Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Når man signerer en husleiekontrakt, er det da normalt at leieboer tar med seg kontrakten for å se på den i noen dager?

Det er en ganske standard kontrakt, men ønsker å være helt sikker på at alt er i orden.

Hvordan ville dere ha reagert som leietaker i en slik situasjon?

Setter pris på svar :)

Anonymkode: 49b2e...44b

Videoannonse
Annonse
Gjest snusmumriken_
Skrevet

Om du skal signere før du flytter inn er det vel ingenting som står i veien for det.

Når jeg leide signerte jeg alltid på innflyttingsdato, da leste jeg igjennom og signerte samme dagen.

Hva som er vanlig vet jeg dog ikke

Skrevet

Ja, det tenker jeg du fint kan. Huseier bør verre fornøyd med å få inn en leieboer som bryr seg om hva som står i kontrakten :-). Ingenting urimelig i dette. Helt vanlig praksis når du kjøper bolig for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Noen flere innspill her?

Anonymkode: 49b2e...44b

AnonymBruker
Skrevet

Ville bedt om å få tilsendt typen kontrakt utleier bruker før møte for å signere kontrakten. Eller bare opplyse om hvor kontrakten hentes fra når utleier gir beskjed om at x får leie y bolig. 

Å ta med seg kontrakten, når det er en standarkontrakt, vil jeg påstå virker suspekt. 

Anonymkode: eba20...c72

Skrevet

Når det er en standard kontrakt, så trenger man ikke flere dager på å lese gjennom den. Det holder med noen minutter.

Skrevet

Huseieren min sendte meg kontrakten på forhånd, så hadde jeg noen dager til å gå gjennom den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...