Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret mitt må vaskes hver dager, ellers blir det veldig fett. Jeg ønsker å gå lenger mellom hver hårvask. 

Finnes det noe jeg kan gjøre med det? 

Anonymkode: a3a22...b34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingens hår MÅ vaskes hver dag. Slutt med det. Det er derfor det blir fort fett.

Anonymkode: 73f39...c1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en tørrsjampo så kan det gå tre dager mellom hver vask. 

Anonymkode: 90d23...14b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det slik i slutten av tenårene, og ble veldig lei av det siden det bare ble verre.

Tilslutt satte jeg hardt mot fett og gikk to måneder,- dette var i sommerferien, to måneder uten en eneste hårvask. Det ble bare skyldt når jeg dusjet og badet. Etter det så var det som om håret ble tuktet inn i underkastelse, og fremdeles så kan jeg gå nesten en uke før det blir fett. 

Anbefales! 😀

Anonymkode: 64c46...ab5

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med de andre svarene du har fått. Håret vender seg til å bli vasket hver dag, derfor blir det fett. Om du tilvender håret, vil det gradvis bli bedre - men det er kjipt de første ukene. For eksempel kan du starte med annenhver dag og når håret ikke er fett lenger de dagene du hopper over, kan du øke. 

Når du vasker håret, er det viktig at du vasker hodebunnen ordentlig. Det er her talg produseres, som fører til fett hår. Det er viktigere å vaske ordentlig her, enn i tuppene for eksempel. Dette hjalp meg mye når jeg ble klar over det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips. Jeg skal prøve å la det gå et par dager mellom hver hårvask i ferien. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håret mitt må vaskes hver dager, ellers blir det veldig fett. Jeg ønsker å gå lenger mellom hver hårvask. 

Finnes det noe jeg kan gjøre med det? 

Bruk babyshampoo, dropp vanlig shampoo og balsam. 

Skrevet

Som de har sagt over her; det er fordi du vasker det hver dag. Vask det gradvis sjeldnere og sjeldnere. Prøv å ikke ta deg så mye i håret, og ikke børst det mer enn nødvendig. Bruk tørrsjampo siste dagen før hårvask. Jeg liker ikke så godt å spraye tørrsjampo to dager på rad.

AnonymBruker
Skrevet

Trapp ned. Den dagen du ikke vasker det, og det føles fett, er hestehale e.l. et greit alternativ, da ser ikke håret så ille ut. 

Unngå også å tukle mye oppi hodet med hendene, og med diverse produkter. 

Anonymkode: 15421...7fd

Skrevet

Som nevnt over her, tørrsjampo er gull verdt! Bruk også en sjampo som er beregnet på fett hår (head & shoulders for eksempel), og pass på at du ikke får conditioner/hårkur i hodebunnen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...