Gå til innhold

Mat i tre dager i Kr.sand Dyrepark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sørlandssenteret  ligger like over gaten. Der finner du mange forskjellige spisesteder . Alt fra Egon til Burger king pluss  mange kaffeer og bakerier.  Obs og Meny finnes også der.  Rett over gaten ligger også Kiwi.

Narvesen kiosker på senteret har også mat. 

Maten inne I dyreparken er dyr og ikke det jeg velger gang nummer 2 for å si det sånn.  

Spis frokost på hotellet.  Kjøp med lunsj fra en av dagligvarene over gaten og ta turen på ettermiddagen og spis middag på en av kaffeen eller burger king eller pølser/ pizza på Narvesen for den saks skyld. 

Mener også at Egon har sånn spis så mye pizza du vil for ett fast beløp. Er ikke sikker på om det gjelder innenfor bestemte klokkeslett  men det kan dere sjekke ut.

peppes pizza finner dere også der.

En kafé som heter Opus inne på senteret har dagens suppe med brød . Tror den koster ca 85 kr for en porsjon.  Har mye,god mat der og.

Ha med knekkebrød,  ferdig kuttet brød, smør,bananer, saft og litt syltetøy på rommet så kan dere lage noe mat på rommet om kvelden også.

pluss papptallerken og plastikkbestikk.

• Liker 1
Skrevet

Ja det tenkte jeg ikke på men har dere bil så kjør til IKEA.  Det er like i  nærheten. Der er det en romslig og koselig kafé med mye god og billig mat. 

• Liker 4
Skrevet
Den 28.6.2016 at 18.32, Niennas skrev:

Hei! 

Neste uke skal vi tre dager i dyreparken, og sove på hotellet der. Vi har rett og slett ikke allverdens med penger, og prøver å tenke ut noen lure måter å spare penger på, rent matmessig.

vi er to voksne, ei jente på 4,5 og en gutt på 3. 

Tenkte vi skulle innom en butikk før dyreparken åpner, og kjøpe med oss et ferdigkuttet brød, og litt pålegg som tåler å ikke holdes kaldt (syltetøy og peanøttsmør blant annet). Det får bli mellommåltider, lunsj og kveldsmat de tre dagene. Frokost er inkludert i hotellet, så det er egentlig bare middag igjen. 

Spesielt jenta vår er ganske vanskelig i matveien. Hun er både kresen, i tillegg til at hun sliter litt med magen, så hun kan til tider spise veldig lite. Jeg ser for meg at vi iallefall kjøper en middag i dyreparken, men det kan bli dyrt hvis vi spiser alle tre dagene, og spesielt hvis hun eldste plutselig bestemmer seg for å ikke spise maten vi har bestilt likevel.

Fant akkurat ut at man ikke kan grille der. Men har noen andre noen gode råd og tips?

Nå er det kanskje lurt å bestemme seg for vandrerhjem eller hytte, som man også finner i Kristiansand, neste gang:) Var der med en turgruppe for noen år siden. Bortsett fra at man deler rom, er det stort sett billigere, og var ikke så verst der jeg var, selv om det ikke var hotell. Bare til tips, men god reise:) var i dyreparken, og det er veldig fint og grønt der. Dog veldig mange mennesker overalt om sommeren, så lurt å holde sammen. Pluss at vi brukte en hel dag, fordi det er ganske stort der.

De har også tivoli og svømmebasseng på samme sted. 

• Liker 1
Skrevet

Dersom barna er småspiste og litt kresne gjør det jo ikke allverdens om dere ikke spiser middag hver dag. Jeg kjenner mange barn som gladelig ville spist skiver med nugatti til alle måltid om de fikk lov, og når det er snakk om tre dager med luksus for hele familien, så ser jeg ikke problemet med at de spiser brød til alle måltid, så lenge de liker det. Regner med at de er glade i frukt og bær, og gjerne tar seg både melk og juice til frokosten, og da har de i stor grad dekket behovet for energi. 

Du kan jo også kjøpe litt pålegg som de kan spise utenom, feks en liten boks oppskåret ost, en pakke skinke som de kan få maule om du mener de får i seg for lite protein. Eller gresk yoghurt, som de fleste barn liker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Que_pasa skrev:

Dersom barna er småspiste og litt kresne gjør det jo ikke allverdens om dere ikke spiser middag hver dag. Jeg kjenner mange barn som gladelig ville spist skiver med nugatti til alle måltid om de fikk lov, og når det er snakk om tre dager med luksus for hele familien, så ser jeg ikke problemet med at de spiser brød til alle måltid, så lenge de liker det. Regner med at de er glade i frukt og bær, og gjerne tar seg både melk og juice til frokosten, og da har de i stor grad dekket behovet for energi. 

Du kan jo også kjøpe litt pålegg som de kan spise utenom, feks en liten boks oppskåret ost, en pakke skinke som de kan få maule om du mener de får i seg for lite protein. Eller gresk yoghurt, som de fleste barn liker. 

Enig :)

Eventuelt kan de ta en sen og rimelig middag på Ikea

Anonymkode: 56e73...12d

Skrevet

Ta med kjølebag. For å holde maten kald kjøpe dere en pose med is på vanlig dagligvarebutikk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Violetta skrev:

Ta med kjølebag. For å holde maten kald kjøpe dere en pose med is på vanlig dagligvarebutikk.

Hvilke butikker selger dette? Er det en pose med isbiter el.l? Hvor mye koster dette?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke butikker selger dette? Er det en pose med isbiter el.l? Hvor mye koster dette?

Du kan også kjøpe lapskausblanding, frosne erter, brokkoli eller lignende. Kjøp det billigste, og bytt det ut når det smelter.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Que_pasa skrev:

Du kan også kjøpe lapskausblanding, frosne erter, brokkoli eller lignende. Kjøp det billigste, og bytt det ut når det smelter.

Ok. Takk for tips! Men synd å kaste mat. Bedre å kjøpe noe som kan spises opptint (uten koking, ettersom de ikke kan varme noe mat i parken)

• Liker 1
Skrevet

Som lunch, kan dere jo kjøpe med yoghurt, polarbrød, kurv jordbær/nektarin osv. Koster ikke alle verden, og mat måtte en hatt hjemme også:) 

Ta med en termos og kok vann på hotellet. Ha pølser på, eventuelt kjøp med sånn beger med mr.lee og hell kokende vann på:) kjapt, noe mange barn liker og veldig billig :) ta med en tom flaske + 1 fflaske saft, og bland på hotellet før dere drar i dyreparken, da har dere noe godt og drikke, samt veldig billig som holder flere dager:)

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Takk for tips! Men synd å kaste mat. Bedre å kjøpe noe som kan spises opptint (uten koking, ettersom de ikke kan varme noe mat i parken)

Disse! :spise:  Ligger i frysedisken

88602-vestlandslefsa2.jpg?width=300&pad=

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nimorna skrev:

Disse! :spise:  Ligger i frysedisken

88602-vestlandslefsa2.jpg?width=300&pad=

Smart! :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Ungene kommer selvsagt ikke merke noe til denne livstilen.

Anonymkode: df77f...8e2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ungene kommer selvsagt ikke merke noe til denne livstilen.

Anonymkode: df77f...8e2

Hva tenkte du på?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp bær da, som en kan ha i yoghurt eller om en har en liten smoothiemaker å ha på hotellet. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å bestille pizza til middag og spise på

hotellet. Pizzabakeren er billigst tror jeg, men er også dolly og peppes rett i nærheten. Kan få levert til hotellet, eller hvis dere kommer i bil kan en av dere svippe bort og hente så sparer dere fraktprisen. 

Ellers kan man kjøpe inn frukt, knekkebrød, polarbrød, boller osv på kiwi på sørlandssenteret, og ha med til mellommåltider. Hotellet vi har pleid å bo på har kjøleskap på rommet, så der kan man ha litt mat. Evt også kjøpe noen store flasker med brus/saft og helle over på småflasker.

Anonymkode: ecad3...daa

Skrevet

Tusen, tusen, tusen takk for så mange gode råd og tips! :) nå har vi masse alternativer, og mange ting jeg ikke har tenkt på. Nå gleder vi oss til å se dyr og ha en fin ferie :)

• Liker 4
Skrevet

Sørlandssenteret er ikke rett over gata som noen skriver. Ca 5 min med buss. Ikke var det marbutikk rett over gata heller. 

Tror du kan lage matpakke på hotellet for noen kr ekstra.

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for leverpostei/makrell i tomat singles. Og syltetøysingles.  Veier lite og 1 boks holder til 2 skiver.

Anonymkode: e7fe8...98f

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, caroprins skrev:

Ja det tenkte jeg ikke på men har dere bil så kjør til IKEA.  Det er like i  nærheten. Der er det en romslig og koselig kafé med mye god og billig mat. 

God mat på ikea? Særlig.. ikke på ikea Furuset i hvertfall. Fysj.

Anonymkode: e7fe8...98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...