Gå til innhold

Tannregulering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, for 1 år siden tok jeg av reguleringen min og fikk beskjed om å bruke en plate som jeg fikk i 2 år. For noen uker siden skulle jeg på kontroll for å sjekke hvordan det gikk å da hadde jeg fått en ny tannlege. Den nye tannlegen sa at jeg ikke skulle bruke platen mer så nå er jeg egentlig bare forvirret..... Jeg får vondt i tennene bare de få timene fra jeg tar av platen til jeg tar på platen om kvelden igjen. Jeg brukte ikke platen på ca 2 uker siden tannlegen sa at jeg ikke skulle bruke den, men nå synes jeg at tennene mine har flyttet seg utrolig mye, jeg tok på meg platen eller prøvde å ta på meg platen og det gikk ikke så bra. Den var ALT for trang, jeg presset og presset og prøver å ha den på meg, men problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Skal jeg forsette å bruke den eller ikke? Skal jeg klage på tannlegen eller hva skal jeg egentlig gjøre? Hjelp :(

Anonymkode: 2354c...e46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antar platen er en gom. Det er vanlig å bruke en god stund gom etter regulering, for å hindre at tennene flytter seg tilbake igjen. Kanskje du skulle oppsøke en annen kjeveortoped (fremfor tannlege). De er spesialister på dette. Gommen må kanskje stilles litt, om den har blitt veldig stram. Hadde forsøkt å bruke den litt, om mulig, inntil du får stilt den inn. 

Anonymkode: fb4de...5f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...