, heldigvis er ikke alle gutter sånn! Håper du klarer å heve deg over det, og at det plager det minimalt fremover. :hug:

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk...det skal jeg huske på! Har bare veldig skyldfølelse og er sint på meg selv fordi jeg er så lei meg, for er jo min egen feil at jeg ikke var tydelig nok...men lesson learned!

Anonymkode: 903eb...daf

Du skal ikke føle skyld, en skikkelig gutt/mann ville aldri presset deg slik. Desverre er det noen menn som er litt for opptatt av seg selv og sine lyster og de trenger en skikkelig beskjed om at det ikke er greitt. De er kanskje vant med å få det som de vil, har litt for stor tro på seg selv og sin suverenitet. Det finnes en god del av disse. En skikkelig mann ville aldri satt deg i en slik situasjon, de deler enkelt seng uten å prøve seg selv om de er forelsket . Her kan du skille "klinten fra hveten". De som presser og maser har ikke jenta i fokus. Legg ansvaret der det hører hjemme,- hos han. Samtidig vet du nå at det er helt ok å sette ned foten.

Skrevet

Det han gjorde var definitivt ikke greit. Det er ingenting du får gjort med det nå, men man lærer og hvis du ikke vil ha sex så setter du ned foten og sier bestemt nei. Har vært i samme situasjon selv, og det er ikke gøy, men husk at det er ingen som kan tvinge deg. Det er sykt usjarmerende med masing, og man kan bare reise seg opp og gå sin vei. Lykke til neste gang, husk at det klarer du helt fint! :)

Skrevet (endret)

Jeg mener det er helt på voldtektgrensen.

Endret av kalaush
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er vanskelig å avgjøre om det var en voldtekt i juridisk forstand, er det likevel klart moralsk klanderverdig av han å presse deg til sex. Slik oppførsel er ikke greit. Og du skal ikke klandre deg selv for at du ikke klarte å stå i mot. Du skal klandre han for at han satt deg i en slik situasjon. Alle vil gi etter for press før eller siden, ikke bare du.

Folk som ikke klarer å se at de tråkker over andres grenser burde holde seg vekk fra sex. Dessverre er det ikke mulig med et "førerkort" for sex slik vi har for trafikken. Men etter min mening burde slike folk navngis og historien fortelles på sosiale medier til advarsel for andre jenter han møter på, som en del av ytringsfriheten.

Anonymkode: 338c4...b18

Skrevet

Han er en hæstkuk, og burde fått en heftig bitchslap samt sosiale konsekvenser, men ingen voldtektsmann.

Dyrkjøpt lærdom, dessverre. Husk at du ALLTID bestemmer over din egen kropp og kan si nei/avbryte når som helst.

Skrevet

Drittsekk, ja
Voldtektsmann, nei

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er vanskelig å avgjøre om det var en voldtekt i juridisk forstand, er det likevel klart moralsk klanderverdig av han å presse deg til sex. Slik oppførsel er ikke greit. Og du skal ikke klandre deg selv for at du ikke klarte å stå i mot. Du skal klandre han for at han satt deg i en slik situasjon. Alle vil gi etter for press før eller siden, ikke bare du.

Folk som ikke klarer å se at de tråkker over andres grenser burde holde seg vekk fra sex. Dessverre er det ikke mulig med et "førerkort" for sex slik vi har for trafikken. Men etter min mening burde slike folk navngis og historien fortelles på sosiale medier til advarsel for andre jenter han møter på, som en del av ytringsfriheten.

Eh, nei. Dette er ganske klart ikke en voldtekt i juridisk forstand. Og svaret på spm ditt blir da nei, ts. Du har ikke blitt voldtatt. Høres han fyren ut som en drittsekk? Absolutt. Men her må du nok ta ansvar selv også.. Det er ikke så lett å si nei alltid, men havner du i en situasjon du ikke ønsker å være i, så er det faktisk ditt ansvar å fjerne deg fra situasjonen om mulig. At du følte deg tvunget er (heldigvis) ikke nok til å kalle denne mannen en voldtektsmann.

Anonymkode: e3b03...756

AnonymBruker
Skrevet

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Dette er ganske klart ikke en voldtekt i juridisk forstand

Så bra at vi har en deltager med innsikt.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

havner du i en situasjon du ikke ønsker å være i, så er det faktisk ditt ansvar å fjerne deg fra situasjonen om mulig. At du følte deg tvunget er (heldigvis) ikke nok til å kalle denne mannen en voldtektsmann.

Særlig en som vet nøyaktig hva som faller innenfor og utenfor voldtektsbegrepet.

Og som som helst sikkert også kunne gitt oss en forklaring på hva "truende adferd" er om vi hadde spurt. Men heldigvis skal vi ikke spørre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i alt. 

Anonymkode: ce0ab...686

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at vi har en deltager med innsikt.

Særlig en som vet nøyaktig hva som faller innenfor og utenfor voldtektsbegrepet.

Og som som helst sikkert også kunne gitt oss en forklaring på hva "truende adferd" er om vi hadde spurt. Men heldigvis skal vi ikke spørre.

Hvor sier jeg at jeg vet nøyaktig hva som faller innenfor og utenfor voldtektsbegrepet? Sier bare at dette tilfellet klart faller utenfor. Er ikke dermed sagt at alle tilfeller jeg hører om klart faller innenfor eller utenfor. Svaret ditt viser forøvrig at du ikke har særlig mye innsikt, ellers hadde du klart å komme med noen ordentlige argumenter istedenfor det patetiske forsøket ditt på å jekke meg ned. Jaja.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sier jeg at jeg vet nøyaktig hva som faller innenfor og utenfor voldtektsbegrepet? Sier bare at dette tilfellet klart faller utenfor. Er ikke dermed sagt at alle tilfeller jeg hører om klart faller innenfor eller utenfor. Svaret ditt viser forøvrig at du ikke har særlig mye innsikt, ellers hadde du klart å komme med noen ordentlige argumenter istedenfor det patetiske forsøket ditt på å jekke meg ned. Jaja.

Jeg har absolutt ikke hevdet at du vet hva som er innenfor eller utenfor. Tvert i mot hevder jeg at du ikke har det minste snøring. Heller ikke i dettet tilfellet. Men du utviser en så til de grader uvitenhet at den til og med går ut over din evne til å forstå hvor uviten du er. Konklusjonen din er bygget på...ja, hva er den egentlig bygget på? Ingenting.

Når du ikke en gang klarer å se motstridenheten i ditt eget innlegg, så ser jeg ikke noe poeng å redegjøre for hvorfor man bør være ydmyk i slike spørsmål. Det vil uansett gå langt over hodet på deg.

Når man møter på logikk som dette "jeg torturerte deg, men du ble ikke torturert", altså en begrepsmessig umulighet, så blir oppgittheten overveldende.

Til orientering. Voldtekt i juridisk forstand er et bevisspørsmål, ikke et definisjonsspørsmål.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...