Gå til innhold

Innleggelse psykiatri

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal innlegges i neste uke. Er en 3mnd innleggelse, men skal sannsynligvis være der kortere. Dps-døgn. Grunnet depresjon.

Vil veldig gjerne høre fra andre hvordan det er! Føler meg på mange måter ikke syk nok (har vært veldig syk, men blir liksom ikke ordentlig frisk). Har også masse angst for dette, så litt erfaringer fra andre hadde vært veldig fint! Hvordan er dagene? Opplegget?

Anonymkode: 21f07...c2a

Videoannonse
Annonse
Gjest Lofilteret
Skrevet

De aller feste jeg kjenner som har vært innlagt har syntes det har vært veldig bra. Mange vil gjerne være lengre når de blir utskrevet, og det sier vel litt?  Det er en spesiell ro, ingen stress, alt er forutsigbart, ingen store plikter, alltid noen å snakke med osv..

Du har nok ingenting å være redd for, men jeg skjønner godt at du er spent. Lykke til  :hug:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært innlagt flere ganger, og opplegget er ganske likt fra sted til sted. Det er fokus på søvn, regelmessige måltider og litt fysisk aktivitet og frisk luft, og du vil få tilbud om samtaler. Det er også litt undervisning, men siden oppholdet skal sikre at du får en pause fra hverdagen så er det ikke så mye som skjer. Pass på at du har med noe å lese i, litt håndarbeid hvis du driver med sånt, PC etc., ellers kan det fort bli mye tid til grubling og det er ikke hensiktsmessig.

Lykke til!

Anonymkode: 6ce27...ca5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så fint å få svar! Hvor syk pleier man å være på sånne steder? 

Ts

Anonymkode: 21f07...c2a

AnonymBruker
Skrevet

De verste tilfellene blir aldri lagt inn på DPS. Du vil ganske sikkert møte folk som sliter med angst eller depresjon, relativt milde tilfeller av psykisk sykdom. 

Anonymkode: 6ce27...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...