Gå til innhold

Tale fra brugdommens mor


Nita

Anbefalte innlegg

Sønnen min skal gifte seg, og hjelp :cry: jeg skal holde tale.........

Jeg har prøvd å søke litt rundt her på nettet for å finne ut hva jeg skal si, men finner lite. Er det noen her som har noen tips eller linker å foreslå, så tar jeg i mot med takknemlighet.

Jeg begynner å få panikk her :-?

Nita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du ikke noen artige historier fra oppveksten?

Hvis du synes det er vanskelig så kan du jo bare fortelle hvor glad du er i han og ønske bruden velkommen i familien. Ta med et visdomsord på veien så er du i boks!

Lykke til med talen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Moren min skal holde tale i bryllupet vårt og hun har nesten røpet hva hun skal basere talen på, nemlig Kahlil Gibrans utdrag om kjærllighet (i boken Profeten). Nydelig!

Ellers er det vel at man skal ta opp(som tidligere ble nevnt) koselige historier fra oppveksten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Nita!

Jeg vet at brudgommen blir kjempeglad og stolt uansett hva moren vil komme til å si. Ikke vær redd for dette, det går bra!

Gå inn på www.dittbryllup.no så får du noen tips der. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest augustbrud 2003

Bare det faktum at du har skrevet en melding her betyr jo at du virkelig bryr deg om denne oppgaven, så dette kan jo ikke bli annet enn bra!

Gode barndomsminner er flott, ta med en slik en. Personlig synes jeg ofte at i brylluper at det er FOR mye fokus på barndommen til bruden og brudgommen og for lite fokus på deres samliv og fellesskap. Som regel kjente de jo ikke hverandre da de var små... Så ta med en god gammel historie som ikke er fortalt så mange ganger (moren min kjører de samme gamle hele tiden, og det blir litt utslitt), men husk å snakke om brudeparet og bruden også, så føler alle seg inkludert.

lykke til med talen - og bruden må være heldig som får en svigermor som deg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker hjertligst for de oppmuntrende ordene så langt :D

Jeg er nok fremdeles litt i villrede, men noen ideer har jeg fått av dere, så takk :wink::)

Klem fra Nita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...