AnonymBruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Hei. Når man signerer en husleiekontrakt, er det da normalt at leieboer tar med seg kontrakten for å se på den i noen dager? Det er en ganske standard kontrakt, men ønsker å være helt sikker på at alt er i orden. Hvordan ville dere ha reagert som leietaker i en slik situasjon? Setter pris på svar Anonymkode: 49b2e...44b
Gjest snusmumriken_ Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Om du skal signere før du flytter inn er det vel ingenting som står i veien for det. Når jeg leide signerte jeg alltid på innflyttingsdato, da leste jeg igjennom og signerte samme dagen. Hva som er vanlig vet jeg dog ikke
IsaLuna Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Ja, det tenker jeg du fint kan. Huseier bør verre fornøyd med å få inn en leieboer som bryr seg om hva som står i kontrakten :-). Ingenting urimelig i dette. Helt vanlig praksis når du kjøper bolig for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Takker for svar. Noen flere innspill her? Anonymkode: 49b2e...44b
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Ville bedt om å få tilsendt typen kontrakt utleier bruker før møte for å signere kontrakten. Eller bare opplyse om hvor kontrakten hentes fra når utleier gir beskjed om at x får leie y bolig. Å ta med seg kontrakten, når det er en standarkontrakt, vil jeg påstå virker suspekt. Anonymkode: eba20...c72
penny_ Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Når det er en standard kontrakt, så trenger man ikke flere dager på å lese gjennom den. Det holder med noen minutter.
ajarRun Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Huseieren min sendte meg kontrakten på forhånd, så hadde jeg noen dager til å gå gjennom den.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå